Gjest Cirka Skrevet 19. august 2007 #281 Skrevet 19. august 2007 Omsorg og kjærlighet er et biologisk og psykisk fenomen i menneskehjernen som eksisterer hos alle normale mennesker. Dette kan enkelt bevises konsekvent dersom du gjør et eksperiment. De som har en psykisk eller sosiopatisk lidelse kan mangle dette fordi hjernen da ikke fungerer som det skal. Jaha? Men hvor kommer disse fenomenene til uttrykk da? Jo, de kommer tilsyne i møte med kulturelle verdier. Du vil reagere med å stelle din mor om hun blir syk, i en annen kultur ville du kanskje etterlatt henne for å dø i skogen. Når vi snakker om ekte omsorg og kjærlighet, den som springer ut fra menneskets indre ,vil ikke disse være påvirket av forskjellige kulturelle variabler, de vil være der uavhengig. Disse kan du ikke måle. Vår hjerne styres av komplisert fysikk. Psykologi er den yngste vitenskapen vi har, og pr i dag vet vi mye i forhold til det vi gjorde for hundre år siden. Likevel vet vi at vi vet svært lite i forhold til det man regner med å kunne finne ut av ettersom årene går. Se bare på utviklingsteori, den har endret seg radikalt bare de siste tiår. Hvordan hjernen fungerer kan man heller ikke si for sikkert fordi det foregår kompliserte operasjoner man ikke kjenner til. Likevel er det hvordan den fungerer som er tema, ikke hvor følelsene kommer fra. Hjernen behandler informasjon den får gjennom reseptorer, hvilke stimuli den utsettes for er ikke alltid like lett å avgjøre. Jeg mener ikke at vi skal lukke øyne og ører for det som kan være der ute, men at vi bør holde benene på landjorda ved å forholde oss til alt som er håndfast. Tja, er alt du forholder deg til håndfast? Legg på minnet at hele verden er fysisk og basert på fysiske lover. Hadde vi ikke trengt å forholde oss til fysiske lover, kunne vi bygget broer uten støtter, laget TV-apparater uten elektronikk på innsiden, flydd dit hvor vi ville med armene som vinger og muligens fått våre bønner hørte. Inntil dette skjer, er det best å ta ting for hva det egentlig er: Fysikk. Hm, hvor var du da Oddvar Brå brakk staven? Tenk på den vanvittige utviklingen verden har vært igjennom frem til i dag. Vi er på god vei til nettopp å gjøre teknikk i stadig mer minimalistisk form, bruke tyngdekraft på nye måter osv. Når det er sagt har veldig mange mennesker opplevd å bli bønnhørt. Fenomener som ikke er konsekvente eller håndfaste, er eventyr inntil det motsatte er vitenskapelig bevist. Jeg syns du har en overdreven klokketro på vitenskapen. Dette har du til tross for at den ikke kan gi svar på de store livsspørsmålene; hvor kommer vi fra, hvor er vi på vei og hva er meningen med livet? Spørsmålene eksisterer med et yrende knippe av teorier som mulige svar, fordi det er reelt for mennesket å søke etter å forstå. Hadde vi ikke lurt på det, hadde vi heller ikke søkt etter svar. Det er etter min mening ikke vitenskapelige sannheter du bekrefter, men snarere et menneskesyn med naturalistisk odør. For veldig mange vil det være relevant å istedet argumentere utifra en åndelige dimensjon, uten at dette kan generaliseres til å være eventyr. Eventyrteorien din faller på seg selv i det jeg forteller deg at i forhold til eksisterende fysiske lover kan ikke en humle fly. Jeg er sikker på at du ikke tror du er midt i et eventyr når ei humle suser forbi deg neste gang du er ute, du kan jo se den. På samme måte tror jeg det er med vitenskapen. Det er fenomener som finnes, men som pr i dag ikke lar seg måle. (Mysan har nok rett) Nok et eksempel på fenomen som ikke kan forklares eller måles er energien i Hessdalen, hva slags fenomen er det? Hva om noen kan kommunisere med slik, eller lignende energi, noe som er helt relevant å ta med i denne forbindelse? Jeg er forøvrig sikker på at du kan kommunisere på denne måten også, det er bare det at du ikke er vant til det. Du kan lese blikk fra dine medmennesker og deretter forholde deg til det, det blir på samme måte som prinsessa. Forskjellen ligger i at hun har oppmerksomheten innad.
Gjest Silmarill Skrevet 19. august 2007 #282 Skrevet 19. august 2007 (endret) Jeg mener det er veldig dårlig gjort og skammfullt at man skal le av andres tro! Märtha tror på "engler" og med det mener hun ikke engler i den forstand som vi ser bilder med digre vinger og en glorie over hodet. Det spiller ingen rolle hva vi kaller det egentlig, jeg kaller det hjelpere eller beskyttere, Märtha kaller det for engler. Hjelperne våres er der dem, vi merker dem ofte alle sammen uten å tenke over at det er dem. Magefølelse på spørsmål, hendelser osv. det er hjelperne våres som gir oss denne magefølelsen tror JEG. Pressen har oppført seg ekstremt ille mot Märthas "engleskole" og har latterliggjort hennes tro! Totalt unødvendig! Noen tror på Gud og har "følt" hans nærvær. Noen påstår dem har "sett" Jesus osv...Skal vi latterliggjøre disse menneskene? Nei, da blir det brått bare interresant da, men om Märtha sier hun har følt "engler" eller sett en engel så er det brått bare vrøvl!!! Jeg tror at uansett hva Märtha hadde gjort, så hadde hun fått kritikk. Det har vi jo sett tidligere også. Da hun skrev bok, da hun reiste rundt og leste eventyr. Det same gjelder for mannen hennes Ari. Uansett hva dette paret gjør, så er det feil i andres øyne. Hun er en offentlig person så hun hadde ventet reaksjoner, men det får da være grenser til hån og latterliggjøring av en annens tro. Dette tror jeg rett og slett ikke er et angrep på hennes "engleskole" men på Märtha personlig! Stå på Märtha, min støtte har du ihvertfall. Endret 19. august 2007 av Silmarill
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #283 Skrevet 19. august 2007 Inntil dette skjer, er det best å ta ting for hva det egentlig er: Fysikk. Der sa du det jo selv! Du vet tydeligvis ikke at håndspåleggelse nettopp er fysikk? Overføring og kanalisering av varme er ren energi. Kan det bli mer fysikk, mener du?
mysan Skrevet 19. august 2007 #284 Skrevet 19. august 2007 (endret) Alt er fysikk, vi har bare ikke måleredskaper for alt ennå. I boka jeg leser, hvor jeg refererte til et forsøk litt lenger opp her, leste jeg også om målinger av hjerneaktivitet under slike "reiser". Det er målbart at det skjer noe. Skal bla litt å se om jeg finner det igjen. Endret 19. august 2007 av mysan
Gjest Cirka Skrevet 19. august 2007 #285 Skrevet 19. august 2007 ...og energi kan absolutt måles. Kanskje skal vi være så ydmyke å avvente hav tiden bringer av nye muligheter innen forskning. Jeg tipper man etterhvert kanskje kan måle og tolke energi på et annet plan enn hva man har mulighet til pr i dag. Nye hypoteses utledes som kjent steg for steg, så det vil ta tid. Meg bekjent har de som har drevet sannheter fremover alltid vært lagt for hat av "det bestående". I historisk målestokk er det ikke så mange årene siden noen ble utfrøset, latterliggjort og mobbet for å si at smitte ble overført via hender.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #288 Skrevet 19. august 2007 Støtter igrunn Simarills innlegg her. Hvor er det? Hva sier hun? Innlegg nr. hva?
mysan Skrevet 19. august 2007 #289 Skrevet 19. august 2007 Hvor er det? Hva sier hun? Innlegg nr. hva? Innlegg 282, denne siden.
Gjest Thelma :-) Skrevet 19. august 2007 #290 Skrevet 19. august 2007 Jeg mener det er veldig dårlig gjort og skammfullt at man skal le av andres tro! Märtha tror på "engler" og med det mener hun ikke engler i den forstand som vi ser bilder med digre vinger og en glorie over hodet. Det spiller ingen rolle hva vi kaller det egentlig, jeg kaller det hjelpere eller beskyttere, Märtha kaller det for engler. Hjelperne våres er der dem, vi merker dem ofte alle sammen uten å tenke over at det er dem. Magefølelse på spørsmål, hendelser osv. det er hjelperne våres som gir oss denne magefølelsen tror JEG. Pressen har oppført seg ekstremt ille mot Märthas "engleskole" og har latterliggjort hennes tro! Totalt unødvendig! Noen tror på Gud og har "følt" hans nærvær. Noen påstår dem har "sett" Jesus osv...Skal vi latterliggjøre disse menneskene? Nei, da blir det brått bare interresant da, men om Märtha sier hun har følt "engler" eller sett en engel så er det brått bare vrøvl!!! Jeg tror at uansett hva Märtha hadde gjort, så hadde hun fått kritikk. Det har vi jo sett tidligere også. Da hun skrev bok, da hun reiste rundt og leste eventyr. Det same gjelder for mannen hennes Ari. Uansett hva dette paret gjør, så er det feil i andres øyne. Hun er en offentlig person så hun hadde ventet reaksjoner, men det får da være grenser til hån og latterliggjøring av en annens tro. Dette tror jeg rett og slett ikke er et angrep på hennes "engleskole" men på Märtha personlig! Stå på Märtha, min støtte har du ihvertfall. Er det virkelig så vanskelig å se at Märtha har driti seg skikkelig ut i denne saken. Velger man å stå fram med et så "tåkete" syn som det hun kommer med så må man i det minste kunne svare skikkelig for seg og ikke sitte og stotre seg gjennom et oppkonstruert, flaut og jattete kliss-intervju med prinsessen .. hvor hun til og med var så vanvittig frekk å sammenligne sinn sak med Tore Tønne-saken... Er det mulig? At hun velger å tro på dette er helt opp til henne selv - men at hun som prinsesse tjener penger på dette er ikke greit i det hele tatt...
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #291 Skrevet 19. august 2007 At hun velger å tro på dette er helt opp til henne selv - men at hun som prinsesse tjener penger på dette er ikke greit i det hele tatt... Hun driver skole som privatperson. Det er fullstendig legitimt, eller hvorfor synes du ikke det? Hun mottar ikke apanasje. Hvorfor skulle hun ikke få livnære seg på noe hun finner interessant?
Gjest Thelma :-) Skrevet 19. august 2007 #292 Skrevet 19. august 2007 Hun driver skole som privatperson. Det er fullstendig legitimt, eller hvorfor synes du ikke det? Hun mottar ikke apanasje. Hvorfor skulle hun ikke få livnære seg på noe hun finner interessant? Som privatperson? Javel - så det er hun personlig som betaler 2 politifolk for å stå vakt utenfor skoledøren? Men om folk vil kaste bort pengene sine bare for å gå på en skole drevet av norges prinsesse får bli deres egen business .. Jeg er nemlig ikke i tvil om at ingen av disse "elevene" hadde meldt seg på og betalt for å gå der om ikke det var for Märtha.
Gjest Cirka Skrevet 19. august 2007 #293 Skrevet 19. august 2007 Er det virkelig så vanskelig å se at Märtha har driti seg skikkelig ut i denne saken. Velger man å stå fram med et så "tåkete" syn som det hun kommer med så må man i det minste kunne svare skikkelig for seg og ikke sitte og stotre seg gjennom et oppkonstruert, flaut og jattete kliss-intervju med prinsessen .. hvor hun til og med var så vanvittig frekk å sammenligne sinn sak med Tore Tønne-saken... Er det mulig? At hun velger å tro på dette er helt opp til henne selv - men at hun som prinsesse tjener penger på dette er ikke greit i det hele tatt... At du syns hun har driti seg ut for du står for selv, jeg syns absolutt ikke det. At hun "stortrer" seg igjennom programmet, men likevel er ydmyk nok til å stå opp for sin sannhet, sier vel litt om kraften som finnes i budskapet hun bærer. Hun kunne fort ha falt som Tønne i møte med folks fordommer. Hun er født til verden som prinsesse, egentlig bare en konstruktivistisk forståelse. Etter min mening er prinsessa seriøs i forhold til andre i familien....er det virkelig så galt at hun har egne erfaringer og lever ut fra disse? Som privatperson? Javel - så det er hun personlig som betaler 2 politifolk for å stå vakt utenfor skoledøren? Men om folk vil kaste bort pengene sine bare for å gå på en skole drevet av norges prinsesse får bli deres egen business .. Jeg er nemlig ikke i tvil om at ingen av disse "elevene" hadde meldt seg på og betalt for å gå der om ikke det var for Märtha. Du forstår vel at politiet ikke hadde behøvd å stå der om det ikke var for at hun er prinsesse. Jeg tror neppe hun ønsker at det skal være slik. Hun ønsker heller ikke medias søkeløs, hun vil være i fred som deg og meg. Om det var så innmari useriøst det hun drev med tror jeg nok fokuset ville ha vært deretter. Det er det imidlertid ikke, det er veldig spennede og derav sterk fokusering. Forøvrig er ikke prinsessa først ut med å starte en slik skole, flere har gjort det før, den er heller ikke spesielt dyr. Så, teorien din om at ingen ville betalt summen om det ikke var for henne holder bare ikke mål.
Gjest Thelma :-) Skrevet 19. august 2007 #294 Skrevet 19. august 2007 At du syns hun har driti seg ut for du står for selv, jeg syns absolutt ikke det. At hun "stortrer" seg igjennom programmet, men likevel er ydmyk nok til å stå opp for sin sannhet, sier vel litt om kraften som finnes i budskapet hun bærer. Hun kunne fort ha falt som Tønne i møte med folks fordommer. Hun er født til verden som prinsesse, egentlig bare en konstruktivistisk forståelse. Etter min mening er prinsessa seriøs i forhold til andre i familien....er det virkelig så galt at hun har egne erfaringer og lever ut fra disse? Du forstår vel at politiet ikke hadde behøvd å stå der om det ikke var for at hun er prinsesse. Jeg tror neppe hun ønsker at det skal være slik. Hun ønsker heller ikke medias søkeløs, hun vil være i fred som deg og meg. Om det var så innmari useriøst det hun drev med tror jeg nok fokuset ville ha vært deretter. Det er det imidlertid ikke, det er veldig spennede og derav sterk fokusering. Forøvrig er ikke prinsessa først ut med å starte en slik skole, flere har gjort det før, den er heller ikke spesielt dyr. Så, teorien din om at ingen ville betalt summen om det ikke var for henne holder bare ikke mål. Å blande dette med Tønne-saken synes jeg du og skal vise deg for god til - ærlig talt - det er et hån mot seriøse mennesker. Hun har selvsagt rett til og si og tro hva hun vil - men hun må ikke være så naiv som å tro at dette ikke blir slått opp i media .. Å få lov til å stå fram på NrK og si at "vi husker alle hvordan det gikk med Tønne" .. hva er det hun tror hun er? Eller er det sånn at fordi hun er prinsesse så skal vi bare gå rundt og nikke og neie og synes alt er stas? Skal vi ikke ha lov til å kritisere henne? Mener du det virkelig? Politiet stod ikke der fordi hun er prinsesse .. men de stod der for å hindre at fotografer tok bilder av elevene ..
Gjest Kaploink Skrevet 19. august 2007 #295 Skrevet 19. august 2007 (endret) Det er ein del som automatisk trekkjer samanhengar mellom religiøs tru og trua på MENNESKJE sine udokumenterte evner av ulike slag. Det er faktisk ikkje det same. Frå menneskje av kjøtt og blod må ein få lov å stille krav til etterettelegheit og resultat, og særleg dersom dette er eit kommersielt føretak. Mange religionar, til eksempel kristendommen forfektar helbredelse gjennom bønn, men kun useriøse prestar anser seg sjølv som ein katalysator for helbredelse. Om ein blir oppmoda om å be, og ein ikkje får det ein ber om kan ein alltids seia at ein ikkje trudde hardt nok, eller at det ikkje var Guds vilje. Da blir det ein privatsak mellom ein sjølv og sin utvalgte guddom, og ingen utanforståande trengs å trekkjast inn. For meg er det fullstendig likegyldig om ein trur på Jesus eller meir udefinerbare energiar og liknande. Og det er likegyldig om Märtha startar skule for å bli betre kjend med Jesus, eller for å finne sin eigen engel. Men i det ho ein gong YMTAR om fysiske resultat som kan påvirke andre menneskje (av typen lære healing) må ho tåle å bli avkrevd resultat på linje med utøverar av andre behandlingsformer. Endret 19. august 2007 av Kaploink
Gjest Cirka Skrevet 19. august 2007 #296 Skrevet 19. august 2007 Å blande dette med Tønne-saken synes jeg du og skal vise deg for god til - ærlig talt - det er et hån mot seriøse mennesker. Hun har selvsagt rett til og si og tro hva hun vil - men hun må ikke være så naiv som å tro at dette ikke blir slått opp i media .. Å få lov til å stå fram på NrK og si at "vi husker alle hvordan det gikk med Tønne" .. hva er det hun tror hun er? Eller er det sånn at fordi hun er prinsesse så skal vi bare gå rundt og nikke og neie og synes alt er stas? Skal vi ikke ha lov til å kritisere henne? Mener du det virkelig? Politiet stod ikke der fordi hun er prinsesse .. men de stod der for å hindre at fotografer tok bilder av elevene .. Om prinsessa ikke hadde vært så sterk, vil jeg absolutt tro at konsekvensene av fordommene kunne ha fått et annet utfall. Ingen tvil om at hun er blitt utsatt for mobbing i form av usaklig medieomtale. Indirekte forteller hun om hvordan det er å bli utsatt for samfunnets fordommer, og det gjør hun uten å anklage. Hun er tilogmed såpass menneskelig at hun har forståelse for det. "Hvem er det hun tror hun er" sier du? Dette minner da unektelig om janteloven. Etter min mening har prinsessa blitt ganske tydelig, og dermed trenger vi ikke tro noe. Selvfølgelig skal vi ikke bare nikke og neie og syns alt er stas, vi har alle forskjellige meninger. Men, det er nå engang slik at alle har forskjellig erfaringer. Når forskjelligheten i disse kommer til syne bør dette møtes med respekt, og ikke bevisstløs moralpreken av de som ikke har lignende erfaringer. Jeg har sett at noen kommer med konstruktiv kritikk i denne saken, og det har prinsessen tatt til følge. I bunn og grunn passer politiet på der fordi Märtha er prinsesse. De ville ikke stått der om det var du eller jeg som åpnet skolen. Det var prinsessa selv, samt hennes et-eller-annet fra slottet som oppfordret pressen til ikke å ta bilder av kursdeltakerene.
Gjest Cirka Skrevet 19. august 2007 #297 Skrevet 19. august 2007 Det er ein del som automatisk trekkjer samanhengar mellom religiøs tru og trua på MENNESKJE sine udokumenterte evner av ulike slag. Det er faktisk ikkje det same. Frå menneskje av kjøtt og blod må ein få lov å stille krav til etterettelegheit og resultat, og særleg dersom dette er eit kommersielt føretak. Mange religionar, til eksempel kristendommen forfektar helbredelse gjennom bønn, men kun useriøse prestar anser seg sjølv som ein katalysator for helbredelse. Om ein blir oppmoda om å be, og ein ikkje får det ein ber om kan ein alltids seia at ein ikkje trudde hardt nok, eller at det ikkje var Guds vilje. Da blir det ein privatsak mellom ein sjølv og sin utvalgte guddom, og ingen utanforståande trengs å trekkjast inn. For meg er det fullstendig likegyldig om ein trur på Jesus eller meir udefinerbare energiar og liknande. Og det er likegyldig om Märtha startar skule for å bli betre kjend med Jesus, eller for å finne sin eigen engel. Men i det ho ein gong YMTAR om fysiske resultat som kan påvirke andre menneskje (av typen lære healing) må ho tåle å bli avkrevd resultat på linje med utøverar av andre behandlingsformer. Og det betyr vel at vi får vente til det første kullet blir uteksaminert. Alt som ikke fungerer har en ekkel tendens til å bli nedlagt.
Gjest Silmarill Skrevet 19. august 2007 #298 Skrevet 19. august 2007 (endret) Er det virkelig så vanskelig å se at Märtha har driti seg skikkelig ut i denne saken. Jeg kan ikke se at hun har driti seg ut NEI! Det har jeg vanskelig for å se. Hvordan har hun gjort det? Hun snakker om noe hun (og flere) tror på. Er det å drite seg ut? Mener du at hun har driti seg ut fordi hun tror på noe du selv ikke tror på? Jeg tror at livet på jorden vi lever nå, er opptak til et annet liv, men i en anne tilværelse. Jeg tror på hjelpere, men jeg tror ikke på Gud slik bibelen vil at jeg skal tro! Driter jeg meg ut om jeg hevder det? De som tror på Gud og det evige liv i paradiset, driter dem seg ut også?Jeg mener ikke det, jeg respekterer det. Vi må få lov til å tro som vi vil og vi må få lov til å snakke om hva vi tror på uten å bli latterliggjort for vår tro. Er det ikke media som egentlig har gått for langt her? Som nevnt i det forrige innlegget så må hun tåle at det blir skrevet om dette både for og imot, men jeg mener media har gått for langt og at hun har god grunn til å reagere. Skal man virkelig ha lov til å håne noen offentlig så til de grader som det Märtha har blitt her, bare fordi hun har startet en skole der hun lærer bort noe henne og flere har tro på? Når et menneske har behov for det i glede eller sorg, så må man få lov til å "be til" dem man har tro på enten om man kaller det Gud, engel, Jesus, hjelpere, skytsengler, Maria, guider mm.? Å tro på seg selv, å tro at det som innerst inne er sant for deg, også er sant for alle andre mennesker - det er geni. Endret 19. august 2007 av Silmarill
Gjest Kristin_ Skrevet 19. august 2007 #299 Skrevet 19. august 2007 At du syns hun har driti seg ut for du står for selv, jeg syns absolutt ikke det. At hun "stortrer" seg igjennom programmet, men likevel er ydmyk nok til å stå opp for sin sannhet, sier vel litt om kraften som finnes i budskapet hun bærer. Hun kunne fort ha falt som Tønne i møte med folks fordommer. Tull og tøys. Å blande sammen Tønne som ble forfulgt på grunn av et LOVBRUDD og etter hvert ga etter for presset, og kritikken mot Märtha på grunn av skolen hennes er usmakelig, og er fullstendig ribbet for respekt både for Tønne og hans etterlatte, når den kritikken hun får sammenliknes med kampanjen mot ham i sin tid. Når man er prinsesse og starter en skole som skal få folk i kontakt med engler, så må man forvente at ikke hele verden står der som et samstemt halleluja-kor og tar det ukritisk imot, spesielt siden hun er en offentlig person, og ja, det er nok blitt utnyttet ved markedsføringen av skolen. Om hun trodde det ikke ville bli kritisert eller latterliggjort av noen da har man ikke spesielt god kontakt med virkeligheten i hvertfall. Jeg har ingenting imot denne skolen. Så lenge folk har lyst å betale penger for dette og føler de får noe utav det, så har jeg ikke noe problem med det. For min del blir det mye som annen religion, noe jeg ikke kan forholde meg til personlig, men respekterer. Men det jeg reagerer på er det at prinsessen i det ene øyeblikket er "borger" som kan starte skoler, tjene penger etc, men så fort kritikken kommer så hopper hun tilbake i sin gamle rolle som medlem av kongefamilien som er hevet over andre og som ingen får lov å kritisere. Man kan ikke få i pose og sekk alltid.
Gjest Cirka Skrevet 19. august 2007 #300 Skrevet 19. august 2007 Tull og tøys. Å blande sammen Tønne som ble forfulgt på grunn av et LOVBRUDD og etter hvert ga etter for presset, og kritikken mot Märtha på grunn av skolen hennes er usmakelig, og er fullstendig ribbet for respekt både for Tønne og hans etterlatte, når den kritikken hun får sammenliknes med kampanjen mot ham i sin tid. Når man er prinsesse og starter en skole som skal få folk i kontakt med engler, så må man forvente at ikke hele verden står der som et samstemt halleluja-kor og tar det ukritisk imot, spesielt siden hun er en offentlig person, og ja, det er nok blitt utnyttet ved markedsføringen av skolen. Om hun trodde det ikke ville bli kritisert eller latterliggjort av noen da har man ikke spesielt god kontakt med virkeligheten i hvertfall. Du må gjerne kalle det tull og tøys for min del. likevel er dette sammenlignbart for meg. Det har jo ingen verdens ting med hva vedkommende som blir forfulgt har gjort, det har noe med forfølgelsen i seg selv. Märtha har blitt hånet og trakkasert siden det kom frem at hun startet skolen. Hvor mange nedlatende artikler med usaklige vurderinger er produsert? Jeg deler ikke ditt syn på at man ikke har spesielt god kontakt med virkeligheten om man ikke tåler å bli fokusert på denne måten i media. Forøvrig har hun tålt det. Jeg har ingenting imot denne skolen. Så lenge folk har lyst å betale penger for dette og føler de får noe utav det, så har jeg ikke noe problem med det. For min del blir det mye som annen religion, noe jeg ikke kan forholde meg til personlig, men respekterer. Men det jeg reagerer på er det at prinsessen i det ene øyeblikket er "borger" som kan starte skoler, tjene penger etc, men så fort kritikken kommer så hopper hun tilbake i sin gamle rolle som medlem av kongefamilien som er hevet over andre og som ingen får lov å kritisere. Man kan ikke få i pose og sekk alltid. Jeg har forskjellige roller, har ikke du? Det har prinsessen også. Mener du virkelig at hun kun skal forholde seg til den rollen hun er født inn i, uten noen form for individuell tilpasning til livet sitt? Jeg syns jammen det er bra at noen gjør noe annet enn det kongefamilien pleier å gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå