Gå til innhold

Er det normalt å ikke vaske seg i rumpa?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

:ler:

Jeg lukter en ny kjøttdeig-tråd!

Ja, det blør jo fra disse ormådene også, men er det muskler eller sener det vet jeg ikke :fnise: Hvis det viser seg å være muskler skal jeg aldri suge kug igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke bort fra at denne diskusjonen kan dreie seg vel så mye om symbolsk renhet i vår kultur som rasjonelle årsaker omkring skadelige bakterier. (eksempelvis med at vi ikke bryr oss noe særlig om mobiltelefoner, vekslepenger, dørhåndtak osv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et program på Tv for noen uker siden (var det Discovery tro?)

Man hadde 4 forsøkspersoner, unge renslige mennesker (1 av dem var fotomodell, uten at det har noen betydning..)

Tok bakterieprøver fra henholdsvis munn, ansikt, hender og rumpe.

Resultatene viste at alle hadde mest bakterier i munnen, deretter kom hender, ansikt og rumpe. Altså var det minst bakterier i rumpa. Hender og ansikt erute i friluft hele dagen og får masse rart på seg. Menneskets munn er faktsik veldig bakteriebfengt. Trodde alle visst det jeg?

Til info bare!

ikke alle bakterier som er skadelige da. mange positive bakterier bakterier som er nødvendig og ha og. så det innlegget der blir jo ikke helt nøyaktig og måle etter da? ;)

Dessuten lever denne tråden, sitt helt eget liv nå. Kanskje vi skal prøve og komme med råd og tips til ts og ikke krangle om hvorvidt vi vasker rumpa, og med hva??

Endret av jannamor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle bakterier som er skadelige da. mange positive bakterier bakterier som er nødvendig og ha og. så det innlegget der blir jo ikke helt nøyaktisg og måle etter da? ;)

Nei det er sikkert sannt.

Men du kan måle etter bakteriene som er på fjernkontroller, dørhåndtak, offenlige toaletthåndtak, tastaturer og mobiltelefoner. Alle disse områdene har mer bakterier og er mye mer smittebærende enn det ei normal rompe som dusjes dagelig med vann er. Dette er ikke de godartede bakteriene, men veldig mye avføringsbakterier. Likevel bryr vi oss ikke om disse bakteriene, men de få bakteriene som er på ei rompe når den er naken. Det er jo ganske ulogisk egentlig.

Horfor er vi egentlig så hysteriske når det kommer til å vaske kroppen, men ikke bryr oss så mye med bakteriene som er mye mer smittebørende på andre ting?

Noen snakker om at det er ekkelt å ikke vaske rumpa med såpe fordi det da lukter rumpe og avføring. Men det har vi fått avkreftet, i alle fall jeg. Jeg lukter på ingen måte, og har ikke fåt kommentarer fra velvillige sexpartnere som kommer igjen og igjen så det lukter virkelig ikke. Så da er det dette med bakteiene som står igjen, som vi er så redde for. Særlig med tanke på at vi skal ha sex med personen, men det er ok å snakke i telefonen som vi holder inntil ansiktet som har mer bakterier på??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten lever denne tråden, sitt helt eget liv nå. Kanskje vi skal prøve og komme med råd og tips til ts og ikke krangle om hvorvidt vi vasker rumpa, og med hva??

Men poenget er jo at det diskuteres om det er nødvendig å vaske seg med såpe eller ikke da. Noen gir jo råd om at det er klart man må det, mens andre sier det ikke er nødvengid. TS må jo da selv velge hva hun vil se på som normalt, og høre om han er enig i dette.

TS har også vært innom og sakt at hun tar meningene til etterettning og var glad for å høre at dette ikke var fullt så unormalt og skadelig som det hun trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

Jeg har moret meg stort over denne tråden, men tror jeg skal avstå fra å kommentere forholdet til min egen rumpe. Forøvrig er såpe er vel og bra, men alt med måte. Er enig med gjest i at dagens såpe- og renhetshysteri har tatt litt vel av.

Jeg og samboeren har på generelt grunnlag diskutert hva man blir renest av: kaldt vann og såpe eller bare varmt vann (hvis man måtte velge). Jeg tror temperaturen på vannet er viktigere enn denne såpen alle er helt besatt av.

Jeg snakket med en som har eksem på hendene. Legen hennes sa at hun måtte slutte å bruke såpe på hendene, og at såpen uansett bare gir en følelse av renhet - den gjør deg ikke så mye renere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Jeg snakket med en som har eksem på hendene. Legen hennes sa at hun måtte slutte å bruke såpe på hendene, og at såpen uansett bare gir en følelse av renhet - den gjør deg ikke så mye renere.

Kanskje legen hennes aldri har vært innom et sykehus og lært seg hygiene for å unngå å overføre smitte mellom pasienter og mellom pasient og lege? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Men for oss som bruker vann, ikke har bremsespor og ikke lukter da, hvordan vet du at vi ikke er rene?

Jeg vil gjenta at det må være ganske kipt for alle dere som har så mye avføring rundt over hele rompa, og så mye snerk i fitta at dere ikke blir rene med bare vann. Ser du argumentasjonen er like teit som den dere fører

Som sagt, lukt var ikke en idiotsikker måte å avsløre dårlig hygiene på. Nå har han vel ikke dødd av hygienen sin, men det er altså ikke en turn on for meg.

Du må bare gjenta så mange ganger du vil hva du tror om tilstanden i mitt underliv, men angrep er ikke alltid det beste forsvar. Du har din hygieneløsning, jeg har min, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er mer bakterier på en mobiltelefon og et dørhåndtak f.eks.

Men jeg mister ikke tenninga av det. Men skulle jeg hatt sex med en som stinka gammal moro, eller bæsj så hadde jeg defintivt mistet tenninga :jepp:

Endret av Ulva35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle bakterier som er skadelige da. mange positive bakterier bakterier som er nødvendig og ha og. så det innlegget der blir jo ikke helt nøyaktig og måle etter da? ;)

Dessuten lever denne tråden, sitt helt eget liv nå. Kanskje vi skal prøve og komme med råd og tips til ts og ikke krangle om hvorvidt vi vasker rumpa, og med hva??

Trodde ikke det var nødvendig å ta det helt med teskje: det var selvsagt de skadelige bakteriene som forskerne dyrket fra prøvene, ikke de uskadelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksem og bruker ikke såpe på kroppen hver dag, men underlivet og rumpa vaskes med f.eks. Asan, samme gjør samboer'n. Samme hva noen mener her så ville jeg ikke følt meg ren med vask kun med vann.

Men samtidig har jeg også hørt at det er mange ganger så mye skadelige bakterier i munnen på et menneske enn i rumpa. Men, som noen sier her: det lukter ikke rumpe av munnen selv om det er mer bakterier der (men jeg vasker meg godt etter å ha mottatt munnsex, nettopp pga munnbakterier).

Nå har jeg ikke bakteriefobi da, men ønsker ikke å lukte rumpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter det jeg vet skal såpe bidra til å transportere uønsket materiale fra en plass til en annen, i dette tilfellet; uønskede bakterier fra baken, ned i avløpet. For ikke så mange år tilbake var det populært med tarmskylling. Da ble vi opplyst om bakterier og parasitter vi rett og slett blir syke av. At disse kun vil befinne seg på innsiden av lukkemuskelen til enhver tid, har jeg vanskelig for å tro på.

Jeg vil tro at det vil være langt tryggere å bruke egnet såpe så man er sikker på å være ren. Mulig det går bra å ikke bruke såpe for mange, men skulle det komme en skadelig "baktiluss", eller kanskje en aldri så liten parasitt er det jo greit å iallefall prøve å transportere den vekk.

At man ikke skal "gnukke" så intenst og hyppig at den naturlige bakterieforaen dør, er selvfølgelig heller ikke gunstig.

Man kan altså være i det ene, eller det andre ekstremet...jeg personlig foretrekke et sted midt i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er mer bakterier på en mobiltelefon og et dørhåndtak f.eks.

Men jeg mister ikke tenninga av det. Men skulle jeg hatt sex med en som stinka gammal moro, eller bæsj så hadde jeg defintivt mistet tenninga :jepp:

Normale friske mennesker som vasker seg hver dag med vann stinker ikke besj. De vil heller ikke stinke før de ikke har vasket seg i en ganske lang periode dersom de tørker seg skikkelig (ikke at jeg mener det er ok altså, bare for å vise et poeng). Dersom noen stinket besj hadde jeg sendt dem til legen for da har de noe galt med tarmene, og problemet ligger ikke i vaskingen.

Så nei, vasker man seg med vann stinker man ikke besj fordi man faktisk blir ren. Kanskje ikke desinfisert ren, men litt bakterier lukter ikke. Ikke verre enn det mobiltelefonen din som har mer bakterier lukter i alle fall.

Jeg har medfølelse med alle der som har så store avføringsproblemer at dere må vaske med såpe for å ikke lukte, det må være ganske kipt. Glad for at jeg ikke har den type problemer.

Så konklusjonen (min) er; det lukter ikke, man fjerner bakterier og bakteriene som er her bak lever ikke så lenge (og kan leve lenger om man bruker såpe derom man får sprekker i huda) at de er skadelige, og det er mange steder det er mye mer skadelige bakterier (feks i munnen, og NEI man lukter ikke bæsj i rumpa, men mannen min lukter litt bæsj av munnen om morgenen alikevel) mange lukter faktisk verre i munnen også. Jeg har altså enda problemer med å se hvorfor det er viktigere å vaske seg så mye her enn å vaske hendene etter hver gang man tar på telefonen, fordi lukte gjør man virkelig ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At disse kun vil befinne seg på innsiden av lukkemuskelen til enhver tid, har jeg vanskelig for å tro på.

Nei vi fiser jo så noe kommer jo ut :fnise:

Men det finnes uansett mer ekle bakterier på telefonen din enn på rumpa mi som ble spylt med varmt vann i dag, så hvorfor forsøker vi ikke å være like mye på den sikkre siden her og vasker hendene hver gang etter at man har tatt på telefonen? De aller fleste ville i alle fal ha vasket hendene etter at de klødde seg på rompa, men når denne i utgangspunktet er renere så lurer jeg på hvorfor vi tror disse bakteriene er så mye flere og ekklere og farligere.

Jeg høres kanskje litt krass ut, men det er ikke meninga. Finner dette igrunn ganske morsomt. Jeg leter bare på et svar på hvorfor vi er så opptatt av akkurat disse bakteriene og disse luktene, når bakteriene og luktene til mange er mye verre i munnen for eksempel. Dette er jo bakteriediskriminering :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tullfrid

Etter at jeg har fått en del bleieskifterfaring, har jeg lært at varmt vann dessverre ikke er godt nok, ihvertfall ikke når det gjelder sennepsgul babybæsj. Man vasker og vasker med klut og varmt vann, all bæsjen forsvinner, men huden er fortsatt litt gul. Så tar man bittelitt babysåpe på, og vips så er kluten som ved forrige gnikk var ren, plutselig litt bæsjegul.

Jeg er temmelig overbevist om at voksenbæsj må sitte minst like fast som sennepsgul babybæsj....

Er det forresten noen som synes dopapir er den optimale måten å bli ren på, etter et nr 2. dobesøk???

Blir det ikke litt som når man prøver å tørke bort matrester/søl fra kjøkkkenbordet med tørkepapir - man gnikker egentlig driten bare mer utover.....? Og det går ikke bort før man bruker våt klut...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLA,BLA,BLA,Bla...

og NEI man lukter ikke bæsj i rumpa,

Selvfølgelig lukter det litt bæsj i rumpa!! Med unntak av når man er nyVASKET da... Herregud som du raller i vei.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du skriver at du kun vasker henda med såpe hvis du er synlig skitten som hvis du får olje på henda.

Og? Såpe tar ikke noe mere bakterier enn det vann gjør. Det er en grunn til at de bruker egne desinfiserende og bakteriedrepende midler på sykehus ol, og ikke vanlig såpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, for en morsom tråd..

jeg syns det er ganske ekkelt å ikke vaske seg nedentil.. min samboer vasker seg med shampo bak han, for det lukter så godt sier han..haha, da ler jeg godt, og det gjør jo han også:P

vi bruker begge to SebaMed intimvask på våre edle saker, og anbefaler denne intimsåpen. Veldig fornøyd, ikke koster den så mye heller, fåes kjøpt på apoteket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...