Gå til innhold

GlamCat`s prøvedagbok satt på vent

GlamCat

Anbefalte innlegg

hei glamcat. ville bare fortelle deg at også jeg fikk p piller - noe som jeg forresten aldri har gått på før og er litt skeptisk til - for å roe ned kroppen ifht min PCO. P piller undertrykker jo eggløsning, så jeg vet ikke helt om kanskje noen av cystene vil forsvinne? I tillegg tror jeg at de bygger opp livmorslimhinnn. Jeg skal bare gå på de i 1 mnd da - så blir det et IVF forsøk som er spesielt gunstg for oss med PCO som heter IVM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer: Håper det ordner seg med ny gynekolog, skjønner godt at tålmodigheten begynner å ta slutt.

Takk Amused

Skjønner godt at du er litt frustrert nå ja. Kjedelig for søsteren din også da, at hun også har problemer. Fikk hun noen diagnose eller? Samme som deg? Du burde i alle fall få sånn Pergo-kur du også da. Har gynekologen noen "plan" for deg ift det?

Håper det ordner seg snart!

:klemmer:

Takk imli,

Ja, gynekologen hadde en plan for meg, at hvis det ser bedre ut etter 3 mnd med p-piller dvs. at jeg har mindre cyster på eggstokkene så får jeg pergo.

Søsteren min hadde en ok eggstokk, men på den andre var det også mange cyster.

Jeg krysser fingrene for at du kan stoppe på p-pillene pronto eg, og at den nye gyn. har noe annet å foreslå - noe som får deg på tjukka pronto :jepp:

Det er trist at søstera di sliter med samme saken da, men samtidig så er det sikkert greit å ha en å prate med det om som forstår også kanskje.

Masse lykke til hvertfall!!

**Babystøv drysses over deg**

Takk Emma

Så kjedelig med så mye gynekologitull! Håper og satser på at den nye gynekologen din tenker slik som den "gamle", du kan da ikke fortsette på p-piller!

Sikkert veldig kjekt å prøve samtidig som søsteren din, tenk så morsomt om dere ble gravid ca samtidig! :-D

God helg! :-D

Takk Knøttet, Ja det hadde vært helt helt fantastisk hvis vi kunne blitt gravide samtidig, men det går dessverre ikke å planlage slikt.

hei glamcat. ville bare fortelle deg at også jeg fikk p piller - noe som jeg forresten aldri har gått på før og er litt skeptisk til - for å roe ned kroppen ifht min PCO. P piller undertrykker jo eggløsning, så jeg vet ikke helt om kanskje noen av cystene vil forsvinne? I tillegg tror jeg at de bygger opp livmorslimhinnn. Jeg skal bare gå på de i 1 mnd da - så blir det et IVF forsøk som er spesielt gunstg for oss med PCO som heter IVM.

Hei Vilje,

Det var godt å høre at det er også noen andre som har fått p piller i en slik situasjon, har ikke hørt om det før.

Ikke vet jeg hva IVM er heller.

Håper det skal hjelpe for dere. Masse masse lykke til :)

Har du en dagbok? Skal se etter. Hadde vært moro å vite hva som sjer med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en bra nyhet.

Jeg hadde litt flaks jeg :)

Når jeg fikk vite at gynekologen min er ikke tilgjengelig tenkte jeg at da skal jeg gå til Volvat. Gikk inn på hjemmeside til Volvat for å bestille time og der ser jeg at han gynekologen min jobber. Det var flaks. Da har jeg bestilt time hos han 25.februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med time hos gynekolog :jepp:

Så får vi håpe på fortgang i sakene! Hvor lenge til har du igjen på p-piller nå?

skal begynne på siste brettet på onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en bra nyhet.

Jeg hadde litt flaks jeg :)

Når jeg fikk vite at gynekologen min er ikke tilgjengelig tenkte jeg at da skal jeg gå til Volvat. Gikk inn på hjemmeside til Volvat for å bestille time og der ser jeg at han gynekologen min jobber. Det var flaks. Da har jeg bestilt time hos han 25.februar :)

Så utrolig flaks da. 25. ja, da er du vel nesten ferdig med p-pillene også, eller er det kanskje derfor du skal dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har time hos gynekologen den 25.! :-D

Nei, det går ikke an å planlegge å få barn samtidig, dessverre. Det er lite angående barn som går an å planlegge, har jeg forstått.

Ha en fin mandag! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har litt flaks også, da :) Blir spennende å høre hva de sier den 25., da er du jo mer eller mindre ferdig med pillene også, som Tussi sier! :hoppe:

Ha en fin tirsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har hadde jeg ikke vært innom før! :)

Ser du allerede har vært gjennom litt, håper det løser seg. Hørtes lovende ut med time på Volvat! Der bør de jo være flinke!!! :jepp:

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er skikkelig babysyk den siste tiden. Gleder meg til å begynne og prøve igjen :) Bare 1 uke til også skal jeg til legen. Håper virkelig jeg får bra nyheter og han gir meg klarsignel til å prøve med pergo ellers blir jeg fryktelig skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får virkelig håpe du kan begynne med Pergo! De kan da ikke nekte deg det, synes jeg, når du har fått en diagnose som gjør at det er vanskelig å bli gravid uten hjelp.

Håper virkelig det klaffer for dere fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får virkelig håpe du kan begynne med Pergo! De kan da ikke nekte deg det, synes jeg, når du har fått en diagnose som gjør at det er vanskelig å bli gravid uten hjelp.

Håper virkelig det klaffer for dere fort!

Takk

Ikke lenge igjen nå nei. Syns du har vært flink og tålmodig jeg, bare å håpe at det går fort så snart du får pergoen :klemmer:

Ja, men nå er det snart slutt på tålmodigheten :)

*oppdater*

Krysser fingerne for at alt ser bra ut og du kan begynne på pergo :jepp:

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det bare er en uke igjen til du skal til legen! :-D

Krysser fingrene for at han har gode nyheter, han må jo gi deg pergo vel?! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag drar vi på fjellet, gleder meg :) Det er julegave til meg fra mannen min. Han har også bestilt en slalomtime til med. Jeg kan stå på slalom, men klarer liksom ikke å bli bra, så jeg håper jeg får noen tips. Litt gruer til timen også, jeg er jo voksen så det er kanksje litt pinlig, men det går sikkert bra :)

Også er jeg glad fordi helgen går sikkert fort og da er det mandag og jeg skal til legen. Grugleder meg til det også :) Jeg har så lyst til å begynne å prøve igjen!!!!

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, håper dere får en hyggelig helg!

Og så krysser vi fingrene for at det kommer noe utav legebesøket på mandag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt da. Lykke til da, det er nok flere enn deg som har fått opplæring I voksen alder, så det går nok bra. Er det sånn privattime eller gruppe?

Ha en flott helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...