Gjest Overrasket Skrevet 9. august 2007 #241 Skrevet 9. august 2007 Kravene er litt forskjellige når man gir bort et produkt, i forhold til om man tar seg betalt for det. Ja, jeg har jo oppfattet at folk forbinder høy pris med grådighet og slett etikk kun basert på å tjene så mye som mulig mens lav pris/gratisprodukter gir mer inntrykk av godhet og et uegoistisk ønske om å dele med alle som trenger. Det er jo bare å finne en stor park og en megafon og sette i gang med kurset egentlig. Selv skal jeg på sånn teamwork-motivasjonskurs den helga.
mysan Skrevet 9. august 2007 #242 Skrevet 9. august 2007 Selv skal jeg på sånn teamwork-motivasjonskurs den helga. Og jeg antar at det er gratis, ellers kan det jo ikke være seriøst, eller hva? Jeg mener... de som underviser er vel ikke så grådige at de tar seg betalt??
Paradokset Skrevet 10. august 2007 #243 Skrevet 10. august 2007 Selv skal jeg på sånn teamwork-motivasjonskurs den helga. Hadde man betalt 5000,- kroner for teamwork-motivasjonskurs og opplevd en uinspirert og uforberedt kursleder som ikke evnet å lære bort noe så hadde det også vært greit.
Gjest Overrasket Skrevet 13. august 2007 #244 Skrevet 13. august 2007 Hadde man betalt 5000,- kroner for teamwork-motivasjonskurs og opplevd en uinspirert og uforberedt kursleder som ikke evnet å lære bort noe så hadde det også vært greit. De bør vel betale tilbake hvis jeg ikke stoler mer på og samarbeider bedre med Ragnar i administrasjonen etterpå, eller hvis jeg ikke lærer å takle stessede situasjoner bedre. Jeg synes det virker som det reneste tøvet. Man kunne like gjerne bare tatt en felles skitur mener jeg, noe som er omtrent gratis.
Gjest Don Giovanni Skrevet 13. august 2007 #245 Skrevet 13. august 2007 Kjempeflott for oss andre som jobber som synske! Vi har jobbet i mange år for å bli sett på som "virkelige" og at vi har en ordentlig jobb. Mange tror jo at vi bare er hasjrøykende virkelighetsfjerne hippier som sover halve dagen og bare er våken om natten og da sitter vi i rus og fabler om engler og spøkelser. Vi er mange som jobber seriøst med dette, jobber på kontor hvor vi tar imot klienter og har vanlig arbeidsdag. Det er heldigvis mange som har skjønt at vi har mye å bidra med. At de kan få hjelp hos oss. Jeg regner med at nå som Martha har stått frem med dette, så har vi tatt et stort skritt videre i prosessen med at folk vil se oss som vanlige terapeuter på lik linje med fysioterapeuter, akupunktører, osv. Nei, det triste er at nå vil kanskje noen desillusjonerte halvgamle frusterte kjerringer bruke enda mere penger på slike mennesker som deg.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #246 Skrevet 13. august 2007 Så frekt av Jan Guillou å si på forsiden i Dagbladet i dag at "Hun trenger å oppsøke lege"! Insinuerer han med dette at prinsessen har psykiske problemer og vrangforestillinger om den ytre verden?
Gjest Fliss Skrevet 13. august 2007 #247 Skrevet 13. august 2007 Hvis man får med seg intervjuet på NRK så kan man virkelig begynne å lure ....
Gjest Overrasket Skrevet 13. august 2007 #248 Skrevet 13. august 2007 Nei, det triste er at nå vil kanskje noen desillusjonerte halvgamle frusterte kjerringer bruke enda mere penger på slike mennesker som deg. Hva bør de heller bruke penger på? Ipod? Den siste til Britney? Det triste er vel heller det at noen ikke skjønner at andre faktisk bruker pengene sine som de selv ønsker. Hvis du blir trist av at jeg kjøper et horoskop så er det faktisk ikke mitt problem men ditt eget. Jeg ville oppsøkt hjelp om jeg hadde begynt å bry meg unaturlig mye om andres pengebruk. Det er ikke sunt eller normalt å tro at man har noe med det å gjøre.
Gjest Overrasket Skrevet 13. august 2007 #249 Skrevet 13. august 2007 Så frekt av Jan Guillou å si på forsiden i Dagbladet i dag at "Hun trenger å oppsøke lege"! Insinuerer han med dette at prinsessen har psykiske problemer og vrangforestillinger om den ytre verden? Vi kommer nok til å få se en haug med kjendiser som kommer til å bruke denne saken for å selv få spalteplass. De har noe å selge alle sammen.
Gjest Don Giovanni Skrevet 14. august 2007 #250 Skrevet 14. august 2007 Hva bør de heller bruke penger på? Ipod? Den siste til Britney? Det triste er vel heller det at noen ikke skjønner at andre faktisk bruker pengene sine som de selv ønsker. Hvis du blir trist av at jeg kjøper et horoskop så er det faktisk ikke mitt problem men ditt eget. Jeg ville oppsøkt hjelp om jeg hadde begynt å bry meg unaturlig mye om andres pengebruk. Det er ikke sunt eller normalt å tro at man har noe med det å gjøre. Det er så absolutt et sunnhetstegn at man er bekymret for lettlurte menneskers pengebruk, så lenge pengene går til sjarlataner og kvakksalvere som disse spåkonene. Det er sundt og normalt å engasjere seg i hva som er rett og galt i et samfunn. Likeså er jeg bekymret når min gamle grand-tante på 94 blir lurt av sin bankfunksjonær til å investere i langsiktige fond. Det er både sundt og normalt å være engasjert i at de menneskene man lever med i verden har det sånn noenlunde bra. At DU ikke ser dette som sundt og normalt er ingen overaskelse. Siden du antagelig er en av dem som tjener penger på dette.
Gjest Gjest_Siss_* Skrevet 14. august 2007 #251 Skrevet 14. august 2007 Hei alle sammen Hva er det Prinsesse Marta Louises skole heter? Jeg er veldig nysgjerrig og kunne tenke meg å lese om dette , forøvrig synes jeg Marta Louise er perfekt, positiv og har en fabelaktig utrstråling.Men jeg finner ikke frem pga all skittkastingen( ps.dere som skriver negativt om ting dere ikke vet noe om må ha det vondt. Jeg sender noen gode tanker og ønsker god bedring) Hilsen snill
Altena Skrevet 14. august 2007 #252 Skrevet 14. august 2007 Skolen heter Astarte Education og hjemmesiden finner du her: http://www.astarte-education.com/
Gjest Overrasket Skrevet 14. august 2007 #253 Skrevet 14. august 2007 Det er så absolutt et sunnhetstegn at man er bekymret for lettlurte menneskers pengebruk, så lenge pengene går til sjarlataner og kvakksalvere som disse spåkonene. Det er sundt og normalt å engasjere seg i hva som er rett og galt i et samfunn. Likeså er jeg bekymret når min gamle grand-tante på 94 blir lurt av sin bankfunksjonær til å investere i langsiktige fond. Det er både sundt og normalt å være engasjert i at de menneskene man lever med i verden har det sånn noenlunde bra. At DU ikke ser dette som sundt og normalt er ingen overaskelse. Siden du antagelig er en av dem som tjener penger på dette. Så jeg bør altså advare mine medmennesker mot rynkekrem og frokostblandinger, cola og moteklær? Hvis du kjøper kjøtt i butikken vil jeg nok kalle deg særdeles lettlurt Det aller meste som selges her i verden er lugubert og særlig ungdommen er vel offer for et kyniskt marked hvor det gjelder å shoppe de riktige produktene for å føle seg vel. Det moderne mennesket uttrykker sin identitet gjennom det de kjøper, ingen kjøper en chanel-veske fordi den er praktisk eller bedre enn andre vesker. Man kjøper opplevelsen og den identiteten en slik veske gir. Desperate usikre mennesker lever på nudler i månedsvis for å kjøpe en slik enn. Folk drar på selvutviklingskurs og fordrag om hvordan få en bedre hverdag, de tar massasje og spa og nå også kanskje kurs om engler. De aller mest naive og lettlurte er vel de som innbiller seg at det kun er få ting man bør betrakte som svindel og bedrag. Hvis jeg ønsker å kjøpe et englekurs så er det faktisk ikke din sak. Et slikt kurs ville jeg kjøpt for opplevelsen og for å si noe om hvem jeg er, ikke fordi jeg er desperat etter kontakt med engler. Folk her i landet er faktisk ganske opplyste og bevisste selv om mange enda får seg til å tro på gud og denslags. Hvis man tror på gud og engler og slikt så er det faktisk et personlig valg man gjør selv om man faktisk vet bedre. Folk er fullstendig klare over at dette ikke er vitenskap. Jeg går heller ikke rundt og innbiller meg at mine meninger er interessante for naboen når han står i kjøttdisken. Han vet sikkert selv at det ikke er noe særlig så han blir jo ikke direkte lurt. Å bry seg om venner og famile er noe annet enn å faktisk mene å vite bedre for samfunnet generelt. Og du tar helt feil angående yrke. Jeg driver i skjønnhets- og slankebransjen...
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #254 Skrevet 14. august 2007 Hva bør de heller bruke penger på? Ipod? Den siste til Britney? Det triste er vel heller det at noen ikke skjønner at andre faktisk bruker pengene sine som de selv ønsker. Hvis du blir trist av at jeg kjøper et horoskop så er det faktisk ikke mitt problem men ditt eget. Jeg ville oppsøkt hjelp om jeg hadde begynt å bry meg unaturlig mye om andres pengebruk. Det er ikke sunt eller normalt å tro at man har noe med det å gjøre. Bra sagt!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #255 Skrevet 14. august 2007 Så jeg bør altså advare mine medmennesker mot rynkekrem og frokostblandinger, cola og moteklær? Hvis du kjøper kjøtt i butikken vil jeg nok kalle deg særdeles lettlurt Det aller meste som selges her i verden er lugubert og særlig ungdommen er vel offer for et kyniskt marked hvor det gjelder å shoppe de riktige produktene for å føle seg vel. Det moderne mennesket uttrykker sin identitet gjennom det de kjøper, ingen kjøper en chanel-veske fordi den er praktisk eller bedre enn andre vesker. Man kjøper opplevelsen og den identiteten en slik veske gir. Desperate usikre mennesker lever på nudler i månedsvis for å kjøpe en slik enn. Folk drar på selvutviklingskurs og fordrag om hvordan få en bedre hverdag, de tar massasje og spa og nå også kanskje kurs om engler. De aller mest naive og lettlurte er vel de som innbiller seg at det kun er få ting man bør betrakte som svindel og bedrag. Hvis jeg ønsker å kjøpe et englekurs så er det faktisk ikke din sak. Et slikt kurs ville jeg kjøpt for opplevelsen og for å si noe om hvem jeg er, ikke fordi jeg er desperat etter kontakt med engler. Folk her i landet er faktisk ganske opplyste og bevisste selv om mange enda får seg til å tro på gud og denslags. Hvis man tror på gud og engler og slikt så er det faktisk et personlig valg man gjør selv om man faktisk vet bedre. Folk er fullstendig klare over at dette ikke er vitenskap. Jeg går heller ikke rundt og innbiller meg at mine meninger er interessante for naboen når han står i kjøttdisken. Han vet sikkert selv at det ikke er noe særlig så han blir jo ikke direkte lurt. Å bry seg om venner og famile er noe annet enn å faktisk mene å vite bedre for samfunnet generelt. Og du tar helt feil angående yrke. Jeg driver i skjønnhets- og slankebransjen... Meget bra svart!
