Gå til innhold

Er det normalt å ikke vaske seg i rumpa?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Gjest =tentacle=
Er det bare vissheten om at det ikke blir vasket med såpe som gjør det? Når det ser rent ut og lukter rent? Som du sier hjelper ikke såpe så mye på bakteriene, og alle bør jo vite litt om mulig farlige bakterier, som E.coli, som kan komme på avveie dersom man ikke tar forholdsregler.

E.coli kommer alltid på avveie, de er overalt. Derfor får man råd om å vaske hendene med såpe etter toalettbesøk, selv om de fleste ikke på noe tidspunkt i toalettprosessen putter fingrene innenfor det området hvor enkelte her mener at all avføring og bakterier holder seg. Jeg lukter ikke menn i rumpesprekken, og nesen min er heldigvis ikke så følsom at jeg må bli bevisst på alt som er ekkelt rundt meg så lenge det er en viss avstand til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så et program på Tv for noen uker siden (var det Discovery tro?)

Man hadde 4 forsøkspersoner, unge renslige mennesker (1 av dem var fotomodell, uten at det har noen betydning..)

Tok bakterieprøver fra henholdsvis munn, ansikt, hender og rumpe.

Resultatene viste at alle hadde mest bakterier i munnen, deretter kom hender, ansikt og rumpe. Altså var det minst bakterier i rumpa. Hender og ansikt erute i friluft hele dagen og får masse rart på seg. Menneskets munn er faktsik veldig bakteriebfengt. Trodde alle visst det jeg?

Til info bare!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Så et program på Tv for noen uker siden (var det Discovery tro?)

Man hadde 4 forsøkspersoner, unge renslige mennesker (1 av dem var fotomodell, uten at det har noen betydning..)

Tok bakterieprøver fra henholdsvis munn, ansikt, hender og rumpe.

Resultatene viste at alle hadde mest bakterier i munnen, deretter kom hender, ansikt og rumpe. Altså var det minst bakterier i rumpa. Hender og ansikt erute i friluft hele dagen og får masse rart på seg. Menneskets munn er faktsik veldig bakteriebfengt. Trodde alle visst det jeg?

Til info bare!

Vil fortsatt ikke i kontakt med avføringsrester fra andre mennesker, og synes fortsatt ikke at vanlig hudflora er like skummelt som tarmbakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
E.coli kommer alltid på avveie, de er overalt.
Så da er det bare en fiks idé som gjør at du syns det å ikke vaske rumpa med såpe er ekkelt?

Hva er egentlig galt med å ikke vaske rumpa med såpe hvis man faktisk ser ren ut og lukter rent selv når noen stikker nesa inn i rumpesprekken og sjekker? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Så da er det bare en fiks idé som gjør at du syns det å ikke vaske rumpa med såpe er ekkelt?

Hva er egentlig galt med å ikke vaske rumpa med såpe hvis man faktisk ser ren ut og lukter rent selv når noen stikker nesa inn i rumpesprekken og sjekker? :fnise:

Du bestemmer over din rumpe og jeg over min. Og så bestemmer vi hva vi synes er greit ifht den vi har sex med. Jeg vil f.eks ikke lukte meg frem til om jeg kan ta på ham eller ikke, så jeg foretrekker at han vasker seg med jevne mellomrom, og at det ikke vil si at han stoler på vann som renner forbi på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil fortsatt ikke i kontakt med avføringsrester fra andre mennesker, og synes fortsatt ikke at vanlig hudflora er like skummelt som tarmbakterier.

Nei, svaret mitt var ikke til deg, Tentacle. Ser bare at folk flest har en merkelig forestilling om at anusområdet er blant de mest bakteribefengte områdene på kropen, og det stemmer jo ikke. Munnen og hendene er jo verst, og bør vaskes/rengjøres deretter.

Vil også legge til at personene i nevnte test var normalt renslige og sikkert vasket seg i rompa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida
Du bestemmer over din rumpe og jeg over min.

Er det virkelig sant? :danse:

Jeg vil f.eks ikke lukte meg frem til om jeg kan ta på ham eller ikke, så jeg foretrekker at han vasker seg med jevne mellomrom, og at det ikke vil si at han stoler på vann som renner forbi på kroppen.
Men hva når TS ikke kan lukte dette? Skal hun stå i dusjen og kontrollere?

Sjøl foretrekker jeg å vaske meg med Lactacyd, men jeg ser ikke helt problemet med at noen velger å vaske seg med bare vann, når det faktisk ser ut til å gi samme resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke e-coli bakterier veldig avhemngige av fuktighet for å overleve da? Slik at de dør ettger kort tid på et tørt toalettsete eller tørr hud utenfor slimhinnene? De er jo stort sett å finne i forurenset vann, forurenset kjøtt o.l? Mulig jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor får man råd om å vaske hendene med såpe etter toalettbesøk, selv om de fleste ikke på noe tidspunkt i toalettprosessen putter fingrene innenfor det området hvor enkelte her mener at all avføring og bakterier holder seg. .

Men det er jo noe annet under selve toaletbesøket, da er aføringen utenfor åpningen, man tørker seg i åpningen (før den lukkes skikkelig) det er vaføring i toalettet altså mange situasjoner hvor avføringen kan spre seg og man vasker altså hender, med såpe.

Poenget er ikke å kritisere det for hvordan du vil vaske deg. Men jeg ønsker å poengtere at det ikke er nødvendig å vaske seg så mye, slik at mange som ikke tåler denne typen vask kan slutte å bekymre seg.

Poenget er bare at mange i dag er veldig hysteriske når det kommer til kropp og renslighet og overvurderer hvor mye bakterier vi har på kroppen. Disse samme menneskene er ikke hysteriske til andre bakteriekilder som er langt verre enn dem vi møter på en rumpe som dusjes hver dag. Jeg syntes dette er ganske selvmotisigende og morsomt, for det er jo ingen form for logikk i det. Den lille mengden tarmbakterier man kan få tilgang til under sex er svært mye mindre enn den man får når man tar i toaletthåndtaket på et offentlig toalett, eller faktisk også på mobiltelefoner etc. Det er derfor vaskehysteri på bare kropp men ignen andre steder er så hysterisk morsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Men det er jo noe annet under selve toaletbesøket, da er aføringen utenfor åpningen, man tørker seg i åpningen (før den lukkes skikkelig) det er vaføring i toalettet altså mange situasjoner hvor avføringen kan spre seg og man vasker altså hender, med såpe.

Poenget er ikke å kritisere det for hvordan du vil vaske deg. Men jeg ønsker å poengtere at det ikke er nødvendig å vaske seg så mye, slik at mange som ikke tåler denne typen vask kan slutte å bekymre seg.

Poenget er bare at mange i dag er veldig hysteriske når det kommer til kropp og renslighet og overvurderer hvor mye bakterier vi har på kroppen. Disse samme menneskene er ikke hysteriske til andre bakteriekilder som er langt verre enn dem vi møter på en rumpe som dusjes hver dag. Jeg syntes dette er ganske selvmotisigende og morsomt, for det er jo ingen form for logikk i det. Den lille mengden tarmbakterier man kan få tilgang til under sex er svært mye mindre enn den man får når man tar i toaletthåndtaket på et offentlig toalett, eller faktisk også på mobiltelefoner etc. Det er derfor vaskehysteri på bare kropp men ignen andre steder er så hysterisk morsomt.

Og jeg synes det er hysterisk morsomt at du tror at avføring forlater kroppen uten den minste berøring med noe som helst annet enn innsiden av lukkemuskelen.

Jeg har ikke bakterieangst og kunne uten å nøle slikke på mobilen min om det var det om å gjøre, men jeg vil ikke ha noe med avføringsrester å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Poenget er ikke å kritisere det for hvordan du vil vaske deg. Men jeg ønsker å poengtere at det ikke er nødvendig å vaske seg så mye, slik at mange som ikke tåler denne typen vask kan slutte å bekymre seg.

Poenget er bare at mange i dag er veldig hysteriske når det kommer til kropp og renslighet og overvurderer hvor mye bakterier vi har på kroppen. Disse samme menneskene er ikke hysteriske til andre bakteriekilder som er langt verre enn dem vi møter på en rumpe som dusjes hver dag. Jeg syntes dette er ganske selvmotisigende og morsomt, for det er jo ingen form for logikk i det. Den lille mengden tarmbakterier man kan få tilgang til under sex er svært mye mindre enn den man får når man tar i toaletthåndtaket på et offentlig toalett, eller faktisk også på mobiltelefoner etc. Det er derfor vaskehysteri på bare kropp men ignen andre steder er så hysterisk morsomt.

Poenget er vel at det ikke lukter stump og bæsj av en mobiltelefon, men det gjør det av en rumpe som vaskes av overskuddsvannet fra dusjen som renner nedover ryggen.

Da får det rett og slett bare være at det er mer bakterier på en mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Poenget er vel at det ikke lukter stump og bæsj av en mobiltelefon, men det gjør det av en rumpe som vaskes av overskuddsvannet fra dusjen som renner nedover ryggen.

Da er det jo veldig rart at TS ikke kjenner at det stinker, men oppdager den manglende såpa i en samtale?

Jeg oppdaget etter noen måneder med min kjæreste at han verken vasker penis eller rumpa med såpe. Det var helt tilfeldig at jeg oppdaget dette under en samtale.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =tentacle=
Da er det jo veldig rart at TS ikke kjenner at det stinker, men oppdager den manglende såpa i en samtale?

Jeg har blitt konfrontert med bremsespor i boxeren hos en fyr en gang. Kjente ingen stank, tror du han var ren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke e-coli bakterier veldig avhemngige av fuktighet for å overleve da? Slik at de dør ettger kort tid på et tørt toalettsete eller tørr hud utenfor slimhinnene? De er jo stort sett å finne i forurenset vann, forurenset kjøtt o.l? Mulig jeg tar feil...

Det stemmer nok ganske godt. Mennesker er mye renere enn det vi tror, for utenom i munnen, der er vi mye skittnere enn det vi liker å tro.

Dette er også noe av grunnen til at den kan være skadleig å vaske seg for mye fordi man da kan bli sår og få sprekker som lager fukt og fører til mer bakterier.Det er derfor man lukter mer svette under armene, mer fukt = mer bakterier = mer lukt. Det er også derfor man ikke skal bruke syntetisk undertøy= mer fukt og mer bakterier. Mennesker i dag kjenner ikke til normal kroppsfunksjon og normal hygiene, og en del (ikke nødvendigvis her) vakser seg syke. Vi vasker også barna våre til allergier, fordi vi er alt for redde for de naturlige bakteriene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poenget er vel at det ikke lukter stump og bæsj av en mobiltelefon, men det gjør det av en rumpe som vaskes av overskuddsvannet fra dusjen som renner nedover ryggen.

Nei, men det lukta jo heller ikke bæsj av han heller.

Men poenget er igjen såpe vs ikke såpe. Det har blitt hevdet at det må lute bæsj, rumpe og fitte av oss som bare bruker vann(spyler dirrekte ikke det som renner ned over ryggen), så ble det motbeivst, neste argument var at det var for mye bakterier der til at vann kunne ta det vekk, nå er også det avkreftet, og da er vi tilabke på luktaspektet igjen. Logikken i motargumentene til vann svikter altså. Det handler bare om hva man foretrekker og hva man tror er best, ikke hva som faktisk er renslig eller ikke.

Poenget er at det hverken lukter eller er skittent om man ikke bruker såpe i rumpa. Jeg vil nok anbefale at man spyler seg ja det vil jeg.

Det med bakterier på andre steder var til dem som klaga på at det må være så mye bakterier i rumpa som man ikke vil tenke på under sex, og da syntes jeg det er artig at man kan ta telefonen under middagen og sette seg ned igjen uten å vaske hendene, fordi det her er mye mer bakterier. Om du mener lukta er problemet så var ikke denne kommentaren rettet mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt konfrontert med bremsespor i boxeren hos en fyr en gang. Kjente ingen stank, tror du han var ren da?

Men for oss som bruker vann, ikke har bremsespor og ikke lukter da, hvordan vet du at vi ikke er rene?

Jeg vil gjenta at det må være ganske kipt for alle dere som har så mye avføring rundt over hele rompa, og så mye snerk i fitta at dere ikke blir rene med bare vann. Ser du argumentasjonen er like teit som den dere fører

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er veldig hygienisk av seg, kanskje litt veldig av og til! - Sånn generelt. Men han synes ikke det er ekkelt å vaske seg i rompa, det er jo heller ekkelt å ikke gjøre det. Og jeg er enig. Vask alt nedentil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...