Gå til innhold

Er det normalt å ikke vaske seg i rumpa?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Er det mulig å ikke vaske rumpa???? Ja da hadde det ikke blitt noe :sengekos:

Intimsåpen er di venn, bruk den igjen og igjen (hi-hi) så blir det mere :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ymse deler av kroppen min kan være så selvrensende den bare vil - intimsåpe(?*) lar jeg ikke være å bruke uansett. Liker å ha et gullende rent underliv!

Jeg som også bruker bare vann har et gullende rent underliv da. At du ønsker å bruke såpe er helt greit, men jeg vil bare legge til at man blir like ren uten. Og så for oss som ikke tåler dette slipper vi sopp også.

Bruker du g-string? Bruker du normale syntetiske truser? I så fall er mitt underliv renere enn ditt til tross for at jeg bare bruker vann.

Alle må bruke såpe om de vil det, men folk bør innse at man også blir ren uten. (jeg gir meg visst ikke i denne debatten nei), og at det ikke er ekkelt å la være. Dette kan gi problemer til andre jenter som ikke tåler dette, og som føler seg skittne for at de lar være. Eller at jenter fortsetter å vaske seg, fordi de ikke kan tro at det kan være skadelig. Det bør være klart at man blir ren med vann, og at man heller kan vaske seg litt oftere om man ikke føler seg ren. Men å vaske seg for mye (selv bare med vann) kan skape tørhet (hentet fra asan sine sider)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker underlivet og baken minst en gang om dagen. Jeg bruker en uparfymert olje, og blir mer enn ren nok. Ikke lukter jeg mer enn jeg skal heller. ;) Jeg tåler ikke intimsåper, får soppinfeksjon bare jeg ser på flaska.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiik! Her vaskes det med såpe både foran og bak, både hos meg og samboeren. Hadde blitt sjokkert om jeg hadde vært i din situasjon!

PS: Dr. Greve er en fin ting, Asan har både eksen og jeg reagert på.

Edit: Og for de som mener man får sopp av Dr. Greve: Jeg er snart 30 år og har aldri hatt sopp i hele mitt liv! *bank i bordet*

Jeg ville aldri latt samboer'n slikke meg om jeg ikke hadde brukt såpe.

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke brukt såpe hverken foran eller bak siden jeg ble skrubbet som liten av bestemor :sjokkert: hvilke traumer, he he...

men alvorlig talt, jeg bruker ikke såpe på kroppen min i det hele tatt, bortsett fra hvis jeg er skikkelig skitten (noe jeg antagelig ikke har vært siden barneskolen uansett),varmt rennende vann holder i massevis. Såpe gir meg tørr hud og utslett, det være seg asan eller zalo! Og jeg har aldri vært plaget av hverken soppinfeksjon, urinveisinfeksjon eller dårlig lukt/smak. Bare tanken på å skrubbe underlivet med klut og såpe får meg til å grøsse....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Eir - eneste jeg bruker såpe til på meg selv er shampoo til håret og håndsåpe på toalettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og for de som mener man får sopp av Dr. Greve: Jeg er snart 30 år og har aldri hatt sopp i hele mitt liv! *bank i bordet*

Jeg ville aldri latt samboer'n slikke meg om jeg ikke hadde brukt såpe.

Så om du ikke har hatt det så kan ikke andre få det?

Siden du ikke får eksem av å dusje hver dag så kan ikke andre få det?

Siden du ikke har fet hud kan ikke andre ha det?

Poenget er at dette er veldig individuellt, produkjosnen av talg som beskytter utenpå huden varierer fra person til person. De som har mye talg kan vakse seg med normal såpe uten å få problemer, men dem med lite produksjon kan nesten ikke vaske seg hver dag med vann en gang uten å få problemer. Altså har også noen behov for å vaske seg mer da de får mer oppsamling av talg i underlivet, mens de som ikke tåler intimsåper faktisk har et "renere" underliv med mindre talg osm må vaskes bort i utgangspunktet. Altså vil det være individuellt hvor ofte man må vaske seg og hvor ren man blir ved vann.

Jeg tror uansett at en hver person er best til å avgjøre selv hvor ofte de mpå vaske seg om om det holder med vann, samt om de blir kvitt lukt ved dette eller ikke. Jeg kunne heller ikke latt min man gå ned på meg uten at jeg var nyvasket, men å være vasket har ikke noe med såpe å gjøre.

Så konklusjon for hele tråden. Noen har sårbare slimhinner, med lite talgproduksjon og har da mindre behov for å vaske og tåler ikke å vaske så mye heller, mens andre har mer og må vaske seg mer. Så det er kanskje ikke så lurt å si at det er ekelt å ikke vaske seg etc, for mange jenter som ikke tåler dette vil da fortsette å vaske seg til tross for at det er skadelig for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Eir - eneste jeg bruker såpe til på meg selv er shampoo til håret og håndsåpe på toalettet.

Enig! Og godt å høre flere si dette.

Det må visst være ekstremt mange underlivssåpebrukere på dette forumet! Mer enn normalen, vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker IKKE string-truse og jeg bruker kun dr. greves imtimsåpe :jepp:

Og helt til jeg begynte å bruke imtimsåpe, hadde jeg mye sopp, men nå----ALDRI.

Men vi er selvfølgelig ikke like. Men å aldri vaske seg med noe annet enn vann, det være seg foran eller bak er bare æsj for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at tråden min skulle engasjere så mye!

Jeg har faktisk begynt å få et litt annet syn på dette nå. Når jeg ser at det jo er noen som er som min samboer, om enn av andre grunner.

Kanskje det faktisk er mer vanlig enn jeg trodde, og ikke så farlig, å ikke bruke såpe.

