Gå til innhold

Gavekurv med innhold


lillesky

Anbefalte innlegg

Gjest Ada Blûe
Andre steder enn Ikea de har fine og rimelige kurver?

Jeg har sett en del på Europris og Jysk.

Jeg har tenkt å lage en India-kurv, men sliter litt med hva som kan være oppi den. Tenkte å ha en reisehåndbok og indisk te. Hva annet er typisk indisk? Uncle Bens?

Indisk krydder? På typiske "innvandrerbutikker" vil du i hvert fall finne en del. SmartClub har også et greit utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mormor-kurv skal bestå av:

- likør

- såpe

- stort lys

- drops

- selskapsveske

(alt hjemmelaget, av meg )

og en pose med god kaffe og en bok om 2.verdenskrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88

Mange fine tips her inne. :D

Jeg skal kjøpe julegaver til en del venninner i år, og disse kurvene høres jo virkelig koselige ut.

Annet forslag:

Smykke/pyntekurv

Sminke, øreringer/armebånd fra Glitter e.l, hårstrikk, såper etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kom på hva mamma skal få i gave nå, nemmelig en suduko-kruv.. (hun er litt avhengig).. Men, hvertfall den skal inneholde:

*Sudukobøker, kanskje en, kanskje to, kanskje flere, kommer ann på pris og størrelse

*Trykkblyanter m/ekstra bly evt. kryssordpenner

*Sudukospill noe som dette: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=71863

*Kanskje noe snacks for å fylle opp, som kan nytes mens en sliter med sudukoen ;)

Endret av jente89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

et lite råd folkens:

ser at mange lurer på hvor man får kjøpt rimelige kurver. på stovner senter har de nå elleville dager og selger kurver i alle str til halv pris på kremmerhuset. vært å hamstret selv. de er kjempe fine. i alle fasonger og str.

inntil lørdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kine_*

Jeg er totalt hekta på å gi kurver (eller, det må ikke være kurver) med stæsj i.

Her er noen forlag, kom med flere! :nissegutt:

Mange gode forslag du har :)

Her er noen forslag, tatt litt på sparket her og nå:

Velvære/"Bade" Kurv

Innhold;

- En god dusjsåpe (trenger ikke være dyr, mange bra selges på dagligvaren).

- Håndkrem

- Peelingkrem til ansiktet (denne trenger heller ikke være dyr. L'oreal har en fin serie; "Pure Zone")

- Børste til ansiktet (sånn liten børste man kan bruke i ansiktet når man skal rense huden med renseskum eller gele). Fåes blant annet på Saape.

- Neglefiler

- Bodylotion

- "Pads" (runde pads til fjerning av sminke)

- "Skrubbehansker" (sånne hansker man bruker til bodyscrub, fåes bla på Saape og sikkert også på Vita etc.)

- Neglelakkfjerner

- Massasjeolje

- Fotsalt/Fotkrem osv

- Fuktighetsmaske til ansiktet

- Badeskum eller badesalt til de med badekar

- Kanskje en avslappende CD? Diana Krall, Katie Melua m.m..

- Morsomme såper. Fåes blant annet på Saape. Oi, nå har jeg visst reklamert mye for Saape her, men de har mye fint til en rimelig penge..hehe.. :)

Til vinelskeren;

- God rød og/eller hvitvin

- Kjeks (fortrinsvis kjeks som går bra til ost)

- Et par-tre gode oster

- En ostekniv i god kvalitet

- Te-lys eller et par kubbelys

- Servietter

- "Gass" lys-tenner. Sånn lang, smal sak... man kan tenne lys med. Jeg forklarer meg litt klønete, men det er som en lighter - bare at de har et langt "skaft" som gjør at man letter kan tenne lys med de. Også lys som står laangt nedi en beholder for eksempel. Fåes sikkert mange steder. Jeg har kjøpt mine på den lokale jernvarehandelen de senere åra.

Til en god vennine;

- Litt av det samme som i "velvære/Bade - kurven" kanskje..?

- En søt bok (dikt bok, bok med ordtak og "fyndord" som passer personen og deres relasjon)

- Kosedress! JA!!!....... :fnise:

- Abbonement på et "dameblad". Det finnes jo mange å velge imellom nå. Ta et du tror din vennine vil like og som passer hennes personlighet. Cosmopolitan, Elle, Henne, Det Nye, Kamille osv. Ofte kan en få disse abb. i enten halvt års eller års utgaver. Sjekk deres nettsider.

