flickan Skrevet 17. november 2007 #81 Skrevet 17. november 2007 Jeg lager litt-av-hvert-kurver til mine foreldre og svigers i år. (spleiser med søsken) Har ikke noe tema, fordi man så fort kjøper ting som aldri blir brukt for at det skal "matche" temaet.. prøver å holde meg til forbruksvarer jeg vet de bruker eller småting folk har ønsket seg. Mamma (50 år): -Innrammede forstørrede bilder av hennes barn+svigerbarn. -julekaffe fra kremmerhuset -kubbelys+kulelys fra kremmerhuset -2 fine telysholdere fra kremmerhuset -fine servietter -CD -hjemmelaget appelsinlikør -hansker Pappa+samboer(40-50 år): -Kokkekniver -God olivenolje -God vineddik -julekaffe -kulelys fra kremmerhuset -fine servietter Svigers(65-70år): -julekaffe -kubbelys+kulelys fra kremmerhuset -servietter -reiseguide til Sør-Afrika (de skal dit etter jul) -bok: "Ærlig talt" av Carl I Hagen -bok: "prosessen" av Gerd-Liv Valla -telysholdere fra kremmerhuset Søster:(28 år) -L`ancome mascara -bodybutter fra Body Shop -sminkekurs fra Make-up-store -duftlys -dusj-svamp -dusj-såpe Generelle forslag: -DVD-serier: Lost, Prison Break, Sex og singelliv, Scrubs, Sopranos, Simspsons, Grey`s Anatomy, Frustrerte Fruer, osv -Bula-bukse (bomulls-kose-bukse, fin til begge kjønn) -Ullvang-sokker -Hansker/votter -Superundertøy -lue -skjerf -eksklusiv kaffe/te -CD -Ferrero Rocher, moccabønner, twist, after eight (sjokolade) -vanlige sokker -boxere -vin -cognac, whisky -bordbrikker -løper (duk) -smykker -toalett-saker-reisesett -sminkekoster -lommebok -A-plan -kalender -reisespill (TP, Geni, osv) -krydder -skopigger -skinn-imprignering (til sko) -ull-såler (innlegg til sko) -fine reflekser -skritt-teller -kinobilletter -teater-billetter -konsertbilletter -gavekort
foxie Skrevet 18. november 2007 #83 Skrevet 18. november 2007 Jeg ga bort en lys-kurv i gave igår, ble en kjempe suksse.Personen elsker å dekke bord og brenne sterinslys.... Lyskurv: kremfarget nervøs velour duk kubbelys høye lys "fat" til å ha lubbelys på "stæsj" til å pynte bord med( glitter, perler,kaffebønner etc) servietter valgte å holde meg til alle farger innen krem hvit-beige-brun, tror jeg hadde oppi tilsammen 60-70 lys, noen pakker ,kubbelys single lys...ja bare bruk fantasien
fil Skrevet 19. november 2007 #84 Skrevet 19. november 2007 Tror jeg satser på gavekurv til foreldrene mine: - kryssordblad - kaffe - en liten snaps - deilig sjokolade og frukt - kubbelys med julelukt - cd
Frk. Stella Skrevet 19. november 2007 #85 Skrevet 19. november 2007 Kurver er geniale ideer! Jeg har gitt bort et par stykker tidligere, og de har absolutt falt i smak: Hellas-kurv - til foreldrene mine som akkurat hadde vært i Hellas for første gang og hadde falt pladask - "Helt Gresk"-kokebok - En flaske Ouzo - God, gresk olivenolje - Kalamata-oliven - God, marinert fetaost - To potter ferske krydderurter, timian og oregano - Hjemmestrikkede grytekluter i hvitt og blått - Reisehåndbok fra stedet jeg visste de allerede hadde bestilt sommerferie til året etter For de virkelig innbarka "grekofile", kanskje et intro-språkkurs med lydbøker etc hadde vært noe? Julekos-kurv - til venninne - Julerødt fleece-teppe fra Kid (koster en 50lapp) - Hjemmstrikka, tykke tøfler i hvitt med tova, rødt hjerte på - "Love actually" på DVD - Lakris-godis i massevis (hun elsker lakris!) - lakriskisser, Panda-stenger, lakrisbåter, salmiakkfigurer, Tyrkisk pepper osv Håndarbeidskurv - til en strikkeinteressert og gravid venninne - Oppskrift på babytøy (strikkedress fra Nøstebarn) - Garn fra Nøstebarn som passet oppskriften - Bambuspinner i riktig størrelse, både korte pinner og rundpinne - "Strikkepinne-etui" jeg sydde selv, til oppbevaring av strikkepinner I år skal jeg gi en "brødkurv" til et vennepar: - Stelton brødpose - Et par pakker brødmiks (type Ciabatta og Landbrød/surdeigsbrød e.l.) - God olivenolje - Maldon salt - Sett med flasker til olje/eddik i hvit keramikk, veldig deres smak
Gjest Tessmira Skrevet 19. november 2007 #87 Skrevet 19. november 2007 I år blir det 2 gavekurver fra meg å.. men vet ikke helt hva jeg skal putte oppi ennå, så her må jeg følge med
Tussemøy Skrevet 20. november 2007 #88 Skrevet 20. november 2007 Kurver er genialt! Har en jeg skulle gitt en foto-kurv til... Han elsker å fotografere/filme(går i digitalt her så film trenger han ikke) og lager "hjemmefilmede" dvd`er til familien ofte. etter fisketurer, jul, bursdager o.l. Men jeg kommer ikke på noe annet enn å finne noen bra fotoblader å ha i kurven... Tips til noe mer?
naley Skrevet 20. november 2007 #89 Skrevet 20. november 2007 Kurver er genialt! Har en jeg skulle gitt en foto-kurv til... Han elsker å fotografere/filme(går i digitalt her så film trenger han ikke) og lager "hjemmefilmede" dvd`er til familien ofte. etter fisketurer, jul, bursdager o.l. Men jeg kommer ikke på noe annet enn å finne noen bra fotoblader å ha i kurven... Tips til noe mer? DVD plater, album til bilder?
Tussemøy Skrevet 20. november 2007 #90 Skrevet 20. november 2007 DVD plater, album til bilder? DVD plater er nok bra. Album å ha bilder i vet jeg ikke helt, går mer i å legge bilder ut på en hjemmeside. *tenke så det knaker* Flere tips?
naley Skrevet 20. november 2007 #91 Skrevet 20. november 2007 Kurver er genialt! Har en jeg skulle gitt en foto-kurv til... Han elsker å fotografere/filme(går i digitalt her så film trenger han ikke) og lager "hjemmefilmede" dvd`er til familien ofte. etter fisketurer, jul, bursdager o.l. Men jeg kommer ikke på noe annet enn å finne noen bra fotoblader å ha i kurven... Tips til noe mer? Hvilket forhold har dere? venner kjæreste søsken far ?? Type: "gavekort- ta bilder av deg slik han vil"
Tussemøy Skrevet 20. november 2007 #92 Skrevet 20. november 2007 (endret) Hvilket forhold har dere? venner kjæreste søsken far ?? Type: "gavekort- ta bilder av deg slik han vil" hehehe... der fikk jeg jo en veldig bra sambo-gavetips. Men her er det snakk om svigerfar gitt... ...vanskelig med gaver til mannfolk synes jeg, spesielt de litt eldre. Kvinnfolk kan man kanskje finne noen smykker, hudpleie produkter/parfyme, stearinlys... ja. Kommer bare på feminine gaver. Endret 20. november 2007 av Tussemøy
Frk. Stella Skrevet 20. november 2007 #93 Skrevet 20. november 2007 Men jeg kommer ikke på noe annet enn å finne noen bra fotoblader å ha i kurven... Tips til noe mer? Stativ? Minnebrikke? Fotopapir til printer? Fotoredigigeringsprogram til PC? Fotobag?
Tussemøy Skrevet 20. november 2007 #95 Skrevet 20. november 2007 Stativ? Minnebrikke? Fotopapir til printer? Fotoredigigeringsprogram til PC? Fotobag? Er rart hvor lite man kommer på selv... *notere ned alt* Tusen takk!
Gjest s0l Skrevet 21. november 2007 #97 Skrevet 21. november 2007 (endret) Her var det masse bra tips!!! Blir nok en del kurver fra meg også i år.. Men - andre steder enn ikea de har rimelige kurver? Sist jeg kjøpte gavekurv (i siste liten) ble kurven kostende over 300kr.. Ikke aktuelt flere ganger for å si det sånn! Edit: trøtt. skrivefeil. Endret 21. november 2007 av s0l
flickan Skrevet 21. november 2007 #98 Skrevet 21. november 2007 Her var det masse bra tips!!! Blir nok en del kurver fra meg også i år.. Men - andre steder enn ikea de har rimelige kurver? Sist jeg kjøpte gavekurv (i siste liten) ble kurven kostende over 300kr.. Ikke aktuelt flere ganger for å si det sånn! Edit: trøtt. skrivefeil. Nå tipper jeg egentlig bare litt.. -Nille -europris -jysk -kremmerhuset (ikke så veldige billige, men ikke alt for dyre heller.) Selv har jeg kjøpt fruktbolle i stål, salatbolle- og brødkurv i år for å redusere prisen litt.
naley Skrevet 21. november 2007 #99 Skrevet 21. november 2007 Her var det masse bra tips!!! Blir nok en del kurver fra meg også i år.. Men - andre steder enn ikea de har rimelige kurver? Sist jeg kjøpte gavekurv (i siste liten) ble kurven kostende over 300kr.. Ikke aktuelt flere ganger for å si det sånn! Edit: trøtt. skrivefeil. søstrene grenes, min kosta vel 60,-
Gjest Frk. Grønn Skrevet 21. november 2007 #100 Skrevet 21. november 2007 Her var det masse bra tips!!! Blir nok en del kurver fra meg også i år.. Men - andre steder enn ikea de har rimelige kurver? Sist jeg kjøpte gavekurv (i siste liten) ble kurven kostende over 300kr.. Ikke aktuelt flere ganger for å si det sånn! Edit: trøtt. skrivefeil. Åhléns hadde noen fine. Jeg fant en til 125,- som ligner litt på denne, bare at den har tynnere flettemønster og 2 hanker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå