Gå til innhold

Dagbok

MrsP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig dere har det :rødme:

Jaaa :hjerte:

Her har også lillefrøkna vondt i magen til tider. Hun måtte ligge i vår seng i natt for at jeg i det hele tatt skulle få sove litt, men tror det var en kombinasjon med overtrøtthet og magevondt. Jeg forsøker å få i meg et par kopper med ammete hver dag for å se om det hjelper, men jeg er litt usikker... men siden jeg har begynt med det så vet jeg jo ikke hvordan det er om jeg ikke drikker den :)

Hvor gammel er hun nå? Her er hun 6 uker på søndag. Vi hadde vel termin samme dag om jeg ikke husker feil, men her kom hun noen dager før.

Jeg har begynt å drikke fenikkel-te nå og det funker som bare det! Gir 2-3 ml til lillegull også. Merker at det skjer ting i magen hennes ja. Hun er fremdeles litt urolig, men mye bedre enn før helga.

Hun var 5 uker på lørdag :) Tiden går så fooort!

:hjertesmil:

:rødme:

:klemmer:

:klemmer: tilbake til deg!

I går kveld sovnet hun endelig i sin egen seng. Da har jeg gått oppe med henne hele helga. Sov sammen med henne på sofaen på lørdag og søndag. Hun ville bare sove inntil meg.

Var greit i helga, for da hjalp S til også,men når han skal på jobb så må han nesten sove noen timer.

Han hjelper til allikevel hvis det blir for ille selvsagt.

I går kveld holdt vi henne våken en stund før leggetid. Så badet vi henne, ga henne mat og la henne i senga.

Det tok en stund med synging og stryking og stapping av smokk, men kvart over tolv sovnet hun.

Da kunne jeg legge meg inntil S for første gang på lang tid :hjerte:

Hun våknet klokka tre og ville ha mat, og etter det sov hun i vår seng.

Var oppe med henne i halv seks tiden, da hadde hun vondt i magen og var sulten.

Da S dro på jobb kl sju sov vi videre til klokka var nesten ti.

Nå henger hun på magen min i bæreselen. Hadde helt glemt at vi hadde kjøpt den jeg. En venninne ringte i går formiddag og ville komme på besøk, og da fikk jeg det travelt med å rydde litt. Det var ikke bare lett med en våken baby som ikke vil ligge for seg selv mere enn 2 minutt av gangen. Så da kom jeg plutselig på babybjørnen. Funket kjempebra! Hun sovnet med en gang og jeg fikk støvsugd og ryddet med henne på magen.

SKal absolutt bruke den oftere. Da kan jeg faktisk få gjort noe fornuftig selv om hun er våken.

Venninne T var her i går ja.

Vi satt her og skravlet og så gikk vi en tur i regnværet.

På kvelden var søs innom. Da benyttet jeg sjansen til å vaske litt klær og sånn mens hun passet tantebarnet sitt.

I helga har vi tatt det med ro. Lillegull har slitt med magen, så vi orket ikke noen store utflukter.

På fredags formiddag spiste jeg lunsj i byen sammen med bestis,R&V.

På kvelden lagde S middag og vi så beat for beat og nytt på nytt. Lillegull sov seg gjennom hele gullrekka, så det ble en fredagskveld nesten som i gamle dager.

På lørdagen var jeg sliten etter en natt med lite søvn, og S fikk gjennomgå stakkars :sjenert:

Jeg tok med meg lillegull i senga og sov to timer midt på dagen og det gjorde underverker.

Spiste biff og slappet av foran tv'en hele kvelden.

På søndag var jeg og lillegull på besøk hos papsen.

Vi koser oss med lillegull om dagene. Ikke noe kjekt når hun sliter med magen, men tror det begynner å bli litt bedre nå når vi gir henne fenikkel-te.

Og vokser så fort og forandrer seg fra uke til uke.

Hun er mye mere våken nå og følger med på det som skjer rundt seg. Lys og farger og ting som beveger seg.

I morgen skal vi på 6ukers-kontroll, og på torsdagen er det barseltreff på helsestasjonen.

Nå skal jeg prøve å komme meg i dusjen, så skal vi ut å gå en tur før S kommer hjem fra jobb.

Endret av kiwii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at fennikel-te hjelper!

Og bæring er kjempefint :Nikke: Tydelig at det er godt å være inntil mamma (eller pappa) ja :rødme:

Har du prøvd å ha henne i selen når hun har vondt i magen? H roer seg i hvert fall når han kommer i sjalet, selv når ingenting annet hjelper mot magesmertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ha henne i selen når hun har vondt i magen? H roer seg i hvert fall når han kommer i sjalet, selv når ingenting annet hjelper mot magesmertene.

Har ikke prøvd det nei, men det skal jeg gjøre neste gang hun har vondt i magen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på 6ukers-kontroll med lillegull. Alt ser bra ut, hun vokser og trives.

5405 gram og 58 cm er hun. Sist kontroll den 22 oktober var hun 4515, så hun spiser godt!

Var hos legen først, så hos helsesøster som fikk et diiigert glis fra gulljenta :)

Gikk en tur i byen etter kontrollen. Prøvde noen kjoler til julen, men fant ingen jeg likte.

Har så lyst å kjøpe meg nye klær! Har jo gledet meg til det siden jeg var gravid.

Er tilbake til samme vekta som før graviditeten. Var 55,8 kg da jeg veide meg i morges. Var 55 kg før graviditeten. Forrige uke var jeg 56,7. Vekta raser nedover merker jeg. Er nok både pga ammingen og at jeg glemmer å spise om dagene.

Lillegull sover i vogna si nå. Sovner så godt når vi går tur.

Jeg har fått gjort mye mens hun har sovet. Lagt sammen masse klær,hengt opp klær,ryddet på stua,tent opp i peisen og kokt smokker.

Nå skal jeg sette meg ned å slappe av litt før hun våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har vært innom, og jeg har jo ikke fått gratulert deg!

Gratulerer så mye med jenta! :hoppe:

Det må være fantastisk å være en liten familie!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Meteora & mymlen :klem:

Dagene raser avgårde og jeg rekker ikke innom kg så ofte som før.

Vi har det bra og koser oss med lille gullet.

Mye som skjer om dagene. I går var det barseltreff, venninnebesøk og mamsenbesøk. Var så trøtt i går at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.

S sier jeg må ta det mere med ro om dagene, ikke legge så mange planer, men heller sove når lillegull sover.

Er nok ikke så dumt det når jeg tenker meg om... Men så er det så godt å komme seg ut også, treffe andre folk.

Så spørs det hva som er viktigst da, å være sosial eller å få nok søvn.

Får prøve å finne en balansegang. MÅ jo ikke ut hver dag. Av og til kan jeg bare være hjemme og ikke gjøre en dritt. Bare slappe av og kose meg med lillegull.

Men jeg føler meg så lat da. Synes det er så kjipt når S kommer hjem fra jobb og jeg hverken har ryddet,laget middag eller vært ute med gullet.

Skjønner ikke hvorfor jeg tenker sånn, er ikke sånn at S forventer at middagen skal stå på bordet når han kommer hjem.

Langt der inne så har jeg en "drøm" om å være den perfekte husmor,mamma og kjæreste.

(Perfekt kjæreste er jeg iallefall ikke for tiden. Er så grinete og ustabil som jeg aldri har vært før)

Vil at det meste skal være som før. Jeg vil ikke slutte å sminke meg og ha på meg skikkelige klær selv om jeg bare går hjemme.

Merker jo at det er upraktisk å ha på seg fine klær når de allikevel blir gulpet på etter fem minutter. Og det å sminke seg gjør bare at lillegull blir enda mer utålmodig der hun ligger på gulvet og venter på at mamma skal bli ferdig å ordne seg.

Men jeg VIL gjøre det. Er så redd for å bli slaskemamma :sjenert:

Nå skal jeg vekke de to gullene mine som sover på sofaen, og så skal vi gå en tur ned i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lillegull er så herlig!

De siste dagene har hun forandret seg så mye. Hun følger med mye mere og hun smiler masse. Føler at hun kommuniserer med oss.

Hun kan ligge lenge på gulvet eller i fanget og bare se seg rundt, og så lager hun masse herlige lyder og smiler.Nesten som om hun ler også.

S har hatt noen kompiser på besøk i kveld og bestis har vært her en tur.

De droen tur i byen nå.

Jeg og lillegull har dusjet og skal straks legge oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får kjøpe en Mei Tai, så kan du ha lillegull på ryggen, og du får frigitt armene når du skal gjøre noe i huset. Da har du henne på deg, men du får allikevel sminket deg, gjort husarbeid osv.

Høres så herlig ut å ha en baby i hus. Gleder meg til vi får barnebarn... Selvom det er noen år til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist, med veldig koslig å lese om dagene med lillesnuppa deres!

Kos deg og nyt barselsperioden, tiden går så altfor fort!

Du får kjøpe en Mei Tai, så kan du ha lillegull på ryggen, og du får frigitt armene når du skal gjøre noe i huset. Da har du henne på deg, men du får allikevel sminket deg, gjort husarbeid osv.

Signerer denne, Mei Tai er utrolig digg! Både for små og store, vi bruker den bare mer og mer jo større Snuppa blir vi! Kjekk å ha med på shopping bl.a, særlig når vogna blir kjedelig å ligge i.

Ha en fin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Annie & Karius.

Innom bare for å si at vi har det bra,.

Lillegull vokser så fort, og det er så spennende å følge med på utviklingen. Nå smiler hun masse og følger med på alt som skjer.

Hun er bare helt fantastisk :hjerte:

Nå ligger hun på stuen og bæsjer hører jeg,så jeg får vel skifte på henne.

S er på trening, og når han kommer hjem så blir det pizza og tv. Fredag er best :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle spørre om bilde jeg også, Skravla.. :fnise:

Regner med at hun er verdens søteste, og at dere tar mange bilder :)

Kos dere i helgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...