Gå til innhold

Dagbok


MrsP

Anbefalte innlegg

:vinke: Heihei!

Så herlig med en koselig familiehelg :)

Fikk dere kjøpt noe fint?

Håper dere får en fin uke, må ha vært veldig deilig å stå opp klokken 10 i dag! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei Rekis :vinke:

Vi shoppet litt julestæsj.

Hun blir bare herligere og herligere for hver dag som går. Både jeg og pappa'n er så forelsket i henne (og hverandre) Alt er så bra for tiden. Selv om det er lite søvn til tider og litt bjeffing til hverandre, så har vi det så kjempefint sammen. Helt utrolig at vi tre er en familie.

Det skjer nye ting med henne for hver dag.

Akkurat nå ligger hun på gulvet og ser seg omkring. Kan ligge opptil en halv time for seg selv nå.

For 2-3 uker siden oppdaget hun hendene sine. Stapper hele hånden inn i munnen og sutter på den.

I går kveld var hun med S i badekaret og hun elsket det. Smilte og lo hele tiden.

Så fint for S å gjøre sånne ting sammen med henne.Merker at hun blir mere og mere knyttet til han også.

I dag dro jeg på shopping alene. Var ute i 2-3 timer og S ga henne mat på flaske.

Deilig å vite at det funker uten meg også. Trenger litt pause innimellom.

Nå snart skal jeg og S se en serie vi følger med på, så da håper jeg lillegull sovner snart.

Endret av kiwii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Rekis & Maneo!

De siste dagene har vært så fine. S har vært hjemme sammen med oss og vi har koset masse.

Har sagt det tusen ganger før, men hun er bare så fantastisk herlig! :hjerte:

Jeg drakk brus i går og det tålte ikke den lille magen hennes, så natten har vært litt slitsom. Hun hylte endel i går kveld, men det roet seg da hun fikk sukkervann. Hun sovnet faktisk i sengen sin, og jeg og S trodde vi skulle få ligge inntil hverandre for første natt på lang tid, men det gikk ikke mere enn 5 minutter(men det var utrolig herlig så lenge det varte!) Resten av natten lå hun ved siden av meg. Våknet flere ganger for å spise, men sovnet heldigvis raskt igjen.

Da hun våknet kvart på sju orket jeg ikke ligge lenger. Sto opp og dusjet sammen med henne. HUn var i strålende humør, smilte fra øre til øre der hun lå på badegulvet.

Etterpå gikk vi opp og fyrte i ovnen og tente lys, og ventet på at S skulle stå opp.

Koselig morgen :)

I går var pappa innom en tur, og dagen før var mamma og co på besøk.

Nå skal jeg og lillegull ut å gå en tur i finværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute å gått tur. Da vi kom hjem la jeg meg senga og sov en hel time. Lillegull sover i vogna si ennå.

Har ikke fått i meg varmen etter den turen ennå, var iiiskaldt ute. Fyrer for harde livet her nå.

S kommer hjem snart, så jeg skal begynne på middagen. Etterpå skal jeg ut på besøk.

Endret av kiwii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Ella & Evila.

Slitsom natt.

Spiste tydeligvis noe hun ikke tålte igjen i går (tror det var erter), så hun har vært urolig hele natten. Sov på sofaen sammen med henne fra 03.15-06.45. Da våknet hun og jeg gikk ned i sengen og ga henne mat. Hun sovnet ikke skikkelig etter det. Lå og vred seg og strevde med magen. Sov litt innimellom, men våknet igjen. Vi sto ikke opp før 10.30(da kom det en megabæsj) , men jeg føler meg ikke uthvilt i det hele tatt.

Dusjet sammen med henne, og nå sitter hun i vippestolen og sover litt. Har sovet 15-20 minutter, men våkner så lett. Må sitte å vippe hele tiden.

Hun gulper masse og det rumler i magen hennes, så jeg skjønner at hun ikke har det så bra.

Det er så mye jeg skulle gjort her i huset. Vasket klær, skiftet på senga, hentet ved, støvsuget hele huset(ser helt jævlig ut, spesielt når solen skinner rett inn på stua). Men når hun ikke sover skikkelig, så får jeg ikke gjort noe.

Burde sikkert ha gått ut en tur,for i vogna sovner hun som en stein. Da sover hun som regel lenge etter vi har kommet inn også, som oftes 3-4 timer tilsammen.

Da føler jeg at jeg får gjort masse.

S sier jeg ikke skal stresse med husarbeid, at han kan gjøre det når han kommer hjem fra jobb, men jeg klare ikke slappe av og kose meg når det ser ut som et bombet horehus her.

