Gå til innhold

Kvinner og jobb - uheldig kombinasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Du burde ta et bittelite kurs i hersketeknikk, for nå synes jeg du har brukt opp "jenta mi". ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Ts, Du kan syte så mye du bare vil, men kvinnfolket kommer neppe til å slutte i jobben sin fordet.

Så syt i vei =D

Jeg skal på jobb.

Skrevet
Enkelt å svare på: Menn er bedre egnet for jobb, kvinner er bedre egnet for hjemmeansvar.

Fysiske og psykiske forskjeller er årsaken til at fordelingen har blitt sånn. Deal with it, eller live without no man forever, jenta mi ;)

Du er søren meg tåpelig..

Skrevet

Hehe.. Den der "jenta mi" -greia di, da ser jeg for meg en litt sånn cowboy/danseband-fyr. Litt sånn tangatruse fyr ala hello baby, come to papa...

Over til tema: Kvinner kan faktisk jobbe og stelle hjemme.

Og er vi ekstra heldige så har vi kanskje en mann som bidrar litt også. :)

Skrevet

Ok, nå har dere sett dette fra et personlig perspektiv. En eller to menn her skulle ønske at kvinner kunne holde seg hjeme.

Javel, men har dere tenkt på konsekvensene dette ville fått for dere? Ikke bare de positive, men de negative også?

Tror ikke det, nei.

Vi har mangel på arbeidskraft. Hvordan har dere tenkt at det skal bli når halve arbeidsstyrken i landet heller skal holde seg hjemme?

Vi damer bidrar også med lønn, og det skal dere være glade for. Å forsørge hele familien på en lønn, blir ikke enkelt. Det er dyrt å bo, alle skal ha klær, mat osv.

Er det bedre å stå for all inntekt selv, enn at damen også bidrar?

Skrevet

For en tragikomisk gjeng, hehe.. Hvor er det dere ikke forstår meg? Så lenge dere har utdanninga og alt det der, så kan dere gjerne jobbe, bare hold likestillingsshitten for dere selv.

Det er søtt at dere jamrer litt inni blant, det hører med i kvinnehold. Men det kan bli for mye av det gode. Og er man da så uheldig at man har giftet seg med 'kvinnen i sitt liv', da sitter man i baret, for vil man skille seg da, kan kvinnen ribbe mannen for alt han er god for.

Min far for eksempel, mamma kjørte han i grunn. I 2 år bodde han på hybel, og mamma bodde i huset han bygde helt alene sammen med min bestefar. Han var i skogen og lagde alt materialet selv, hadde kjøpt alt interiør osv. Mamma tok fra han alt.

Nå er ting som det skal, men det var en helsikes tid for han. Og mange menn sliter med griske kvinnfolk i dette øyeblikk.

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Kloden stopper opp.

Hvorfor syter dere?

Også er det jo det fysiske dere skranter på.. Svakere psykisk er dere også.

Flott innlegg, jeg tror nok at alle kvinner som leser det tar det fullt til sin etterretning. :dagens-rose:

Gjest tullfrid
Skrevet

Synes fortsatt dette er litt søtt. Det overrasker meg litt at jeg faktisk gidder å fortsette å lese i denne tråden. Men det overrasker meg mer at det er så mange som gidder å svare Gjesten med alle de vanskelige auto-translate-ordene sine (influasjon og sånt :fnise: )

Gjest tullfrid
Skrevet
...en uheldig influasjon...

...ignorant fremtredelse...

...underliggende autoritær respekt...

:skratte::fnise::ler::popcorn:

Men la meg til sist få si at det finnes ikke noe større for en mann enn å bli elsket av en kvinne.

Nei, det gjør vel ikke det. La oss håpe du får oppleve det noen gang, da :fnise:

Gjest Gjest_ella_*
Skrevet

Å nei, enda en bitter mann? Ts, selv om både du og din far ble forlatt, betyr ikke det at de fleste kvinner er griske.

Og siden du ikke har satt deg inn i ekteskapsloven, kan jeg informere deg om at kvinner ikke nødvendigvis blir "vinnerene".

Men jeg ser jo at det traff dere rett i "manndommen".

