Gå til innhold

Mine bryllups-planer :)

MrsG

Anbefalte innlegg

Lene:

ja, hans også er ganske sjeldent.. 25 som heter det samme, ellerno.. så.. litt gøy det å da ;)

forresten;

hadde vært hyggelig å vite ørlitt om dere som er innom dagboka mi.. alder, hvor dere er fra kanskje? og bryllupsdato? *wink* og gjerne all info dere vil dele med meg! :5:

Jeg fyller 21 i november, så er ganske ung. Samboer er 23. Vi har vært sammen siden vi var 17 og 19, 4 år i november. Forlovet siden april i fjor. Vi er studenter begge to, samboer er ferdig utdannet neste år :) Vi hadde først tenkt å gifte oss neste år, men utsatte det til 27.06.09. Siden vi begge er studenter har vi jo ikke mulighet til å spare så altfor mye, og bryllup koster jo. Selv om foreldre på begge sider har sagt de vil hjelpe til både praktisk og økonomisk så vil vi spare mest mulig selv, og det er helt uaktuelt for oss å ta opp lån til bryllupet, så da ventet vi heller et år til. Virker altfor lenge til nå da... misunnelig på dere 2008-bruder ;)

Er fra Bergen forresten. Og du, litt om deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forresten;

hadde vært hyggelig å vite ørlitt om dere som er innom dagboka mi.. alder, hvor dere er fra kanskje? og bryllupsdato? *wink* og gjerne all info dere vil dele med meg! :5:

Jeg er 22 og han 24 når vi gifter oss, temmelig unge vi og... Vi er begge fra sørlandet, men gifter oss på min families gamle hjembygd lengre opp i landet :) Bryllupet skulle egentlig være før fellesferien i slutten av juni en gang, men så måtte vi bytte dato så vi fikk 2. august 08 istedet, egentlig veldig fornøyd med det og :)

Vet ikke helt hva mer det er å si.... bare spør om du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Skal vi se... jeg er 22 år nå, 23 når vi gifter oss. Min kjære vil være 26. Begge to er studenter når vi gifter oss, min kjære vil ha ett år igjen, mens jeg vet ikke helt... :sjenert: Vi bor for tiden sør i Stavanger, men skal gifte oss på min hjemplass 2. august 2008!! Da har vi planlagt bryllup i to år og en mnd. :) Skal bli godt å bli ferdig med det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 24 og 27. Det er litt over 8 år siden vi møttes, og vi har vært kjærester i 7 år :) Sånn offisielt ;) Han fridde på dagen 7 år etter av vi møttes, altså litt over et år siden. Og vi gifter oss 02.08.08 :)

Bor i Trondheim, men skal gifte oss på hjemstedet mitt. Han studerer, og jeg har begynt å jobbe.

Trodde vi var unge når vi giftet oss, men etter å ha hengt her inne så ser jeg at vi ikke er det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerina: var i bryllup i stavanger/sandnes i sommer! var kjempefint der, aldri vært der før jeg, så jeg var litt turist også da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imorra har jeg og søs tenkt å kikke litt på kjoler! *glede seg* vet ikke om jeg skal prøve noe, har ikke bestilt noe time ellerno, men kikke kan jeg jo uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

imorra har jeg og søs tenkt å kikke litt på kjoler! *glede seg* vet ikke om jeg skal prøve noe, har ikke bestilt noe time ellerno, men kikke kan jeg jo uansett ;)

Så gøy!! Lykke til!! Du må gjerne legge ut bilder om du finner noe du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Huker deg opp på mine innlegg jeg! :)

Jeg er visst oldisen i dagboka di, med mine 26 år. Haha, föler meg ikke spesielt gammel akkurat da. ;) Vi fyller begge 27 i år og gifter oss 8. august til neste år. Det var min kjaere som valgte datoen siden han likte 080808. Jeg er Oslo-jente, han er fra Spania. Vi jobber begge, jeg fulltid og han, tja.. 150% kanskje. Föles sånn noen ganger i hvert fall... :sjenert:

Ingen av oss skal skifte etternavn. Det föler vi ikke at vi har behov for. Jeg har et sjeldent etternavn jeg er veldig glad i. Han har et passe vanlig spansk etternavn, men et ganske uvanlig mellomnavn som han lurer på å bytte til. Eventuelle barn får begges etternavn. Jeg synes i grunnen det er opp til hvert par hva de vil, vanskelighetene kommer vel hvis man er uenige. Det er heldigvis ikke vi. :klemmer: På dette punktet i hvert fall, hehe.

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg prøvd noen kjoler!! kjempegøy var det! men nå er jeg mer forvirra enn jeg noen gang har vært da.. fant to kjoler som var kjempelekre!

en er sånn jeg liksom alltid har forestilt meg at min brudekjole skal være: stroppeløs, masse broderte detaljer, perler, litt sånn skinnende, "tungt" stoff.. kjempelekker, rett og slett. men, denne så følger det med ei svæær, lang kåpe/jakke.. var veldig fin den altså, men jeg kan aldri i verden tenke meg at jeg kommer til å bruke den. er litt små-varm av meg, så jeg kommer jo til å bli grisesvett med den jakka!. så det var jo dumt. ble jo endel dyrere da, kan du si.

mens den andre var det søstra mi som "overtalte" (var ikke SÅÅÅ vanskelig å overtale akkurat da men... hehe) meg til prøve. og den var såååå fin!

også stroppeløs, samme form som den forrige liksom, men med mindre detaljer, kanskje hakket mer ungdommelig og moderne (kanskje?) enn den første, litt krystall-lignende detaljer ved midjen (også med litt perler) og litt lengre slep enn den første.

den første var slepet såpass kort at det ikke var sydd på hempe tll holde slepet i. da tenkte jeg at da blir den fort møkkete, for det var slep på den, nemlig. på den andre var det langt slep og hempe. på den andre var det også chiffon-lag "utenpå", så det ble veldig fint når jeg gikk med den. bølget fremover gulvet liksom :fnise: (jada, fjasejente, i know)

slør prøvde jeg også en haug av. valget faller nok på et enkelt et, som rekker omtrent akkurat ned til gulvet omtrentlig. med perler og glitre-stener i. syns det ble litt voldsomt med dobbelt slør, når jeg likevel ikke skal ha det foran ansiktet.

underskjørtet var jo fornøyelig å prøve hihi. blir nok sånn lampeskjerm på meg, ja! ble mye finere kjolene, når jeg hadde det under. mye lettere å bevege seg også.

så sånn var det. kjolene er på salg (ALT i butikken er det 20% på ut måneden! men... ddet betyr at de ikke kan reservere kjolene, så jeg skal tilbake dit på fredag eller lørdag, og ihvertfall kjøpe meg underskjørt og slør, det trenger jeg jo unasett liksom. så får vi se.

(tror nok jeg har lyst på den chiffon-kjolen ja... men.. søstra mi var med, og hun tok masse bilder, så nå sitter jeg her og glaner på meg selv og tenker så det knaker hehe)

var på Agape på Hamar og så på kjolene forresten. anbefales, de er kjempehyggelige der. god service. vi kom dumpende inn midt på dagen, uten forvarsel hehe, og fikk straks hjelp og tilbud om prøving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også i tenkeboksen etter brudekjoleprøving, men turte ikke vente mer enn 2 dager før jeg ringte og sa at jeg kom iløpet av dagen for å kjøpe den :ler: Vi tok også mange bilder, synes det hjalp veldig å se de slik :)

Om jeg skal ha slør, så vil jeg ha ett-lags slør, da blir ikke den nydelige ryggen på kjolen gjemt bort heller ;) Også vil jeg at det skal være langt som slepet på kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Musica: ett-lags-slør var veldig fint hvertfall:)

prøvde laaaangt slør jeg og.. tror det var nesten 3 meter langt ellerno.. syns det ble litt mye å holde styr på, hang seg nesten litt opp i ryggen på kjolen (kommer sikkert an på hva slags "stoff" sløret er i da).. så tror mitt blir sånn.. ja, ned til gølvet ;)

var ikke så mye detaljer på ryggen på den kjolen jeg tror det blir, så jeg skal ha litt stener og perler på sløret istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt stener i sløret jeg prøvde også. Kjolen min har knyting i ryggen, men er ellers het hvit, så tror det blir fint :)

Aner ikke hvor langt sløret jeg prøvde var, men gikk dit slepet sluttet. Tenker å ha det festet slik at jeg kan ta det av utpå kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte... hvis noen vil se bilder, si ifra, så kan jeg sende. gudene vet hvor samboer'n min snuser rundt hen... :fnise:

Høres SÅ gøy ut med kjoleprøving, gleder meg til jeg skal :) Jeg vil gjerne se bilder!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lene: send meg email-adr di, så skal jeg sende noen bilder til deg! :)

Det glemte jeg ;) Har sendt en PM nå, så nå bare venter jeg på bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg sendt noen bilder til dere :)

hva slags musikk har dere tenkt å ha i kirka?

-inngang

-salme®

-solo'er

-utgang

litt usikker på hva jeg skal velge, siden det ikke er orgel der vi skal gifte oss, og vi må ordne alt dette selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...