MellonCollie Skrevet 15. mars 2008 #2021 Skrevet 15. mars 2008 Argh, som du vet, så kjenner jeg meg jo godt igjen i hva du snakker om Mannfolk kan være noe herk innimellom, og spesielt nå som babyen deres kan komme "når som helst" så burde han ta litt ekstra hensyn og tenke seg litt om. Håper det går bedre nå utover dagen
Midnattsol Skrevet 15. mars 2008 #2022 Skrevet 15. mars 2008 En kjent problemstilling! Jeg tenker også at hvis han allikevel ikke skal holde seg til det klokkeslettet han har sagt, så får han la være å si noe. Har flere ganger sagt at kompisene er så flinke på å dra ut tiden" og bare skal ta en øl til eller bare skal et eller annet før de avslutter. Men han kan jo bare dra?! Mannfolk altså! Og bedre blir det jo ikke når man må legge seg ved siden av en alkoholstinkende mann som sovner med en gang hodet treffer puta. Vel vel, bare vent til JEG skal på byen igjen. Håper det går bedre.
Gjest Moonshadow Skrevet 15. mars 2008 #2023 Skrevet 15. mars 2008 Oi. Her går det unna. Kan jo skje når som helst nå
monja Skrevet 15. mars 2008 #2024 Skrevet 15. mars 2008 Skjønner godt at du ble både redd og sint. Tenk så mye enklere det hadde vært om han hadde sendt deg en melding først om at han ble senere enn avtalt? Men som andre sier her.....han er jo bare en mann.
Knøttet Skrevet 15. mars 2008 #2025 Skrevet 15. mars 2008 Skjønner godt at du ble irritert og lei deg over mannen! Jeg mener også at om han lover noe så skal han holde det, hvis han ikke vet om han kan holde det han lover så skal han ikke love det men heller si at han kommer hjem f.eks mellom tolv og to. Håper dere fikk snakket ut og ordnet opp
Gjest Indo Skrevet 15. mars 2008 #2026 Skrevet 15. mars 2008 Skjønner godt at du ble både redd og sint. Tenk så mye enklere det hadde vært om han hadde sendt deg en melding først om at han ble senere enn avtalt? Men som andre sier her.....han er jo bare en mann. Ja nettopp! Slik er min sin også. "Skal bare ut å ta en øl, kommer tidlig hjem igjen". Timene går, og plutselig er klokka blitt midt på natta. "kommer snart! Står i taxi-kø nå"..En time til, ingen mann. "Dro på nach. Kommer NÅ!" men noooooo..ingen mann..Er det så fryktelig vansklig å sende en bitteliten mld om hva som skjer? Anyhow! Blir spennende dette her Imli! Snart baby på deg=)
Tussi! Skrevet 16. mars 2008 #2027 Skrevet 16. mars 2008 Hvordan går det egentlig Imli? Ser du ikke har vært innom her i hele dag? Du har vel ikke havna på sykehuset allerede?
Concertina Skrevet 16. mars 2008 #2028 Skrevet 16. mars 2008 Wow, bare 2,5 uke igjen... det vil jo si at lillebaby kan komme når som helst egentlig det! Spennende!
