Gå til innhold

Dagbok


MrsP

Anbefalte innlegg

Stor :klem: til deg Moon!

Vi har vært i byen og møtt bestis.

Nå skal vi slappe av litt før vi drar på babysvømming. Gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moonshadow

:klemmer:

Heldige dere som går på svømming :jepp: Har blitt lovt av helsestasjonen men ble aldri nå av det dessverre.

Kos dere masse. Håper hun er lettere å legge i kveld :)

Endret av Moonshadow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med et lite spor, Loevinna :)

Dette er en skikkelig kjedelig dagbok med oppramsing av leggetider o.l, men jeg gjør det for min egen del. Må ha noe å se tilbake på. Det er så lett å glemme hvordan ting var. Leste noen sider tilbake fra de første dagene hjemme med lillegull.

Hadde helt glemt hvordan det var da, kunne ikke huske at hun av og til sov 5 timer om natta. Så det er greit å skrive det ned.

Prøvde å legge henne etter babysvømminga i går, da var hun så sliten. Men ville ikke sove nei..

Så da tok vi henne med opp og prøvde igjen i 23 tiden. Da fikk hun mat og jeg la henne i egen seng. Hun sovnet, men våknet etter 45 minutter.

Da tok S henne opp og sang mens han holdt henne. Hun sovnet, men våknet da han la henne ned.

Da havnet hun i senga vår i natt også. Fikk mat, så sovnet vi hele gjengen ca halv ett.

Hun sov til i halv6 tiden, og etter litt mat sov hun til halv 8. Var litt urolig da, men tror hun sov uten at hun fikk mat (vanskelig å huske alt som skjer om natta)

Da S dro på jobb kl 9 sto jeg opp og dusjet, og etterpå vekket jeg henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Kanskje hun synes det blir for kaldt i senga si? Det er jo godt å varmt når hun ligger inntil dere. Har hørt om folk som legger varme flaske under dyna før de legger ned babyen så det er godt å varmt når hun kommer dit. Håper det går seg til snart

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk prøvd det, Moon. Men det er en stund siden nå da, så kanskje vi skal prøve det igjen for å se om det funker :Nikke:

Har vært ute og gått tur i deilig,kaldt vintervær.

Nå har papsen vært på besøk et par timer. Veldig koselig.

Skal fikse middag til S kommer hjem fra jobb nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde besøk av søs i går kveld.

Når hun hadde dratt så badet vi lillegull og prøvde å legge henne.

S var tålmodig og sang helt til hun sovnet, men da han skulle legge henne i sengen, så våknet hun. Sånn holdt vi på en times tid, før vi ga opp og tok henne i senga. Da sovnet hun etter å ha fått litt mat(ca kl halv 1) og sov helt til halv 6.

Sikkert dumt av oss å gi opp sånn, da skjønner hun jo at hun tilslutt får komme i vår seng. Men hun er jo så liten stakkar. Vil ikke begynne med noen sovekurer ennå. Det viktigste er vel at vi alle får sove noen timer.

Jeg og lillegull sov til kvart på ti i dag, og nå har vi dusjet sammen og ordnet oss.

Om en liten time så skal vi ut å gå en laang tur, helt til jobben til S.

Må kle på oss godt for det er kaldt ute.

Endelig helg! Så herlig at S skal være hjemme sammen med oss :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger hun på lammeskinn? Tulla vår har et lammeskinn som hun ligger på. Og må jeg flytte henne mens hun sover så flytter jeg henne med skinnet og dyna, da har hun alltid med seg varmen og våkner ikke like lett.

Bruker hun smukk? Ev. så kan dere kanskje prøve å innføre en kosebamse eller koseklut. Lille frøkena mi tar ikke smukk, men har en koseklut som hun liker godt, den legger jeg inntil henne og litt over kinnet når jeg legger henne i hennes seng etter jeg har ammet henne. Hun ligger da og koser med denne til hun sovner (om hun ikke har sovnet ved puppen)

Karin Naphaug har skrevet en bok som heter Sov godt, den har forskjellige tips/råd for søvn. Bla annet Sove Karins metode for å få barnet til å roe seg. Den er en snill metode som sier at du skal si hysj så høyt at du overdøver skrikingen og fortsette å hysje til barnet roer seg, men hysjet skal bli stillere etterhvert som barnet ikke skriker høyt lengre. Samtidig forslår hun å holde en hånd på kinnet til barnet og på brystet for at barnet skal kjenne at en er der. Kan forklare deg bedre om du er interessert i metoden :) Har tenkt å prøve denne når vi skal flytte kveldsammingen fra senga til stua etterhvert. Regner da med at hun våkner litt når hun bæres til sengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger hun på lammeskinn? Tulla vår har et lammeskinn som hun ligger på. Og må jeg flytte henne mens hun sover så flytter jeg henne med skinnet og dyna, da har hun alltid med seg varmen og våkner ikke like lett.

Bruker hun smukk? Ev. så kan dere kanskje prøve å innføre en kosebamse eller koseklut. Lille frøkena mi tar ikke smukk, men har en koseklut som hun liker godt, den legger jeg inntil henne og litt over kinnet når jeg legger henne i hennes seng etter jeg har ammet henne. Hun ligger da og koser med denne til hun sovner (om hun ikke har sovnet ved puppen)

Karin Naphaug har skrevet en bok som heter Sov godt, den har forskjellige tips/råd for søvn. Bla annet Sove Karins metode for å få barnet til å roe seg. Den er en snill metode som sier at du skal si hysj så høyt at du overdøver skrikingen og fortsette å hysje til barnet roer seg, men hysjet skal bli stillere etterhvert som barnet ikke skriker høyt lengre. Samtidig forslår hun å holde en hånd på kinnet til barnet og på brystet for at barnet skal kjenne at en er der. Kan forklare deg bedre om du er interessert i metoden :) Har tenkt å prøve denne når vi skal flytte kveldsammingen fra senga til stua etterhvert. Regner da med at hun våkner litt når hun bæres til sengs.

Hun ligger på lammeskinn ja, som vi har flyttet henne over til sengen på.

Koseklut har vi også prøvd de siste dagene og det funker en liten stund, men så blir hun så sint når hun ikke får skikkelig tak på den.

Hun tok smukken før, men siden hun mistet den hele tiden og vi måtte ligge våken og putte den inn, så kuttet vi ut etter en stund. Hun var ikke så ivrig på å ta den, men vi syntes den var kjekk da hun sovnet mye lettere. Nå har vi prøvd litt med smukk igjen, men hun får ikke til å holde på den. Ligger bare og tygger :ler:

Den boka hørtes interesant ut! :Nikke:

Prøvde å hysje sånn som du beskrev over her, og det funket faktisk ganke bra!

Endret av MrsP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har leggingen funket bra!

Selv om vi har "jukset" litt... Ammer henne i vår seng og flytter henne over. Da er hun nesten i drømmeland, våkner litt da jeg flytter henne, men sovner raskt. La henne kl 23 både lørdag og søndag. Fredagen husker jeg ikke helt hva vi gjorde, tror vi prøvde sang og byssing først, men ga opp tilslutt og ammet henne i søvn.

Målet vårt var jo å få henne til å finne søvnen selv, men det funker så absolutt ikke. Virker ikke som om hun er klar for det i det hele tatt. Og jeg orker rett og slett ikke bruke 2-3 timer på legging hver kveld når det ikke har blitt bedre på den uken vi har prøvd.

Mulig vi bare forskyver problemet, men jeg ser det sånn at når hun er klar for det så klarer hun å finne roen selv om kvelden.

Hun har blitt lagt kl 23 og våknet i halv 4 tiden begge nettene. Lørdagen sovnet jeg mens jeg ammet henne på natten og da sov hun i sengen vår til morgenen.

S sto opp med henne i halv 9 tiden og jeg sov videre til kvart over11. Herlig!

I natt satte jeg meg opp og ammet(for og ikke sovne) Da hun var mett la jeg henne tilbake i egen seng, men hun bæsjet og jeg måtte på badet og stelle henne. Hun sovnet allikevel da jeg la henne i sengen etterpå. Hun lå i ca 10 minutter og pratet med seg selv før hun sovnet. Våknet etter en time og nektet å sove mere i sengen sin.S la henne mellom oss og der sov hun til jeg vekket henne kvart over åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Tror ikke det er noe krise om dere ikke stresser dere ihjel med sovingen enda. Skjønner godt det blir slitsomt å holde på flere timer hver gang dere skal legge henne.

Jeg har vært så heldig sånn. Hun har sovnet av seg selv i senga siden hun kom til. Har hatt en del våken netter nå i det siste da men det skyldes nok de to tenne som har kommet. Kan ikke vente annet da :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...