Gjest Jenna88 Skrevet 14. august 2007 #256 Skrevet 14. august 2007 Personlig har jeg ingenting imot synske eller folk med varme hender, men jeg synes det blir feil å bruke tittelen når hun markedsfører en slik skole. Hadde prinsessen sagt fra seg tittelen når hun giftet seg, hadde det vært greit. Men det blir litt feil når hun både skal drive på med egne prosjekter og kalle seg prinsesse. Enten er du prinsesse, eller så er du ikke prinsesse. Sånn er det bare. Hun kan si hva hun vil om at hun ble født inn i en slik rolle, men nå har hun altså mulighet til å si fra seg tittelen. http://www.kjendis.no/2007/07/24/506999.html Dette var jo orginalt. Hva synes dere om den nye jobben henens?
(-:Domino:-) Skrevet 14. august 2007 #257 Skrevet 14. august 2007 Hun må jo få gjøre som hun vil, men å kalle det engler og garanteret at man får kontakt med engler er å gå vel langt. Selv om de trakk dette tilbake, var det litt seint, skaden var allerede skjedd. Det er vel heller ikke så underlig at folk føler hun bruker prinsessetittelen sin for alt den er verdt, kanskje ikke så dumt om hun mistet tittelen og bare er Märtha Louise ?
Gjest vimselot Skrevet 14. august 2007 #258 Skrevet 14. august 2007 Offisielt vil hun aldri miste sin prinsessetittel uansett...? Født til tittelen prinsesse, og vært det i over 30 år, med en far som konge, osv. Noen som tror hun blir mindre interessant i medias øyne om hun sier fra seg tittelen? Hun vil likevel tjene penger, hun er for kjent og skaden er skjedd. (ikke det med englene, noe må hun få ha i fred og tro på, uten almenn innblanding, fikk hun ikke endret tittel da hun gifta seg med Ari da? Hun var ikke lenger "kongelig høyhet" eller hva det enn var... eller blander jeg med Diana nå, for jeg har ikke lest alt om dette, det interesserer meg ikke, kun når jeg kjeder meg, men jeg synes ikke hun har noen forpliktelse til å ta vare på monarkiet. Det er opp til Mette Marit det.
mysan Skrevet 14. august 2007 #259 Skrevet 14. august 2007 Enig med Vimselot. Märtha vil alltid kalles prinsesse, enten hun sier fra seg tittelen eller ikke. Og alle vil uansett alltid vite hvem hun er og mene hun skader monarkiet dersom hun går utradisjonelle veier. Kom ikke her å tro at "røkla" vil godta hennes valg uansett, så lenge hun går på tvers av hva som anses som "normalt". Til det er folk for smålige, trangsynte, snevre, kjedelige, osv osv
Gjest Jenna88 Skrevet 15. august 2007 #260 Skrevet 15. august 2007 Personlig synes jeg faktisk det er ganske stor forskjell på å ha tittelen prinsesse og å ikke ha det. Se f.eks på grevinne Alexandra av Danmark etter hun skilte seg fra prins Joachim. Titteltapet har bla. ført til at hun representerer mindre, har færre oppgaver, og står fritt til å ta de jobbene hun ønsker. Enig med Vimselot. Märtha vil alltid kalles prinsesse, enten hun sier fra seg tittelen eller ikke. Og alle vil uansett alltid vite hvem hun er og mene hun skader monarkiet dersom hun går utradisjonelle veier. Kom ikke her å tro at "røkla" vil godta hennes valg uansett, så lenge hun går på tvers av hva som anses som "normalt". Til det er folk for smålige, trangsynte, snevre, kjedelige, osv osv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå