Gå til innhold

Islam - hvorfor er norske kvinner så tolerante ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det finnes helt sikkert kvinneundertrykkende islamister, selv om mange av reglene kulturelt og ikke religiøst betinget.

Men det finnes da like mye kvinneundertrykkelse i kristne religiøse retninger. Vi har kristne som ikke godtar kvinnelige prester, vi har kristne som hevder at kvinner ikke skal tale i forsamlinger, ikke kan inneha ledende stillinger, menigheter som har et mannlig overhode og hvor de eldste(mennene) bestemmer hva som er riktig og hva som er galt, menigheter hvor kvinner - og jenter - ikke får gå i bukser, eller klippe håret kort, hvor kvinnens plass er i hjemmet, ikke ute i yrkeslivet - bare for å nevne noe.

Ja - under talibanregimet kunne kvinner bli straffet hardt for ikke å gå med burka i Afghanistan, og enkelte områder er det slik fortsatt, men ikke over alt. Etter at taliban mistet makten, er ikke kvinner like utsatt som før.

Dette er bare sprøyt. Selvfølgelig finnes det sekter på vestlandet med gale kristne, men kvinner i Norge som sådan er fri og kan gjøre som de vil. Kvinner i Afghanistan kan ikke gjøre som de vil, der er kvinneundertrykkelsen total. Å si noe annet er løgn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har aldri sett en voksen, muslimsk kvinne på en badestrand. Det hender det sitter noen muslimske damer langt unna stranden ved et bål, hvor de lager mat til familien på 30 personer, men da har de skaut og heldekkende drakt på seg.

Det gjelder vel forresten alle muslimske jenter over 12 år..

Jeg har sett en voksen, angivelig muslimsk kvinne på stranda. Hun var iført et burkalignende antrekk, men uten "maske". Mannen, en somalier, badet ved siden av, i badebukse :-(.

Satyr

Skrevet
"Religion er det eneste som kan få et godt menneske til å gjøre en ond handling"

Kanskje fordi de forskjellige religionene er de eneste som definerer en handling som god/ond?

Dette er jo sprøyt. Naturettstanken og menneskerettighetene gir oss plenty grunnlag for å identifisere hva som er ondt/godt.

S

Skrevet (endret)
Men må si at jeg er glad for at det faktisk er mange oppegående mennesker her på forumet som har masse fornuftig å komme med.

Har du lest Hege Storhaugs "Men størst av alt er friheten"? Alt du fant det opportunt å gapskratte av er jo dokumentert der. Se på storbyer i Nederland og Franskrike; se på Malmø i Sverige.

S

Endret av Satyr
Gjest Wolfmoon
Skrevet
Dette er jo sprøyt. Naturettstanken og menneskerettighetene gir oss plenty grunnlag for å identifisere hva som er ondt/godt.

S

Så du spørsmålstegnet? Jeg stilte et spørsmål, svar med respekt eller hold kjeft!

Jeg mener faktisk at religion med en god/ond tankegang er skremmende, fordi verden da plutselig kan bli veldig svart/hvit. Hvis vi definerer en handling som ond, uten å se på det som ligger bak handlinge, tror jeg fort vi kan være på vei i feil retning.

Skrevet (endret)
Jeg registerer at du ser på deg selv som en "oppegående" person, men jeg vet ikke om det stemmer helt.

Ifølge kriminalstatistikken så begås barneran i Oslo nesten utelukkende av innvandrer-ungdom. Over 60% av alle voldtekter i Norge begås av menn med innvandrer-bakgrunn. Det er mulig at ikke alle disse menneskene er muslimer, men mange av dem er selvfølgelig det. Vi har de hyperkriminelle A- og B-gjengene i Oslo som er muslimer, og vi har en taxinæring som er kriminell og snyter skatt for hundrevis av millioner kroner. I Oslo er 90% av taxi-eierne og sjåførene pakistanere.

Du kan selvølgelig le av kriminalstatistikken, men det er klart at det flerkulturelle samfunn åpenbart representerer store utfordringer for Norge, nå og i fremtiden.

som du leste, og siterte (innlegget mitt) --> har jeg valgt å ikke diskutere videre om dette, så om det.

Jeg bryr meg alldeles ikke om hva du synes og mener om meg, helt meningsløst.

Og ja, innvandrere står høyt representert i kriminalstatistikken. Men det jeg synes er morsomt er at du automatisk insuinerer at alle pakistanere er muslimer :) at alle i A og B gjengen er muslimer, at alle i taxi-næringen, eller vent... 90% av taxi eierne og sjåførene er muslimer. jadddaa, her har vi en oppegående person.

Forresten bedre og mer effektivt at du diskuterer med de som faktisk diskuterer aktivt her, enn med en som ikke er villig til å delta i diskusjonen, and that will be me :)

Endret av fager
Skrevet
Så du spørsmålstegnet? Jeg stilte et spørsmål, svar med respekt eller hold kjeft!

Selvsagt så jeg spørsmålstegnet, men det gjaldt jo konklusjonen om hvorfor religion evt. kan få gode mennesker til å gjøre ondt, ikke premisset ditt, som var implisitt at det bare er religioner som kan ha ekstreme forestillinger om at noe er polarisert i ondt/godt.

Det premisset er fremdeles trolig galt (til og med sprøyt). Enhver totalitær, verdslig ideologi kan ha tilsvarende ondt/godt polarisering i sin moralfilosofi. Bare se på kommunisme i sin mer outrerte form.

S

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Så si det da. Istedet for å skrive ting som "sprøyt". Det blir det nemlig ikke mye konstruktivt ut av!

Å ja, når du gir eksempler å skriver det sånn kan jeg godt være enig i at også andre ideologier kan ha en slik tankegang. Mitt syn er imidlertid at en slik god/ond tankegang fortsatt er farlig, fordi man gjerne begynner å plassere mennesker i kategoriene god/ond.

Skrevet
Så si det da. Istedet for å skrive ting som "sprøyt". Det blir det nemlig ikke mye konstruktivt ut av!

Å ja, når du gir eksempler å skriver det sånn kan jeg godt være enig i at også andre ideologier kan ha en slik tankegang. Mitt syn er imidlertid at en slik god/ond tankegang fortsatt er farlig, fordi man gjerne begynner å plassere mennesker i kategoriene god/ond.

Jeg beklager at jeg brukte ord som sprøyt. Er enig med deg i det du skriver, så det ble helt feil av meg.

S

Skrevet
som du leste, og siterte (innlegget mitt) --> har jeg valgt å ikke diskutere videre om dette, så om det.

Jeg bryr meg alldeles ikke om hva du synes og mener om meg, helt meningsløst.

Og ja, innvandrere står høyt representert i kriminalstatistikken. Men det jeg synes er morsomt er at du automatisk insuinerer at alle pakistanere er muslimer :) at alle i A og B gjengen er muslimer, at alle i taxi-næringen, eller vent... 90% av taxi eierne og sjåførene er muslimer. jadddaa, her har vi en oppegående person.

Forresten bedre og mer effektivt at du diskuterer med de som faktisk diskuterer aktivt her, enn med en som ikke er villig til å delta i diskusjonen, and that will be me :)

Greit nok, jeg skal ikke diskutere mer med deg, men faktum er likevel:

1. 99% av alle pakistanere er muslimer

2, Alle i A og B gjengen er muslimer (de er pakistanere)

3. 90% av taxisjåførene i Oslo er pakistanere (og muslimer)

JEg antar at du er en som har på deg ideologiske briller, dvs. at du av prinsipp ikke vil diskutere ubehagelige fakta som ikke passer inn i ditt verdensbilde. Du foretrekker å si at de som er uenige med deg er idioter, men det slår jo bare tilbake på deg selv.

Mitt poeng er bare at noen av våre nye landsmenn dessverre er hyperkriminelle, og det kan leses direkte ut av kriminalstatistikken. Det er ikke politisk korrekt å si det, og det opprører mange, men det er like fullt et faktum, og det er selvfølgelig et stort samfunnsproblem.

Skrevet

S

Religion er hva som definerer handlinger som onde eller gode ut ifra tanken om at det gode og det onde finnes. Menneskerettighetene definerer handlinger som feks undertrykkelig, tvang, rettferdighet, demokrati osv. Og så er det opp til hver enkelt å velge kalle dette for godt eller ondt. Men det er altså ikke menneskerettighetene som definerer hva som gjør en handling ond eller god.

Skrevet
Religion er hva som definerer handlinger som onde eller gode ut ifra tanken om at det gode og det onde finnes. Menneskerettighetene definerer handlinger som feks undertrykkelig, tvang, rettferdighet, demokrati osv. Og så er det opp til hver enkelt å velge kalle dette for godt eller ondt. Men det er altså ikke menneskerettighetene som definerer hva som gjør en handling ond eller god.

Menneskerettighetene bygger på ideen om naturrett, som har mange filosofiske avskygninger. Hos filosofen Immanuel Kant finner en dette uttrykt som "det kategoriske imperativ". Med den mener Kant at mennesket har en intuitiv, umiddelbar forståelse av hva som er godt og ondt, og kan forstå konsekvensene av sine egne handlinger i slike termer, uten religion.

Satyr

Skrevet
Menneskerettighetene bygger på ideen om naturrett, som har mange filosofiske avskygninger. Hos filosofen Immanuel Kant finner en dette uttrykt som "det kategoriske imperativ". Med den mener Kant at mennesket har en intuitiv, umiddelbar forståelse av hva som er godt og ondt, og kan forstå konsekvensene av sine egne handlinger i slike termer, uten religion.

Satyr

Alt bygger på filosofi, alt er filosofi, til og med religion kan sies å være filosofi. Religionene forteller oss tydelig at det gode og det onde finnes. Det gjør ikke menneskerettighetene slik de er beskrevet, uavhengig av om de bygger på Kant.

Skrevet
Alt bygger på filosofi, alt er filosofi, til og med religion kan sies å være filosofi. Religionene forteller oss tydelig at det gode og det onde finnes. Det gjør ikke menneskerettighetene slik de er beskrevet, uavhengig av om de bygger på Kant.

Eh, jo det gjør de. De representerer/ eller de bygger på et minste felles multiplum av ulike religioner og livssyn mht. ondt/godt.

S

Skrevet

Mitt poeng er bare at noen av våre nye landsmenn dessverre er hyperkriminelle, og det kan leses direkte ut av kriminalstatistikken. Det er ikke politisk korrekt å si det, og det opprører mange, men det er like fullt et faktum, og det er selvfølgelig et stort samfunnsproblem.

En ting som forundrer meg litt er at innvandringsmotstanderne ofte trekker fram pakistanerne som et bevis/eksempel på at innvandringspolitikken i Norge må endres.

De aller fleste pakistanere i Norge er enten arbeidsinnvandrere som kom hit på 70-tallet, eller deres etterkommere som er født og oppvokst i Norge. De bor i Norge som et resultat av en helt annen innvandringspolitikk enn den vi har i dag. Man kan altså ikke gi dagens innvandringspolitikk skylden for A- og B-gjengenes herjinger og snusk i taxinæringen.

Det mulig at at medlemmer i A- og B-gjengene og noen av snusketaxisjåførene kaller seg muslimer, men disse har beveget seg langt bort fra de muslimske verdiene. Hvis dere er redd for at muslimene skal "overta Norge", er det jo egentlig ganske positivt at de driver med kriminalitet. Da er de ihvertfall ikke fanatiske muslimer som vil prøve å pådytte det norske samfunn muslimske verdier. Man kan ikke være både kriminell og fundementalistisk muslim på en gang, fordi stjeling, vold og snusk strider mot islams lære.

Skrevet

JEg antar at du er en som har på deg ideologiske briller, dvs. at du av prinsipp ikke vil diskutere ubehagelige fakta som ikke passer inn i ditt verdensbilde. Du foretrekker å si at de som er uenige med deg er idioter, men det slår jo bare tilbake på deg selv.

Jeg skal si meg helt enig i at NOEN av gåre nye landsmenn dessverre er kriminelle, det ville nesten vært rart om ikke noen av dem var det, da det finnes kriminelle i alle land og FRA alle land.

Siden du fremstiller disse eksakte tallene som fakta, går jeg ut ifra at du har linker som viser til dette, jeg tar ikke ordet ditt på det og dermed er det fakta, men regner altså med at du kan vise til seriøse sider (altså ikke innvandringsfientlige (eller vennlige) men nøytrale) som kan støtte dine fakta-tall.

Det som også er viktig å være oppmerksom på, er at uansett om dine tall nå skulle stemme, så må man tenke på at:

1. om 99% av alle pakistanere er muslimer, så betyr ikke det at 99% av alle muslimer er pakistanere.

2, om alle i A og B gjengen er muslimer (de er pakistanere), så betyr det langt ifra det samme som at alle muslimer (ei heller alle pakistanere) er medlem av A og B gjengen.

3. om 90% av taxisjåførene i Oslo er pakistanere (og muslimer), så betyr det ikke at 90% av alle taxisjåfører i oslo er kriminelle.

At en stor prosent av kriminelle handlinger blir utført av mennesker med utenlandsk bakgrunn, betyr nemlig IKKE at en stor prosent av mennesker med utenlandsk bakgrunn utfører kriminelle handlinger. Dette har tidligere vært gjort meget oppmerksom på på politiets egne sider i forbindelse med at kriminalstatistikker utført av/for politiet ble lagt ut.

Skrevet

Å kalle en kriminell for en muslim er vel noe av det latterligste man leser.

Er norske kriminelle kristne?

Skrevet

Det er farlig å generalisere, og det store flertallet av innvandrere i Norge er lovlydige mennesker.

Men det er et problem når 60% av anmeldte voldtekter begås av innvandrere, når innvandrere bare utgjør 5 % av befolkningen.

Gjest Gjest_Shorty_*
Skrevet

Apropos muslimske kvinner og hvordan de kler seg:

Mannen min er muslim. Hele hans familie bor i hans hjemland. Og jeg må bare få si at svigermor hadde IKKE følt seg særlig vel hvis hun skulle tusle rundt på stranda i bikini og det som er. Hun bruker hijab fordi hun ønsker det. Fordi det er helt unaturlig for henne og gå uten.

Jeg kjenner også til mange muslimske jenter som går med hijab noen ganger og andre ganger ikke. Helt frivillig :)

Så jeg er helt enig i at hvis du tvinger en kvinne til og gå i andre klær enn det hun er vant med, er det undertrykking på HØYT nivå.

Skrevet
Jeg kjenner også til mange muslimske jenter som går med hijab noen ganger og andre ganger ikke. Helt frivillig :)

De vet ikke sitt eget beste, vet du. Vi her i vesten vet hvilke verdier og holdninger som er de riktige for alle andre.

:ironi:

I vesten har man frihet - fri til å gjøre det vi mener er riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...