Gå til innhold

Utålmodig prøving


Mymio

Anbefalte innlegg

Ja, da prøver jeg meg på en dagbok....Jeg synes det er litt skummelt.

Litt om meg. Jeg er 27, gift med en fantastisk mann, og nå har vi bestemt oss for å prøve å bli gravide. Jeg har vært klar for barn i noen år, men det har ikke passet før p.g.a utdanning. Nå passer det perfekt, og jeg er veldig utålmodig fordi jeg selvfølgelig ønsker klaff med en gang. Jeg sluttet på p-piller 1. sept, og har hatt jevne sykluser på 27 dager fra første stund. Men, det har ennå ikke skjedd noe.

Jeg trenger et sted hvor jeg kan skrive litt om dette med prøvingen, siden vi har bestemt oss for ikke å dele det med familie og venner ennå. Selv om jeg ikke tror noen blir overrasket over at vi er i gang, er det litt gøy å ha det som vår egen lille hemmelighet fram til vi har noe å fortelle. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da er det mandag, og det har vært en slitsom dag på jobb. Men, i dag fikk jeg vite at en av mine beste venninner er gravid :hoppe: Hun er 11 uker på vei, og det er bare så utrolig koselig for henne! Det hadde vært veldig gøy om vi fikk det til å klaffe snart også, så vi kan få barn samtidig! Vi har alltid snakket om at det hadde vært gøy å fa samtidig. De ble visst gravide veldig fort, så det er mulig for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig med besøk i boken min! Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få til å få nedtelleren min i signaturen? :forvirra: Føler meg skikkelig dum som ikke klarer det, men disse sidene forvirrer meg litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du lager tickeren, vil du få en kode til å ha i signaturen din. Pleier å bli greit forklart når du har laget tickeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, takk for hjelpen, Lilith :blomst: Nå fikk jeg det til.

Det har vært noen hektiske dager på jobb. Det er alt for mye å gjøre om dagen. Men det er kanskje like greit, så slipper jeg å tenke på at jeg synes tiden til eggløsning går altfor sakte. Jeg er forferdelig utålmodig av natur, så det er fint at jeg har giftet meg med verdens mest tålmodige mann!

Så koselig å bli ønsket vellkommen her, Trille.

Mocca, jeg ville ha en nedteller til eggløsning, og synes det passet meg fint med en snegle, siden jeg synes tiden går så sakte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Da var det helg igjen. Det skal bli veldig deilig etter en forferdelig uke på jobb.

I kveld skal jeg på venninnekveld, og det skal bli så koselig! Det går ofte lang tid mellom hver gang vi møtes og da blir det som regel ekstra koselig når vi endelig får det til. Dette blir også første gangen jeg ser min gravide venninne etter at hun fortalte om gravididteten sin. Det blir så gøy å prate om det :)

Nå er det bare 6 dager til eggløsning, og jeg har i dag mottatt eggløsningstester som er innkjøpt på nettet. Jeg har aldri testet det før, så vi får se om det hjelper oss å finne EL. Jeg håper det, så det klaffer denne måneden.

Lilith, jeg synes også nedtelleren min var fin. Synes den passer meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke mandager i det hele tatt!! Men, det har vært en veldig bra helg. Jeg har vært sammen med gamle venninner og snakket om "gamledager", og også snakket mye baby med min gravide venninne.

Nå er det bare tre dager til jeg skal ha eggløsning. Det er vel og merke etter syklus kalkulator. Jeg testet meg med eggløsningstest i dag, men den viste ikke noe ennå. Jeg skal prøve å teste hver dag framover for å se om jeg kan finne den :)

Noen ganger blir jeg helt sprø av å tenke så mye på at jeg vil bli gravid. Det er slitsomt åha det i hodet hele tiden. Derfor er det bra å finne på noe sammen med venner, for da får jeg litt andre tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du, innom en tur i en dagbok jeg ikke har lest i før. Utålmodig kan jeg skrive under på, det er helt grusomt. Det roer seg vel kanskje etter hvert, men når man har ventet lenge så vil man gjerne at ting skal skje nå, men helst i går :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til min dagbok, myrth! Ja, jeg kjenner meg ganske utålmodig. Vi er i PP3 nå. I følge beregningene har jeg EL i morgen, men jeg har ennå ikke testet positivt for EL på testene jeg har kjøpt. Skal teste igjen når jeg kommer hjem fra jobb etterpå....håper!! Vi har satt igang allikevel, siden jeg har bestemt meg for å ikke stole 100 % på de testene.

I PP1 var vi ganske forsiktige. Aner ikke om vi :sengekos: på de riktige dagene. I PP2 var vi på besøk hos familie hele EL-perioden, noe som gjorde at det ikke ble noe :humpe: Allikevel ble jeg veldig skuffet da TR kom....hadde jo et lite håp selv om jeg egentlig visste at det ikke kom til å skje. Derfor håper jeg så veldig at det går nå i PP3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bli gravid er litt av ett lotteri, man må jo bare spille og håpe på at loddet går inn.. Det ser ut som om vi har trekning nesten samme dag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå sitter jeg hjemme på en fredagskveld og slapper av. Utrolig deilig å ikke ha planer etter en stressende uke på jobb. Jeg gleder meg masse til etter jul, for da blir jobben min kanskje litt bedre.

Jeg har testet meg med EL-tester hver dag denn uken, men de viser ingenting. Jeg synes det er veldig merkelig!! Kroppen min kjennes ut som den har EL, men det viser altså ingenting. :forvirra: . Jeg håper det er noe feil med testene og ikke med meg...Jeg lurer på om jeg nå skal slutte å teste, siden jeg kjenner at jeg blir mer stresset av det. Er det noen andre som har hatt merkelige opplevelser med slike tester?? (Jeg har kjøpt sånne billige strimler på nett)

I morgen skal jeg en liten tur ut å se om jeg får kjøpt noen julegaver...selv om jeg HATER Oslo på lørdager. Skal prøve å stå litt tidlig opp så jeg kan få tittet litt før rushet setter inn for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ennå ikke testet positivt for EL, men hele kroppen min har kjent ut som den har hatt det. Jeg synes det er veldig merkelig! Vi har stått på bra med :sengekos: denne helgen, så vi har ikke ligget på latsiden selv om jeg ikke har funnet EL. Vi får se om jeg får TR til tiden, for da må jeg jo ha hatt EL også.

Jeg tror ikke jeg kommer til å teste for EL neste pp, fordi jeg blir bare mer stresset av det. Jeg har begynt å lure på om det er noe galt med meg, noe jeg ikke har tenkt før. Det er ikke noe lurt å stresse seg selv mer enn nødvendig. Kanskje jeg kan prøve å teste igjen senere hvis det ikke skjer noe i løpet av de neste pp'ene.

Jobben tar fortsatt mesteparten av tiden min om dagen. Tror og håper at stresset gir seg litt etter jul. Jeg gleder meg sånn til jul, og til å få noen dager fri :)

Det er så morsomt å lese om andre som blir gravide her inne. Det gir meg en følelse av at vi kanskje skal klare å få det til å klaffe også. Jeg håper bare ikke det tar så lang tid.

Mannen har bare blitt mer og mer interessert i prøvingen. Han har ikke vært uinteressert tidligere, men ikke vært så engasjert som meg. I helgen har han snakket mye om hvordan det skal bli å bli pappa...blir så forelsket når han snakker sånn :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Mymio, måtte en tur innom deg også i dag. Utålmodighet er veldig slitsomt i denne prosessen her. I tillegg så har jo de av oss som ikke har gjort dette før ingenting å sammenligne med. Vi vet ikke hvordan ting har kjentes ut tidligere osv. og da blir det mye luring og slitsomme tanker som svirrer rundt.

Vi prøvde en periode med EL testing, men jeg fant ingenting jeg.. Tror kanksje at jeg begynte for tidlig i perioden, men siden alt tullet seg til så var det vanskelig å finne ut av det. Jeg ble gående og tenke masse dumme tanker som: "kanskje jeg ikke har eggløsning?" og "kanskje det er noe rart med meg?" og sånne ting så vi bestemte oss for å bare droppe EL tester og heller prøve igjen hvis det viser seg at ting tar for lang tid.

Lykke til videre, håper å få høre hvorden denne perioden har gått :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...