Jeg hadde virkelig aldri hørt om noen som ikke bruker såpe nedentil før, for det er jo ikke noe man snakker om. Men det burde man kanskje!

Tusen takk for alle svar!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg ler så jeg griner her :legrine:

Det må være kun på KG at en diskusjon om rupevask han få en slik utgang.

Man skal ikke bruke for mye såpe i underlivet men rumpa bør vaskes med såpe hver dag.

Når det gjelder mannen til ts så virker det som om han lider av tvangstanker og hans syn på hygiene er ikke forenelig med det å være sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du g-string? Bruker du normale syntetiske truser? I så fall er mitt underliv renere enn ditt til tross for at jeg bare bruker vann.

Nei, jeg bruker selvfølgelig kun enorme bestemortruser av bomull!!!

:erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare string til "spesielle anledninger" med kjæresten.

Og selv om man ikke bruker string betyr ikke det at man går rundt i truser av typen bestemor, det finnes lekre truser med hel rumpe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Hvorfor tror du det?

Fordi du skriver at du kun vasker henda med såpe hvis du er synlig skitten som hvis du får olje på henda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke at mannen til ts sier at det ikke er noen vits i å vaske seg bak fordi det blir skittent igjen med en gang. Normale mennesker med fungerende lukkemuskel går jo ikke rundt med avføring mellom skinkene.

Han må ha et veldig anstrengt forhold til sin egen kropp.

Hvis han er plaget med at det ikke blir rent etter dobesøk så bør han trimme vekk noe av håret i rumpa og bruke både dopapir og våtservietter.

Endret av Antoinette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Ler så jeg griner her!

Det er vel ikke noe det blir snakket for mye om blant venner og bekjente vil jeg tro, men jeg har da alltid trodd at "alle" vasket seg både foran og bak med intimsåpe. Er bare normal renslighet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skratte: Ler så jeg griner her!

Det er vel ikke noe det blir snakket for mye om blant venner og bekjente vil jeg tro, men jeg har da alltid trodd at "alle" vasket seg både foran og bak med intimsåpe. Er bare normal renslighet det.

Så om man bruker bare vann er man ikke normalt renslig? Hva med dem som ikke tåler intimsåpe er de ikke renslige?

Se konklusjon lenger oppe om at noen produserer mindre talt= minde behov for å vaske seg, og tåler ikke intimspåer heller.

Dagens normalitetsbegreper er feil, da deler av det som virkelig er helt normalt ses på som unormalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti noen folk som sier de ikke tåler såpe og de stinket dritt, rett og slett gammel svette.

Man blir ikke ren med bare vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti noen folk som sier de ikke tåler såpe og de stinket dritt, rett og slett gammel svette.

Man blir ikke ren med bare vann.

Klart man kan bli det. Her er det snakk om normale, friske voksne mennesker som dusjer en gang per dag, bruker shampo og evt annen dusjsåpe/showergel og ikke går med bleie eller lignende, slik at det ikke skulle være spesielle behov for å skrubbe noe rent!

Kanskje om man har hemorroider, at det er større behov for å vaske anus nøye da, men det blir vel en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti noen folk som sier de ikke tåler såpe og de stinket dritt, rett og slett gammel svette.

Man blir ikke ren med bare vann.

Men det avhenger jo også av svetteproduksjon, aktivitetsnivå og generellt luktnivå da.

Du nevner også at det er gammel svette som lukter, dersom man vasker seg før svetten blir gammel lukter det ikke.

Men nå er det noe annet når det kommer til slimhinner, enn svette på resten av kroppen. Hud produserer talg, noen har mye andre lite. De med mye må kanskje bruke såpe for å bli rein, men de som ikke tåler intimsåper har så lite talgproduksjon at de ikke kan vaske bort det lille som er det. Dette leder også til at det generellt er mindre fukt her som danner bakterier og som lukter. Disse menneskene er tørrere fra før og lukter altså ikke så mye, og blir derfor renere med vann.

Det å si at man ikke blir ren med bare vann er da det samme som å si at de som MÅ bruke vann for å bli ren er veldig skittne som har mye talg produskjon og mye bakterier. Heldig jeg da som generellt har en kropp som er renere. Ser dere argumentasjonen blir like teit.

Dersom man bare bruker vann nedentil, må man kanskje vaske seg oftere men det er da klart at disse menneskene kan være akkurat like rene, og ikke minst mer naturlige. Dersom man også bruker bommulsundertøy og ikke så tettsittende bukser er det mindre bakterier som dannes og man er renere. Det er faktisk bakteriene som lukter, og løst undertøy slik at man holder seg tørr er minst like viktig som vask for god intimhygiene.

Selv har jeg hatt flere sexpartnere, også flere oralsexpartnere, ingen av disse har noen gang kommentert at jeg ikke har vært rein nok, og gladligens kommet tilbake gang på gang og gladligen gitt meg oralsex, så det kan rett og slett ikke være noe galt med min renslighet så lenge optil flere menn gjør dette frivilig. En del av disse partnerene mine brukte intimsåpe, mens andre ikke. Det var ikke såpebruken deres som avgjorde hvor ren jeg oppfattet dem å være under oralsex heller, men generellt hvor mye de vasket seg. Han ene brukte bare vann og vasket seg før vi la oss, før han traff meg og var den beste jeg har gitt oralsextil fordi han altid var ren og god.

Men nå tror jeg faktisk at de fleste mennesker er voksne nok til å avgjøre selv om man blir ren nedentil med sin egen vask eller ikke. Det er ingen andre enn en selv som kjenner sin egen kropp. Selv om dere er så skittne, har så mye utflod og talg/svetteproduksjon at dere må bruke såpe for å bli rene får heller være deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...