Og i tillegg begynner du å avsløre deg som en uinteressant debattdeltaker, argumentene dine er i beste fall irrelevante og uvesentlige.

Så gå deg en tur i skogen med motorsagen du, lille venn. :ler:

Skrevet

La det være sagt at jeg er 120% mot ottar, og synes helt ærlig at likestillingen har gått litt for langt.

Men dere kaster jo bare mer besin på bålet ved å svare på åpenbare tulleinnlegg som dette.

Engelske forumer kaller det "trolling" dvs skrive et innlegg ment for provokasjon så mange folk vil svare, vet ikke om vi har noe norskt ord på det ennå.

Selvfølgelig oppfører damer seg rart, de er jo kvinnfolk!

På lik linje med at menn sikkert ikke gir så veldig mye mening for damer heller.

Men om hun "begynner å ta fullstendig kontroll over alle hjemmelige sysler" så er det sikkert fordi hun ikke tror du har evnen til å bestemme noe som helst, da du sikkert er en "ja kjære"-mann.

Dette fenomenet skjer alle andre steder i livet også.

Avsluttningsvis vil jeg si at alle kan ska få lov til å drive med det de selv ønsker, det finnes tusenvis av lederstillinger med null personalkontakt og det finnes tusenvis av elendige mannlige leder.

Da min mannlige sjef nektet meg å gå i begravelsen til en tidligere nabo av meg (som jeg fortsatt var veldig god venn med).

Der og da døde all respekt for det menneske og oppsigelsen ble levert på dagen.

Sier det en gang til jeg, siden jeg føler det aldri kan bli sagt nok: ALLE har rett til å bli/jobbe med hva de vil, så lenge de selv har motivasjonen.

Gjest klarte ikke la være å svare
Skrevet
For en tragikomisk gjeng, hehe.. Hvor er det dere ikke forstår meg? Så lenge dere har utdanninga og alt det der, så kan dere gjerne jobbe, bare hold likestillingsshitten for dere selv.

Det er søtt at dere jamrer litt inni blant, det hører med i kvinnehold. Men det kan bli for mye av det gode. Og er man da så uheldig at man har giftet seg med 'kvinnen i sitt liv', da sitter man i baret, for vil man skille seg da, kan kvinnen ribbe mannen for alt han er god for.

Min far for eksempel, mamma kjørte han i grunn. I 2 år bodde han på hybel, og mamma bodde i huset han bygde helt alene sammen med min bestefar. Han var i skogen og lagde alt materialet selv, hadde kjøpt alt interiør osv. Mamma tok fra han alt.

Nå er ting som det skal, men det var en helsikes tid for han. Og mange menn sliter med griske kvinnfolk i dette øyeblikk.

Hah.. dersom du har nedarvet holdningene dine fra din far så har vel mora di vært gjennom et rent helvete og har sikkert god grunn til å ribbe han. Dersom du krever at kvinnen skal være hjemme, ikke ha sjanse til å tjene opp egne penger, pensjon eller bygge egen karriere må du forvente at man krever omsorg resten av livet enten man skilles eller ei

Skrevet
Hah.. dersom du har nedarvet holdningene dine fra din far så har vel mora di vært gjennom et rent helvete og har sikkert god grunn til å ribbe han. Dersom du krever at kvinnen skal være hjemme, ikke ha sjanse til å tjene opp egne penger, pensjon eller bygge egen karriere må du forvente at man krever omsorg resten av livet enten man skilles eller ei

Grunnen til at pappa ville skilles var at mamma klagde så mye på at han jobba hele dagen. Han er feier, tømrer og brannmann, og det sier seg selv at det blir en del jobbing - men til gjengjeld har han en kjempeøkonomi nå som han har kommet seg på beina. Mamma hevnet seg på skilsmissen ved å kreve barnebidrag mm etter skilsmissen.

Og en annen grunn til at pappa ikke orka mer var at mamma ikke hadde noen fremtidsutsikter og at ho ble sinna fordi pappa ville at ho skulle skaffe seg en utdannelse.

Så for alle menn: Klaging, sutring og vining hører med i kvinnehold, men kast de ut før det er for seint OG tenk dere grundig om før dere gifter dere.

Skrevet
:skratte::fnise::ler::popcorn:

Nei, det gjør vel ikke det. La oss håpe du får oppleve det noen gang, da :fnise:

Hele innlegget ditt her sier mer om deg enn om meg. Det stadiet du nå fremlegger kvinnene på er vel mer eller mindre flaut. Det vitner også om ditt dårlige ordforråd såfremt som dårlig forståelse - noe mange kvinner sliter med.

Også har jeg samboer, og vi har det veldig bra. Hun holder på med utdannelse og har et realistisk syn på denne verdenen. Helt vidunderlig å endelig slippe å stri med kvasi-intellektuelle og sinte feminister.

Skrevet

Der tok jeg dere, kvinnfolk :) Godt å 'høre' at dere har innsett det faktum at dere er det svake punktet ved menneskeheten og at mannen regjerer nå og for all tid rett og slett fordi vi er overlegne både intellektuelt og fysisk.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Enkelt å svare på: Menn er bedre egnet for jobb, kvinner er bedre egnet for hjemmeansvar...(...jenta mi...)

Nå skal du høre her gutten min! Vi damer er egnet til både å ha full jobb, samtidig som vi mestrer å ha et pent og pyntlig hus som vi alene ordner i + at vi tar oss av barna og det innebærer mye.

Vi klarer disse tre sakene uten problem min gode mann....

samt veldig mye mer enn dette, og det SAMTIDIG!

Jeg er ærlig å kan si at menn også klarer dette (med øvelse) men de som har slike holdninger som du viser er jeg mer skeptisk til ;)

Der tok jeg dere, kvinnfolk :) Godt å 'høre' at dere har innsett det faktum at dere er det svake punktet ved menneskeheten og at mannen regjerer nå og for all tid rett og slett fordi vi er overlegne både intellektuelt og fysisk.

:fnise: humor har du da! Det er en fin egenskap :ler:

Endret av Silmarill
Gjest Gjest_ella_*
Skrevet

At vi ikke giddet å leke med deg lenger betyr faktisk ikke at du "vant" diskusjonen. Lærte du ikke det i skolegården?

Det vitner også om ditt dårlige ordforråd såfremt som dårlig forståelse - noe mange kvinner sliter med.

:fnise: ...var det kvasi-intellektuelle du kalte oss?

Også har jeg samboer, og vi har det veldig bra. Hun holder på med utdannelse og har et realistisk syn på denne verdenen.

...det vil si ditt syn, det da? Men det skal sies, verden er takk og lov innrettet slik at det finnes en partner for de fleste av oss - også for sånne som deg. (Prøver å ikke rote meg inn i noen sosialdarwinistiske betraktninger her...)

Skrevet
Der tok jeg dere, kvinnfolk

Hvorfor er du så opptatt av å ta kvinnfolk'a?

Godt å 'høre' at dere har innsett det faktum at dere er det svake punktet ved menneskeheten og at mannen regjerer nå og for all tid rett og slett fordi vi er overlegne både intellektuelt og fysisk.

Hvordan i all verden kan kvinnen, som bokstavelig talt produserer neste generasjon, være det svake punktet ved menneskeheten?

Gjest nextlife
Skrevet

Lille venn.

Når skal du innse at damer er hundre gang smartere enn dere små menn?

Alt vi gjør, gjør vi ut fra kvinnelist. Når vi går rundt å syter hele dage, og klager på vondt og manglende likestilling, så gjør vi det for at dere skal bli drita lei oss, å stikke, sånn at vi kan sitte der i huset dere har bygd, å motta barnebidrag fra dere :kaffe:

Skrevet
Lille venn.

Når skal du innse at damer er hundre gang smartere enn dere små menn?

Alt vi gjør, gjør vi ut fra kvinnelist. Når vi går rundt å syter hele dage, og klager på vondt og manglende likestilling, så gjør vi det for at dere skal bli drita lei oss, å stikke, sånn at vi kan sitte der i huset dere har bygd, å motta barnebidrag fra dere :kaffe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...