Eve Luna Skrevet 5. mars 2008 #1801 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg syns det er herlig at det snør. Føler at vi knapt har hatt vinter i år. Kan godt tenke meg mer vinter. Ordentlig vinter med mye snå og tempereatur på ca 0 grader. Du kan håper du får lik fødsel som din mor, men det er ikke alltid det stemmer. Selv om jeg og mamma hadde like svangerskap, så var våre fødsler helt forskjellig. Jeg trodde også at epidural var siste utvei. Og ville klare meg uten den så lenge som mulig. Til slutt tryglet jeg om den. Jeg har egentlig bare positiv å si om epidural. Han som satte det på meg gjorde det ganske raskt og uten problemer. Jeg kjente ingen stikk i ryggen eller smerter. Og den begynte å virke nesten umiddelbart. Og den fungerte akkurat som den skulle. Så jeg kommer til å vurdere det ved neste fødsel også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mars 2008 #1802 Del Skrevet 5. mars 2008 Nei, 30 kg må være ille... Min svigerinne la også på seg det. Hun var veldig tynn i utgangspunktet. Så hun sleit veldig med rygg og bein på slutten... Ja, det er vel mye bein og rygg det går utover om man går opp mye... Huff. Jeg når nok heldivis ikke 30 kilo... Mamma la også på seg 30 kg i svangerskapet, og hun var fryktelig lita fra før av. Så jeg ligner heldigvis ikke på henne så langt Besteforeldrene mine kommenterte det alle når jeg var hjemme, at jeg så bedre ut enn hva mamma hadde gjort på denne tida Tickeren din er feil her også, selv om jeg trykket F5. Teit. Hehe, så du ser bedre ut enn moren din Ja, her hjelper heller ikke F5... Tickeren din viser riktig her... Merkelige greier. Herlig at vinteren er over da, håper det blir mer vårlig nå! Det er rart da, at de er rikitge noen steder og feil andre... :klø: Våren er nok på vei ja... Selv om det stadig kommer bittelitt snø om kveldene. Innom med en Vær forsiktig på glatta! Flink du som holder deg i aktivitet selv om du er høygravid Gikk bra å sykle i dag, var stort sett tørt Prøver å holde meg i aktivitet. Er jo heldig som er såpass sprek ennå, så jeg får utnytte der Hei hei Må si jeg liker ikke helt du sykler nå på denne årstiden jeg heller da.. Tickeren din viser riktig hos meg Håper du får en flott dag, kos deg i svømmehallen. Min kjære liker heller ikke at jeg sykler nå... Men jeg er forsiktig da. Og så har jeg sånn gammel damesykkel som gjør at jeg sitter nesten rett i ryggen. Men sånne nymotens sykler hvor man sitter veldig fremoverbøyd, hadde det blitt brettet baby om jeg hadde sykla Så da måtte jeg tatt beina fatt. Var deilig å få svømt litt. Orker ikke svømme så fort lenger, men er nok god trening likevel. T.o.m ei dame som kommenterte at jeg hadde så fin mage da vi stod i dusjen. Sånt er koselig å høre. til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mars 2008 #1803 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg sykler aldri på denne årstiden uansett jeg, gravid eller ei. Er livredd for glatta og stoler ikke på at det ikke plutselig kommer et lite glatt område jeg ikke har sett, og dermed går på trynet. Du skal forresten se meg når jeg er ute og går på glatta. Ser ut som en gammel kjerring i gåstilen og med brodder under skoa ser jeg ikke mindre ut som en 90-åring.. Jeg prøver å sykle så forsiktig jeg kan da. Er ikke noe racer-sykling Men sant at det kan være litt skummelt. Jeg bare orka ikke tanken på å gå... Hehe, jeg ser det for meg Better safe than sorry, er jo et greit motto da Jeg syns det er herlig at det snør. Føler at vi knapt har hatt vinter i år. Kan godt tenke meg mer vinter. Ordentlig vinter med mye snå og tempereatur på ca 0 grader. Du kan håper du får lik fødsel som din mor, men det er ikke alltid det stemmer. Selv om jeg og mamma hadde like svangerskap, så var våre fødsler helt forskjellig. Jeg trodde også at epidural var siste utvei. Og ville klare meg uten den så lenge som mulig. Til slutt tryglet jeg om den. Jeg har egentlig bare positiv å si om epidural. Han som satte det på meg gjorde det ganske raskt og uten problemer. Jeg kjente ingen stikk i ryggen eller smerter. Og den begynte å virke nesten umiddelbart. Og den fungerte akkurat som den skulle. Så jeg kommer til å vurdere det ved neste fødsel også. Jeg har også lyst på mer vinter. Det har vært dårlig i år. Har jo snødd flere ganger, men den har blitt borte så fort. Nå har det kommet litt snø de siste kveldene, som ikke har lagt seg noe særlig, og som er borte etter noen timer. Jeg er veldig glad i vinter, så for min del kan det godt bli mer... Godt å høre om positive opplevelser med epidural. Kan jo godt hende jeg vil ha det jeg også. Grunnen til at jeg er skeptisk, er jo det at den ikke skal virke skikkelig/at det skal skje noe feil. Nei, jeg får vel bare se hvordan det utvikler seg, tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #1804 Del Skrevet 5. mars 2008 Deilig å svømme da :-D Imponert over at besteforeldrene husker forskjell fra mor til datter jeg... Mine besteforeldre har ikke sagt stort, men mammas tante gnålte om hvor stor jeg var i jula. At mamma visstnok var mye større når hun var like langt var strategisk glemt... Men nå sier den dama veldig mye rart da... Var jo ikke akkurat jeg som styrte hvor fort magen ville vokse da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 5. mars 2008 #1805 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg tror det beste er å ikke bestemme seg for noe på forhånd. Heller bare ta tingene som de kommer, og ta i mot de råd man får av jordmor/lege. Jeg skal iallfall gå til fødsel med et åpent sinn for det meste, så ser vi hva situasjonen krever av smertestillende. Jeg har jo aldri opplevd så sterk smerte før, så jeg har ingen anelse på hvordan jeg vil reagere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mars 2008 #1806 Del Skrevet 5. mars 2008 Deilig å svømme da :-D Imponert over at besteforeldrene husker forskjell fra mor til datter jeg... Mine besteforeldre har ikke sagt stort, men mammas tante gnålte om hvor stor jeg var i jula. At mamma visstnok var mye større når hun var like langt var strategisk glemt... Men nå sier den dama veldig mye rart da... Var jo ikke akkurat jeg som styrte hvor fort magen ville vokse da... Ja, kjempedeilig å svømme. Var ganske sliten da jeg kom hjem da Ganske godt gjort å huske forskjeller sånn ja. Jeg har ikke besteforeldre lenger, så ingen som kan fortelle meg... Men både mamma og pappa påstår jeg er helt lik som mamma var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mars 2008 #1807 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg tror det beste er å ikke bestemme seg for noe på forhånd. Heller bare ta tingene som de kommer, og ta i mot de råd man får av jordmor/lege. Jeg skal iallfall gå til fødsel med et åpent sinn for det meste, så ser vi hva situasjonen krever av smertestillende. Jeg har jo aldri opplevd så sterk smerte før, så jeg har ingen anelse på hvordan jeg vil reagere. Sånn tenker jeg og. Tror det er lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 5. mars 2008 #1808 Del Skrevet 5. mars 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mars 2008 #1809 Del Skrevet 5. mars 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 5. mars 2008 #1810 Del Skrevet 5. mars 2008 Så fin mage! :-D Den har vokst godt på to uker, ja! Huff, kom på enda en ting jeg ikke liker med epidural. Må man ikke ha kanyle i armen da, eller tar jeg feil nå? Jeg har tidligere hatt blodprøveangst, og liker fortsatt ikke sprøyter og lignende (men hvem gjør vel det?) og tror ikke jeg takler kanyle i armen Jeg har det akkurat likedan som deg, jeg ser ikke at magen vokser før jeg tar bilde! Mannen ser det mye bedre enn meg, merkelig det der! Når jeg var i praksis fikk alle med epidural også veneflon i hånda og drypp. Kjipt for den med nåleskrekk! Men mange får jo drypp om de ikke har epidural, riestimulerende. Det går nok bra uansett, Knøttet Det er rart hvilke "urkrefter" som dukker opp når man skal føde barn Drømmer du mye om fødsler lenger da, Imli? Har jo vært en del drømmer tidligere Håper samboeren din greier å slutte å røyke, selv om det sikkert er vanskelig. Pappan min lusket ute på verandaen med røyken en stund etter at jeg ble født, han skulle slutte før jeg kom til Men det gikk til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pugsley Skrevet 5. mars 2008 #1811 Del Skrevet 5. mars 2008 Skal si du er sprek Imli! Sykkel og svømming!! jeg bøyer meg i støvet Er formen fin for tiden? Er jo ikke lenge til lille babyen kommer nå! er navnene bestemt? Blir spennende å høre hva dere har bestemt dere for når gullet er kommet. Håper du får en fin kveld, :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #1812 Del Skrevet 6. mars 2008 Når jeg var i praksis fikk alle med epidural også veneflon i hånda og drypp. Kjipt for den med nåleskrekk! Men mange får jo drypp om de ikke har epidural, riestimulerende. Det går nok bra uansett, Knøttet Det er rart hvilke "urkrefter" som dukker opp når man skal føde barn Drømmer du mye om fødsler lenger da, Imli? Har jo vært en del drømmer tidligere Håper samboeren din greier å slutte å røyke, selv om det sikkert er vanskelig. Pappan min lusket ute på verandaen med røyken en stund etter at jeg ble født, han skulle slutte før jeg kom til Men det gikk til slutt! Sånn veneflon i hånda har jeg fått før faktisk... Har ikke sprøyteskrekk jeg, heldigvis. Er redd for at det ikke skal virke skikkelig, bare. Også for det du nevner om at man kanskje må få ristimulerende fordi hele fødselen stopper opp. Liker liksom ikke tanken på å tukle med det naturlige forløpet... Men, men, vi får se Har ikke drømt om fødsler i det siste faktisk! Drømte at jeg tok ut ungen av magen helt selv da Men så var det ikke ferdig, så jeg putta den inn igjen! Ellers drømmer jeg masse rare usammenhengende greier for tida... Får håpe min kjære klarer å slutte å røyke ja... Har mine tvil men. Viljestyrken på det området er ikke akkurat på topp. Jeg orker ikke mase om det, han får finne utav det selv. Men jeg håper virkelig han klarer det... Skal si du er sprek Imli! Sykkel og svømming!! jeg bøyer meg i støvet Er formen fin for tiden? Er jo ikke lenge til lille babyen kommer nå! er navnene bestemt? Blir spennende å høre hva dere har bestemt dere for når gullet er kommet. Håper du får en fin kveld, :juhu: Hehe, ja, prøver jo å holde meg i form da... Det gnåles jo om det overalt, hvor viktig det er. Under fire uker igjen nå. Har ikke helt bestemt navn. Dvs jeg har bestemt guttenavn da. Kommer til å stå ganske hardt på det ja... Jentenavn er verre. Min kjære synes alle navna jeg foreslår er "kjerringnavn" Jeg hadde lyst til å kalle en evnt. jente for Johanne, men det det var visst grusomt i flg. mannen... Så det blir nok noe annet der. Har noen forslag, men det er liksom ingen navn som er "bra nok" for vårt lille mirakel Vi får se når h*n kommer, om h*n passer til å hete et eller annet spesielt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #1813 Del Skrevet 6. mars 2008 36+3 Dum ticker i dag og. Ja ja. Planen for dagen er å gå til butikken og kjøpe noen småting vi trenger. Da er jeg litt sprek i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 6. mars 2008 #1814 Del Skrevet 6. mars 2008 Håper du får en fin dag, Imli! Høres så koselig ut å forberede seg på baby og grue/glede seg til til fødsel. Jeg vet jo egentlig hvordan det er, men rart hvor fort man glemmer. Håper du nyter dagene! Når det gjelder fødselen, tror jeg du har veldig fin innstilling! Og så sprek som du holder deg, har du de beste odds for at det skal bli en ok opplevelse! Du kommer aldri til å høre meg snakke i store ordelag om hvor fantastisk flott en føsdsel er, til det var min for laaang og vond. Jeg var også av dem som i utgangspunktet ikke ville ha epidural, men da jeg oppdaget hvor utmattet jeg ble etter x antall timer, fik pipa en annen lyd.. Stiller du med et åpent sinn og er forberedt på at det blir en sjau, så stiller du sterkt. Og det er jo faktisk slik at mange synes det er en flott opplevelse, det kan jo godt være at du er blant dem! Jeg er mer opptatt av resultatet... og går gjerne gjennom det igjen for å få et barn til! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #1815 Del Skrevet 6. mars 2008 Håper du får en fin dag, Imli! Høres så koselig ut å forberede seg på baby og grue/glede seg til til fødsel. Jeg vet jo egentlig hvordan det er, men rart hvor fort man glemmer. Håper du nyter dagene! Når det gjelder fødselen, tror jeg du har veldig fin innstilling! Og så sprek som du holder deg, har du de beste odds for at det skal bli en ok opplevelse! Du kommer aldri til å høre meg snakke i store ordelag om hvor fantastisk flott en føsdsel er, til det var min for laaang og vond. Jeg var også av dem som i utgangspunktet ikke ville ha epidural, men da jeg oppdaget hvor utmattet jeg ble etter x antall timer, fik pipa en annen lyd.. Stiller du med et åpent sinn og er forberedt på at det blir en sjau, så stiller du sterkt. Og det er jo faktisk slik at mange synes det er en flott opplevelse, det kan jo godt være at du er blant dem! Jeg er mer opptatt av resultatet... og går gjerne gjennom det igjen for å få et barn til! til deg! Det blir nok vondt ja, men de fleste "glemmer" det nok på en måte. Ellers hadde nok ingen fått mer enn en unge Jeg både gruer og gleder meg. Gleder meg på en måte til å føde. Men så gruer jeg meg også, ikke nødvendigvis for smertene, men for at noe skal gå galt... Hadde jeg vært garantert en normal ukomplisert fødsel, hadde jeg nesten ikke grua meg i det hele tatt tror jeg. Men uansett er det jo resultatet man gleder meg mest til da. Gleder meg jo veldig til å møte den lille. Samtidig prøver jeg å nyte dagene før lillebaby kommer. Føler jeg klarer det ganske bra. Liker å ha baby inni meg jeg Blir spennende å se når h*n velger å komme da. Håper du snart får baby du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. mars 2008 #1816 Del Skrevet 6. mars 2008 Det er så spennende at det er så kort tid igjen her Tror nok det er normalt å både glede seg og grue seg. Vi aner jo ikke hva vi går til, bortsett fra at man skal få treffe mageboeren :-D Har du forresten fått deg sladris? Vi forventer å bli oppdatert når noe skjer vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #1817 Del Skrevet 6. mars 2008 Det er så spennende at det er så kort tid igjen her Tror nok det er normalt å både glede seg og grue seg. Vi aner jo ikke hva vi går til, bortsett fra at man skal få treffe mageboeren :-D Har du forresten fått deg sladris? Vi forventer å bli oppdatert når noe skjer vettu Ja, det er det som er så rart - å ikke vite hva man går til. En fødsel er jo liksom ikke noe man kan lese seg til hvordan er. Selvfølgelig generelle trekk ved alle fødsler, men så er jo alle ulike også. Det kommer til å bli rart tror jeg, når det begynner. Å tenke at NÅ skal jeg føde et barn... Nicky B. er min sladris Får bare håpe vi ikke føde samtidig Men hun er et par uker etter meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #1818 Del Skrevet 6. mars 2008 Herlighet, tror jeg må gå å legge meg. Sovner snart jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 6. mars 2008 #1819 Del Skrevet 6. mars 2008 Sov godt, imli Alltid godt med en dupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 6. mars 2008 #1820 Del Skrevet 6. mars 2008 Tankene på fødsel er bare merkelig. Og litt frustrerende! Jeg liker å vite hva jeg går til og å kunne forberede meg! Men akkurat her må jeg nok gi litt slipp på stålkontrollen, gitt ... Sov søtt, Imli - godt å ta seg en kåbbåistrekk innimellom! :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg