Gå til innhold

Aneas bryllupsdagbok


Anea

Anbefalte innlegg

Ja, tenk det! Bare over en mnd igjen!! :dåne:

Nervene kom plutselig over meg i går. Gikk vel opp for meg nå som utdrikningslaget er overstått.

Hvordan er det med dere? Klarer dere å glede dere skikkelig til Dagen? Jeg sliter litt med det jeg :cry: Misforstå meg rett - gleder meg masse til å bli kona til Kjære :hjerter:, men oppi forberedelser, mas (spesielt gjestelistemas - blir visst aaaaldri ferdige der! :kjefte: ) og følelsen av at bryllupet vårt har blitt kuppet av at alle andre som absolutt må mene noe (igjen - gjesteliste :kjefte:) synes jeg det blir litt borte. Er livredd for at jeg skal ha samme følelsen på Dagen jeg! At alt bare er mas, liksom.

Menmen. Får satse på det går seg til. Tror egentlig det da. Skal i allefall passe på å ha det meste klart litt før, slik siste uka kan brukes mest mulig til å glede oss og drive med koseforberedelser! :tommelsmil:

Føler jeg har fått unna masse i løpet av de siste dagene hjemme nå i allefall! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *englefjes*

Kjenner igjen følelesen Anea :klemmer:

Vi har ikke opplevd noe press fra noen kanter egentlig,men hadde litt problemer med å glede meg til dagen allikevel... ble veldig stresset av tanken på at alt skulle klaffe, at alle skulle være fornøyde og at jeg ikke skulle være *fin* nok... men den gode nyheten er at det går over :-D :-D

Nå som det faktisk er under en uke igjen gleder jeg meg som bare det... alle brikkene faller på plass til slutt og selv om det er et par brikker igjen for vår del, er jeg sikker på at alt ordner seg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er siste av seks kakebunner til bryllupskaka i ovnen! Ikke mindre enn fire plater kokesjokolade, 2kg sukker, 1kg margarin, 2pk kakao og 18 egg har gått med! :sjokk::fnise:

:danser::danser::danser::danser::danser:

Holder seg fint i fryseren, så satser på å montere og pynte den onsdagen før bryllupet. Da rekker smakene å sette seg perfekt til lørdag.

Det blir en tre-etasjes sjokoladekake med fyll av hvit sjokoladekrem og aprikos. Skal trekke den med marshmellowsfondant så den blir helt, helt hvit og pynte med sølvkuler, blomster og hjemmelaget kaketopp (skal feste en krystall i midten av den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Englefjes* Det var utrolig godt å høre! :Nikke:

Trodde jeg var den eneste som hadde det sånn jeg.

:klemmer:

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Så flink du er! :-D Gleder meg til å se hvordan kaka blir! :hoppe:

Og jeg har har også litt problemer med å glede meg skikkelig til Dagen. Det er liksom så mye annet som står i veien for at gleden skal slippe skikkelig til, men jeg er sikker på at vi får en fin dag uansett :-D

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårbilder:

Uten slør På dagen blir den selvfølgelig en del fastere, finere og en god del større. Vil ha den litt lenger ned også, slik at knuten viser forfra også.

Med slør

Her er i tillegg et bilde av skålen jeg lagde på utdrikningslaget. Skal fylle den med sjokolade og gi den til Kjære som en del av morgengaven :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! :-D Gleder meg til å se hvordan kaka blir! :hoppe:

Og jeg har har også litt problemer med å glede meg skikkelig til Dagen. Det er liksom så mye annet som står i veien for at gleden skal slippe skikkelig til, men jeg er sikker på at vi får en fin dag uansett :-D

:klemmer:

:klemmer:

Innerst inne tror jeg det jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det nok mye i rykk og napp om å glede seg eller grue seg til bryllupet. Noen dager kan jeg rope hipphurra for at vi endelig skal få gifte oss, mens andre dager er det bare mas og stress enten fra andre eller fra oss selv for at vi ikke syns vi har fått gjort det vi skal.. håper på å få gjort masse nå fremover så vi kan slappe av og forhåpentligvis bare glede oss de siste ukene, men hvem vet :sjenert:

Så fiiin du var på håret! :hoppe: Det kommer til å bli kjempefint inntil kjolen og alt stæsj!

Og du...? Den kaka du beskrev lignet veldig den vi har ønsket oss.. kan det stemme? Dere lager den selv? Hva slags stativ bruker dere til den? Og skal de tre etasjene være oppå hverandre eller med litt mellomrom?

Åssen klarte du å lage en sånn fin skål? Det kommer mannen din til å bli imponert over tenker jeg! Også så fin en personlig gave :rødme:

Håper du har det fint Anea! Tenker masse på deg! :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Håret var kjempefint! :hoppe: Men er enig i at det kan være litt lenger ned og strammere ja :jepp: Du kommer til å være kjempefin på Dagen! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempefin skål!! tror glassblåsing er kjempegøy!!

synes utdrikkningslaget ditt hørtes kjempebra ut!! jeg slapp heldigvis unna de verste pinlighetene selv!!

for min del går det veldig opp og ned med alt.. noen dager glemmer jeg helt at jeg skal gifte meg, andre er jeg lei og noen er alt toppers!!

veldig fint hår!! hvor lenge satt du der på prøvetimen?!?

den kaka hørtes også veldig god ut, er imponerende at du lager den selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som lager kaken selv :) Og den kaketoppen var bare helt utrolig søt :-D

Håret var fint også :)

Håper du greier å legge fra deg nervene og kose deg den siste tiden frem mot bryllupet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassie: :klemmer: :klemmer: :klemmer: Du er god du!

Jeg har det så fint så! Selv om jeg freaker fullstendig innimellom :hoho:

Ser ut til at vi har ganske like følelser hele gjengen her i allefall. Tar det som et tegn på at tidligere bruder har hatt det på samme måte, og har enda tilgode å møte noen som ikke synes bryllupsdagen var kjempefin.

Kan godt hende kaken ligner den som dere ønsket dere. Har dere funnet noen til å lage den enda? Jeg lager den selv. Er i grunn ikke så veldig hokus pokus, men jeg har laget den mange ganger før da. Ble i allefall veldig vellykket i navnefesten til Lillegull. Er en oppskrift fra et sted jeg jobbet for noen år siden. Mektig, men utrolig god kake :sikle: Omtalt av Lonely Planet som gudeskapt eller noe sånt, faktisk :fnise: Er litt spent på hvordan det skal gå å legge den i etasjer da, men tror det skal gå fint.

Har kjøpt et etasjefat på Fryd. Det er helt flate glassfat og skrus sammen med stenger midt på fatet. Det kommer nok til å bli litt mellomrom mellom etasjene, men ikke så veldig mye. Tror kanskje det kommer til å se ut som etasjene svever litt. Veldig fornøyd med det fatet faktisk. Kommer sikkert til å bruke det masse!

Fikk mye hjelp med skålen av hun på glassverkstedet da. Men gjorde faktisk mye selv også da. Føler at det er jeg som har lagd den :jepp:

Goooode :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret var kjempefint! :hoppe: Men er enig i at det kan være litt lenger ned og strammere ja :jepp: Du kommer til å være kjempefin på Dagen! :juhu:

Tihi! Da er vi enige! :5: Skal legge ut bilde av frisyren som frisøren tok utgangspunkt i også slik dere kan se litt mer hvordan krøllene blir, men jeg har det på PC'n hjemme så får ikke gjort det nå.

kjempefin skål!! tror glassblåsing er kjempegøy!!

synes utdrikkningslaget ditt hørtes kjempebra ut!! jeg slapp heldigvis unna de verste pinlighetene selv!!

for min del går det veldig opp og ned med alt.. noen dager glemmer jeg helt at jeg skal gifte meg, andre er jeg lei og noen er alt toppers!!

veldig fint hår!! hvor lenge satt du der på prøvetimen?!?

den kaka hørtes også veldig god ut, er imponerende at du lager den selv!!

Glassblåsing var kjempegøy!

Satt vel i underkant av en time hos frisøren, tenker jeg. Men en del av tiden var mest :skravle: da :hoho:

Når det gjelder kaken, så er det jo egentlig ikke så ille når jeg kan lage klart såpass mye i god tid. Men jeg er litt spent på om det blir vellykket selvfølgelig. Har alltid gått bra før, men da har det jo kun vært en etasje. :gjeiper:

Så flink du er som lager kaken selv :) Og den kaketoppen var bare helt utrolig søt :-D

Håret var fint også :)

Håper du greier å legge fra deg nervene og kose deg den siste tiden frem mot bryllupet :)

:fnise: Det håper jeg også! Går nok bra :jepp:

Er ganske fornøyd med håret ja! Håper bare frisøren skjønte hva jeg mente jeg ville ha annerledes. Tror hun gjorde det.

Takk for skryt for kaketoppen. Fikk et sjeldent anfall av kreativitet her en kveld :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere funnet noen til å lage den enda? Jeg lager den selv. Er i grunn ikke så veldig hokus pokus, men jeg har laget den mange ganger før da. Ble i allefall veldig vellykket i navnefesten til Lillegull.

Har kjøpt et etasjefat på Fryd. Det er helt flate glassfat og skrus sammen med stenger midt på fatet. Det kommer nok til å bli litt mellomrom mellom etasjene, men ikke så veldig mye.

Nei vi har ikke funnet noen enda.. vurderer å lage den selv vi og (mamma og jeg altså), så vi skal prøve oss litt frem neste gang jeg kommer hjem, men det blir jo bare en kake, ikke etasjekake... Mamma snakket noe om et sted hun kunne få kjøpt et etasjefat, men jeg tror det er så dyrt, så jeg er litt usikker på det. Men det var marshmellowfondant du skulle ha sa du? Synes du det er vanskelig å jobbe med? Har du noen god oppskrift på det?

Jeg spør og graver! :fnise: Men jeg har tenkt masssse på denne kaka, åssen vi skal få den til...

Hmm hørtes ut som et fint fat du har fått deg :) Stilig med en kake som svever i luften! Fryd er en fiiin butikk :rødme:

Masse gode :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: tilbake på Anea-jenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der med nerver.. Vi har også hatt en del innblanding osv osv.. Det er utrolig slitsomt. Det er VÅR dag og VI som bestemmer!! :kjefte:

Den kaken høres virkelig lekker ut!! :sikle: Du er jammen flink som klarer å lage en slik kreasjon av en kake!!! :dåne:

Utdrikningslaget ditt hørtes kjempekoselig ut! Gru-gleder meg til mitt eget, men vet datoen jeg da, og det er egentlig litt greit.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er siste av seks kakebunner til bryllupskaka i ovnen! Ikke mindre enn fire plater kokesjokolade, 2kg sukker, 1kg margarin, 2pk kakao og 18 egg har gått med! :sjokk::fnise:

:danser::danser::danser::danser::danser:

Holder seg fint i fryseren, så satser på å montere og pynte den onsdagen før bryllupet. Da rekker smakene å sette seg perfekt til lørdag.

Det blir en tre-etasjes sjokoladekake med fyll av hvit sjokoladekrem og aprikos. Skal trekke den med marshmellowsfondant så den blir helt, helt hvit og pynte med sølvkuler, blomster og hjemmelaget kaketopp (skal feste en krystall i midten av den)

mmmm :sikle:

Hårbilder:

Uten slør På dagen blir den selvfølgelig en del fastere, finere og en god del større. Vil ha den litt lenger ned også, slik at knuten viser forfra også.

Med slør

Her er i tillegg et bilde av skålen jeg lagde på utdrikningslaget. Skal fylle den med sjokolade og gi den til Kjære som en del av morgengaven :jepp:

Var veldig fin frisyre, men skal bøylene på tiaraen vises så godt? :klø: Jeg kommer bare med et lite faglig kritisk øyeblikk her... (siden jeg også er frisør :fnise: ) Men jeg regner med hun gjemmer de litt bedre på selv dagen ;)

Så moro med glassblåsing :-D ååå det har jeg lyst å prøve.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine::grine::grine::grine::grine:

Nå er det like før det bikker for meg! Endelig var menyen så og si klar, og så er det rett tilbake til scratch igjen.

Fikk telefon fra de på lokalet i dag, og kokken de samarbeider med mener at de ikke har kjøkkenkapasitet nok til å kunne levere treretters meny av god nok kvalitet når vi blir såpass mange.

:grine::grine::grine::grine::grine:

De foreslo å gå for en buffetløsning i stedenfor, og i utgangspunktet var jeg positiv til det da jeg snakket med dem. Men nå sitter jeg her bare med en dårlig magefølelse. Var så fornøyd med den menyen vi hadde satt sammen, og nå ser jeg for meg at det bare blir kaos med 55stk som skal forsyne seg samtidig (lokalet er ikke stort). Ser for meg trengsel og kaos, og at de siste ikke har fått forsynt seg en gang før de første er ferdige å spise. :sukk:

Nå er jeg redd vi bare får en dyr løsning på det samme som vi kunne fått med catering på et lokale der vi kunne hatt med alkoholen selv. Dessuten er jeg redd det skal bli litt sånn at det bare er rekekabareten som mangler for at bryllupet vårt skal fremstå som en helt grei konfirmasjon.

Usj. Nesten bare syting i dagboka mi om dagen, men akkurat nå har jeg lyst å bare avlyse hele dritten :cry: Det mest irriterende er at igjen er det pga av alle disse ekstra gjestene som vi i utgangspunktet ikke hadde tenkt å be at det blir problemer.

ARGRRR!!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig fin frisyre, men skal bøylene på tiaraen vises så godt? :klø: Jeg kommer bare med et lite faglig kritisk øyeblikk her... (siden jeg også er frisør :fnise: ) Men jeg regner med hun gjemmer de litt bedre på selv dagen ;)

Så moro med glassblåsing :-D ååå det har jeg lyst å prøve.. :)

:tommelsmil: Jeg elsker kritiske faglige blikk! :tommelsmil:

Reagerte også på bøylen, og hun lovet meg at på dagen skal håret legges sånn at det ikke er noe av bøylen som vises.

Kanskje du har et godt tips på hvordan frisyren blir stor og fin sånn som jeg beskrev også du da? :sjenert: Har ganske tynt hår.

Har tatt utgangspunkt i denne , men vil at det skal se litt mer sånn ut , hvis du skjønner :klø:

Og... Glassblåsing anbefales virkelig på det sterkeste! :jepp::jepp::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Må le litt av meg selv her.

Innlegg 1: alt er bare :grine::cry::kjefte:

Innlegg 2: :tommelsmil::tommelsmil:

:hoho::hoho::hoho:

Høyt oppe og langt nede... :fnise:

Jadda... Skal være pakket og klar jeg når de i hvite frakker kommer for å hente meg :skratte:

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...