jente 79 Skrevet 28. februar 2008 #1641 Del Skrevet 28. februar 2008 Tror det er mest når man har NAV til å betale permisjonen, at det blir et problem med de ferieukene. Jeg er ikke fast ansatt, det er derfor NAV betaler meg og ikke arb.giver. Antagelig... Er jo ganske firkanta der noen ganger... Skulle NAV sette seg på bakbeina er jeg ganske sikker på at arbeidsgiver lar meg ta det sånn uansett... Jeg har jo 5 uker ferie, og de sier selv at de ønsker at vi bruker dem i riktig år så langt som mulig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. februar 2008 #1642 Del Skrevet 28. februar 2008 Får håpe jeg kan ta ferien neste år da. Eller få den utbetalt. Jeg har jo uansett krav på fem uker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. februar 2008 #1643 Del Skrevet 28. februar 2008 Får satse på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. februar 2008 #1644 Del Skrevet 28. februar 2008 Åh, nå har jeg lyst på sjokolade! Men vi har ikke sjokolade... Lillebaby romsterte så jeg kunne se bevegelser på utsiden av magen da jeg lå på sofaen i stad. Men da jeg ropte på min kjære så han skulle se, ble h*n selvfølgelig helt rolig... Typisk. H*n bruker ofte å slutte å bevege seg også, når han skal kjenne. Andre får ikke kjenne i det hele tatt. Mamma og søstrene mine har prøvd å kjenne på magen, men da blir det stilt der inne Ja, ja, de får vente til h*n blir født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 28. februar 2008 #1645 Del Skrevet 28. februar 2008 Har nettopp sendt mannen ned på butikken jeg fo å kjøpe litt godis, gravide lyster Kjenner til det med når andre skal kjenne på magen, da blir det som regel stille. Men min mor var heldig å klarte å kjenne et par dult en gang, morsomt. Mannen lå også å trykte på lillejenta her en kveld og da fikk han mange spark tilbake, he he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. februar 2008 #1646 Del Skrevet 28. februar 2008 Mannen kjenner mest spark om kveldene, når vi skal legge oss og sånn. Og han har kjent masse spark når han har våkna om natta og kjent på magen min. Er visst en liten natt-baby! Virker som om h*n begynner å få dårlig plass der inne, har vært masse romstering og pressing opp mot ribbeina mine i dag. H*n ligger visst litt trangt stakkar Tror magen har blitt litt større også. Så da blir det kanskje bedre plass? Av mangel på sjokolade ble det et par tesjeer nugatti Denne ungen kommer bare til å ville ha nugatti på brødskiva, har jo blitt fostra opp på det stakkar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. februar 2008 #1647 Del Skrevet 28. februar 2008 Dette med permisjon gir jeg snart opp... Tror vi må avtale møte med Nav. Trodde forresten ikke det var arbeidsgiver som vanligvis betaler permisjonen jeg? Jeg har som sagt ikke peiling Min baby er også slik at han slutter å bevege seg når andre vil kjenne Blått, rosa og grått? Høres ut som de forrige huseierene hadde litt spesiell smak, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. februar 2008 #1648 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er litt vanskelig det permisjonsgreine ja. Satser på at min går i orden nå, men man vet jo aldri... Jeg vet ikke hva som er vanlig ift hvem som betaler jeg... Men jeg tror jobben her ville betalt for meg om jeg hadde vært fast ansatt. Vet ikke om det er noen regler der... Babyene kan visst kjenne om det er noen andre enn mamma som tar på magen, så hvis de slutter å bevege seg er de bare sjenerte Blått, grått og rosa på lister og rundt skap og i vinduskarm ja... Og gangen var mørkegrønn... Tror de hadde spesiell smak ja. Vi synes det er greit med lyse farger, og heller henge opp bilder og andre fargerike ting. Lettere å fornye da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 29. februar 2008 #1649 Del Skrevet 29. februar 2008 Virker som om h*n begynner å få dårlig plass der inne, har vært masse romstering og pressing opp mot ribbeina mine i dag. H*n ligger visst litt trangt stakkar Tror magen har blitt litt større også. Så da blir det kanskje bedre plass? Hei! Godt å høre at alt er bra med deg. Det virker som om du er i veldig god form! Ble veldig nysgjerrig på magen din nå, får vi se en oppdatert mage eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. februar 2008 #1650 Del Skrevet 29. februar 2008 Så kjipe NAV er hos deg da. Jeg ringte NAV for å høre om dette med ferie for noen dager siden (det er NAV som betaler ut mine perm.penger) og de godtok at jeg tok 5 uker ferie (4 uker i sommer og 1 uke i september). Jeg tror det er ulik praksis ute og går hos NAV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1651 Del Skrevet 29. februar 2008 Hei! Godt å høre at alt er bra med deg. Det virker som om du er i veldig god form! Ble veldig nysgjerrig på magen din nå, får vi se en oppdatert mage eller? Er i god form jeg ja. Blir jo mer sliten osv, men jeg har sluppet unna de verste plagene, veldig heldig med det. Tenker jeg legger ut magebilde til mandag jeg, når jeg runder 36 uker Er litt spent på forskjellen selv Så kjipe NAV er hos deg da. Jeg ringte NAV for å høre om dette med ferie for noen dager siden (det er NAV som betaler ut mine perm.penger) og de godtok at jeg tok 5 uker ferie (4 uker i sommer og 1 uke i september). Jeg tror det er ulik praksis ute og går hos NAV. Ja, NAV har vært dumme... Og så rart at det er forskjellig praksis på forskjellige steder. Må snakke med dem om den siste ferieuka. Kanskje de godtar at jeg gjør som deg? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1652 Del Skrevet 29. februar 2008 35+4 I dag viser tickeren riktig! Skal på cafe med mamma etterpå, hun hadde fri i dag. Det blir koselig. Veldig fint vær i dag også! Holder det seg sånn i helga, får vi kanskje jobba litt i hagen. Jeg klippet jo hekken tidligere i vinter, og det ligger masse kvist utpå plenen - mindre pent... I dag er det skuddårsdagen også, er det ikke det? Og på søndag er det 1 mnd til lillebaby er bestillt! :juhu: Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 29. februar 2008 #1653 Del Skrevet 29. februar 2008 Lillebaby romsterte så jeg kunne se bevegelser på utsiden av magen da jeg lå på sofaen i stad. Men da jeg ropte på min kjære så han skulle se, ble h*n selvfølgelig helt rolig... Typisk. H*n bruker ofte å slutte å bevege seg også, når han skal kjenne. Andre får ikke kjenne i det hele tatt. Mamma og søstrene mine har prøvd å kjenne på magen, men da blir det stilt der inne Ja, ja, de får vente til h*n blir født. Sånn er det her også, typisk at det blir stille når noen andre kommer for å kjenne. Av mangel på sjokolade ble det et par tesjeer nugatti Denne ungen kommer bare til å ville ha nugatti på brødskiva, har jo blitt fostra opp på det stakkar... Her ble det visst Nugatti både til kvelds, frokost og lunsj Men jeg sper på med en appelsin og noen knekkebrød med makrell i tomat, det må vel hjelpe litt? Skal på cafe med mamma etterpå, hun hadde fri i dag. Det blir koselig. Veldig fint vær i dag også! Holder det seg sånn i helga, får vi kanskje jobba litt i hagen. Jeg klippet jo hekken tidligere i vinter, og det ligger masse kvist utpå plenen - mindre pent... I dag er det skuddårsdagen også, er det ikke det? Og på søndag er det 1 mnd til lillebaby er bestillt! :juhu: Ha en fin dag alle sammen! Kos deg på kafé med mammaen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1654 Del Skrevet 29. februar 2008 Sånn er det her også, typisk at det blir stille når noen andre kommer for å kjenne. Her ble det visst Nugatti både til kvelds, frokost og lunsj Men jeg sper på med en appelsin og noen knekkebrød med makrell i tomat, det må vel hjelpe litt? Kos deg på kafé med mammaen din! Ja, de blir stille når andre kommer gitt... Men litt søtt at de kjenner igjen mammaen og pappaen sin da Sunn mat nuller ut nagattien En brødskive med makrell i tomat (sunn) og en med nugatti (usunn) = sånn passe sunt. Iflg. mitt regnestykke Ja, nå blir jeg snart henta her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. februar 2008 #1655 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg liker tankegangen din, imli! Så dersom jeg spiser sjokolade eller noe annet søtt, nuller jeg det bare ut med frukt, grove brødskiver eller knekkebrød med makrell, leverpostei eller annet sunt pålegg? Og dermed kan jeg si at jeg lever sunt? Me like! Men har mengdeforholdet noe å si, tro? Det vil si, kan jeg spise ubegrensede mengder sjokolade og nulle det ut med én grov skive brød eller én appelsin? Er jeg fortsatt sunn da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. februar 2008 #1656 Del Skrevet 29. februar 2008 Kos deg sammen med mamman din i dag! Det er veldig koselig å ha en mor/datter-tur på café, synes jeg. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 29. februar 2008 #1657 Del Skrevet 29. februar 2008 Kos deg på cafè med mamma'n din imli! :-D Og ha en finfin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. februar 2008 #1658 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg spiste et kolibriegg idag (elsker den påskemarsipanen), men siden ingen så meg teller ikke de kaloriene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1659 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg liker tankegangen din, imli! Så dersom jeg spiser sjokolade eller noe annet søtt, nuller jeg det bare ut med frukt, grove brødskiver eller knekkebrød med makrell, leverpostei eller annet sunt pålegg? Og dermed kan jeg si at jeg lever sunt? Me like! Men har mengdeforholdet noe å si, tro? Det vil si, kan jeg spise ubegrensede mengder sjokolade og nulle det ut med én grov skive brød eller én appelsin? Er jeg fortsatt sunn da? Godteri og usunt pålegg blir på mirakuløst vis borte med en gang man spiser litt grønnsaker, en frukt eller sunt pålegg, blir konklusjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #1660 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg spiste et kolibriegg idag (elsker den påskemarsipanen), men siden ingen så meg teller ikke de kaloriene Stemmer - det er også et smutthull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg