Gå til innhold

Skal barna lære på skolen at homofili er naturlig?


Frigg

Anbefalte innlegg

Gjest Nedfallsgjest
Ja, selvfølgelig - hvorfor skal de lære noe annet enn sannheten?

Nesten utrolig at noen, når vi nå har kommet til 2007, har problemer med å akseptere homofili.

Det er vel mye kirkens folk som fortsatt har problemer med det, og de som er enige med dem..

En annen ting er hva man syns er ekkelt osv, man kan ikke la subjektive oppfatninger bestemme samfunnsutviklingen, da burde man heller jobbe med seg selv isteden. Eller bare holde kjeft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er viktig at barn lærer om flere aspekter av menneskenaturen enn bare det som stemmer overens med flertallet. Det er viktig for å unngå mangel på toleranse ovenfor de som velger å leve litt annerledes - noe vi har flusst av i dag.

Enig.

Det er også viktig at barn som kommer fra feks "homofobe" familier ser at det ikke er alle som mener det samme som mamma og/eller pappa.

Ser også for meg at det blir lettere for ungdom å komme ut av skapet uten å være redd for å miste venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er hva man syns er ekkelt osv, man kan ikke la subjektive oppfatninger bestemme samfunnsutviklingen, da burde man heller jobbe med seg selv isteden. Eller bare holde kjeft..

Er det ikke summen av folks subjektive oppfatninger som utgjør et demokrati? Forutsatt at folk ikke holder kjeft, men legger disse oppfatningene ut til åpen debatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til din info:

Du har ikke svart på mitt spørsmål, og det vet du veldig godt selv. Du vet også veldig godt at du møter deg selv midt i døra hvis du svarer.

Jeg har både svart, og utdypt svaret. At du ikke blir fornøyd med svaret er jo kun ditt problem, heldigvis :)

Kunne jo brukt samme hersketeknikk som deg, og si at innerst inne vet du godt at kun JEG har rett. Men jeg skal la det være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica
Synes dere at barna skal lære på skolen at homofili er naurlig?

Ja, jeg synes barna skal lære på skolen at homofili er naturlig, slik det faktisk er.

Dessverre bør de også lære om at det finnes en del intolerante mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,selvsagt. Lærte det selv på skolen og tviler på at noen av oss som lærte om det har tatt skade av det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen barn har mer enn 1 mamma og 1 pappa. Men man kan ha adoptivforeldre, steforeldre, fosterforeldre osv. Hva man velger å kalle dem for så være opp til hver enkelt.

Der er svaret på nytt, kanskje du forstår det denne gangen? Igjen, ingen barn har 2 pappaer, men hva de velger å kalle sine omsorgspersoner må være opp til dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant at du etterhvert har endret mening i forhold til det du skrev i #12. Verden går fremover.

Jeg ønsker deg en god kveld :sol:

Jeg skrev i første innlegget at ingen barn har 2 fedre, det samme gjentok jeg da jeg utdypet svaret.

Tror ellers at de litt mindre kverulante her inne vil forstå at det går an å ha en adoptivpappa, og likevel kalle vedkommende pappa. Forøvrig mener jeg også at skolevesenet burde fokusere på å faktisk lære folk å lese før de begynner å bekymre seg for om det står Per og Kari i lesebøkene eller Per og Per.

God kveld, ja :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å bli tatt seriøst er man pliktig å sitte på dette forumet hele døgnet tilfelle noen kommer med spørsmål man MÅ svare på? Det er greit å vite. Jeg har allerede svart, men for å utdype det litt: Ingen barn har mer enn 1 mamma og 1 pappa. Men man kan ha adoptivforeldre, steforeldre, fosterforeldre osv. Hva man velger å kalle dem for så være opp til hver enkelt. Men man har fortsatt ikke mer enn 1 mamma og 1 pappa.

For mange barn (av homofile) så har de ikke 1 mamma og 1 pappa. De har enten 2 mammaer eller 2 papper! De har ikke en av hver (selv om det er slik biologisk!)!

Jeg jobber i barnehage og der har jeg vært borti flere foreldre som er homofile og har barn. Disse barna har kalt foreldrene sine for mamma og mami og mamma og mamma "Anita".

Mødrene til disse barna vet ikke hvem fedrene er, derfor vil heller ikke disse barna noen gang ha en far og en mor, men to mødre!

Men for ikke å spore helt av: jeg er enig i mange av dere her. Jeg synes at barna skal lære på skolen at homofili er naturlig. Det er nok mer naturlig enn hva mange vil innrømme. Er ikke bare blant oss mennesker at det er homofili, men også blant mange dyrearter. Hva som er naturlig vil ofte endre seg med tidene, og det er faktisk bare noe vi må godta og akseptere.

Endret av Bare meg selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frk Åberg

Jeg syns det er et godt forslag. Skolen kan ha stor innvirkning på barns holdninger, og det er viktig å begynne tidlig. Og da ikke vie én skoletime til det i løpet av alle skoleårene, hvor de skal lære om "disse rare homofile menneskene". Men prøve å gjøre det til en naturlig del av undervisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei hvorfor det. Homofili er jo ikke naturlig jeg kan godta det men aldri verden om jeg vil si det er naturlig. Så nei jeg synes ikke at de skal lære det. De får ta den avgjørelsen når de blir eldre om de mener det er naturlig eller ikke

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det synes jeg er en strålende idè! da tør kanskje flere å komme ut av skapet litt tidligere òg...

homofili er slett ikke unaturlig. jeg synes det er mye mer unaturlig at vi i 2007 ikke har kommet lenger enn vi har.

ser ikke helt hvorfor betegnelse på hver av foreldrene skal være et problem, heller... "ånei! to pappaer? hvordan skal vi vite hvem av oss ungen roper på? uææææh!"

vel... i en familie jeg kjenner, er det pappa-tor, og pappa-åge. verre er det sannelig ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja naturligvis skal de det!!!! Homofili er faktisk naturlig.

Det er helt naturlig at en viss prosentandel av befolkningen er homofile. Og sånn er det faktisk i dyreriket også. Det er også naturlig at en viss prosentandel er keivhendte, og at noen har rødt hår.

Men viktigst av alt er at ungene faktisk lærer at folk er folk, uavhengig av seksuell legning, hudfarge, religion, kroppsvekt, øyenfarge, handicap o.s.v

All different - all equal

Flott sagt, er så hjertens enig :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...