Gå til innhold

Skal barna lære på skolen at homofili er naturlig?


Frigg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei

ja jeg mener at det er riktig, det er en anturlig variasjon av arten akurat som hos andre arter, sel om det er klart at det fra naturens side har vert intensjonen at en skal vere heterofile men ingen kan noen for vordan di er fodt og ma fa leve slik di er uten og blir domt for det

Når det gjelder rett til og adoptere og det med barn er jeg mer i tvil, jeg mener at di som far barn med ukjent donor er utrolig egoistiske, jeg husker et program i danmark om flere mødre som angret på det i etertid di fik problemer når barna spurte om vem som er biologisk far og di ike hade noe svar og advarte andre mot det, heldigvis klarte noen og spore op faren, intil det eventuelt blir mulig med navngit donor syns jeg løsningen ei lesbisk kvine pa tv valgte var bedre, hun ingik samarbeid med en homofil man som ogsa ønsket seg barn som donor, og di oprdro barnet sammen sel om di ikke bodde sammen akrurat som andre foreldre eter brud

jeg mener at barn har best av og vokse op med naturlige foreldre og det er naturlig for barn og ha en far og en mor, to kviner kan ikke fa barn og ikke to menn da mener jeg det er en unaturlig familie, det vil si jeg mener ike at det er unaturlig at homofile og lesbiske har barn men da bør det altsa vere et samarbeid der for eksempel et lesbisk og et homofilt par samarbeider, barnet har et hjem med to fedre og et hjem med to mødre :sol: jeg mener at di gjerne ma fa barn men pa barnas premiser

jeg mener at dete ike er diskriminerende, homofile ma ogsa ta konsekvensen av vordan di er skrudd sammen det er ike vi som har git det begrensninger men naturen det ma di akseptere

jeg mener dog at homofile par skal ha samme rett som andre til og bli fosterforeldre der er jeg enig med barnevernet det handler om insikt i/kunskap om barnets fortid og mulighet for og hjelpe det

na var det ikke dete detbaten gik ut pa men jeg syns det var greit og si mit syn siden det med adopsjonsforeldre kom op

til emi

jeg syns du ma huske pa her at det er forskjel pa adopsjon stebarnsadopsjon i stebarnsadopsjon kan det vere mange faktorer som kan virke in pa va barna kaller dem

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere at barna skal lære på skolen at homofili er naurlig?

Jeg synes man skal lære at ordet "naturlig" ikke nødvendigvis er naturlig å bruke. Og så synes jeg man skal lære seg biologi og vil der oppdage at det mange innbiller seg er unaturlig, faktisk er langt mer vanlig enn man trodde.

I det hele tatt synes jeg ordet "naturlig" er unaturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har du kanskje misforstått meg en smule?

Ellers har vel i grunnen gjesten og jeg avblåst diskusjonen (som var litt off topic) oss mellom, og ønsket hverandre godt vær på hver vår måte.

Ingen vits i at du og jeg fortsetter avsporingen da vel?

hei

neida poenget var bare at du koplet det gjest sa som vanlig adopsjon jeg mente det var stebarnsadopsjon

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjorde ikke det Tule. Var ikke det som var poenget i det hele tatt. Poenget var om vi skal behandle folk likt, eller om vi skal behandle familier med homofile foreldre annerledes enn de med hetrofile foreldre.

Utfra et tidligere utsagn trakk jeg inn et spørsmål rundt adoptivfamilier, for å belyse at nevnte utsagn ble helt feil.

hei

jeg er enig i det, men poenget var at man skal snake om det likt om det er en lesbisk eler heterofil partner av mor som stebarnsadopterer eler om en homofil partner av far som stebarns adopterer som om en heterofil partner gjor det, adopsjon der barnet er adoptert av bege foreldre blir noe annet, at barnet betegner en homofil steforelder som har stebarnsadoptert likt som en heterofil er selfolgelig naturlig men det er en annen situasjon en et par som adopterer et barn derfor er det en anen debat

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det neste blir vel at vi skal lære at pedofili er normalt. Homofili er og blir unormalt. Vi er skapt som mann og kvinne. Ikke kvinne og kvinne eller mann og mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det neste blir vel at vi skal lære at pedofili er normalt. Homofili er og blir unormalt. Vi er skapt som mann og kvinne. Ikke kvinne og kvinne eller mann og mann

Pedofili er naturlig.

