Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!


MarianneE

Anbefalte innlegg

det er ike lett å være lillebror skal jeg si deg..

har selv 3 eldre søskene..

fikk vel ca 1400 tallerkner og kopper da jeg flytta hjemmefra...

noe av det var jo moderne i 1884 og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ike lett å være lillebror skal jeg si deg..

har selv 3 eldre søskene..

fikk vel ca 1400 tallerkner og kopper da jeg flytta hjemmefra...

noe av det var jo moderne i 1884 og da

Hei, hei!! Ikke gi meg betenkligheter over kasser med antikviteter jeg dytter over på ham!! :ler:

Er skikkelig trøtt idag. Vanligvis er jeg morgenfugl, men idag klarte Diva og dra meg opp kl. 8.30, har lissom ikke våkna enda. Men, må jo det.

Skal møte henne i Skien om to timer.

Til felles bursdagen til mannen og jeg fikk vi gavekort fra Diva og hennes sambo fra "Kremmerhuset" Skal ta det med idag.

Mandagen kjøpte vi grill på salg hos Big. Overraskelsen var stor i går da den skulle monteres. Der mangla det noen deler, mens det var ekstra av andre. I tillegg var den full av rust!!

Mannen ble så forbanna at han kasta neten grillen ned trappa...

Hadde to ganske så sexy menn her igår som bytta ut det store stuavinduet vårt, men det har jeg jo alt nevnt........ :lol:

Kanskje jeg skal stelle meg litt slik at jeg ser litt våken ut før jeg skal møte Diva? Så ikke hun blir redd, mener jeg! Ha ha ha ha

Ingen fødsel enda, H er nå 5 dager over terminen og jeg venter i spenning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR BLITT TANTE!!!!!!!!!!

Vi fikk telefon klokka 05.55 i morges, og det var min manns bror som kunne fortelle at kl. 03.50 i natt ble det født ei lita jente!! Er kjempe glad, og har tørket tårer i to timer nå. :ler:

Skal opp og se på den lille engelen i ettermiddag, og jeg gleder meg!!

Må kjøpe med noe, men hva?

Hmm......får finne ut det. Må kjøpe noe søtt babytøy, da!

Å! Jeg er blitt tante!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "værste" har lagt seg nå.

Har handla pakke til babyen: Mange babyprodukter som jeg skal legge i ei korv og pynte den pent.

Sykehusets besøkstid er fra 18-19, så vi skal opp da og se.

Gleder meg veldig!!

Det kommer da full rapport om møtet med Mitt Første TanteBarn!

Må bare skynde meg og sy, sy, og atter sy nå!

Må ha teppet ferdig om 2 måneder!

Gulp......

Jaja.....prøver og gjøre mest mulig hjemme idag, men siden jeg har vært opp siden kl. 6 er jeg trøtt, og dagen føles som om den har vart leeeeenge allerede!

Nei....skal henge opp noe tøy til tørk, jeg!

Enjoy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Marianne

Måtte innom å gratulerer deg :)

Gratulerer som tante :)

Så koselig da, håper alt står bra til med mor, far og barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE's møte med Filippa Mari

Hun er (meget subjektivt sett) verdens nydligste!

Da vi kom dit satt besteforeldere (svigers) og en stolt oldemor der.

De bare pusa med babyen og var helt borte begge de to damene.

Hun er så herlig!! Rundt en halvmeter lang og veide 3560 gram, Ikke store jenta, men hva gjør vel det??

Etter bestemoren og oldemoren hadde fått sitt var det endelig tantes tur til og holde! Jeg ble så betatt av det lille vesenet. Hun sov for det meste, kom med antydning til litt gråt, men da huska jeg henne litt i armene, og da roet hun seg med en gang.

Hun hadde veldig lange fingre, og stritt svart hår.

Hun skal få verdens beste tante og onkel! Hun skal skjemmes bort så mye som mulig, og....... å, jeg er glad i henne allerede!!!!

Vi filmet henne mye og jeg kunne sett det igjen og igjen!

:hjerter::hjerter::hjerter::hjerter:

Mannen var kjempe søt. Han turde ikke holde henne, for han var redd for og miste henne, men satt og kikket på henne hele tiden med tårer i øynene. Om jeg er stolt tante, så er det nok ingenting i forhold til en stolt onkel.

Hun skal få verdens beste tante og onkel! Ikke som min tante og onkel som jeg så for 10 år sida!

(også såååå babysjuk jeg har blitt sjøl!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja...fredagen er her!

