Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Du må da bare "skeie ut" med en sjokoladebit! Du er jo så trent og i så god form at det synes jeg du kan gjøre med god samvittighet :)

Tenk det bare er to uker igjen da! Håper du slipper å gå over tiden. En venninne av meg gikk to uker over tiden og hun var så lei at hun ikke visste hvor hun skulle gjøre av seg. Hun slapp heldigvis at legene tok vannet for henne, men det var like før.

Jeg heier fremdeles på 1 april jeg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:danser: 38 uker :danser:

Skjønner godt at du vil ha noen rundt deg som er i samme situasjon som deg. Men på helsestasjonen har de kanskje barseltreff? Her samler de sammen de som har fått samme mnd til treff. I første omgang på helsestasjonen og etterhvert møtes de på eget initiativ. Hos oss skar det seg etter 6 mnd, men jeg traff mange hyggelige damer iallefall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da bare "skeie ut" med en sjokoladebit! Du er jo så trent og i så god form at det synes jeg du kan gjøre med god samvittighet :)

Tenk det bare er to uker igjen da! Håper du slipper å gå over tiden. En venninne av meg gikk to uker over tiden og hun var så lei at hun ikke visste hvor hun skulle gjøre av seg. Hun slapp heldigvis at legene tok vannet for henne, men det var like før.

Jeg heier fremdeles på 1 april jeg! :klemmer:

Jada, har holdt meg rimelig i form i alle fall :) Blir nok litt godteri i påska da...

To uker over tida er ikke akkurat drømmen nei.

Blir spennende å se om en av dere har rett da! Tror det første datoen som er tippa er den 24.

:danser: 38 uker :danser:

Skjønner godt at du vil ha noen rundt deg som er i samme situasjon som deg. Men på helsestasjonen har de kanskje barseltreff? Her samler de sammen de som har fått samme mnd til treff. I første omgang på helsestasjonen og etterhvert møtes de på eget initiativ. Hos oss skar det seg etter 6 mnd, men jeg traff mange hyggelige damer iallefall :klemmer:

Ja, jeg skal i alle fall høre om det finnes noe sånt. Hadde vært gøy å ha noen venninner som også har baby :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med å savne venninner som er i samme situasjon. Kjenner flere som har små barn, men ingen som er gravide. Hadde vært så koselig å dele erfaringer og tanker med en annen som var gravid.

Du får satse på at helsestasjonen har treff for de som har født i samme periode. Det har de i hvert fall her.

14 kg opp hittil må jo være akkurat passe. Men skjønner at du ble glad for å ikke ha gått opp noe i det siste :)

Å... Det høres ut som du er veldig klar for å møte den lille :rødme: Håper for din del at du slipper å gå over tiden. Mamma mener jo bestemt at fullmånen kommer til å påvirke hos meg (fullmåne 18. juli, termin 20. juli), så det blir spennende å se om noe skjer hos deg når det er fullmåne ;)

God påske, Imli :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde noen venninner som også skulle ha barn jeg... :sjenert: Leser om så mange her som har masse venninner med babyer og babyboom i venneflokken. Sånn er det ikke her... Har også lyst til å ha noen å prate graviditet og baby med i virkeligheten... Ikke noe negativt om dere KG-venner da; veldig glad for å ha dere! :klemmer:

Jeg trodde jeg måtte gå alene i permisjonstiden helt til det plutselig poppet frem nyheter fra to venninner.. Ei skal ha i september og ei i oktober. Så det blir nok spennendes!

Jeg har ei veldig god venninne som ikke skal ha barn selv, men som er veldig opptatt av at jeg skal ha. Og da blir det jo litt stas :) Har du ingen av dem? Tror nok permisjonstida kommer til å gå fint uansett jeg :Nikke:

Og godteri må du bare kose deg med! Det er jo det påska er til! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:juhu: 38 uker!!! :juhu:

Tenk at det kan skje noe når som helst nå. Spennende om fullmånen har noe å si da :-D

Håper i hvert fall at du slipper å gå over...

Godt vekta står litt stille nå. Kose deg litt med god samvittighet. ER tross alt påske.

Her også mener jeg at helsestasjonen arrangerer treff. Det kurset vi har er jo kun over to kvelder og ser ut til å ha masse på programmet, så jeg regner ikke å bli kjent med noen der.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: :banantroll: :duskedame::tommelopp: 38 uker! :tommelopp::duskedame: :banantroll: :juhu:

:vekt: di kan du jo bare være strålende fornøyd med da!! Det virker som du er ganske tynn fra før, så det hadde sikkert ikke gjort noe om du hadde lagt på deg ennå mer også.

Verre for meg, jeg er ikke tjukk, men har grov beinbygning og nok å ta av. Fikk beskjed av legen om at jeg burde ikke legge på meg mer enn 10-12kg....Mamma har hatt to svangerskap, og ved begge gikk hun opp ca 25kg, fordi hun fikk så masse vann i kroppen. Det første døgnet etter hun fødte meg, gikk hun ned 17-18kg...Det sier litt!!!

Sa fra dette til legen min, men han svarte ikke noe spesielt på det annet enn igjen å påpeke at jeg fikk ikke lov å gå opp mer enn 10-12 kg....hmm!!!! Hadde vært fint det, altså, men med mine gener veit jeg sannelig ikke om det er mulig....

Gleder meg til nytt magebilde!!! ;) ;) :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica85: Jeg er som deg. Grov beinbygning. Mamma gikk opp nesten 30 kg begge gangene hun var gravid.

Jeg har foreløpig gått opp 5 kg. Så slett ikke sikkert du er lik din mor.

Ellers synes jeg legen din hadde en merkelig holdning. Klart det er greit å si det kan lønne seg å ikke gå opp mer. Spise sunt osv osv. Men at du ikke får lov å gå opp mer :overrasket:

Det er jo ikke lett å styre hvor mye vann en får i kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var godt å høre, jente79! :) Håper virkelig ikke at jeg blir som mamma, det høres ikke noe fristende ut....

Syns det var litt drøyt det han sa , jeg også.. At jeg ikke får lov å gå opp mer enn det. Som du sier; En styrer jo ikke hvor mye vann en får i kroppen! Jeg kan selvfølelig kontrollere maten og hva jeg har i meg, men væskeansamlinger klarer jeg da ikke å råde over.

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, 38 uker og babyen kan komme når som helst! :-D :hoppe: :juhu: Blir utrolig spennende, og spennende å vite kjønn til slutt! :-D

Kjempebra at du ikke har gått opp mer, synes ikke 14kg er mye, det er vel rundt gjennomsnittet? Sjokolade til frokost hørtes godt ut :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:banantroll: 38 uker :banantroll:

Håper fullmåne skal påvirke fødselen, ja :)

Jeg også vil gå gravid sammen med noen jeg kjenner, jeg og søsteren min begge prøver nå, men ingen blir gravide. Jeg er store søster så jeg håper jeg blir gravid først og hun rett etterpå slik at vi kan dele gleden sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! Nå kan det jo skje når som helst!!! :hakeslepp:

Gratulerer så mye med 38 uker!!! Hvem er sladrisen din forresten?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei, jenter :)

Koselig og komme innom boka til masse hilsener :klemmer:

I dag dro jeg og mannen til byen etter litt dusj-romantikk. Fikk kjøpt et sengesett og noen kluter, og så fant vi babybadekar til bare 120 kr, så da kjøpte vi det like godt. Prøvde også å finne noen sånne koseklær til meg som jeg kan ha på barsel og hjemme rett etter fødsel, men det viste seg å være lettere sagt enn gjort. Alle sånne kose-gensere har jo hetter og glidlås! :sur: Og jeg hater hetter og glidlåser.... Finnes det ikke normale gensere? Det eneste som ikke har hetter og glidlås av sånne ikke-fancy gensere, er sånne tynne langerma t-sjorter. Men de er jo så tynne og dessuten litt for ettersittende til at jeg kommer til å føle meg vel i det tror jeg. Hjemme har jeg to hettegensere og tre sånne langerma t-sjorter. Det er alt jeg har av gensere :overrasket: Så det blir vel til å dasse rundt i sykehussjorte på sykehuset da... :sukk: Hadde vært greit med noe jeg kunne følt at jeg så, om ikke bra ut i, så i alle fall noe jeg kunne se ikke fullt så shabby ut i...

Ellers merker jeg at jeg blir veldig sliten og trøtt om dagen. Rundt 12-tida har jeg liksom null krefter igjen. I dag var jeg helt utslitt da vi kom hjem i ett-tida og måtte gå rett og legge meg. Har hatt masse kynnere i dag også, uten at jeg har anstrengt meg noe særlig. Hadde vel nesten hvert femte minutt en periode i ettermiddag... Ikke akkurat vondt, men ubehagelig. Får satse på at det er kroppen som øver seg. Kan jo faktisk bli bebis når som helst nå... Uten at jeg tror det kommer noe med det første akkurat. Men fullmåne skal jo kunne påvirke da ;) Vi får se. Nicky B er forresten sladris.

14 kg er jo ikke så ille nei, hvis det blir med det. Håper i alle fall det ikke blir mer enn et par kilo til. Og at det sklir fort av igjen. Men synes det var spesielt av legen til Monica85 å "bestemme" hva du kunne gå opp! :sjokk: Man kan ikke styre det noe særlig, uansett hvor sunt man lever. Og så lenge du ikke er veldig overvektig, er det jo ikke noen fare akkurat. Tror jeg ville bytta lege om det var min lege; jeg hadde blitt helt deprimert om noen skulle kommentert vekta mi sånn. Det har heldigvis ingen gjort med meg.

Skal til JM i morra, får spørre henne om sånne treff på helsestasjonen. Håper det finnes sånt her og. Har jo venninner som synes det er stas at jeg skal ha baby da, men hadde vært artig med noen i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg bladd gjennom og lest alle innleggene på 104 sider *puh*

Har vært moro å følge med gjennom svangerskapet, håper og antar at alt vil gå fint videre også :)

Jeg har forresten gjennom alle sidene hatt på følelsen at det blir en :babygutt:

Endret av bergen2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei!

Nå har jeg bladd gjennom og lest alle innleggene på 104 sider *puh*

Har vært moro å følge med gjennom svangerskapet, håper og antar at alt vil gå fint videre også :)

Jeg har forresten gjennom alle sidene hatt på følelsen at det blir en :smilbla::babygutt:

:hallo:

Så hyggelig med nye lesere. Og du er jammen tålmodig som har lest gjennom alle sidene! :klappe: Moro at det jeg skriver er gøy å lese for andre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du ikke fant noen klær du likte da... Greit å ha noe en føler seg litt vel i ja.

Spennende om det blir fødsel i påsken da :-D

Får håpe du slipper å vente for lenge.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå får vi se. Har fått ordere av søstra mi om å føde i påska (hun er hjemme på påskeferie, bor i Trondheim) og motsatt ordre av svigers, som er på ferie hele påska. Lurer på hvem lillebaby adlyder? :ler:

H*n kommer vel når h*n selv finner det for godt tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...