Gå til innhold

Veksthuset


Klematis

Anbefalte innlegg

Heldigvis gikk det bra for samboeren å komme seg ut av landet uten pass! Jeg fryder meg egentlig over hele situasjonen, for jeg får sååå mye pes for at jeg alltid somler bort ting... Og nå har han klart å komme for sent til et fly (satt å leste og glemte tiden) OG rota bort passet i løpet av en uke! Så nå kan han ikke mobbe meg på en stund :fnise:

Nå har jeg faktisk vært på trening! Hele kroppen min føles som gele, kjente virkelig at det er lenge siden jeg trente styrke. Må nesten takke Pi@ for at hun sparket meg avgårde på trening. Tenkte å bruke Trollets ankomst som unnskyldning til å bli værende i sofaen hele kvelden, men hun insisterte og mente hun ikke kom til å føde før jeg var tilbake ;)

Og så har jeg laget meg middag som jeg nesten må si at er den beste middagen jeg noensinne har laget. Helt utrolig mørt kyllingbryst med stekt polenta smakssatt med litt parmesan og salat av tomat, fetaost og fersk basilikum :sikle: Må nesten lage huske dette og lage igjen en gang når samboeren er hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supertrøtt i dag, kom meg ikke i seng før i totiden i natt :forvirret: 4,5 timer søvn er alt for lite...

Styrketreningen i går sitter også godt i kroppen. Kun leggmusklene som føles friske, men vanskelig å bevege seg spesielt mye eller grasiøst kun ved hjelp av dem :tunge: Så kombinasjonen med at jeg er stuptrøtt fører til at det (igjen) blir en kveld på sofaen med KG.

Kanskje jeg skulle liste meg bort på kjøkkenet og lage meg en stor kopp te?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det med å legge ting på lure steder - og så glemme hvor lurt det var - til jeg finner ting igjen. Men jeg finner tingene igjen, selv om Halvdelen rister på hodet.

Flink du er som har kommet i gang med å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ, så stiv og støl! :trene: tok skikkelig på... Går rundt som en 90-åring i dag :fnise: Men goood unnskyldning til å ikke stå i stige å male! Selv om været faktisk er ganske OK. Hm, tror ikke vi blir ferdige med hele huset i år nei...

Hjemme alene, igjen :tristbla: Det er ikke noe som helst spennende når vi nettopp har flyttet til en ny plass og jeg ikke kjenner en sjel her.

Men mye jeg skulle ha gjort:

- Laget oversikt over økonomien vår

- Sett på (og kjøpt?) møbler; stuebord, spisebord, garderobeskap, møbler til entreen osv. Men liker best å diskutere dette å bli enige begge to.

- Pottet noen stiklinger

- MALT HUSET

- Bestilt ferie til Sør-Amerika

Men orker ikke... Eneste jeg HAR lyst til er å trene, men det går ikke når jeg ikke en gang klarer å gå å hente meg et glass vann. Men hadde trening vært aktuelt, hadde jeg sikkert ikke giddet det heller ;) Er nok rett og slett blitt litt KG-avhengig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du oppskrift på kyllingbryst og polenta? Hørtes veldig godt ut :)

Og enebolig med masse plass! Det skulle jeg gjerne hatt. Dessverre finnes det ingen store, billige eneboliger midt i Oslo sentrum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har kommet litt bedre på plass her har jeg et forsett om å lese litt mer bøker. Og gjerne litt mer "høylitterært" enn jeg har hatt for vane de siste årene. Har blitt mye krim (hele serien til Elizabeth George, på tysk :overrasket:)

Hva har jeg lest i det siste da? Hm. Siste bok var The curious incident of the dog in the night-time av Mark Haddon. Den var veldig søt! Handler om en autistisk gutt, og hele boken er skrevet som hans bokprosjekt. Spesielt godt likte jeg alle figurene og forklaringene på alle systemene hans og matematiske problemer. Men så er jeg en liten nerd også da :fnise: Anbefales!

Ellers holder jeg på med to bøker som jeg ikke vet om jeg blir ferdig med. Har lånt en bok av samboeren, men nå husker jeg jo ikke en gang hva den heter... Minneverdig altså ;) Det er den norske finansboka alle snakket om for noen år siden... Ikke spesielt spennende foreløpig (har kommet ca 1/3) så tror ikke jeg fullfører den. Pleier egentlig alltid å lese ferdig bøker, men denne var egentlig en nødløsning siden alle bøkene mine er pakket i esker i den gamle leiligheten.

Den andre jeg holder på med er Norsk litteraturhistore fritt etter hukommelsen av Knut Nærum. Forsåvidt morsom, men jeg sliter litt med at jeg ikke kan 'stole på fakta'. Hadde vært fint med morsomme kommentarer til til som faktisk var sant. Eller at det som var funnet på var så utrolig at det ikke var noen tvil om at det ikke var sant... Jeg liker altså ikke tanken om at etter jeg har lest denne boken er det lille jeg vet om norsk litteraturhistorie bare oppspinn :ler: ....Så kommer nok ikke til å fullføre den heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Ciara!

Ble litt inspirert av boktråden din jeg :)

Og så den som er så bra! :hoppe:

Jeg får kanskje gi den en sjanse til da :jepp:

Edit: Leif...

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så utrolig lyst på :sjokolade: til Grey's... Men så tenkte jeg at jeg kunne komme inn her å skryte litt av at jeg klarte å la være og i steden spiste mat, så da endte jeg opp med litt joghurt og fedon-müsli. :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som holdt deg unna sjokoladen.

Det er en fordel ved å være støl - man kjenner at man har trent, og kan ha kjempegod samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Glow

Ingen tilknytning noen av oss, nei. Samboer flyttet fordi han fikk jobb her, og jeg fikk meg jobb og flyttet etter.

Kjenner et par stykker jeg jobber med fra før, men det blir ikke til at vi omgås noe særlig på fritiden. Må nok finne meg en hobby der jeg kan treffe folk...

Eller kanskje avertere etter venner på KG :fnise:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flink du er til å trene og spise sunt da! Det skal jeg også bli når jeg blir oppegående igjen.

Takk for gode ord i dagboka mi. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Hyggelig at du stakk innom, Kylling.

Så flink du er til å trene og spise sunt da! Det skal jeg også bli når jeg blir oppegående igjen.

Flink og flink... Er flinkere nå enn jeg har vært på lenge, uten at det nødvendigvis sier så mye ;) Og den treninga på søndag har tatt helt knekken på meg. I dag var det en på jobb som lurte på om jeg hadde vært på rodeo, jeg gikk så rart :fnise:

Men driver med et lite eksperiment her denne uka jeg er alene hjemme. Har tidligere lest litt om Fedon Lindbergs teorier, og det virket egentlig ganske "etterrettelig". Selv om jeg egentlig mener at en kalori er en kalori... Uansett så prøver jeg meg nå med å spise mindre karbohydrater. Blir litt til frokost og lunsj, men til middag holder jeg meg stort sett til kjøtt/fisk og grønnsaker. Vet ikke om det virker akkurat, men føler at magen blir mye mindre. Mindre utspilt på en måte. Noen som har erfaring med langvarig karbohydratfattig kosthold?

I dag besto middagen av hjemmelagde karbonader, egg og stekt løk og paprika.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant ut på slutten av dagen i dag at jeg skal på kurs i presentasjonsteknikk mandag og tirsdag :overrasket: Og da må jeg holde to presentasjoner, en om et selvvalgt, ikke jobbrelatert tema (f.eks. en hobby) og et jobbrelatert. Skal alltids klare å snakke 10 min om noe på jobben (blir vel litt gjenbruk av noen gamle presentasjoner).

Men hva i all verden skal jeg snakke om når jeg skal velge helt selv? :klø:

- Hvor glad jeg er å sitte i sofaen å gjøre ingenting?

- Min tvangstanke om å sjekke alle bilnumre med håp om å se noen som har samme nummer som meg?

- Strikking?

- Spinning?

- KG?

Jeg trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Hei Klematis.

Først nå skjønte jeg at det var du som hadde skiftet navn....

Hyggelig med besøk i dagboken min. Jeg synes det var et klokt valg å flytte ut av byen og inn i enebolig. Vi gjorde det selv for ni år siden - og har ikke angret en dag. Som det står i profilen min, er jeg hjemmehørende på Sørvestlandet - så det med regn hørtes kjent ut.

Hvis jeg skal gi deg noen råd i forbindelse med det å få et nettverk, vil jeg si det samme som svigermoren min sa til meg da jeg flyttet hit. Hun ba meg ikke forhaste meg - jeg kom til å møte mange mennesker etterhvert, men ikke alle kom til å passe like godt som venner. Likevel skal man kanskje omgås dem i en eller annen forbindelse senere, så rådet var å ikke bruke dem opp, på en måte. Det var det beste rådet jeg kunne få, og det tok noen år før jeg følte jeg hadde fått et skikkelig nettverk. Fordelen da var at grunnmuren var så bra at den står ennå. Ikke mange bomtreff.

Snakkes.

Forresten likte jeg godt boka til Langeland - så vidt jeg husker, det er noen år siden jeg leste den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med besøk, Bettie og Elastica :)

Forresten likte jeg godt boka til Langeland - så vidt jeg husker, det er noen år siden jeg leste den...

Prøvde meg litt mer på boka i går kveld. Fremdeles veldig usikker på om jeg kommer til å orke å lese den ferdig. Jeg skjønner at det sikkert er veldig spennende for folk som jobber innen finans eller lignende, men dette miljøet har jeg null peiling på. Det blir sånn at jeg skjønner at nå bygges det opp spenning mot et klimaks, men jeg blir ikke engasjert og synes ikke det er spennende...

Helene Uris bok fra universitetsmiljøet synes jeg var mye bedre, men så kjenner jeg meg mye bedre igjen i det miljøet også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...