Gå til innhold

Dagbok


MrsP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk takk! :)

Lillegull er syk stakkars :(

Var på legevakten i går da hun hadde feber og masse verk i øynene. Ikke så mye feber(38,5) men de ville vi skulle komme nedover så hun kunne starte med behandling på øyebetennelsen.

Var så slapp i går ettermiddag og ble verre utover kvelden. Sov nesten hele tiden og gråt da hun var våken.

Øyesalven vi fikk funket nesten med en gang. Lite verk på øynene nå, men hun har masse snørr i nesa. Strevde da hun skulle spise i natt, så det ble ikke så mye mat på henne, men det ble bedre i morges.

Sov fra 2 til 3, fikk litt mat, sov videre til klokka 6. Da fikk hun tørr bleie og øyesalve og så sov vi videre fra halv 8 til kvart på 12!

Formen har vært mye bedre i dag. Hun smiler og ler, men sliter litt med tett nese og hosting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Sitter oppe med lillegull. Sovnet akkurat i vippestolen sin.

Holdt på og sovne flere ganger i senga da vi la oss, men våknet av at hun hostet så fælt.

Til slutt orket jeg ikke mere og sto opp.

Begynner å bli forkjølet selv også.

Vil ligge under den gode varme dynen sammen med kjæresten min. Istede sitter jeg her og fryser. Skal legge meg på sofaen under et pledd å sove nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Her er du jo :) Jeg har lett lenge etter deg nå. Måtte gå igjennom mine innlegg hvor jeg til slutt fant deg :)

Gratulerer så utrolig masse med prinsessa

Har lest igjenom og fått oppdatert meg nå og det var veldig hyggelig lesing :rødme:

Herlig og høre hvor mye dere koser dere sammen. En lykkelig liten familie :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk,Moon! :klemmer:

Bra at du fant meg! :)

Syke hele gjengen her nå. Lillegull hoster og styrer stakkars. Går greit om dagene, men hostingen er verst på natten.

Skal ikke klage altså, hun sov fra 1 til halv 6 i natt. Våken ca 45 min, så sov hun til vi vekket henne halv 9.

Har kjørt S på jobb, handlet frokost og spist.

og der våknet hun ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars gullet, MrsP og S :tristbla:

Det er ikke gøy å være syk, og det høres bare trist og slitsomt ut å ha en syk baby også :( Men bra øynene hennes er bedre da, får håpe det bare går oppover med formen til dere alle :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull har fått vaksine i dag. Gikk bra, bare litt skriking da hun ble stukket og litt sutring etterpå, så sovnet hun.

Håper hun ikke får noen reaksjon utover kvelden.

Var innom jobben en snartur før vi dro hjem.

Nå skal jeg leke litt med lillegull før S kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gullet, MrsP og S :tristbla:

Det er ikke gøy å være syk, og det høres bare trist og slitsomt ut å ha en syk baby også :( Men bra øynene hennes er bedre da, får håpe det bare går oppover med formen til dere alle :)

:klemmer:

Takk, det går heldigvis mye bedre :) Men det er ikke kjekt med syk baby nei.Ble skikkelig bekymret jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, Moon :klem:

I går kveld prøvde vi nytt leggerituale. Bading, mat, egen seng. Funket ikke som planlagt...

Hun var overtrøtt og så hoster hun så fælt, så hun våkner av hostingen hver gang hun holder på og sovne.

Tok henne i vår seng tilslutt og da sovnet hun. Sov fra 1 til kvart på 8. Herlig!

Når hun blir frisk så prøver vi igjen.

Nå er hun oppe på stua sammen med oss helt til vi legger oss, men skal begynne å legge henne nede i senga tidligere tenkte vi.

Skal ringe legen etterpå. Liker ikke hostingen hennes. Hoster opp slim og brekker seg stakkar.Ikke sikkert det er så mye å gjøre med det,men greit å sjekke.

Hun er fremdeles mye snørrete også, men får ut det meste når hun nyser.

Var bittelitt verk i høyre øye da hun våknet i morges. Får følge med utover dagen, og hvis det blir verre så starter jeg med øyesalven igjen.

Ikke noe kjekt med syk baby altså. Blir så bekymret.

HUn er i veldig fin form bortsett fra tett nese og hoste.Humøret er på topp nesten hele tiden.

Etterpå skal vi ut å gå en tur.Skal spise lunsj med bestis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk, Moon & Rekis :klemmer:

Samme leggerituale i går kveld. Begynte 22.30 da.Like lys våken. Var i kjempehumør, pratet og lo.

Fikk mere mat og roet seg litt. S sang mens jeg strøk henne på ryggen. Sovnet i senga si ca kl tolv.

Da gikk jeg og S og satte oss på stua med baby-callen. Første gang vi sitter der alene etter hun ble født. Var så rart og godt på en gang. Klarte ikke slappe av helt, ventet liksom på at hun skulle våkne hele tiden.

Vi så tv og leste litt, før vi la oss i 01 tiden.

Lillegull sov til kl 04.30. Da fikk hun mat, sovnet, jeg og S hadde sex for første gang på ordentlig etter fødselen, så sovnet vi igjen helt til lillegull vekket oss i 7-8 tiden.

Har hatt besøk av 2 sett besteforeldre i dag. Veldig koselig.

S har vært på trening i kveld og jeg gikk meg en tur til M&O.

Endret av MrsP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk dårlig med leggingen i går kveld. Begynte 22.30. Da hadde hun sovet en liten time i vognen etter vi var ut og gikk.

Tenkte å ta henne opp, ha på nattklær og gi henne mat, så håpet jeg på at hun skulle sovne igjen.

Hun var ganske trøtt først, men v¨åknet til og da var det umulig å få henne til å sove.

S kom hjem og hjalp til, og etter 30 minutter sovnet hun faktisk.

Fornøyde gikk vi opp for å spise kveldsmat, men etter 10 minutter hylte hun i babycallen.

Etter det fikk vi ikke roet henne ned. Prøvde mat,sang,kos,bæring,ny bleie. Klokken 02 ga vi opp og tok henne over i vår seng. Da fikk hun mat igjen og sovnet med en gang.

Sov helt til i halv 8 tiden.

Vi gir ikke opp! Prøver igjen i kveld.

Sto opp sammen med S i dag. Kom opp på stua i 9 tiden.

La henne på leketeppet på gulvet mens jeg tente opp i ovnen og spiste frokost. Da jeg tittet inn på stua etter 10 minutter så lå hun på gulvet og sov stakkar. Tok henne opp og koset litt før jeg la henne i vugga ved siden av meg.

Nå ligger hun her som en liten engel :hjerte:

Hun er som oftes veldig trøtt på morgenen/formiddagen.

Kan sove 2-3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lillegull gråter og gråter og ikke vil sove på natten, så blir jeg så irritert.

Kjenner at jeg blir så sint inni meg at jeg har lyst til å hyle at hun skal ti stille.

Prøver å holde meg rolig så hun ikke merker at jeg er sint, men tenk om hun merker det allikevel da. Kanskje hun kjenner at jeg har litt bråere bevegelser og at jeg ikke smiler til henne.

Får så vondt inni meg når jeg tenker på det nå. Hun er jo en liten engel og jeg elsker henne. Vil aldri være sint på henne igjen.

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke så bra med leggingen. I går begynte vi i 19.30 tiden. Badet henne og ga henne mat på soverommet, før vi la henne i egen seng.

Ville absolutt ikke ligge der. Til slutt tok S henne opp, gikk med henne i armene og sang. Da sovnet hun. Han la henne tilbake i senga og der sov hun i ca 30 minutter før hun våknet igjen. Etter det var det umulig å få henne til å sove.

S fikk henne til å sovne da han bar på henne igjen, men hun våkner så fort.

Prøvde vippestolen også i natt, den sovner hun alltid i, men det funket ikke det heller.

Så hun endte i senga vår igjen, og der sovnet hun kl 01 etter å ha spist.

Sov til 5, da var det tid for mat igjen. I halv 7 tiden var hun urolig, tror hun hadde litt vondt i magen. Da S dro kl 08.45 sov vi videre til 9.30. da hadde hun tisset gjennom bleien,så vi sto opp og stelte oss.

Nå skal vi ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Så synd at dere sliter sånn med legging, blir vel fort sliten av det.

Du må ikke ha dårlig samvittighet for at du blir irritert, tror det er ganske så vanlig når ungen hyler og ingenting hjelper. Er man trøtt har man vel litt mindre tolmodighet også. Tror ikke hun merker noe til det. Jeg har selv blitt irritert og fått kjempe dårlig samvittighet for at jeg har blitt det.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...