Gjest *smak* Skrevet 16. april 2008 #261 Del Skrevet 16. april 2008 Hei til Fru Fomle, Lille Ballerina, Knøttet, Alison og Yvonne. Kjekt at dere titter innom meg av og til! I dag har jeg vasket bort grønske på gelenderet på terrassen. Fikk ikke tid til å skure tregulvet på terrassen, jeg skal nemlig klargjøre det for beising. Men det er nok litt for tidlig å beise det enda da det er frost om nettene. Sola tok skikkelig godt i dag da jeg jobba. I går plantet jeg noen gladiol løker, håper jeg har mer flaks med disse enn de jeg plantet i fjor, de ble det som tidligere sagt ikke noe av.. Skal iallefall passe på å gjødsle jorda godt. På lørdag skal samboeren og mannen til mor bygge gjerde rundt terrassen nede. Gleder meg til de er ferdige, tror det kan bli fint i hagen vår også etterhvert. Nå blir det snart smoothie her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. april 2008 #262 Del Skrevet 16. april 2008 Blir nok kjekt med nybeiset veranda når finværet kommer for fullt :-D Åh, smoothie! Tror jeg må overbevise mannen om å lage det snart igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Livia Skrevet 17. april 2008 #263 Del Skrevet 17. april 2008 Nå ga du meg to ideer, *smak*: Skure bort grønske, og lage smoothie. Det skal jeg gjøre i finværet som er meldt til helga! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 22. april 2008 #264 Del Skrevet 22. april 2008 Hei Knøttet og Livia! Kjekt at jeg ga deg noen positive ideer til helgesysler Livia. Jeg har funnet et lurt triks anngående smoothien. Jeg tar litt modne bananer oppi for å gjøre den ekstra søt, nam. Fruktsukker er jo ikke så "farlig" som rafinert sukker. Jeg må tenke litt sånn fordi jeg har litt høyt blodsukker. Heldigvis kan jeg regulere det med kosten og trim foreløpig. Argh.. fikk ikke sove i natt... typisk. Det værste er at jeg ikke føler meg trøtt heller.. Ja ja jeg får sikkert sove i natt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 27. april 2008 #265 Del Skrevet 27. april 2008 Nå har vi utvida terrassen og fått et fint gjerde rundt. Synes mannen til mor og samboeren var tapre som sto på i regnvær for å få det ferdig. Å det har blitt så fint! Nå gjelder det bare å fylle opp blomsterkrukkene med jord og vakre blomster for å skape et trivelig miljø på uteplassen vår. Nå har jeg tenkt å prøve å gå ned i vekt. Jeg bør abosolutt gå ned noen kilo. Skal prøve å gå tur hver morgen, det vil jo bli en fin start på dagen. Så får jeg overskudd til å drive med huslige sysler også. Jeg skal ta mindre porsjoner med middag og prøve å spise regelmessig. Jeg har allerede blitt flink til å spise mer frukt og grønt. Dessuten drikker vi smoothie om kveldene, noe som er både sundt og godt dessuten dekker det søtbehovet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 27. april 2008 #266 Del Skrevet 27. april 2008 Et stk nattevakt innom og vandrer i mørket Lenge siden jeg har vært her nå, og må oppdatere meg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. april 2008 #267 Del Skrevet 27. april 2008 Vi har også pyntet istand terrassen for våren/sommeren, er ikke helt ferdig enda... men blir koselig med grilling og spising ute til sommeren. :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 28. april 2008 #268 Del Skrevet 28. april 2008 Det var nok kjekt å få utvidet terrassen. Nå får du bare håpe på en fin sommer slik at dere får brukt den mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. april 2008 #269 Del Skrevet 28. april 2008 Banan i smoothie er kjempegodt! Det bruker vi alltid, det gir så god smak Jeg hørte nylig at fruktsukker var like skummelt som vanlig sukker, men det nekter jeg å tro på... Det høres jo helteit ut, man skal da ikke ha dårlig samvittighet for å spise frukt! Så kjekt å få utvidet terrassen! :-D Høres ut som måten din å gå ned i vekt på er bra. Kjempefint med gåturer, mindre porsjoner og mer frukt og grønt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 29. april 2008 #270 Del Skrevet 29. april 2008 Satser på en flott sommer, det har vi fortjent synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 11. mai 2008 #271 Del Skrevet 11. mai 2008 Nå har vi plantet blomster i krukker og gjort det koselig rundt oss på den nye terrassen. De har også bygget en slags benk som vi kan ha puter og blomsterkrukker på. Kjøpte disse på KID, synes de var fine. Vi klippet også hekken for å få den tettere. Tenkte å steke noen vafler snart. Ellers har vi ikke planer i dag, skal bare slappe av bortsett fra litt husarbeid. Eller... kanskje jeg går meg en tur, det hadde vært deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 11. mai 2008 #272 Del Skrevet 11. mai 2008 Vi har også kjøpt slike bare en annen farge :-D Her regner det i strie strømmer, så vi er inne vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. mai 2008 #273 Del Skrevet 12. mai 2008 Åååh, vafler! God pinse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 12. mai 2008 #274 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg kan tenke meg at dere har fått det fint på den nye terrassen nå som dere har fylt krukkene med blomster . Det har jeg også lyst til å gjøre, men drøyer enda litt til. Selv om det har vært skikkelige sommertemperaturer her jeg bor i det siste, kan det fremdeles komme netter hvor det er kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. mai 2008 #275 Del Skrevet 16. mai 2008 Ønsker deg og dine en fin 17.mai feiring !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 17. mai 2008 #276 Del Skrevet 17. mai 2008 Håper alle har hatt en fin 17 mai! Vi så russetoget i år siden min niese gikk der. Uheldigvis så jeg ikke henne, de går så fort synes jeg. Ellers har vi vært bedt til både koldtbord og smørbrød. Været har vist seg fra sin beste side, bortsett fra litt kald vind. Jeg skulle ha tatt på strømpebukse fordi det var litt kaldt med bare bein. Jeg hadde en hvit kjole med en rød blazer over. Følte meg litt tykk i kjolen men det er vel det jeg er . Kjøpte sånn hold-in truse for å se slankere ut, men synes ikke det var så vellykka. Har aldri gått med sånn hold-in før, ikke akkurat sexy . Veldig lurt å kjøpe skruer og smågodt etterpå da.. Ellers har jeg hatt en litt vond tid. Har slitt mye med angst. Det har resultert i at jeg har vegret meg for å gå tur fordi jeg er redd jeg skal få anfall mens jeg går tur. Men når det er sagt føler jeg at jeg er i utvikling også i forhold til det å få en strukturert hverdag. Jeg prøver å ha planer med hver dag og er knallhard med meg selv når jeg ikke gidder. For det skjer ofte at jeg ikke gidder. Jeg tvinger igjennom viljen min og blir så glad når jeg har gjennomført det jeg planla. Man får jo energi når man gjør ting og dermed blir man lykkelige også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 17. mai 2008 #277 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Høres ut som du har hatt en fin 17. mai. Dere har vært heldige med været. Her snødde det , men vi fikk heldigvis en bra dag likevel. Trist å lese at du har slitt med angst den siste tiden. Det er nok ikke så lett å få gjenomført alt du ønsker på dårlige dager. På den andre siden så føles det veldig godt når en klarer å gjenomføre de målene en setter seg. Du setter kanskje litt for høye mål for hva du skal gjøre i løpet av en dag? Håper du får det bedre framover . Endret 19. mai 2008 av Alison Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 19. mai 2008 #278 Del Skrevet 19. mai 2008 Høres ut som en fin 17.mai, og herlig at dere også var heldige med fint vær! :-D Vondt å høre om den angsten din... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 22. mai 2008 #279 Del Skrevet 22. mai 2008 Trist at du har slitt i det siste, men det virker som om du er i gang med å ta kontrollen. Hva med å legge ut dagens program i dagboka di? Det motiverte meg en stund. Høres så koselig ut hos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 22. mai 2008 #280 Del Skrevet 22. mai 2008 Varm fra meg Synes du er ei tøff jente jeg. Er ikke alt som er like enkelt i livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå