Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Det er høst!!

Da jeg var på do ved 5.40-tida i morges var det 4.8 grader ute!!!!!

Hoppa kjapt under den varme dyna igjen da, ja!!

Satt i sofaen istad med fleeceteppet mitt rundt meg, og lille Smulan sovende oppå beina mine.

Kose, kose, kose.....

Overgangsperiodene nå er kalde, men jeg elsker nå allikevell høsten!

Har ikke så mye og skrive idag.

Skjer ikke stort om dagen, så da er det heller ikke mye og notere i anekdotene mine.

Skal til pappa ikveld. Blir spennans og se hvordan han har fått det i det nye huset.

Kommer sterkere tilbake, jeg!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en usedvanlig kjip start på dagen idag.

Mannen forsov seg idag, og sprang ut på kjøkkenet for og starte kaffemaskinen sin. Men, han sjekka ikke at kolben var tømt for vann på forhånd. Alt dette rant jo så klart over. Utover bordet, duken og gulvet.

Han tørka på gulvet og bytta duk, men han sa i det han reiste at jeg måtte huske og vaske kjøkkengulvet etter ham.

Jaja, sånn kan det gå.......

Var en tur hos pappa igår. Han har fått en kjempe koselig hus!

Gammelt hus som er ca. 100 år gammelt. Iddelt for pappa som har mange gamle ting, og som liker slikt.

Etter vi var hos pappa svingte vi innom en butikk. Da jeg kom ut derfra så jeg rett på bilen til Diva og hennes sambo. Pratet litt med dem, og det var så koselig.

Det er to kjempe koselige mennesker jeg er glad jeg kjenner!!

Var en tur i byen igår, og møtte da på svigerinne H og svoger S på trilletur med Filippa. Søte go' ongen min!!!

Småprata litt, men de hadde dårlig tid, så jeg fikk bare sett litt av henne. Søte Filippa, jenta!!

Har litt husarbeid og gjøre idag, men ikke så mye.

Må huske og vaske i kjøleskapet, forresten. I gønnsakskuffen lå nemlig en melon som jeg hadde glemt.... :oops:

Er små-trøtt og sløv idag. Mangler bare mannen min som må komme hjem og kose med meg! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å begynne dagen sånn, men heldigvis forsvinner som oftest den kjipe følelsen utover dagen... Hvis det er noen trøst så kunne min sambo gjort akkurat det samme - HVER dag :blunke:

Det høres så koselig ut med lille Filippa - har også lyst til å bli tante!

Ha en fin fredag da, MarianneE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei Marianne !

Slike dager kan vi bare kutte ut.

Når jeg har slike dager og det kuliminerer i at jeg knaser hodet i en skapdør når jeg plukker ut av oppvaskmaskinen ( mannen er selvfølgelig på reise ) og jeg knekker sammen i krampegråt, DA vil jeg bare legge meg og sove bort resten av dagen. Laaaang setning.

Oppmuntringsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å begynne dagen sånn' date=' men heldigvis forsvinner som oftest den kjipe følelsen utover dagen... Hvis det er noen trøst så kunne min sambo gjort akkurat det samme - HVER dag :blunke: [/quote']

Eh....det er ikke første gangen det skjer...... :roll:

Fikk telefon fra barnehagen jeg var i for to uker siden.

Styreren ringte istad og lurte på om jeg kunne komme og jobbe 10, 11 og 12 september!

Selvfølgelig kan jeg det!!!!!

Har fått vært i byen og kjøpt meg ei bukse til vi skal i 30-års lag i morra, fått rydda litt, handlet mat, hengt opp en klesvask, støvsugd og vasket kjøkkengulvet! Itillegg har jeg hatt besøk av mamma og ei venninne.

Vært flink jente, ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marianne !

Slike dager kan vi bare kutte ut.

Når jeg har slike dager og det kuliminerer i at jeg knaser hodet i en skapdør når jeg plukker ut av oppvaskmaskinen ( mannen er selvfølgelig på reise ) og jeg knekker sammen i krampegråt, DA vil jeg bare legge meg og sove bort resten av dagen. Laaaang setning.

Oppmuntringsklem

Sånna dager er sjangseløse!!

Nå ble heldigvis dette en bra dag, allikevell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30-årslaget i går var morro!

Det var et suprise-party, så jubilanten ankom da i supermanndrakt og ganske så forrvirra...... :ler:

Spiste masse reker og koste oss veldig.

Mannen ble ikke full, men stadiet over dritings.

Helt sjangeløs full...... Kunne jo ikke annet enn og le av ham der han stod ute over to søppelbøtter og sang for seg sjøl..... :ler:

Merkelig nok var formens hans på topp, og han er nå og spiller fotball med broder'n og "gutta". Jeg slapper godt av hjemme, mens jeg ser på rotet og tenker at "Aaahhh...... lar det være til i morra, jeg"

Dette er kosedagen No.1!

Etter den lille down-perioden vi hadde så er alt bedre nå.

Vi har det igjen godt sammen, og alt er som før.

Glad vi er over "kneika".

Fikk mensen igår (hadde egentlig håpa den ikke kom) og føler meg diger som en luftballong.....

Vil bare sitte i soffaen i dag med kosebuksa på og kose meg med snop og sytøyet mitt. Har vært super flink denne uka, og er nå på bokstaven "T"

Etter at Filippa ble født så har jeg fått skikkelig inspirasjon igjen til og sy.

Tror jeg skal logge meg av og gå og sy nå, jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått til dagboka mi først!!

For vanligvis når jeg kommer hit, så har jeg sittet her såpass lenge at jeg har samvittighet til bare noen linjer.

Og ihvertfall ikke noen gjesteopptredner i andre's bøker!

Derfor skal jeg ta dette først idag!! :D

Verdens beste frokost(?) spises nå: Lasagne fra igår.

Namme........

Sammen med ananasbrus (skal jo ikke drikke brus i ukedagene, men hva gjør man vel med rester? :rodme:

Hva skal man gjøre i dag, tro?

Vaske klær og rydde vekk "noen" reine klær.

Må også bare rydde litt sånn generelt, men Mannen og jeg har vært super flinke og hplde det ryddig denne uka. :Hehe:

Må vaffal på butikken og sende avgårde pakken til søstersen's 23-års dag til onsdagen.

Kjøpte et pent sølvarmbånd for og henge på charms. Har likt armbånd sjøl som jeg er glad i.

Jaja.....hva mer skal jeg skrive, tro?

Har lissom ikke de helt store nyhetene siden igår......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke er avsendt, mat er handlet inn og en klesvask er satt over.

Kattene er gått ut, og plutselig ramla jeg forran PC'en igjen.

Rart det der...... :ler:

Har så lyst og reise på handelstevnet!!!!

Handelstevnet kan du lese om her:

www.ta.no/pulsen/aticle735500.ece

Hvertfall litt kan du lese om der.

Leita etter en evt. hjemmeside til Telemark Fylkeshandel Stevne, men fant ikke noe.

Men, nå er jeg elendig på timg som har med nettet og gjøre, da.

Med unntak av KG, det finner jeg på 0,5 sekunder...... :ler:

Om lørdagen sa kammeraten til Mannen at han hadde en hilsen til meg fra hun som var sjefen min på Glitter.

Han kjenner henne sånn halvveis. Den hilsen kan han nå bare trøkke opp i r*** (ja, dere vet hvor jeg mener!)

.....Og det var noen tanker fra meg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MarianneE.

Så kjempehyggelig at du var innom dagboka mi før i dag. Det var et godt råd, og jeg skal så best jeg kan prøve og følge det, men jeg har en følelse av at det ikke kommer til å bli bare bare. Skal jobbe med saken. :)

Ha en flotters dag.

Titter nok innom her senere, ja.

Klem

Midnattsol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Nå er det lenge siden jeg har vært på besøk i dagboka di. Men nå er jeg innom og slår av et par ord i allefall.

Bra at det 30-års laget var morro da! Hørtes artig ut:) Supermanndrakt og greier :lol:

Du må hilse din søster så mye og gratulere med dagen! Blir hun 23 ? Da er vi like gamle.

Kom meg jo ikke på msn jeg i stad da. Du kan lese noe av grunnen i memoarene mine. Skylde rpå TV`n jeg. Det vil si ,- dataen også.

Når jeg er på nettet og prøver å lete etter noe og har oppe 5-6 vinduer av gangen, så klarer jeg ikke å være på msn samtidig. Dårlig på multi-tasking med andre ord.....

Håper du kommer en tur imorra da. Du får bare si ifra når du vil komme:) Er hjemme jeg.

Skal forresten ringe en kontaktperson på Jimmy`s ang stillinger som servitør og bartender. Håper jeg kommer igjennom nåløyet hvis jeg i det hele tatt har relevant bakgrunn da.....

Nei, jeg får stikke ut og hente posten, og forberede meg til treningstimen(e). We snakes !

Klemmer fra Diva :sjarmor:

- Makan så lang tid det tok å poste dette innlegget :-P

Sjekk hva jeg fant da : http://www.priscillaofboston.com/styles.jsp

Jeg haaaar så lyst til å lære meg å sy vakre antrekk :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei MarianneE! :D

Kaffetrakter-episoder er slitsomme.

Har det også slik enkelte dager (om morgenen):

- ta ut det gamle filteret

- det revner, slik at kaffegruten sprer seg i et pent lag utover kjøkkengulvet

- jeg bøyer meg og skaller hodet i benken

- *lete etter feiebrett*

- feier opp, og bommer på søppelbøtta med halvparten

- mer feiing

- vaske filterholder for grut-restene

- slåss for å få filterholder inn i den HELT unaturlige posisjonen den skal ha i kaffetrakteren

- krever minst fem forsøk

- tar ut kaffekolben

- lokk faller av og sklir inn under kjøleskapet

- lete etter fiskeredskap

- rake under kjøleskap med lang kjøkkenkniv - mye gammel morro som blir med på veien ut

- skrur på kran

- kran har bare to innstillinger: ikkeno og full sprut

- bytte boxershorts

- skylle kaffekolbe

- fylle kaffekolbe

- fylle kaffekolbe på nytt siden kaffen best lages på kaldt vann

- helle ut igjen og vaske gammel morro av lokk

- sette kaffekolbe på plass

- lokk havner i spenn og spretter opp i øyet mitt

- vanskelig å bortforklare slike blåveiser, neida, ingen som slår meg hjemme, nei

- ta ned kaffeboks

- miste kaffeboks ned på komfyr

- *lete etter feiebrett*

- finne feiebrett på kjøkken, siden jeg akkurat har brukt det

- feie opp all kaffen, bortsett fra den som havner mellom komfyren og benken, og som skal bli til gammel morro

- kikke i boks: er det noe igjen?

- *lete etter ny kaffepose*

- *lete etter saks*

- vi går bort fra sakse-planen og tar en kniv fra knivlisten

- hoppe unna knivene som ramler ned

- plukke opp kniver

- velge våpen

- slice opp posen - 50/50 sjanse for ny feiing

- telle fingre

- hvis ok, helle kaffe i kaffeboks

- hvor er måleskjeen?

- *lete etter måleskje*

- finne måleskje på toppen av kjøleskap

- sette i nytt filter

- det var ikke flere filter

- tørkerull-patent

- fylle tørkerull-patent med kaffe - 50/50 sjanse...osv

- smekke igjen filterholder

- åpne filterholder og fikse tørkerull-patent slik at noe av vannet kanskje kan komme ned på kaffen

- slå på og sette seg i stuen

- *blomstre*

- sjekke trakter igjen da kjente boblelyder uteblir

- glemt å helle vann i vannbeholder

- fylle vann igjen, tviholde på lokk som ser ut til å trives best på gulvet

- VOOOSH!

- forte seg å sette kolbe under før det begynner å renne

- kolbe er sjelden samarbeidsvillig under slike omstendigheter

- plukke lokk ut av øyet, og prøve igjen

- løfte opp kolbe forsiktig og prøve-snike et tørkerull-ark under kolbe for å få bort sølet

- dødfødt

- finne kopp og holde under mens tørkeprosessen pågår

- holde øye med kolbelokk under innsetting av kolbe

- slå på trakter igjen

- KAFFE!

Det er ikke alltid like vanskelig - problem-trakting er som regel forbeholdt dager jeg har dårlig tid og skal rekke noe.

dorian :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho:

Dorian....du er så herlig!

Kan jeg ha deg i bakhånda om jeg blir singel igjen??

Idag har jeg vært en tur hos Diva.

Koser meg alltid sammen med henne.

Dagen i dag var intet unntak..

Mannen, broder'n og jeg har akkurat trøkkt i oss kinamat, og jeg er METT!!!! Mett og trøtt!!

Vil helst sove nå, jeg...... :Gjesp:

Men før den tid kommer må jeg ta en gjennomgang av KG, vaske opp, hente klær i kjelleren som skal tørkes, rydde litt generelt.

Men, vil helst bare sove....... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HerreGUD Dorian!!!! :sjokkert:

Takk for hyggelig besøk, Marianne! Det må gjentas. Alltid hyggelig med ditt selskap også :)

Gi Smuan og Bea en kooos fra meg da

Stor klem fra meg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for søsteren min som fyller 23 i dag!!!

Ringte henne kl. 06.15 og gratulerte henne før hun skulle på jobb.

Ja, jeg var våken da. Grunnet to puser som skulle lekesloss oppi senga.....

Søster ble kjempe glad for gaven hun fikk av mannen og meg: Et sølvarmbånd til og henge små charms på.

Når jeg får gjort meg ferdig her på KG skal jeg hive meg på sykkelen bort til en liten nærbutikk borti gata her. Det er en liten matbutikk som har vært der i flere tiår, men som nå har måttet gi tapt for større butikker.

Det er da opphørssalg der med 50 % avslag på alle matvarer.

Må bort og se om jeg kan få gjort et kupp eller to.

Ellers er det husarbeidet som "lokker", bare sløva i går ettermiddag, så jeg fikk ikke gjort noe av det jeg skulle.

Må være flink jente og ta det igjen idag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaargh!!!!

Har minus på kontoen!

F I H!!!!

Heldigvis skal jeg jobbe litt i barnehagen i neste uke, så da blir det spenn på kontoen! Ju-huuu!!!!

Faen, jeg vil ha jobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...