Gå til innhold

Gavekurv med innhold


lillesky

Anbefalte innlegg

Bursdagsidéen min gikk i vasken - så nå prøver jeg å komme på noe nytt. Tror nok det blir en "kurv", med litt diverse. Jeg må bare ta meg sammen å få gjort det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjærestekurv (mann):

Bok eller DVD, godteri, produkter fra Body Shop, kaffekopp, ansiktsprodukter (de synes sånt er litt morsomt <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'> ), gammeldags barbersaker.

Kan tenke som de andre kurvene; hva liker han? Grille? Fotball? Og lage tema ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å gi en kurv til svigerforeldrene mine til jul (sammen med samboeren da)... De har vært så utrolig snille i år (hohoho, jeg føler meg som julenissen: "Er det noen snille barn her?")

Jeg veit ikke helt hva det skal være oppi kurven da, men jeg hår ved flere anledninger hørt at de (spesielt svigermor) har sagt at jeg lager så mye fancy, ikke norsk mat... Derofr har jeg litt lyst til å gi dem en kurv med diverse krydder og andre ting som jeg bruker i maten, men som ikke er typisk norsk...

Det eneste jeg kommer på akkuratt nå er "Sweet chili sauce" som jeg bruker til fisk. Da spesielt laks...

Har noen noe andre forslag til hva jeg kan legge i kurven til svigers?? Da gjerne med hva det brukes til, evntulet opprskrifter...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så kom jeg på en kjæreste kurv!!!

"Filmkveld kurv":

-En pose upoppet popcorn

-Filmer som begge vil se

-"Gavekkort-kuponger" for at du må poppe den neste batchen med popcorn, "han-bestemmer-filmkveld", osv.... (kom ikke på flere)

-Film-snop

(Tror forresten jeg stajal ideen, uten å tenke over det, menmen...)

Endret av No Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærestekurv (mann):

Bok eller DVD, godteri, produkter fra Body Shop, kaffekopp, ansiktsprodukter (de synes sånt er litt morsomt <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'> ), gammeldags barbersaker.

Kan tenke som de andre kurvene; hva liker han? Grille? Fotball? Og lage tema ut i fra det.

Tusen takk for idèen! Nå vet jeg endelig hva samboeren skal få til jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte to kurver på IKEA i dag, så nå er det bare begynne å fylle!!!

Tenkte en velværekurv med kanskje:

-Ansiktsmaske

-Hårmaske?

-Dusjsåpe/bodylotion

-Fine stearinlys (som ikke lukter høgg)

-Fin såpe fra "saape"

-Fin/god leppomade

-Kanskje noe annet fra "saape"

Ja, det er noe av det jeg kanskje putter oppi, får se hva lommeboka tillater :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! Og gode tips. :Nikke:

Er lurt å kjøpe litt etter litt, se hva som er på tilbud og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Noen ideer til en brødkurv?

Har en Stelton brødpose som jeg skal bruke som "kurv", men hva kan jeg fylle den med? Har tenkt å finne en bok med brødoppskrifter, men trenger jo litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ideer til en brødkurv?

Har en Stelton brødpose som jeg skal bruke som "kurv", men hva kan jeg fylle den med? Har tenkt å finne en bok med brødoppskrifter, men trenger jo litt til...

-gjær

-mel

-olje

-brødfjøl

-hjemmelaget syltetøy som smaker namnam på nybakt brød

-andre baketing

men må si, det er jo ikke så morsomt, så du får sikkert noen andre kulere forslag av andre =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre steder enn Ikea de har fine og rimelige kurver?

Du kan jo sjekke på Panduro (eller annen hobbybutikk). Har kjøpt der før, men syntes ikke det vra sp billig at det gjorde noe, men alt kommer jo ann på hvordan budsjettet ser jut og hvor stor du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å lage en kurv til svigers med ting til begge i.

Dette er hva jeg har tenkt så langt:

-litt "eksklusiv" kaffe og te

-to fine krus

-et fint pledd

-unni lindell's gullkorn bok

får se om jeg legger til mer i kurven..

Blir en vinterkveld kosekurv! :)

Kurv ideen er by the way helt super! blir mye kurver til famlien i år takket være denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En idé jeg har kommet på er å lage en "reisekurv" dersom de du skal gi den har tenkt seg på tur til utlandet. Med for eksempel reisehåndbok og typiske ting fra det landet.

