Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Harrytur er :tommelopp:

Lønner seg å dra dit når man handler det som er billig! :jepp:

Ja, virkelig.

Vi reiser ikke så ofte over som det vi kanskje burde gjøre men vi vet og få handla når vi først er der ihvertfall!

:tommel:

Mandag idag.

Mandag og ferieuke nr 2.

Idag venter Elixia fra kl 10.30, tar med meg TM og lar henne være på lekerommet. Det er stas det!

I ettermiddag reiser jeg til Tullis for og treffe annaB.

Jeg trenger en god kaffe latte og litt fritid fra mann&barn i et par timer!

Jaja, da var vel uka igang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening og noen timer på kafè uten mann og barn høres ut som en god plan. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på ostepop :) Trening er godt, fint å trene inne i kjøligere rom og forbrenne masse kalorier. I dag besto min trening i å klippe gresset og luke :fnise: ,men Elixia venter et par ganger senere denne uka. Gleder meg til det, selv om favoritt-instruktørene mine har ferie :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koser meg og nyter ferien.

Eneste aberet er en mann som og har ferie.

Han har FERIE mens jeg har ferie.

Jeg gjør det jeg gjør hver dag minus og gå på jobb, han gjør minst mulig.

Sorry... måtte bare lufte det litt.

:(

Har spist en del av det jeg ikke burde, og trent mindre enn det jeg burde.

Redd for og gå på vekta for og si det sånn.... :sjenert:

Kroppen, hodet, innsatsen, motivasjonen har ferie, kjemper hver dag mot fristelsen til og legge meg i senga og bli der...

VenninneJ henter meg 9.30 idag og da skal vi på spinning.

Ting retter seg litt neste uke, da skal Andrè på jobb igjen og ferietåka vil kanskje lette litt for mitt vedkommende.

Håper jeg...

Men jeg har det bra asså.

Koser meg med ferie!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater og ha cøliaki.

*dårlig*

Har vært på spinning og noen ganger er trening en nytelse.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, hva har du fått i deg? :klem:

Høres ut som mannfolka våre har ca samme feriemodus... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, hva har du fått i deg? :klem:

Høres ut som mannfolka våre har ca samme feriemodus... :roll:

Hva sier du til og plassere dem på en øde øy sammen?

:lur:

Hva har jeg fått i meg... Si det!

Spiste glutenfritt brød og egg til frokost og reagerte ikke på det.

Spinning hvor jeg drakk vann.

Etter spinninga traff jeg mann&barn i byen på cafè hvor jeg drakk cola zero og spiste amadine poteter med aioli til.

Har spist og drukket ting jeg har hatt i meg en million ganger uten og reagere.

Men da vi skulle gå fra cafèen kjente jeg det kom en rar rumlig i magen et par ganger men jeg trodde ikke det var noen reaksjon så vi reiste i butikken.

Da kjente jeg at det var bare og komme seg hjem.

I bilen de to minuttene hjem hadde jeg vondt i magen, magen stod ut som en ballong, Jeg kaldsvetta og skalv og kjente at en do i nærheten hadde vært kjekt.

Det var godt og komme hjem for og si det sånn...

Heldigvis var det fort over, men jeg følte meg liksom ikke helt i form etterpå.

Så det var godt at TM var hos sin oldemor i etasjen under i et par timer (hun kom opp et par ganger men bare for og spørre om ting) så jeg kunne få ligge litt på sofaen og slappe av.

Hva jeg reagerte på er et mysterium.

Det er ikke gluten i det jeg spiste, skal ikke være ihvertfall, men jeg skal tilbake på samme plassen i dag for og møte broder'n ( :hoppe: ) og tenkte og høre om de har noen ny aioli eller noen tanke på hva jeg reagerte på.

Et mysterium...

Rørende bilder... :hjerte:

http://www.dagbladet.no/2012/07/13/nyheter/gorilla/svart_gorilla/zoo_frankfurt/gorillababy/22536741/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det høres ikke godt ut. Håper du får en bedre dag i dag. Og ikke minst håper jeg du får en forklaring på hva du reagerte på, slik at du kan unngå at det skjer igjen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen forklaring på hva som gjorde meg dårlig, de på cafèen skjønte det heller ikke.

Så med litt skepsis kjøpte jeg meg verdens beste som de lager glutenfri der.

Det gikk veldig bra, og jeg har vel spist det største kakestykket jeg noen sinne har fått forran meg tror jeg. :sjenert:

Godt med litt skravling igjen med bror var det ihvertfall!

Ellers har vi vært på kjøretur alle tre, etter butikken var jeg lite lysten på og reise hjem så vi tok en kjøretur i de litt mer landlige omgivelsene av Porsgrunn, så over til Skien og endte opp med og stoppe ved Voldsfjorden (som om det sa dere noe...) hvor det stod en pølse&thai bod (for en blanding) så vi kjøpte pølser og satte oss ned.

5-6 bord og benker stod spredt på en stor plen og vi hadde utsikt over fjorden og det var ganske så idyllisk der.

Bare 10 minutters kjøring hjemmefra fant vi denne plassen.

Godt det ikke var lengere unna for da vi satt der og fant ut at dette var godt kom det fra minstemann; "Jeg må bæsje"

Akk, for en idyll.... :ler:

Hele gulvet på rommet til TM er dekket med bøker og barbie ting så når barneTV er ferdig er det inn på rommet og rydde.

Når hun er i seng er alt jeg vil og flate ut (i hagesofaen?) med boka jeg begynte og lese igår;

http://www.serendipitycat.no/?p=3192

Tror jeg var kommet på side 12 da jeg fant ut denne boka er jeg hekta på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndagsmorgen som begynte alt for tidlig.

Tåkete ute men det blir sol vises det.

Tenkte og bake litt idag.

Glutenfrie rundstykker og så må jeg prøve meg på vannbakkels.

Vannbakkels er gode barndomsminner og jeg har ikke spist det siden, men må prøve og bake selv.

Selvom det virker litt... skummelt.

Skal ringe svigers ut på formiddagen.

Vanligvis er de på hytta hver eneste helg fra mai-august men denne helgen har de vært hjemme så jeg skal ringe og høre om jeg kan sende mann&barn opp i et par timer.

Jeg har lyst på litt fred og ro hjemme.

Det er slitsomme dager med TM for tida.

Ekkotale gjør meg GAL!!!!

Ekkotale: Autistgreie hvor det som blir sagt av en annen gjentaes av autisten.

TM gjentar ofte det siste ordet.

*driver opplysningsarbeid*

Samtidig er hun aldri rolig, og da mener jeg ikke bare at hun er urolig, hun sitter KUN stille når hun ser TV eller holder på med Barbie, det gjelder ikke bare ferien, men hele tiden, døgnet rundt, 7 dager i uka.

Jeg blir GAL!!!!

Fant forresten denne:

http://www.autismesiden.no/Page.aspx?id=40 hvor det står om TMs diagnose.

Så vet dere det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Håper det ordner seg med litt Mariannetid i dag. Høres ut som du trenger det. :klem:

ved Voldsfjorden (som om det sa dere noe...)

Det sa meg noe. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barn har reist avgårde.

Ute regner det plutselig, og jeg skal lage meg en dobbel chocka mocca og sette meg ute på trappa under tak og nyte den plutselige freden og lukta og lyden av regnet sammen med boka jeg leser.

Det, og hvilepulsen skal jeg nyte.

Har forresten bakt to brett rundstykker og et brett perfekte vannbakkels....

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers har vi vært på kjøretur alle tre, etter butikken var jeg lite lysten på og reise hjem så vi tok en kjøretur i de litt mer landlige omgivelsene av Porsgrunn, så over til Skien og endte opp med og stoppe ved Voldsfjorden (som om det sa dere noe...) hvor det stod en pølse&thai bod (for en blanding) så vi kjøpte pølser og satte oss ned.

5-6 bord og benker stod spredt på en stor plen og vi hadde utsikt over fjorden og det var ganske så idyllisk der.

Bare 10 minutters kjøring hjemmefra fant vi denne plassen.

Det sa meg noe. :opplyser:

Da skjønner du kanskje min overraskelse over og finne denne plassen midt i skauen!

:ler:

Jeg :hjerte: lyden av regn....

Jeg og.

Når vi legger oss om kvelden og hører lyden av regn mot garasjetaket av "blikk"... det er fint.

Men fy som det bråker om det regner kraftig!

Perfekte vannbakkels? Hvordan? :sikle:

Jeg skal finne fram Matboksen og skrive ned oppskriften der. :)

Regn kan være det koseligste i verden :hjerte:

Ja, og ihvertfall igår.

Jeg ble sittende i døråpningen med boka mi og kose meg.

Desverre avtok hyggen da jeg etter en noen minutter fikk SMS om at broder'n og halvsøsterE kom om en halvtime.

Etter en time hadde de fremdeles ikke kommet og da kom en ny SMS om at de kom snart.

15 min etter det kom de og satt nesten en time.

Det var hyggelig, men ingen av oss hadde liksom noe og prate om.

Det er klart, vi satt ikke og holdte munn hele tiden, men praten gikk liksom ikke slik som den vanligvis gjør.

De var ute av døra litt over kl 16.

Da leste jeg litt til før jeg lagde meg usunn middag bestående av pasta, bacon, ost og tomater. :sikle:

De to andre var hjemme igjen kl 18.30 og da var TM kjempe glad over og ha vært hos Mimmi&bestefar.

Andrè var fornøyd av og ha vært hos sine foreldre og tatt det med ro der.

Jeg var fornøyd over litt alenetid hjemme.

Vinn-Vinn!!

Og alle var fornøyde da det kom vannbakkels fylt med jordbær og krem på bordet.

Spiste jeg for mye igår?

Vil ikke svare på det.... :sjenert:

Idag skal TM og jeg treffe tanteS i byen kl 12.

Før den tid bør jeg kanskje komme meg ut av morgenkåpa.

:ler:

Liten huskelapp til megselv bare...

http://www.dagbladet.no/2012/07/15/tema/klikk/kjokken/bolig/22550362/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...