Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Det er ikke akkurat livlig på forumet om dagen!

:ler:

Vi var på bytur igår, TM og jeg sammen med tanteS.

Det var koselig, men jeg tror jeg brukte opp alle kreftene mine på og få TM til ikke og ta på alt.

Man blir litt stressa når 5åringen kommer med en glassvase til 500kr i hendene for og vise mammaen.

Hele dagen igjennom...

Vi hadde en cafèstopp på den nye stamcafèen vår i Porsgrunn; Doble Expresso.

Det gjorde godt. :)

Ellers skulle vi grille igår, men regnbyger satte liksom et punktum for det.

Fra kl 16-18.30 (sånn ca) kom det regnbyger, men etter det var det bra, men vi endte liksom allikevel opp med og være inne på kvelden.

Det har liksom ikke blitt det helt store hagelivet som vi så fram til....

:forvirret:

Ellers leser vi da på Facebook at svogerS og svigerinneK nyyyter alle de fantastiske menneskene og har et perfekt liv nå som de er her i Porsgrunn denne uka.

Vi viste ikke de skulle komme før vi leste om det på Facebook....

:roll:

Vet ikke om jeg gidder og ta initiativ til noe sosialt, tenker at de får ta kontakt om de vil treffe oss.

Det er sikkert ikke så fint av oss, men... vi... vi er vel egentlig ikke SÅ gira på og treffe dem.

Hadde vært hyggelig selvsagt, men...

(jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal avslutte dette :ler: )

Ellers ser det ut til at det går mot kjempegjeld og huskjøp på oss.....

:lur:

Dagen idag!

-Elixia med TM på slep

-Lekeplassen/biblioteket i byen (de ligger ved siden av hverandre)

-kylling til middag.

RIP

Jon Lord- master of the keys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så ser jeg at det og starte en setning med ordet "ellers" er noe jeg kanskje skal slutte med.

Ellers er alt bra.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arv av hus, du, ikke verst. Er det et hus du har et spesielt forhold til? Jeg ser for meg en gang å arve mine besteforeldres hus. Det er i feil by, som er for langt unna til at vi kan pendle til alt vi har her. Men det er noe magisk med huset og hagen og oppveksten min. Jeg ser liksom for meg alle endringene jeg ville gjort, mens jeg samtidig beholdt de mine besteforeldre har verdsatt med hjemmet sitt. *drømmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arv av hus, du, ikke verst. Er det et hus du har et spesielt forhold til? Jeg ser for meg en gang å arve mine besteforeldres hus. Det er i feil by, som er for langt unna til at vi kan pendle til alt vi har her. Men det er noe magisk med huset og hagen og oppveksten min. Jeg ser liksom for meg alle endringene jeg ville gjort, mens jeg samtidig beholdt de mine besteforeldre har verdsatt med hjemmet sitt. *drømmer*

Du kan jo godt si det sånn at det er et hus jeg har et forhold til siden vi bor i det og har bodd her i 13år.

Greia er det at vi bor i 2.egt og Andrès bestemor i 1.egt.

Planen har fra dag1 vært at vi skal overta huset men tingene har drøyd mer enn det Andrè og jeg regnet med.

Så ting skal gjøres, papirer skal til advokat, lån skal taes opp for huset trenger en en kraftig oppussing b.la nytt tak og drenering, Andrès bror skal kjøpes ut....

Gamla kommer til og bli boende i 1.egt vi har ikke samvittighet til og sende en 90 år gammel dame på et eldrehjem. Og hun er 90 år.

Det... det er ikke snakk om at hun blir her i mer enn et par år for og si det sånn...

Vi er veldig spente!!

Takk for brevet!

:nigo:

Titt tei på deg! :klemmer:

Og på deg! Og deg! Og deg! Og alle dere andre!

:klem:

:klemmer:

****

Hva skal man skrive?

Det er en stund siden sist jeg tittet innom.

Dagene har blitt brukt på lekeplassen i byen med venninneM og lille Emma.

TM og jeg har vært på Tullis, vi har fått rydda TM sitt rom og i lekene o.l og jeg har vært på trening.

Igår var jeg på zumba OG spinning!

Snakk om flinkis!

Har og hatt besøk av S&K og jentene.

Det ble veldig koselig, faktisk så hyggelig at jeg ble litt flau over og være så negativ her. :sjenert:

Idag blir det lekeplassen i byen og sikkert biblioteket.

Uka med TM har vært fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter ferie.

Jeg har tid, jeg har overskudd, jeg har skuldrene langt nede, jeg får gjort det jeg skal....

Og slik skal jeg ha det i to uker til.

Herlig....

Ikke så herlig:

Få halv lønn pga ferie, men betale regninger som ikke halverer seg.

Gleder meg til lønningsdagen den 20. august... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den søte kløe kommer den sure svie er det noe som heter.. Med tanke på regninger, og halve lønninger.. Og hvor herlig det er å ha ferie bortsett fra det..

Nå er jeg forresten lei lyden av regn.. Å hvis :sol: har en lyd, vil jeg svært gjerne høre den pronto! :opplser: ellers er det godt å lese at du koser deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den søte kløe kommer den sure svie er det noe som heter.. Med tanke på regninger, og halve lønninger.. Og hvor herlig det er å ha ferie bortsett fra det..

Nå er jeg forresten lei lyden av regn.. Å hvis :sol: har en lyd, vil jeg svært gjerne høre den pronto! :opplser: ellers er det godt å lese at du koser deg :klemmer:

I morra er det meldt regn her, kanskje sola tar turen nordover da?

****

Det er så mange tanker jeg har rundt denne dagen.

22.07 men mest av alt tenker jeg litt på de som har mistet noen på denne dagen.

Føler med dem...

Men, her i huset har jeg rislapper på komfyren som steker, og de skal bli med en tur på hytta sammen med mann&barn og megselv for og besøke svigers.

Boksen med disse, boka "Barnepiken" badetøy til TM, solkrem og litt slikt skal i kurven for og være med ut. Desverre kan ikke jeg bade pga mensen som kom i morges. :sur:

Men, derimot kan jeg gå ned til brygga og sitte og lese mens jeg hører bølgeskvulp og lydene og luktene av sommer. :hjerte:

Få andre steder jeg slapper så av som på hytta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol, bading, sitte på brygga... *kjenner jeg lengter litt sørover igjen akkurat nå :fryser: *

Håper dere får en fin dag på hytta. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukten av sommer... SAVN!

Nei, ingen syn av sola :(

Trøndelag er virkelig ikke bortskjemte med sommer i år, og i følge meterologen hos NRK var vi trøndere vel optimistiske og storforlangende med å tro at den trønderske sommeren skal være varm og solrik..

Godt å høre at du koser deg ;)

Her benyttes dagene til å sitte i godstolen ved det store vinduet og se på regnet som plasker ned, og med strikketøyet i fanget, eller lillemor :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol, bading, sitte på brygga... *kjenner jeg lengter litt sørover igjen akkurat nå :fryser: *

Håper dere får en fin dag på hytta. :klem:

Lukten av sommer... SAVN!

Nei, ingen syn av sola :(

Trøndelag er virkelig ikke bortskjemte med sommer i år, og i følge meterologen hos NRK var vi trøndere vel optimistiske og storforlangende med å tro at den trønderske sommeren skal være varm og solrik..

Godt å høre at du koser deg ;)

Her benyttes dagene til å sitte i godstolen ved det store vinduet og se på regnet som plasker ned, og med strikketøyet i fanget, eller lillemor :hjerte:

Til trøst kan jeg fortelle at det blåste skikkelig, var overskyet og etterhvert regn.

Vi satt mest inne pga været, men koste oss for det. :)

Vi rakk hjem og fikk TM i seng slik at vi fikk med oss mesteparten av minnekonserten etter 22.07.11

En fin konsert med flere rørende innslag.

Jeg tørket en tåre eller fem ja.

Idag...

Andrè er på jobb, TM har blitt levert i barnehagen.

Jeg har ferie denne og neste uke. :)

Det var litt deilig og levere henne, og hun gledet seg- men jeg sitter allikevel med litt dårllig samvittighet.

Hun skal i barnehagen mandag, tirsdag og fredag bare.

Usikker på hvorfor jeg har dårlig samvittighet, føler vel egentlig at jeg har sendt avgårde ungen min istedet for og ta vare på henne selv. :forvirret:

Then again... så har jeg og sett litt fram mot denne dagen; Cafè med broder'n, litt husarbeid og deretter lese, lese og atter lese i boka Barnepikene.

Ikke så dumt det heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den boka er fantastisk!! Har du sett filmen? Bra, men selvfølgelig ikke like bra som boka - det finnes vel ingen film som er det?

Jeg leste boka på engelsk, og da var det skrevet på skikkelig sørstatsdialekt. Utrolig sjarmerende, og det satte stemningen med én gang! Er den slik på norsk også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... ikke helt det samme sånn sett med tanke på dialekten.

Men boka er rett og slett fantastisk ja.

50 sider igjen bare, jeg kjenner jeg egentlig er litt lei meg...

Dagens Dilemma!

Hva gjør man når man ser ut av vinduet og ser at det står tre GJESS på parkeringsplassen??

Midt i et boligområde??

Trodde aldri jeg skulle se det asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TM er i barnehagen, jeg har gått meg en tur en halvtimes tid og handlet.

Nå skal jeg gjøre litt enkel husarbeid her inne før jeg tar med meg boka mi og setter meg ute i hagen med boka og en kald cola zero.

I dag kommer mammamed mann, hund og telt.

De blir over til fredag så i kveld skal vi alle til tanteS og grille.

Det blir oss tre, tanteS og jentene (som strengt tatt er i midten av 20 årene) tantes xmann, broder'n og mamma med mannen.

Gleder meg!

Lurer på og legge en flaske Fresita kaldt og ta med.

Og gjessene er fremdeles på parkeringsplassen!

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...