Endret av kiwii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar lille jenta da! Men håper hun blir bedre :) Men det hørtes ut som en slitsom natt ja.

Ikke stress med husarbeid akkurat idag, tenk at det er fredag og at du jobber bedre hvis du får hvilt deg litt på sofaen først :) Du kan jo evt trille tur med henne og selv ta en lur når dere kommer hjem?

God helg kiwiimor! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke så mye tid til kg for tiden...

Dagene flyr avgårde og snart er det jul!

Lillegull har blitt bedre i magen. Det gikk over etter et par dager. Nå skal jeg ikke drikke brus igjen! Blir vann hele jula på meg.

I natt sovnet hun i sengen sin for første gang i hele sitt 10 uker lange liv! :hoppe:

Altså, hun har sovnet der før også etter en time eller to eller tre med holding av smokk og greier, men i natt la jeg henne der mens hun var lys våken, så lå hun i 15-20 minutter og pludret for seg selv(pratet og lo til uroen over senga), så sovnet hun. Helt utrolig! Trodde aldri det kunne skje med henne, hun sovner jo aldri uten vugging eller bæring.(Hun sov i sengen sin i går natt også, men da sovnet hun mens hun spiste, så flyttet vi henne over) Klokken var to da hun sovnet, og så våknet hun for å spise ca halv seks.Etter det lå hun ved siden av meg til vi sto opp halv ti.

Da dusjet vi, hun fikk mat, så sovnet hun i vuggen sin.

Skal vekke henne snart tenkte jeg. Skal i byen å spise lunsj med S da han slutter på jobb, så må gi henne mat og ny bleie før vi drar.

I helgen fikk vi handlet endel julegaver. Er nesten helt ferdig nå faktisk. Så nå skal jeg bare kose meg med å pakke de inn mens jeg spiller julemusikk, spiser kakemenn og drikker gløgg.

Tenkte å høre med foreldrene mine eller svigers om de vil trille en laaang tur med henne en dag sånn at vi får vasket og ordnet til jul.

Kjekt med så mange som stiller opp. De er jo så ivrige på å treffe lillegull, blir nesten litt mye innimellom.

Mamsen og co var på besøk i går kveld. I kveld kommer papsen innom. Blir koselig.

Lillegull har iallefall mange som er glade i henne, og det er ikke alle som er så heldige.

Var på helsestasjonen og veide henne i går. 6410 gram og 60,5 cm nå. Hun vokser helt utrolig fort. Siden forrige kontroll som var for 1 mnd siden så har hun lagt på seg 1 kg og vokst 2,5 cm.

Traff flere småbarnsmødre mens jeg var der. Veldig koselig og kjekt å prate med andre som nettopp har fått barn.

Etter kontrollen gikk jeg i byen og møtte venninne I. Kjøpte litt julegaver før vi dro hjem.

Føler at tiden flyr fra meg. Tenk at hun er over 2 mnd allerede!

Helt utrolig så fort hun utvikler seg. Nye ting som skjer hele tiden.

Helsesøsteren kommenterte at hun følger veldig godt med til å være 10 uker.

Lå på benken og pratet og lo til de andre babyene.

Så har hun fått så god kontakt med pappa'n sin den siste uken.

Merker stor forskjell etter at S var hjemme 5 dager forrige uke. Han er så flink med henne, vet ikke hva jeg skulle gjort uten han jeg.

Pratet med en alenemor i går og jeg må si jeg beundrer de som klarer seg alene med en liten baby. Det må være slitsomt.

Har vært litt sløv med å gi henne tran. Tror hun bare har fått det 2 ganger. Må skjerpe meg og begynne å gi hver dag.

Nå skal jeg vekke henne, så skal vi gjøre oss klar til å dra å møte verdens beste pappa og kjæreste :hjerte:

Endret av MrsP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skvetter hver gang jeg leser her...... har vent meg til fruktfatet. :fnise:

Ønsker deg en kjempefin jul. Jeg blir PC-fri i hele julen og drar på juleferie allerede i morgen. :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Møtte S i byen i går formiddag. Spiste lunsj sammen, og dumme meg spiste noe sterke greier som lillegull ikke tålte.

Så i går kveld var det hyling og skriking. Sovnet ikke før i 4 tiden i natt og da sov hun til klokka var halv 8. Hyling i morges også, men har roet seg og nå har hun sovnet i vippestolen.

Sover litt urolig, så det er nok noe som plager henne.

Fra nå av skal jeg spise bare det jeg vet hun tåler. Er så fælt å se når hun har det så vondt.

Skal ut gå tur med venninne I etterpå. Godt å komme seg ut mens det ennå er dagslys. Blir jo mørkt allerede i 3tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...