Gå til innhold

Skal barna lære på skolen at homofili er naturlig?


Frigg

Anbefalte innlegg

Gjest Frida igjen
Om vi lærer barn at det er normalt å være homofil kan vi like godt lære barna våres at:

Mørke mennesker er like mye verdt som hvite mennesker

A størrelsen på tissen har noe å si

At store pupper er viktigere enn om du er snill

At hjernskadede mennesker skulle vært i en SABA pakke

At narkotika og alkohol er gøyalt og hvertfall ikke skadelig

At et pent utseende betyr mer enn ett godt menneske

At den kuleste bilen i byen kan parkere hvor den vil, tom. på handicap plass uten at noen er det

At fine klær avgjør om man skal gidde å prate/smile til vedkomende

At øldrikkende kvinner er ekle, for de skal bare få i seg "finere" drinker

osv...osv...osv...osv...

eller omvendt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobilian
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=157788

Synes dere at barna skal lære på skolen at homofili er naurlig?

***

Har ikke lest link-artikkelen (for trøtt), men jeg lærer ihvertfall mine elever at homofili er naturlig. Det er fullkomment ufarlig å fortelle dem det, i strid med hva mange later til å tro. :nei:

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi lærer barn at det er normalt å være homofil kan vi like godt lære barna våres at:

Mørke mennesker er like mye verdt som hvite mennesker

Dette tolker jeg som at du mener at mørke mennesker IKKE er like mye verdt som hvite, siden du tydeligvis heller ikke mener at homofili er naturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tolker jeg som at du mener at mørke mennesker IKKE er like mye verdt som hvite, siden du tydeligvis heller ikke mener at homofili er naturlig?

Jeg tror det var ironisk ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg mener er viktig er at barna lærer hva som er mest korrekt i forhold til vitenskap og biologi.

Man skal være veldig forsiktig med å kalle noe for ”naturlig” og ”unaturlig” når det kun er basert på flertallets subjektive meninger i forhold til det sosiale samfunnet. Da blir det like ille som med de kristne fundamentalistene som mener at homofili er en dødssynd, osv. Det blir kun personlige meninger som settes som en fasit og praksis i forskjellige sosiale grupper.

Dersom homofili skal være "naturlig", må denne legningen ha en evolusjonær fordel. Hele meningen med all seksualitet handler om forplantning og videreføring av en art. Homofil seksualitet gjør to av samme kjønn seksuelt tiltrekket av hverandre, så hele den biologiske grunnregelen blir feil. Ergo kan alle seksuelle avvik bli sett på som ”unaturlig”.

På en annen side kan homofili ha sin evolusjonære fordel med at det ikke blir overforplantning. Ikke sant?

Det finnes ingen fasit på dette i dag, og derfor bør ikke barna hjernevaskes med subjektive meninger. De bør derimot lære seg til å tenke for seg selv og bli henvist til vitenskap og biologi.

Det beste, etter min mening, er om oss voksne lærer barna at det er lov å være annerledes, fremfor å gjøre et forsøk på subjektiv hjernevasking. Det er ikke bare homofile som er annerledes, så da kan man gi barna en generell holdning som handler om å akseptere mennesker som er annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja naturligvis skal de det!!!! Homofili er faktisk naturlig.

Det er helt naturlig at en viss prosentandel av befolkningen er homofile. Og sånn er det faktisk i dyreriket også. Det er også naturlig at en viss prosentandel er keivhendte, og at noen har rødt hår.

Men viktigst av alt er at ungene faktisk lærer at folk er folk, uavhengig av seksuell legning, hudfarge, religion, kroppsvekt, øyenfarge, handicap o.s.v

All different - all equal

:5::klappe::Nikke:

All different - all equal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camilla :)
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=157788

Synes dere at barna skal lære på skolen at homofili er naurlig?

syns nå dette er helt naturlig jeg. og at ikke homofile kan adoptere er bare bullshit. er dere ikke enige at barnet får det bedre med to mødre eller fedre enn at de skal bo på et ræva barnehjem nedi huggabugga land og sulte og ikke ha klær? herlighet da er dedt vel 110% bedre å ha to fedre/mødre. folk nå til dags er så fordomsfulle. barn mobber ikke andre barn med homofile foreldre med mindre de har hørt "sladre" av noen andre, mest sannsynlig av sine egne foreldre som ikke klarer å holde kjeften foran de små. folk burde begynne med å tenke seg om før de sier noe som helst foran de små ang dette temaet. Til alle homofile der ute, stå på! og stå for det dere mener og oppfør dere deretter. ikke gjem dere i klesskapet pga sånne idiotiske folk som har fordommer!

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomat Mina

Lære barn om at homofili er naturlig :overrasket:

Homofile er jo syke skapninger og bør utryddes på lik linje som da tyskerne utrydet jøder under Hitlers regime, og behandles som slaver slik negrene ble i sin tid!

Det var tider det!Død over jøder, negre og homofile! :ironi:

:ironi: IRONI om noen ikke forstod det!

:rope: Kjære dere folk som mener at det bare er en type mennesker som har følelser, meninger og rettigheter.

Vi er alle like og like mye verdt uansett religion, hudfarge og legning!

Hva er det med dere??? - please lukk opp øynene å begynn å tenke for guds skyld :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og lær barna at transer er naturleg. Si til guttene at om dem ønsker å ha skjørt på skolen så er det heilt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes barn skal læres opp til at begge ting er like naturlige. Uansett legning så er vi alle mennesker med følelser og en personlighet. Kristne mennesker kan si hva de vil, men skal man følge bibelen skal man heller ikke ha sex, så hvorvidt homofili er feil i noens øyne får så bare være. Det er sånn samfunnet vårt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei barna skal ikke lære at homofili er naturlig på skolen.For det er det ikke.Homsene er noen store griser.Jeg tenker spesielt på karene som er homser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei barna skal ikke lære at homofili er naturlig på skolen.For det er det ikke.Homsene er noen store griser.Jeg tenker spesielt på karene som er homser.En må også tenke på alle kjønnssykdommene som florerer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Om vi lærer barn at det er normalt å være homofil kan vi like godt lære barna våres at:

Mørke mennesker er like mye verdt som hvite mennesker

Dette tolker jeg som at du mener at mørke mennesker IKKE er like mye verdt som hvite, siden du tydeligvis heller ikke mener at homofili er naturlig?

Jeg tror det var ironisk ment.

nettopp. :klø: jeg tolket hele innlegget til Frida som ironisk og derfor skjønte jeg ikke hvorfor hun skulle skrive "Mørke er like mye verdt som hvite" med en ironisk undertone. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes godt barna kan lære mer om forskjellige seksuelle legninger, og å akseptere disse. Men å si at homofili er naturlig, er vel en smule naturstridig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes barn skal læres opp til at begge ting er like naturlige. Uansett legning så er vi alle mennesker med følelser og en personlighet. Kristne mennesker kan si hva de vil, men skal man følge bibelen skal man heller ikke ha sex, så hvorvidt homofili er feil i noens øyne får så bare være. Det er sånn samfunnet vårt er.

Hvor i bibelen står det at man ikke skal ha sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg mener er viktig er at barna lærer hva som er mest korrekt i forhold til vitenskap og biologi.

Man skal være veldig forsiktig med å kalle noe for ”naturlig” og ”unaturlig” når det kun er basert på flertallets subjektive meninger i forhold til det sosiale samfunnet. Da blir det like ille som med de kristne fundamentalistene som mener at homofili er en dødssynd, osv. Det blir kun personlige meninger som settes som en fasit og praksis i forskjellige sosiale grupper.

Dersom homofili skal være "naturlig", må denne legningen ha en evolusjonær fordel. Hele meningen med all seksualitet handler om forplantning og videreføring av en art. Homofil seksualitet gjør to av samme kjønn seksuelt tiltrekket av hverandre, så hele den biologiske grunnregelen blir feil. Ergo kan alle seksuelle avvik bli sett på som ”unaturlig”.

På en annen side kan homofili ha sin evolusjonære fordel med at det ikke blir overforplantning. Ikke sant?

Det finnes ingen fasit på dette i dag, og derfor bør ikke barna hjernevaskes med subjektive meninger. De bør derimot lære seg til å tenke for seg selv og bli henvist til vitenskap og biologi.

Det beste, etter min mening, er om oss voksne lærer barna at det er lov å være annerledes, fremfor å gjøre et forsøk på subjektiv hjernevasking. Det er ikke bare homofile som er annerledes, så da kan man gi barna en generell holdning som handler om å akseptere mennesker som er annerledes.

og da lærer du at homofili er annerledeshet...

og for å pirke, annerledes en hva da?? annerledes er jo et ord som betyr at det er satt opp mot noe annet, som tilsynelatende er normalt, men innimellom fins det varianter som er annerledes...

den følelsen av annerledeshet kan føre til mange problemer for enkeltmennesket. jeg tror ikke nødvendigvis på at en av de viktigste oppgavene til arten er reproduksjon. vi er mennesker, ikke dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som mener at barn ikke skal lære at dette er naturlig, er så gammeldagse i tankegangen sin at jeg rett og slett syns synd på de. Det er heller ikke rart at homofilie har problemer med å stå for sin egen legning, når det er såpass mange som ikke aksepterer det.

Skolen er en flott arena til å ta opp dette på, for da lærer barna at de er normale selv om de har en slik legning. Og de lærer det sammen med vennene sine, som igjen er veldig viktig for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...