Gjest imli Skrevet 16. mars 2008 #2029 Skrevet 16. mars 2008 Hei alle sammen! Jeg er her ennå Var faktisk så gæren at jeg brukte dagen på annet enn KG i går Takk for støttende innlegg, jenter. Setter pris på det Disse mannfolka kan være så dumme... Det er visst veldig vanskelig å si "nei, jeg må hjem" når de andre foreslår en øl til... Er visst mange mannfolk her som er dårlige på det ser jeg. Når jeg er sammen med venninner, har jeg ingen problemer med å si at jeg må gå nå, og faktisk gjennomføre det, når jeg har sagt til mannen at NÅ kommer jeg hjem. Derfor blir jeg ganske irritert, fordi jeg holder avtalene mine... Ja, ja, vi fikk uansett prata sammen da han våkna. Da huska han ikke hva han hadde sagt dagen før... Typisk. Så han var enig i at han hadde vært dum da. Og lova at han aldri skulle gjøre sånt mer. Vel. Det tar jeg med en klype salt... Men han unnskyldte seg veldig da. Og modererte seg med at han skulle i alle fall ikke gjøre sånt før babyen kom. Han har lova å ikke drikke noe særlig fra og med i morra, når det er to uker igjen. Så han følte vel at han måtte bøtte ned for å kompensere da... Men jeg fikk i alle fall sagt hva jeg følte, at jeg blir både redd og lei meg når han oppfører seg sånn, og at jeg er redd han skal holde på sånn når vi får en liten baby feks... Så vi får bare håpe han skjerper seg. Vi var i byen i går, og fikk kjøpt madrass til babyen (endelig) og stellematte. Da mangler vi egentlig bare litt kluter og sånt. Jeg har kommet litt lenger på å pakke sykehusbagen. Har funnet ut hvor lite klær jeg faktisk har... Har ikke en eneste genser, bortsett fra sånne tynne ettersittende i bomull... Og bukser... Pakka ned en joggebukse jeg. Er ikke så optimistisk at jeg tror jeg kommer inn i noe annet. Må se om jeg finner noen andre gensere. Tror ikke jeg ser så fin ut i overkroppen at ettersittende gensere er noe å trakte etter. Ellers så tror jeg denne ungen ligger like mye i låra mine som i magen. Prøvde en shorts som lå i skuffen for moro skyld, som tidligere var litt løs over låra og rumpa. Nå var den veldig trang... Men jeg kunne nesten dra igjen glidlåsen da. Rare greier. Og kjedelig. Var ikke akkurat fornøyd med låra mine fra før av... Har fått masse, små strekkmerker øverst på låra, men ingen på magen. Godt gjort må jeg si... Ja, ja, er ikke så nøye på strekkmerker, de blekner, men håper lår og rumpe blir litt penere (les: mindre) etterhvert... I går kveld var vi faktisk ute og spiste For alt vi vet kanskje vår siste helg sammen alene? Så min kjære var gentelman i går Litt dårlig samvittighet ja. Det har han godt av. Men det var veldig koselig da. I dag er planen å pakke ferdig sykehusbagen. Folk i terminklubben føder jo før termin som bare det, så hvem vet? Kjente jo litt sånn stikking og nedpress her for et par dager siden, men nå er det rolig her. Kjenner jeg begynner å bli mer og mer klar for å føde. For bare noen få dager siden var jeg sånn at jeg tenkte "håper ikke det starter nå", men nå begynner jeg å bli klar. Er sikkert en litt sånn mental prossess også. Jeg gleder meg litt jeg. Til selve fødselen liksom. Det blir i alle fall spennende Nei, nå skal jeg avslutte dette utrolig lange innlegget Ha en fin dag alle sammen!
Ella* Skrevet 16. mars 2008 #2030 Skrevet 16. mars 2008 Hei Så bra at dere fikk skværet opp, og attpåtil fikk en koselig middag sammen Og nå er det mest nødvendige i hus til babyen kommer også? Sikkert godt å ha ting på plass. Du blir nok mindre veldig snart, inkludert lårene. Sikkert ikke noe å bekymre seg for
linky Skrevet 16. mars 2008 #2031 Skrevet 16. mars 2008 Så koselig da å gå ut å spise, det har vi planer om i dag Ja, det er virkelig spennendes tider hos deg nå, kjekt å følge med deg Gleder meg også til fødselen nå, tror det blir en fin opplevelse. Jordmor fortalte en god del om hvordan det blir når barnet er født, foreks. at mor, far og barn får være alene noen timer på fødestuen etterpå og bare kose seg Skal bli artig å lese de forskjellige fødselshistoriene etetrhvert.
monja Skrevet 16. mars 2008 #2032 Skrevet 16. mars 2008 Så godt at dere fikk snakket sammen og at dere gikk ut og koste dere sammen etterpå. Tenk om det er deres siste helg bare dere to Jeg kjenner jeg har så lyst til å snuse inn babylukt igjen.
Gjest imli Skrevet 16. mars 2008 #2033 Skrevet 16. mars 2008 Hei Så bra at dere fikk skværet opp, og attpåtil fikk en koselig middag sammen Og nå er det mest nødvendige i hus til babyen kommer også? Sikkert godt å ha ting på plass. Du blir nok mindre veldig snart, inkludert lårene. Sikkert ikke noe å bekymre seg for Ja, vi blir alltid fort venner igjen Nå ligger han på sofaen og snorker her. Ble litt drøyt for ham å stå opp kl 8 i dag Nå skal vi ha det meste ja. Må ha badebalje da, men lurer på om vi ikke klarer oss med den plastbalja vi har? :klø: Koster jo liksom 300 kr for en sånn spesial-baby-badebalje, men vet liksom ikke hvor nødvendig det er. Vi får prøve oss litt fram tror jeg. Vi trenger litt kluter og sånne ting da, og sikkert noe mer ammeinnlegg og den slags, men det venter vi litt med tror jeg. Får håpe det ekstra fettet på lår og rumpe er reservelager til amming, og forsvinner litt kjapt. Håper virkelig jeg får til amminga... Så koselig da å gå ut å spise, det har vi planer om i dag Ja, det er virkelig spennendes tider hos deg nå, kjekt å følge med deg Gleder meg også til fødselen nå, tror det blir en fin opplevelse. Jordmor fortalte en god del om hvordan det blir når barnet er født, foreks. at mor, far og barn får være alene noen timer på fødestuen etterpå og bare kose seg Skal bli artig å lese de forskjellige fødselshistoriene etetrhvert. Ja, nå blir det spennende her etterhvert. Gleder meg veldig i grunnen. Men merker ikke noe spennende nå da Har jo merket litt nedpress og vonde stikkinger. Men ingenting hverken i går eller i dag.
Gjest imli Skrevet 16. mars 2008 #2034 Skrevet 16. mars 2008 Så godt at dere fikk snakket sammen og at dere gikk ut og koste dere sammen etterpå. Tenk om det er deres siste helg bare dere to Jeg kjenner jeg har så lyst til å snuse inn babylukt igjen. Ja, for alt vi vet kan det jo bli baby neste uke! Er i alle fall ikke lange tida igjen alene. Mannen skal ha fri hele påska da, så det blir jo koselig. Snart baby på hele gjengen her
monja Skrevet 16. mars 2008 #2035 Skrevet 16. mars 2008 Jeg ville prøvd med den balja dere har jeg da. Kommer ikke til å kjøpe noen ny balje til babyen. Smurfen bada i vasken på badet den første tiden han.
Gjest imli Skrevet 16. mars 2008 #2036 Skrevet 16. mars 2008 Jeg ville prøvd med den balja dere har jeg da. Kommer ikke til å kjøpe noen ny balje til babyen. Smurfen bada i vasken på badet den første tiden han. Takk for råd. Jeg tror vi prøver det altså. Vasken på badet er jo også et alternativ i begynnelsen Vi prøver liksom å ikke la oss rive med av alt man bare MÅ ha
linky Skrevet 16. mars 2008 #2037 Skrevet 16. mars 2008 Vi kjøpte bare en en rimelig badebalje på Ikea vi
monja Skrevet 16. mars 2008 #2038 Skrevet 16. mars 2008 Takk for råd. Jeg tror vi prøver det altså. Vasken på badet er jo også et alternativ i begynnelsen Vi prøver liksom å ikke la oss rive med av alt man bare MÅ ha Sant. Det er masse man MÅ ha og etter en stund oppdager man at man kanskje ikke MÅ ha det likevel. Vi fikk jo en baby som hata vann vi, så badebalje var ganske bortkasta. Etterhvert fikk vi låne en TummyTub, men hadde ikke kjøpt den selv uansett. Denne gangen ser vi det an.
Gjest imli Skrevet 16. mars 2008 #2039 Skrevet 16. mars 2008 Vi prøver å holde både utstyr og utgifter på et minimum her... Så får vi heller suplere etter hvert tror jeg.
Gjest imli Skrevet 16. mars 2008 #2040 Skrevet 16. mars 2008 Nei, nå må jeg prøve å gjøre litt her. Rydde litt, pakke litt og sånt. Fint vær i dag også. Vi skal begynne å så litt grønnsaker også, prøver å anlegge en slags kjøkkenhage her
Fremhevede innlegg