Gå til innhold

Er det normalt å ikke vaske seg i rumpa?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager får de vann og såpe inn der?

De bruker ikke såpe inni, men de bruker å stikke inn to fingre og roter rundt mens de samtidig spyler området med dusjslangen.

Så det var den forklaringen til alle som lurer. :ler:

Rumpehullet lar vi altså være i fred, utenom å spyle med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bruker ikke såpe inni, men de bruker å stikke inn to fingre og roter rundt mens de samtidig spyler området med dusjslangen..

Det høres ikke bra ut!

:riste:

edit: Men, det var da bra at de ikke bruker såpe ihvertfall.

Endret av Meadow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann alene fjerner verken svette-, rumpe- eller fittelukt, så med mindre man er så tilhenger av det naturlige at man synes slike dufter er sjarmerende er det nødvendig med såpe. :)

Hmm, det var merkelig, det fjerner all min lukt i hvertfall? :klø:

Ja, det går an å vaske seg og bli REN uten såpe. Null problem faktisk. For de som kan bruke såpe der nede uten å få sopp og dill er det jo bra, men kom ikke her å påstå at vi som må unngå såpe nedentil går rundt og stinker fitte og rumpe... :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
De bruker ikke såpe inni, men de bruker å stikke inn to fingre og roter rundt mens de samtidig spyler området med dusjslangen.

Ouch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helsesøster
Vann alene fjerner verken svette-, rumpe- eller fittelukt, så med mindre man er så tilhenger av det naturlige at man synes slike dufter er sjarmerende er det nødvendig med såpe. :)

Huff, det må være hardt for deg som lukter så mye at vann ikke tar vekk skitten lukt av fitta.

Løsningen er bare å vaske seg litt oftere med vann, så blir man ren, lukter godt og slipper soppinfeksjoner.

Såpe kan drepe de naturlige bakteriene vi har der nede, som dreper infeksjoner og annet rusk. Vasker man med såpe bryter man altså ned sitt eget immunforsvar, og da blir man eklere enn om man bruker såpe og har en naturlig nedbrytning av bakteriene. (dette er forøvrig det samme som skjer når man bruker antibiotika, de naturlige bakteriene bryte også ned, og man får sopp). Dette er også det samme som skjer når vi stereliserer huset slik at barna ikke vennes til de naturlige bakteriene og blir alergikere.

Jeg er faktisk veldig overrasket over at det er så få i denne tråden som vet dette. Det er altså mer naturlig å bryte ned det naturlige og man er skitten om man ikke gjør dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier man blir ren uten såpe.. Vasker dere hendene uten såpe også? Hva med sjampo? Oppvaskmiddel? Vaskepulver?

:ironi:

Hvordan vasker du øynene dine, med såpe? Nei, hvorfor er da øynene deres rene likevel? Jo fordi kroppen selv har systemer som ivaretar dette, og får man noe innpå vasker man bare med vann. Slik er det også i slimhinner andre steder. Kroppen har selv bakterier som spiser skadelige bakterier, dette systemet brytes ned om man bruker såpe. Detter er samme grunn til at man ikke skal bruke antibakterielle middel på hendene, fordi dette er for sterkt. I slimhinnene er disse systemene mer sårbare, og såpe skader derfor alene.

På hendene, og i håret har man ikke disse systemene og man må bruke såpe, men også her skal man være forsiktig med å ikke bruke hverken for sterk såpe eller vaske seg alt for ofte, vasker man seg for ofte på hendene får man for eksempel eksem. hvorfor jo fordi man bryter ned kroppens fettlager som ivaretar huden.

Som jeg har nevnt tidligere i tråden, det var en helsemessig revolusjon når såpa kom, fordi man da kunne vaske vekk bakterier på hendrene slik at man reduserte smittefaren. Det har ikke kommet noen revolusjonerende effekt av intmsåper annet enn at det øker faren for soppinfeksjon.

Men ingen har enda svart meg på om dere som er så redde for å ikke bli rene bruker g-streng. Dette er veldig skittent og leder til transportasjon av analebakterier til skjeden, og er mye mer skadelig enn å ikke bruke såpe, særlig ved de syntetiske stoffene som 90% av undertøyet i dag er laget med. Dette er det likevel ingen som reagerer på i dag, og ingen vil kommentere at dette er ufattelig ulogisk.

Det som regulerer dette er normer for hygiene, som i dag har gått over grensene slik at vi ødelegger våre naturlige systemer. Videre er normen at man ikke skal vise trusekanten, og dette er da ok til tross for at dette leder til masse bakterier. Ulogisk sier nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helsesøster
Jeg tror de færreste i denne tråden snakker om såpe-såpe, men heller mener intimsåpe (som ikke er såpe i den forstand).

Det utgjør bare liten forskjell, det hjelper på PH verdien ja, men likevel fjerner man mer av de naturlige bakteriene enn det man bør. Vann skyller vekk det øvrige, men lar de naturlige lagene ligge igjen på huden. Intimsåper går dypere enn dette, dersom de ikke hadde gjort det hadde det jo heller ikke vært vits i å bruke dem i utgangspunktet. Poenget er jo at de vasker vekk mer enn det vann gjør, og det er dette mer man ikke skal fjerne.

Man bør i alle fall være veldig fordiktig med bruken, bruke særs små mengder og ikke hver dag, kanskje bare i de mest akutte faser av syklusen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vasker du øynene dine, med såpe? Nei, hvorfor er da øynene deres rene likevel? Jo fordi kroppen selv har systemer som ivaretar dette, og får man noe innpå vasker man bare med vann. Slik er det også i slimhinner andre steder. Kroppen har selv bakterier som spiser skadelige bakterier, dette systemet brytes ned om man bruker såpe. Detter er samme grunn til at man ikke skal bruke antibakterielle middel på hendene, fordi dette er for sterkt. I slimhinnene er disse systemene mer sårbare, og såpe skader derfor alene.

På hendene, og i håret har man ikke disse systemene og man må bruke såpe, men også her skal man være forsiktig med å ikke bruke hverken for sterk såpe eller vaske seg alt for ofte, vasker man seg for ofte på hendene får man for eksempel eksem. hvorfor jo fordi man bryter ned kroppens fettlager som ivaretar huden.

Som jeg har nevnt tidligere i tråden, det var en helsemessig revolusjon når såpa kom, fordi man da kunne vaske vekk bakterier på hendrene slik at man reduserte smittefaren. Det har ikke kommet noen revolusjonerende effekt av intmsåper annet enn at det øker faren for soppinfeksjon.

Men ingen har enda svart meg på om dere som er så redde for å ikke bli rene bruker g-streng. Dette er veldig skittent og leder til transportasjon av analebakterier til skjeden, og er mye mer skadelig enn å ikke bruke såpe, særlig ved de syntetiske stoffene som 90% av undertøyet i dag er laget med. Dette er det likevel ingen som reagerer på i dag, og ingen vil kommentere at dette er ufattelig ulogisk.

Det som regulerer dette er normer for hygiene, som i dag har gått over grensene slik at vi ødelegger våre naturlige systemer. Videre er normen at man ikke skal vise trusekanten, og dette er da ok til tross for at dette leder til masse bakterier. Ulogisk sier nå jeg.

Hm.....har du ikke fått med deg at veldig mange viser trusekanten i form av fete reklamestrikker på meget dyre boxere?

(Selv om dette sikkert ikke er det mest vanlig blandt voksne kvinner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.....har du ikke fått med deg at veldig mange viser trusekanten i form av fete reklamestrikker på meget dyre boxere?

(Selv om dette sikkert ikke er det mest vanlig blandt voksne kvinner)

Trusekanten på rompa, ikke den i bukselinninga da, den er det jo veldig normalt å vise.

Det er jo derfor mange bruker g-string da, fordi man ikke vil ha den lite flaterende kanten tvers oer rumpa som viser i sjørt og stramme bukser.

(nå er ikke jeg en så veldig voksen kvinne heller da)

Det er likevel få som har svart på om de bruker dette, og deres tanker om dette og innvirkningen på intimhygiene.

Nå vil jeg legge til at det selvsakt er ganske individuelt med hvor mye talg man produserer etc i huden, slik at mange nok tåler å bruke intimsåpe, mens andre ikke tåler dette. Forskjeller i huden er det på alle områder, og noen tåler ikke å dusje hver dag for da får de eksem også, så dette er ganske individuellt.

Men poenget er at man på ingen måte er skitten om man bruker bare vann, at det er absoludt sunnest å bruke bare vann og at man ikke behøver å lukte selv om man bruker bare vann. Da kan man heller vaske seg litt oftere om man er plaget med dette.

Det er et hysteri om renslighet i våre dager, som går langt i å presse grensene for hva som faktisk er normalt for kroppene våre. Som en del sier blir de faktisk syke av å vaske seg med spåe, intimsåpe, og det er klart at disse menneskene ikke er skittne og lukter sterkt av fitte. Det er da idiotisk å påstå noe slikt, og en slik tankegang kan ikke ha opphav i noe annet en renslighetshysteri normen, fordi dette egentlig er ganske naturlig og en tilstand mange lever med (men kanskje ikke snakker så mye om i fare for å bli betraktet som skittne)

Selv kan jeg ikke dusje mer enn annen hver dag fordi jeg har eksem på beina. Jeg har fått mange stygge blikk når jeg har fortalt dette til venner, og alle puster lettet ut når jeg forklarer at det faktisk går ann å vaske seg uten at man MÅ dusje. Dette er det få som tenker på, fordi det er en så stor selvfølge at man skal dusje hver dag, fordi det er et hysteri om å være ren nok i dagens samfunn. Ren kan kan jo ikke bli uten å dusje tydeligvis. Og nå er det bevist her at ren blir man ikke uten såpe. Man var da ren i tidligere tider før såpa også, det er klart at vi har den nå og kan bruke den men dette betyr ikke at man ikke blir ren uten heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden når ble rumpehullet en slimhinne?

Sitat fra lommelegen "Det kan dreie seg om små sprekker i slimhinnen i endetarmsåpningen"

Det er like lett å få problemer ved disse slimhinnene som ved andre. Og her er det enda viktigere at man ivaretar kroppens egen balanse, fordi det er såpass mye bakterier her som må reguleres. Uten kroppens naturlige regulering her kan man få ganske vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann alene fjerner verken svette-, rumpe- eller fittelukt, så med mindre man er så tilhenger av det naturlige at man synes slike dufter er sjarmerende er det nødvendig med såpe. :)

Det som lukter vondt er gammel svette, fitte og rompe, og det fjernes av vann. Ellers ser jeg ikke problemet med at fitte lukter fitte, eller at pikken lukter pikk siden det er en lukt vi har for hisse opp det motsatte kjønn. (Forutsatt at den er fersk.)

Svette gjør vi når vi bruker kroppen, også vasker man den av etterpå, før svetten blir sur og gammel. Rumper lukter ikke så mye rumpe heller, dersom man tørker seg godt, og vasker den regelmessig med vann.

Dere som sier man blir ren uten såpe.. Vasker dere hendene uten såpe også? Hva med sjampo? Oppvaskmiddel? Vaskepulver?

Det eneste jeg vasker regelmessig med såpe er håret, og jeg prøver å kutte ned på det også. Også bruker jeg såpe på hender ol, hvis de har fett skitt, som olje ol, siden dette er kjemisk skitt som ikke går vekk med vann.

Å begynne å blande inn oppvaskmiddel blir for dumt, argumentet er at kroppen er selvrensende, og jeg har enda ikke hørt noen påstå at tallerkener er det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

det sier seg selv at man skal vaske disse områdene. Om ikke vær gang med såpe så ihvertfall skyll dem godt.

Mener nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som lukter vondt er gammel svette, fitte og rompe, og det fjernes av vann. Ellers ser jeg ikke problemet med at fitte lukter fitte, eller at pikken lukter pikk siden det er en lukt vi har for hisse opp det motsatte kjønn. (Forutsatt at den er fersk.)

Svette gjør vi når vi bruker kroppen, også vasker man den av etterpå, før svetten blir sur og gammel. Rumper lukter ikke så mye rumpe heller, dersom man tørker seg godt, og vasker den regelmessig med vann.

Det eneste jeg vasker regelmessig med såpe er håret, og jeg prøver å kutte ned på det også. Også bruker jeg såpe på hender ol, hvis de har fett skitt, som olje ol, siden dette er kjemisk skitt som ikke går vekk med vann.

Å begynne å blande inn oppvaskmiddel blir for dumt, argumentet er at kroppen er selvrensende, og jeg har enda ikke hørt noen påstå at tallerkener er det samme.

Jasså. Så du synes det er OK å spre rundt bakterier ved f.eks omgangssyke, forskjølelse osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så pripne en del er... hva når dere har vært på do da? Vasker dere dere etter at dere har bæsjet, eller jolder det med å tørke med papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft suse - for en tråd!

:ler:

Ymse deler av kroppen min kan være så selvrensende den bare vil - intimsåpe(?*) lar jeg ikke være å bruke uansett. Liker å ha et gullende rent underliv!

:fnise:

* "En balansert pH på 3.5 bidrar til å opprettholde underlivets naturlige beskyttelsesfunksjon.

Dr Greve Intimvask inneholder melkesyre og pleiende Aloe Vera, og den er helt såpefri. For ditt velvære har Dr. Greve en mild duft og fyldig konsistens."

Hentet herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...