Gå til innhold

Dagbok


MrsP

Anbefalte innlegg

Det er slitsomt med magen til disse små. Jeg har vært kjempeforsiktig med hva jeg har spist siden hun ble født for 12 uker siden. Merker at jeg kan spise litt mer nå enn for bare et par uker siden, men fortsatt er det ting hun reagerer på. Så her raser kg av for jeg tør ikke spise mye forskjellig mat. I år blir det hvertfall ikke kålrabistappe til pinnekjøttet på julaften, prøvde litt stappe her en dag og hun fikk da magetrøbbel. Og i går spiste jeg en ferdigpizza som hun også reagerte på så i dag har det vært lite soving.

Men vi har heldigvis sluppet unna nattevåk pga magetrøbbel. Hun legger seg mellom 19 og 20 og sovner som oftest innen 21, og så står vi opp igjen 08. Er våken et par ganger på natta for å få mat.

Det sies jo at magen skal tåle mer etter de er tre mnd, så håper det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

:klem:

Synes det er mørkt hele dagen jeg. :ler:

Kos deg! :)

:ler: I dag er det drittvær og da har det vært mørkt siden jeg sto opp..

:fnise: Bra du fant meg!

Det er slitsomt med magen til disse små. Jeg har vært kjempeforsiktig med hva jeg har spist siden hun ble født for 12 uker siden. Merker at jeg kan spise litt mer nå enn for bare et par uker siden, men fortsatt er det ting hun reagerer på. Så her raser kg av for jeg tør ikke spise mye forskjellig mat. I år blir det hvertfall ikke kålrabistappe til pinnekjøttet på julaften, prøvde litt stappe her en dag og hun fikk da magetrøbbel. Og i går spiste jeg en ferdigpizza som hun også reagerte på så i dag har det vært lite soving.

Men vi har heldigvis sluppet unna nattevåk pga magetrøbbel. Hun legger seg mellom 19 og 20 og sovner som oftest innen 21, og så står vi opp igjen 08. Er våken et par ganger på natta for å få mat.

Det sies jo at magen skal tåle mer etter de er tre mnd, så håper det stemmer :)

Kiloene raser av her også ja. Spiser jo stort sett kylling eller noe annet jeg vet hun tåler. Ingen brus, bare vann eller saft. Effektiv slankekur ;)

Tror ikke jeg bør spise kålrabistappe heller nei, men spørs om jeg klarer å holde meg unna på julaften.

Har dere fått ordentlige rutiner dere da? Her er hun oppe/sover på stuen helt til vi legger oss. Og når hun våkner på natten for å spise så er det ikke snakk om å ville tilbake til egen seng.

Har også hørt at ting skal bli bedre etter 3 mnd, både at magen tåler mer og de skjønner mere hva som er dag og natt. Vi tenkte å begynne å lage rutiner etter nyttår.

*****

8 stykker som leser her inne nå! Hjelp! Jeg skulle liksom bli litt mere usynlig jeg da...

I dag sov vi helt til halv tolv. Herlig!

La oss halv ett i natt, og hun våknet ikke før klokken var seks i morges. 5,5 timer det!

Vi dusjet sammen og var lenge på badet. Er så koselig om morgenen når vi ikke har det travelt.

I går var vi på besøk hos J&V. Var veldig koselig.

Nå venter jeg på bestis.Vi skal spise lunsj sammen.

Er litt småstresset for alt jeg må(vil) gjøre før jul. Ser at vinduene burde vært vasket. Men det er så mye som skjer om dagene, så jeg føler ikke at jeg rekker det. Må nesten vente til S er hjemme også. Eller kan jo ta det mens lillegull sover da, men da er det så mye annet jeg har lyst til å gjøre (som å spise,sove,surfe på nettet osv)

Må høre om mamma,pappa eller svigers vil trille med henne en dag, så får vi vel gjort endel tenker jeg.

Nå skal vi gjøre oss klar til å møte bestis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt kveldsrutine siden hun var 5 uker gammel. Den fungerer utmerket her! Men tror jeg har en litt rutinebaby også da. Her legges hun mellom 19 og 20 etter å ha kost oss og bada. Så får hun mat på soverommet (og koser seg ekstra med puppen...ikke noe smokk her nei! :( ) Så sovner hun som oftest innen halvtime - time. Av og til må jeg gå inn å amme litt mer, men ofte er det bare nærhet hun vil ha. Så sover hun til i tre tiden hvor hun får mat i senga vår igjen og så legges hun over i sin egen etterpå. Hun sovner når hun er ferdig med å spise og så legges hun tilbake. Så sover hun til i sekstiden ca hvor hun får mer mat og sover til åtte. Da står vi opp, er oppe en time og så er hun trøtt igjen og legger seg igjen i en halvtime - time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt herlig ut, Lovebird! :Nikke:

Da er det snart jul gitt! Er litt småstresset, men tror jeg skal rekke alt i år også.

Har akkurat vært i byen og kjøpt de siste julegavene. I kveld kommer svigers og passer lillegull mens jeg og S handler inn mat til jul.

Hun sover i vogna si nå, og jeg tenkte jeg skulle få vasket hus før hun våkner.

Må skrive en liste over ting jeg må gjøre før jul.

-vaske hus

-pynte til jul

-kjøpe juletre!

-levere julekort til S,B,J,L&G

-pakke inn gaver

-levere julegaver til mamsen og co,mormor,bestemor,svigers,bestis,venninne T & besteforeldrene til S.

-legge sammen haugen med klær som ligger på vaskerommet

-vaske vinduer (hvis jeg gidder)

Lillegull har det bare bra. Hun er blitt så stor.

Nå er hun ikke den lille babyen som vil ligge på fanget lenger.Hun skal bare opp og se seg omkring.

Sover 4-5 timer i strekk om nettene, men sover ofte i vår seng.

Flyttet henne over i egen seng etter hun hadde sovnet i går. Da våknet hun etter 15 minutter, men da jeg strøk henne på ryggen, så roet hun seg raskt.

Hun hadde mye verk i høyre øye da hun våknet i morges. Er ikke rød eller noe, så jeg ser det an til i morgen før jeg evt. ringer legen.

Nå må jeg få gjort litt husarbeid her før hun våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk! :)

Håper dere også har hatt en fin jul så langt.

Jeg har iallefall hatt det kjempefint.

Stresset litt de siste dagene før jul, men jeg rakk alt og har bare koset meg.

Vi var hos min familie på julaften. Første gang jeg feirer jul sammen med en kjæreste, og første julen med liten baby. Veldig spesielt og veldig koselig. Gleder meg til alle årene vi har foran oss og alle tradisjonene vi skal lage.

Lillegull er så herlig om dagene. Mye våken, men kan ligge for seg selv på gulvet og kose seg. Da vi spiste frokost i morges, så sovnet hun på gulvet.

I går kveld sovnet hun helt av seg selv igjen, uten bæring eller stryking. Hun lå i vår seng da, men neste gang legger vi henne i egen seng og håper hun sovner der.

jeg var ut en liten tur i går kveld mens S var hjemme med henne.

Var borte i 2,5 time og det var så godt å komme seg ut litt.

Nå skal jeg slappe av litt før vi skal ut å gå en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolige dager i MrsP-heimen.

I går var vi på middag til mamsen og co. Tidligere på dagen gikk vi en tur til byen for å bytte litt julegaver.

Det skjer så mye med lillegull. Hun er snart 3 mnd og vi merker at ting holder på å forandre seg. Hun sover mye mere på natten og er våken om dagen. De siste par ukene har hun sovet 5-6 timer i strekk hver natt. Før sov hun 3, maks 4 timer før hun ville ha mat.

Hun ligger fremdeles mye i vår seng, men det er mest fordi vi ikke orker ta kampen om å få henne over i egen seng. Får ta det på nyåret.

Vi blir flinkere og flinkere på å skjønne signalene hun kommer med. Merker lett forskjell på sulte-gråt,kjede seg-gråt, trøttings-gråt og vondt i magen-gråt.

Og hun skiller tydelig mellom mamma og pappa og andre mennesker.

Smiler og ler hele tiden når hun ikke er sulten eller har vondt. Hun er helt fantastisk :hjerte:

Tror magen hennes tåler mere også nå. Har spist kålrabistappe,rødkål,druer og litt brus i jula uten at hun har reagert.

Har veldig sjeldent gråtetokter pga magen nå i forhold til tidligere.

Hun har blitt så stor. Bruker strørrelse 62 og noe i 68. Har noen bodyer i 56 som passer også. Veldig stor forskjell på størrelsen på de forskjellige merkene.

I dag har vi bare slappet av. Sov lenge, og så har L vært på besøk.

S er på trening og lillegull sover. Skal legge meg på sofaen å sove litt jeg også.

Endret av MrsP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

:)

****

Hjemme alene. Lillegull er på trilletur med mamsen og søs.

De har vært borte en time, og jeg savner henne allerede..

SKal komme meg i dusjen nå. Lenge siden jeg har dusjet uten å stresse for å bli ferdig.

Får middagsgjester i dag. Og i kveld får S besøk av noen kompiser.

La oss klokka tolv i går kveld. Lillegull sovnet da jeg ammet henne og vi flyttet henne over i senga. Våknet etter to timer, fikk mat og sov videre til i fem-tiden-

S dro på jobb og vi sov videre til halv elleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull sov fra 01.00 til 07.40! :hoppe:

Ga henne mat i vår seng da vi la oss, så flyttet vi henne over. Målet er at hun skal sovne i sin egen seng, men det får vi ta over nyttår.

Så hadde vi sex for første gang på sikkert 4 mnd! Hurra! ;)

Nå har jeg og lillegull vært på badet i over en time og kost oss, og nå ligger hun på gulvet på stua. Tror ikke det er lenge til hun ruller over på magen. HUn prøver og det er ikke lenge til hun tipper over tror jeg.

Skal kle på oss å gå en tur i byen. Må bytte litt flere julegaver og sånn.

Endret av MrsP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk!

Godt nytt år til dere også :)

Hadde en kjempefin nyttårsfeiring.

Spiste middag hos S & M, og så dro vi hjem etterpå. Fikk besøk av 3 vennepar.

Jeg hadde pumpet, så lillegull var hos svigers fra klokka ni til kvart på ett.

Deilig å bare være sammen med venner og slappe av. Tok meg til og med et glass vin for første gang på nesten et år.

Gjestene gikk hjem ca kl tre,og da stupte vi i seng. Lillegull sov fra ti på fire til ti over halv ti. Etter litt mat sov vi videre til elleve. herlig!

Tenk at hun snart er 3 mnd!

HUn forandrer seg fra dag til dag. Nå kan hun ligge lenge på gulvet helt for seg selv. Prater til babygymmen og koser seg.

Spiser på hendene sine nesten hele tiden.Stapper hele hånden inni, nesten som hun brekker seg av og til :ler:

Merker stor forskjell på magen nå. Virker som om hun tåler det meste. Har spist mye som hun har reagert på før uten at hun har fått vondt i magen. Hvitløk, brus, melk f.eks.

Hun spiser stort sett hver 3. time sånn som hun har gjort hele tiden.

Men hun er mye mere våken nå. Kan være våken 4-5 timer på dagen, men når det begynner å nærme seg 5 timer så er hun overtrøtt og skikkelig sutrete.

Helt frem til for en uke eller to siden så våknet hun hver 3-4 time på natten også,men plutselig har hun begynt å sove ca 6 timer før hun vil ha mat.

Det er så herlig med baby! :hjerte:

Nå skal jeg legge meg litt på sofaen mens hun sover i vuggen sin.

I kveld skal jeg og S kose oss med god mat og film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nytt år MrP :klem:

Så herlig å lese om den lille prinsessa. :rødme: Min Prinsesse er ikke fullt så liten, hun blir nemlig 11 år i morra, men hun er like herlig som din.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille prinsessa MrsP!! :hjerte:

Herlig å høre at dere har det så bra!

:klem: fra gammel kjenning... ;)

Tusen takk!

PM? Litt nysgjerrig på hvem du er... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år MrP :klem:

Så herlig å lese om den lille prinsessa. :rødme: Min Prinsesse er ikke fullt så liten, hun blir nemlig 11 år i morra, men hun er like herlig som din.. :)

Godt nytt år til deg også,Annie! :klem:

Gratulerer med den store,flotte jenta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull har blitt litt forkjølet. Våknet med tett nese og rennende øyne i går. Hoster litt også. Virker ikke som om hun plages noe særlig. Nyser mye, og da kommer snørret ut. Skal prøve å dryppe litt morsmelk i nesen etterpå for å se om det løsner.

Har vært en litt urolig natt. Fulgte ikke så mye med på klokka,men hun våknet hver andre time tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...