- En søt kalender for neste år

- Gavekort på hudpleie/SPA (koster kanskje litt, så det må jo vurderes. Men de fleste salonger har fastpris på visse "standard" behandlinger som ikke koster allverdens)

- Hvis hun er glad i bøker, intellektuell (Ja, da - vi er vel alle det...? :) - og liker å følge med); Gavekort fra den lokale bokhandelen. Faller garantert i smak!

- Et stilig belte

- Kosepledd

Til søsken som er i etableringsfasen;

- Gavekort fra diverse møbelhus

- Kjøkken utstyr

- Service og bestikk

- "Kontor" utstyr. De fleste har jo en slags kontor hjemme i dag. Ihvertfall et sted der de har PC'en og legger fra seg post. Ting som kan organisere dette "stedet" er garantert velkomment :) For eks. tidsskriftsamlere, oppslagstavle i kork, beholdere til binders etc.

- Dørskilt

- Håndklesett

- Sengetøysett

- En fin duk til stuebordet (må helst matche farger og stil i stuen)

- Hvis personen bor i leilighet; Balkongflagg. Eller hvis det er enebolig; Gå sammen med flere i familien (om mulig), og spleis på flaggstang og flagg/vimpel.

- Gavekort fra en lokal plante/blomsterbutikk (utsalg).

- Grytesett

- En god, kvalitets stekepanne

- Fondue-sett. (Dette er en sosial måte å lage mat på! Kan be inn mange venner, og kanskje du også blir bedt! :fnise: )

Ellers så har jeg med årene vent meg mer og mer til å se på julegaver som noe jeg også kan gi som tjenester og/eller opplevelser. Ikke for det; jeg elsker å gi gaver og gjør det gjerne og så også nå :ler: . Men, i perioder kan man ha litt dårligere råd for eksempel. Men selv om man ikke har det, så syns jeg at verdien av å gi av andre ting enn rent materielle er litt undervurdert, så derfor legger jeg ved noen forslag til det også :love:

Gaver til "Hvem som helst" - Som koster tid, omtanke, omsorg, kjærlighet......Men, ikke penger :ler:

- Storrengjøring/Vårrengjøring (for den kommende våren)

- "Gavekort" på å sitte barnevakt for så og så mange kvelder i det neste året.

- Male. (Hvis den du gir gaven til går med konkrete planer om å pusse opp i den nærmeste framtid. Så kan du si at hvis de holder maling så gjør du jobben (pent, selvsagt :fnise: . Sparer de for masse tid hvis de skulle gjort det selv, og skulle proffe gjort det så sparer du de for enda mye mer.)

- Bilvask

- Gå tur med hunden (Kanskje sette opp ant. ganger)

- Rydde på loftet

- Ta med evt. barn på sirkus eller kino

- Snømåking (OK, man bør være i god fysisk form for denne :) ).

Denne listen kunne sikkert bli mye lenger, men jeg runder av her nå for denne gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "Søstrene Grene" på Sandvika Storsenter har de kurver, og masse annet (billig) man kan putte i kurven! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "Søstrene Grene" på Sandvika Storsenter har de kurver, og masse annet (billig) man kan putte i kurven! :)

:jepp: Var der i dag, gikk og så på alle de fine og billige tingene der man kan ha i kurver.. Liker den butikken litt, egentlig er det prisene som gjør den morsom, fant en blyant til 66 øre, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
På "Søstrene Grene" på Sandvika Storsenter har de kurver, og masse annet (billig) man kan putte i kurven! :)

Sånn interiør- småtterier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vela_ utlogget

For den bilgale mannen:

Gavekort på biltema

Såpe, svamp og diverse bilprodukter

Abonement på bilblad, eller bare ett par bilblader.

Wonderbaum

Lekebil (gjerne radiostyrt)

Brent cd med "road" musikk

Gavekort på bilvask, klippekort hos bensinstasjon.

Invitasjon til roadtrip?

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen som har hund:

Matskål/vannkopp

Kosepledd

Snacks, f.eks tyggestenger eller griseører

Tauknute til å leke med

Ball

Børste/kam (hvis det er en rase som trenger å gres)

Bok om hundeadferd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Fantastisk tråd, mange gode ideer! Har en venninne som herved skal få gavekurv av meg i år. Tenke å finne en eske på ikea, og en oppskrift på noe god mat og printe ut litt pent. Og så fylle alle ingrediensene til maten oppi esken (alt untatt melken da :tunge1: ) og ta et pent gavebånd rundt.

Hun bor på hybel og har egentlig det hun trenger og har plass til tror jeg, så dette var en gøy idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn interiør- småtterier?
Alt mulig! Kunststæsj (lerret, maling etc.), godis, te, interiørartikler, leker, glass.

De har butikk i Stavanger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...