Jeg har tenkt å lage en India-kurv, men sliter litt med hva som kan være oppi den. Tenkte å ha en reisehåndbok og indisk te. Hva annet er typisk indisk? Uncle Bens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En idé jeg har kommet på er å lage en "reisekurv" dersom de du skal gi den har tenkt seg på tur til utlandet. Med for eksempel reisehåndbok og typiske ting fra det landet.

Jeg har tenkt å lage en India-kurv, men sliter litt med hva som kan være oppi den. Tenkte å ha en reisehåndbok og indisk te. Hva annet er typisk indisk? Uncle Bens?

-Indiske oppskrifter/bok m/tilbehør for å lage maten.. Eks kryddere man kanskje ikke har hjemme som er "indiske" (?)

-Kanskje gavekort på indisk restautant..

-Indisk musikk

-Røkelse

-Noe fra Indiska, kanskje ikke så indisk men de har jo noen ting som ser litt "orientalske" ut da :tunge1:

Lykke til ;)

Endret av jente89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest jente23

Jeg var på IkEA i går, for jeg og samboeren skal i 60 årslag i dag. Hadde tenkt til å kjøpe en kurv, og putte litt matvarer og frukt oppi. Jeg syntes kurvene var litt dyre (ca 100 kr) så jeg kjøpte en lpappeske med lokk som henger fast på den ene siden. Kjøpte også noe fint tykt bånd med mønster, blått stripete innpakningspapir, og noe annet slags papir (vet ikke hvordan jeg skal forklare dette siste).

Hadde egentlig tenkt til å klippe av lokket og bekle esken med papir, og legge silkepapir nedi og pakke inn med celofan etterpå. Men samboeren min ville at vi skulle beholde lokket, og heller pakke den inn slik at den så ut som den var lukket, men at det gikk ann å åpne allikevel. (slik som på tv i usa).

Det ble helt usansynlig bra!! Var kjempeglad da jeg våknet nå, pga esken:) Limte dette andre papiret på innsiden, og det ble litt krøllet, og så veldig kult ut. På innsiden av lokket printet vi ut et fint bilde med bursdagshilsen, og jeg limte bånd rundt her også. Og selvsagt masse krøllet bånd på toppen.

Vi har ikke kjøpt matvarer enda, men det blir nok kaffe, twist, litt frukt, noe tørrvarer.

Det var ikke vanskelig å lage kurven, og det eneste jeg brukte var det jeg kjøpte på IKEA, tape, og superlim.

Ønska 5 ark het det jeg kledde esken inni med (noe slags silkepapir) 19,-

Ønska gavepapir brukte jeg utenpå esken. 15,-

Esken het Pappis. 5,-

Og båndet het Ønska sløyfebånd. 15,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en broderkurv:P?

Hva kan jeg ha oppi der?

Så litt på tenåringskurven, til akkuratt dette "emnet", men vet fortsatt ikke.. Noen som har tips?

Akkuratt denne broren her er 16, blir 17.

Har også en på 15.. Vet ikke om bare en av de, eller begge to skal få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt mer med hva jeg kunne plassert i en kurv for en 13 år gammel gutt

Tenåringskurv:

Tegneblokk og Tegnepenner/blyanter (han er glad i å tegne)

Kinobilletter

DVD - 24 serien

Godteri

T-skjorte med påskrift som passer ham (litt verre å finne noe sånt)

Bøker - ringenes herre, hobitten, den siste boken om Harry Potter på norsk o. l. (Han elsker sånne bøker og filmer)

www.haakki.no har dritkule ungdoms-t-skjorter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen takk for alle tipsene. Blir nok noen kurver fra meg i år ja.

Til besteforeldrene mine tror jeg at jeg skal kjøpe en kurv med litt god kaffe og te, to krus eller evnt kaffe og teboks og litt sånt forskjellig.

Til mamma og hennes samboer tenkte jeg å gi en film-kveld-kurv, med alle tre Elling-filmene, en pakke micro-popcorn, et pledd, smågodt og noen lys.

Til pappa og hans samboer lurer jeg på å gi en flaske vin..men så står jeg blankt med hva mer jeg skal gi. Jeg tenkte å bruke ca 600 kr på de, men er usikker på om jeg skal kjøpe en stor kurv med masse ålreit i, eller en liten en med litt vin og noe godt, og så kjøpe en gave til hver av de. Syns det er vanskelig med de to..

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...