Mannen er på vei hjem, og skal ha fri i helga. Blir nok kos, det.

Ikveld skal jeg lage mini-pizzaer til oss til mat, og ser frem til en kosekveld med mannen i mitt liv!

Søndag skal vi ut og spise, siden det er vårt 1. års bryllupsdag. Helt rart at vi har vært gift i et år!

Virker ikke så lenge siden!

Ute har det regnet i går og i formiddag, men nå er det sol, og det gikk ann og henge opp tøy. Heldigvis, for det var myyyyye tøy og vaske!

Dagens maskin nr. 2 er snart ferdig, tenker jeg.

Burde hatt rydda litt her og der nå.

Liten leilighet og to rotehuer er en meget dårlig kombinasjon!! :oops:

Itillegg har jeg jo en mann som ikke veit hva det og hjelpe til hjemme er.

Synes jeg hører kjeften på hu nede: Næmmen, A. må vel ikke gjøre noe, han er jo mann!!! Skjønner ikke at eldre mennesker orket og bo med mennene sine, jeg! Skulle bare øønske hun kunne godta at jeg ikke ønsker og ofre mitt liv for og gå og pusse bort støvet forran beina på A. Det betyr ikke det at jeg ikke er glad i ham, men vi gjør bare ting litt anderledes enn for 50 år siden. Vi har bodd her nå i 4 år snart, hun må vel snart skjønne dette??

NOK OM DET!!!!!!!!!1

Nå må jeg nok ta og rydde litt her.

Tror Mannen blir litt gretten om jeg ikke har rydda litt vaffal før han er hjemme......

MarianneE tar helgefri, kos dere jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atacand

Gratulerer med bryllupsdagen og feir med måte,tiden den går veldig fort.

Tenke seg til at jeg føler som jeg ble gift i går og nå er det snart 5 år siden.

Takk for en koslig hilsen i dag boka mi og det gledet meg veldig mye,kom meg litt opp fra henge myra.

Jeg ønsker deg alt godt for dagen og helga koz dere.

Vi skal også kose oss etter kunstens regler jeg skal grille tanory kylling og kose oss med vin.

Etterpå bærer det inn på hobbyrommet :oops:

ha en fin helg

klemmer masse tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdag og tantebarn vennen min..

Så koselig!!'

Husker godt da jeg ble tante.. Broren min sendte mail om at NÅ var de endelig på vei til sykehuset.

Vi var så spent.. Vetninga ble laaang, men ENDELIG ringte han og sa at vår lille hjerteknuser var født. En stooor jente var hun.

Litt under tre uker senere satt de på flyet til Norge ( de bor i USA) og vi fikk ENDELIG møte vidunderet. Kommer aldri til å glemme første gang jeg holdt henne.. Trodde jeg skulle eksplodere av glede. Jeg kjente hvor UTROLIG glad jeg var i det lille nurket, hvor liten og myk hun var, og hvor morsomt det skulle bli å være tanta hennes. :D

Nå gjenstår det bare for MEG å bli gravid, så får dere KG- venninnene mine være nett-tanter alle i hop.... :ler:

Ønsker deg en kjempe fin og koselig helg med mannen din vennen..

Stor klem til deg go'jenta.. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lister seg inn og smugleser i MarianneEs dagbok*

Både tantebarn og bryllupsdag nesten på en gang! Gratulerer så mye med begge deler!

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner, jenter!!

Å...Skusla, akkurat som du skriver følte jeg også det.

Var bildet av Nurket i ene avisa igår. Sukk.... er tante, jeg!! :D :D

Kvelden igår var avslappende og koselig.

Som vanlig stakk broder'n og kammerat Z innom i en tjueminutters tid.

Kos at de kommer, men av og til blir det litt mye.....

Da er det godt jeg bare kan trekke meg tilbake eller bare si at "hadde dere giddi og stikki nå, eller?" uten noen sure miner.

Spiste minipizzaer, gav bort 4 til besøket vårt, spiste så tre til frokost sjøl, og enda er det en fem-seks igjen.

Deilig......

La oss nydusja og i reint sengetøy igår.

Det er en liten hverdagslykke det der. Legge seg helt rein i sengetøy som lukter vaskepulver og skyllemiddel og sol etter og ha blitt tørka ute. Det hele toppes da med god sex! :blunke:

Fra høuttaleren kommer Angie Stone sin stemme (akkurat nå ev mine yndlingssanger), akkompagnert av snorkinga til han bak ryggen min.

Må få vekt ham snart......

Tenkte jeg ville ha litt morrasex, men det var helt til jeg så hva han har på seg. Den styggeste trusa ever!! Fått til jul av gamlingene nede. Skikkelig truser røde i bunn, med sånna liljesymboler på.

Blir anti-kåt av dem!! :ler:

Ute skinner sola, og jeg vil på kaffebar og drikke kaffemocca idag!

I dag er jeg glad, har en varm følelse inni meg, og vet at dette blir en fin dag!!

Håper dere og har det slik!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med tantebarn og bryllupsdag, MarienneE. Kos deg masse med lillejenta, for de blir raskt store. *35560 gram var en anseelig vekt på en baby det vel? Ikke for å være nesevis eller noe nei......forgive me*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med tantebarn og bryllupsdag' date= MarienneE. Kos deg masse med lillejenta, for de blir raskt store. *35560 gram var en anseelig vekt på en baby det vel? Ikke for å være nesevis eller noe nei......forgive me*

Du har sikkert rett! Jeg har ikke peil på slikt jeg, så..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Du - hva mente du med "gå mot lyset !" inne på dagens rose ?

*Dum som et brød i dag jeg*

Gratulerer med tantebarn og bryllupsdag.

Håper det snart er din tur !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - hva mente du med "gå mot lyset !" inne på dagens rose ?

*Dum som et brød i dag jeg*

:ler::ler: Du skrev at "avhengighetslyset" blinket mot deg! Med andre ord, det er for seint og snu! Gå mot lyset Hilde, gåååååå!!!!!!!! :ler:

Er forresten dritsur! Mannen er nå og måååå bare hjelpe kammeraten til broder'n med bilen. Greit nok, men etterpå så kommer han hjem, spiser litt før han skal kose for og gjøre godt igjen at han reiser ut og møter gutta i byen. Hadde de nå bare vært ute og tatt noen øl, men neida.....de står på en plass i byen og prater bil og ser på andre biler hele tida.

Han lurte på om jeg ville være med, men nei.... Jeg synes det og tilbringe en lørdagskveld slik er utrolig kjedelig og patetisk.

Fjortisjentene synes slikt er topp, ikke ei på 25!!

Jeg forstår ikke hvorfor vi ikke kan gjøre noe sammen! Trenger ikke nødvendigvis sitte sammen og glo på TV hele kvelden, men...... Hvorfor vil han aldri være sammen med meg??

Han jobber så mye, så når vi annenhver helg har tid sammen, da er han min prio. No. 1! Det er tydelig ikke jeg for ham.

Javist er det kos at vi gjør ting hver for oss noen ganger, men..... liker han meg ikke lenger? Veit jo at han gjør det, men faen asså! Avogtil føler jeg meg som ei som er her for og vaske, lage mat og ha sex med. Jeg gjør det! Han forsikrer meg om at det ikke er sånn, men hvorfor fortsetter han da og gjøre slik at det er sånn jeg føler meg?

Er skikkelig lei meg. Han sier det ikke har noe med meg og gjøre, men av og til så vet jeg ikke hva jeg skal tro.

Han sier og at det blir noe annet når vi får barn. Ikke veit jeg......

FRUUUUUUSTREEEEEEEERT!!!!!!!!!!!!

I tillegg har vi bryllupsdag i morra, og etter 15 år husker han enda ikke at kjøpesentert Down Town stenger kl. 18 på lørdager. Med andre ord så glemte han og kjøpe gave til meg som han så gjerne ville gjøre.

*snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna kl. 01.15, ringte Mannen, og lurte på når han var hjemme, og hvor kattene er. Han var hjemme om en halvtimestid, sa han. Og kattene var ute.

Siden Smulan blir 3 måneder i morra, så synes jeg hun er for lita til og være ute om natta. Veit ikke hvor mye han prøvde og få dem inn, for de kom ikke. Med meg kommer de ganske kjapt når jeg lokker på dem.

Så jeg veit ikke hva jeg skal tro om hvor mye han prøvde og få dem inn.

Så da bar det for meg ut i morgenkåpa og ropte litt på pusane. Da kom de med en gang.

Sjøl var Mannen hjemme kl. 4, han hadde nemlig ikke noen klokke og se på sa ham. Jeg veit snart ikke hva jeg skal gjøre.

Det er fortvilende og ha det slik.

Nok om det

Det er bryllupsdagen vår idag. Den første. For nøyaktig et år siden nå stod vi på kirketrappa og var så nygift som man bare kan bli..... :hjerte:

For meg er dette en spesiell dag. Jeg har ikke lyst og bare sitte hjemme og sløve (selvom jeg stod opp kl. 14 :oops: ), jegvil gjøre noe for og minnes dagen vår!

For meg er ikke dette en hvilken som helst søndag. For meg er dette søndagen hvor vi er ekstra snille, kjærlige og oppmerksomme mot hverandre. Han aner jeg ikke hva legger i denne dagen. Han sa nå at vi kunne jo bare sløve hjemme idag. Tydelig vil han halvt ligge på sofaen og se motorsport på TV. (men akkurat nå tror jeg han er og kjøper blomster til meg).

Vi skal ut og spise i ettermiddag/kveld. Jeg har så utrolig lyst til og gå på en spesiel restaurant, dette har jeg fortalt ham, men han foreslo en kinarestaurant. Jaja.....jeg skal egentlig bare være glad jeg slipper og stå og lage middag i dag.....

Men, som jeg har sagt til ham før, han har bedt meg med ut på middag idag. Da skal han finne restauranten, bestille bord, anstrenge seg litt for meg! Prøve og gjøre noe for og glede meg!!

Ikke bare foreslå en restaurant, også får vi se hva det blir til når vi kommer til byen! (og om han leser dette, så blir han vel så grinete at det ikke blir noe i det hele tatt, tenker jeg)

Er litt frustrert over forholdet vårt for tida. Vi har snart holdt sammen i 7 år. Kanskje er det den "Seven year itch" som dukker opp?

Vi har egentlig et godt forhold. Vi kjenner hverandre ut og inn, vi vet ting om hverandre som ingen andre gjør. Vi ler av det samme tingene, har felles hobbyer, men akkurat i den siste uka er jeg så drit lei hele greia! Jeg snakka med ham om det om tirsdagen, men jeg veit ikke hva som gikk inn. Jeg fikk prata om det jeg hadde på hjertet, men følte at han var mest opptatt av et bilblad.

For og komme med en konklusjon her;

Ingen forhold er enkle og går av seg selv, noen ganger må man jobbe litt med dem Men det er faen ikke lett noen ganger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kom en ektemann inn døra nå med en stor innpakning fra plantasjen og en gul post-it lapp. På post-it lappen stod det:

1 rød (rose) for hvert gode år,

2 gule for ditt "Ja"

1 hvit for vårt beste år

Gratulerer med 1-årsdagen, takk for at du er min

Din A.

Inni blomstene lå det et kort:

Mitt hjerte tilhører deg.

Gratulerer med 1 års bryllupsdag

Din A.

Han er nå god og ha allikevell, da......... :grine: :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, vennen :)

ENDELIG har jeg klatra inn en tur i dagboka di. Har foreløpig kun vært egoistisk opptatt med meg selv og min egen dagbok. (skal jo sies at jeg nesten blir giddalaus når det har gått så treigt de siste dagene da. Tar jo en evighet fra vindu til vindu. Men nå er`e bedre :)) Jah, så spora jeg av igjen da.

For å gjøre det litt lettære for senile meg, så gjør jeg sånn :

1 ) Gratulerer så mye med bryllupsdagen :D :D Håper den ble like hyggelig og romantisk som du hadde håpet på. Det unner jeg deg så absolutt.

2 ) Sååå søt den lille Filippa Mari var! Jeg så henne i TA i dag te morran. (jess - avisa er igang igjen etter at jeg var litt treig med siste regning...)

3 ) Håper du er i litt bedre humør og at dere har det litt bedre sammen enn i forrige uke. Jeg burde vel være en av de som vet at det er mye grums noen ganger i forhold og at det er perioder som ikke er så hyggelige. Men går det litt ned, så kommer det til å gå oppover -> blir mer positivt igjen :D En viss balanse pleier det å være.

- Ønsker dere alt godt i allefall. Hadde jeg hatt råd, hadde jeg sendt dere en tur til Bali eller noe, så dere kunne få litt tid for dere sjøl.,

(uten bil-dill, jobbing og hverdagens trivialiteter) Skal si ifra når jeg vinner 1.premien i LOTTO :lol:

¤ Tusen takk for hyggelig lunsj med påfølgende vindusshopping om onsdagen da :D Det var kjempemorro!

Vel, vi må møtes snart igjen da. Vi kunne jo tatt en tur innom dere i løpet av uka hvis det passer ? Hadde dere forresten CatStopen til overs ? Eller kanskje dere vil bruke den til Smulan ? Hvis dere ikke trenger den, låner vi gjerne litt til Lille Py.

Vel, jeg får dure videre.

Vi snakkes, vennen :D Så håper jeg du har hatt en god helg ellers og får en flott uke.

Kjempeklem fra Diva :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot mannen få lese igjennom de siste innleggene igår.

Etter det tror jeg han skjønte litt mer om hvordan det er og være meg om dagen.

Det ble til at vi lå på sofaen og sløva og kikka på film. (men måtte ha en sexpause midt i filmen :oops: ) og bare kosa oss. Det var deilig og bare slappe av sammen og bare nyte hverandre.

Idyllen ble avbrutt da telefonen ringte og Mannen snakket ferdig med sin mor.

Da han la på kikket han på meg og sa: "Rydder du, så støvsuger jeg. De er her om 10 minutter" Det skulle dere sett!! Det var nok som og se Donald på full fart som stresser rundt og tar alt rotet i armene på en gang.

Så sikkert komiskt ut.

Svigers kom, gratulerte oss med dagen, og gav oss en nydelig orkidè i gave. Hadde en hyggelig prat i en 20 minutters tid, før de måtte opp på sykehuset og besøket nurket.

Reiste på en thailandsk restaurant og spiste nydelig mat. Jeg spiste rekecoctail til forrett, og svinekjøtt på spyd med peanøttsaus. Det var utrolig godt!

Mannen spiste kyllingsuppe til forrett og reker i sur/søt (?) saus til hovedrett. Vi satt og småprata om alt mulig, og koste oss skikkelig.

Det her er vel så og si første gangen vi har hatt en skikkelig "down-periode" Har egentlig alltid vært sol og skyfritt hos oss.

Derfor føles nedturen litt værre når den først kommer.

Javist har vi krangla litt og sånn, men har så og si alltid hatt det problemfritt og deilig sammen.

Alt føles bedre nå. Får håpe det holder seg slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Sitter på soverommet forran PC'en og stirrer den siste cookien i senk her. Var så idiot at jeg bakte sjokolade cookies igår. Et tygg og du er hekta, uten tvil!! (jada, jeg skal legge ut oppskriften!)

Mannen kom hjem igår fra jobb etter og ha handlet gave til meg. Noe så originalt som klær!! Syntes det var kos jeg! Smykker har jeg nok av, og parfyme har jeg to av. Ikke er jeg flink til og bruke det heller.....

Så klær var fint og få. Hadde han bare kjøpt riktig størrelse.......

Han hadde vært på Lindex og kjøpte et beige nydelig skjerf, en rød stripete skjorte (som ikke var meg i det hele tatt!!!) som var to nummer for liten, og en t-skjorte/tunika sak som var litt liten. :-?

Så skulle vi nå ned og bytte, da.......

Tenkte om den skjorta at jaja...... den er jo grei da. Men ikke faen om den ble fin på meg! Storbysta som jeg er så prøvde jeg str. 54, men fremdeles var den sånn trang og rar over bysten. Da gav jeg opp hele skjorta. T-skjorte/tunikaen var ikke trang, men den bli lissom litt liten allikevel, mens en størrelse større ble for stort.

Hater Lindex!! De gangene jeg har kjøpt meg noe der, så har det vært tilfeldig at jeg har funnet noe.

Ble ikke noe bytting igår, så da må jeg ned og gjøre det idag.

Får jo litt dårlig samvittighet når han har vært så snill!

Men, med min størrelse jeg være kresen.

Finner meg alltid noe fint på KappAhl, så hvorfor han ikke gikk dit, det aner ikke jeg!!

Dagens liste over gjøremål er lang!

Hele leiligheten skal rydde, har to/tre maskiner med klær som venter på og bli vaska, tre maskiner med klær som vil brettes sammen og ryddes bort, jeg skal handle, bake sjokoladekake, hive masse papir, huske og ta med glass/metall og dynge på vei til butikken.

Iettermiddag kommer Diva og hennes sambo på besøk en tur. Det blir nok koselig.

Venninne A. var innom en tur igår, det var koselig!

Faen.....R. kommer og en tur idag! Skal gi dere en avhandlig om henne en annen gang, jeg!

Nå må jeg komme meg ut av nattkjolen og inn i ordentlige klær.

Ha en flott dag, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...