Det er også naturlig å myrde og stjele.

Barna kan godt lære dette, så blir de kanskje mindre opphengt i sånne teite definisjonsdiskusjoner om hva som er naturlig.

Det barn godt kunne lære, er hvor vanlig det er å være annerledes når en blir eldre. Kanskje vil de være litt mer avslappet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott om barna kan lære at homofili er naturlig allerede i ung alder. Da vil kanskje mange slippe å vokse opp med en følelse av å være annerledes, og selvmordsstatistikken vil gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest graceland

Jeg er homofil selv, og visste det sånn ca. i 10-årsalderen.

Dersom vi hadde lært på skolen at homofili fantes, at folk var det, og at det ikke var farlig eller sykt, så kunne min barndom ha vært endret ganske radikalt. Jeg vokste opp i en tid der homofile var noe fjernt og stygt, og det var bare gale mennesker som var det.

Tenk om noen hadde fortalt meg at noen mennesker, ganske mange faktisk, er homofile, og de er like fine mennesker som andre. Og at de er like mye verdt... da hadde jeg kanskje sluppet år i synd, skam og fornektelse.

Det er et rent helvete å vokse opp som homofil når man ikke vet om omgivelsene synes det er ok. Man føler seg som verdens mest ensomme, perverse person. Og det eneste som gjør det, er at man føler kjærlighet til noen av samme kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomatMina

Det er klart at barn skal lære at homofili er naturlig!

Det ér jo naturlig det, selvom flesteparten av befolkningen er hetrofile.

Jeg har lært barna mine om det og de er innforstått med at folk har forskjellige legninger.

Har lært eldstebarnet mitt om det å skifte kjønn også jeg, at noen faktisk gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thea_*
nei hvorfor det. Homofili er jo ikke naturlig jeg kan godta det men aldri verden om jeg vil si det er naturlig. Så nei jeg synes ikke at de skal lære det. De får ta den avgjørelsen når de blir eldre om de mener det er naturlig eller ikke

Men herregud!! Hva er problemet?? Det er jo slike tiltak som på lang sikt vil være med på å forandre steinalder-holdningene til slike som dere. Hva er dere så redde for?? Klarer ikke å skjønne at voksne oppegående folk ikke ser det positive i slike tiltak. Unger av idag får jo en sjanse til å lære at forskjellige familie-løsninger er helt naturlig og normalt.

Det er jo en mulighet vi i noen generasjoner tilbake ikke fikk fra så mange hold.

Les bare hva Graceland skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er klart at barn skal lære at homofili er naturlig!

Det ér jo naturlig det, selvom flesteparten av befolkningen er hetrofile.

Jeg har lært barna mine om det og de er innforstått med at folk har forskjellige legninger.

Har lært eldstebarnet mitt om det å skifte kjønn også jeg, at noen faktisk gjør det!

Samme her. Vi lærer barna våres om dette på samme måte som vi lærer dem at vi er alle like mye verdt uansett hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi meg Tule, men nå skriver du veldig vanskelig.

Hvorfor vri dette til å bli en diskusjon om adopsjon?

I denne tråden er det vel strengt tatt snakk om fordommer når det gjelder mennesker med en annen legning enn hva flertallet har.

hei

joda men jeg provde bare og forklare at det var du som mikset parforhold som adopterer med steforeldre som stebarnsadopterer

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomat Mina
Ja enig med deg

Nå vet jeg at det Cassia skrev var etterfulgt av et ironiflagg.

Ditt innlegg derimot var ikke det!

Hva er så sykt og perverst i å være homofil?

Kan du forklare det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...