Altena Skrevet 2. august 2007 #221 Skrevet 2. august 2007 (endret) Men jeg er enig i deg; saken går på tomgang. Skolen har endret sin markedsføring og verden vil bli lurt. Ja, sånn er det.....enten man liker det eller ikke. Ikke stort man kan gjøre med det fra eller til bortsett fra å sitte "gjemt" bak anonyme nick og kverulere over saken, noe som til syvende og sist bare går utover en selv. Märtha har tatt sitt valg og sinte summiser fra anonyme nettbrukere vil nok neppe få henne til å forandre mening. Vi får vel bare bli enige om å være uenig Endret 2. august 2007 av Altena
Deidre Skrevet 2. august 2007 #222 Skrevet 2. august 2007 (endret) Jeg mener hele denne saken er tåpelig. Nå er det virkelig på tide at noen i kongehuset setter foten skikkelig ned for disse latterlighetene. Märtha setter kongehuset i forlegenthet, og kongeparets taushet i saken er bare tragisk. Men hva annet kan man forvente når monariket utvannes på den måten vi har vært vitne til siden dronningen kom inn i bildet? Jeg håper faktisk nesten at dette er det som skal til for å få en slutt på det hele. De fremstår jo som de rene hoffnarrer, alle sammen. Endret 2. august 2007 av Deidre
Floja Felíz Skrevet 2. august 2007 #223 Skrevet 2. august 2007 Tror media og mange mennesker glemmer at rampelyset er noe Marta Luise ikke har valgt selv , prinsesse er en rolle hun ble tildelt ved fødselen. Nå har hun sagt fra seg prinsesse statusen , og prøver og bygge et liv etter sine egne verdier. Etter min mening et modig valg. Hvis hun ikke ville ha prinsessestatusen hadde hun vel ikke presentert seg som prinsesse, hverken når hun drar på eventyrturné, skriver eventyrbøker eller starter engleskole. Alt dette er ting hun tjener penger på og det er uten tvil et bevisst valg å bruke tittelen i disse sammenhengene. Tror dere helt ærlig at det hadde vært like god oppslutning om denne skolen hvis ikke prinsessen hadde frontet den? Tvilsomt... :kaffe:
Gjest Elastica Skrevet 2. august 2007 #224 Skrevet 2. august 2007 Men hva annet kan man forvente når monariket utvannes på den måten vi har vært vitne til siden dronningen kom inn i bildet? Jeg tenker med gru på hva som kunne blitt resultatet dersom det ikke hadde blitt noe "utvanning", som du kaller det. *grøss*
Altena Skrevet 2. august 2007 #226 Skrevet 2. august 2007 Tror dere helt ærlig at det hadde vært like god oppslutning om denne skolen hvis ikke prinsessen hadde frontet den? Tvilsomt... :kaffe: Neivel? Klart at det helt sikkert finnes mange individer som blir nysgjerrige nettopp fordi prinsessen fronter den og fordi det er skapt så mye blest rundt den i media. MEN: det finnes faktisk mange mennesker i Norges land som er alternativt interesserte og som genuint er interessert i slike skoler/kurs/tilbud. Faktisk synes jeg det er på tide at vi får flere av dem. Skulle jeg gått på en slik skole har jeg gitt en god dag i hvem som driver den, så lenge det var et godt tilbud og jeg oppriktig ønsket å lære noe mer om det. Men det er kanskje bare meg....
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #227 Skrevet 2. august 2007 Det er dårlig gjort av dere å mobbe prinsessen når hun er sykemeldt.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #228 Skrevet 3. august 2007 Håper hun blir friskmeldt snart og at mediestormen stilner!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #229 Skrevet 3. august 2007 Det er dårlig gjort av dere å mobbe prinsessen når hun er sykemeldt. Selv om man kanskje har sympati for noen som er syk betyr ikke det at man automatisk må jatte med dem i alt de sier eller gjør. Man får ikke noe mer (eller mindre) rett bare fordi man er syk.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #230 Skrevet 3. august 2007 Jeg tenker med gru på hva som kunne blitt resultatet dersom det ikke hadde blitt noe "utvanning", som du kaller det. *grøss* En eneste stor innavla happy familie, der de blir født med 3 armer, 2 hoder osv...
Gjest Advena Skrevet 5. august 2007 #231 Skrevet 5. august 2007 (endret) Jeg synes hun skal få tro på det hun vil, praktisere det hun vil, og være som hun vil uten at media skal henge henne ut på all slags mulig måte. Endret 5. august 2007 av Advena
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #232 Skrevet 5. august 2007 Jeg synes hun skal få tro på det hun vil, praktisere det hun vil, og være som hun vil uten at media skal henge henne ut på all slags mulig måte. Javisst skal hun få tro på hva hun vil. Om hun har brutt markedsføringsloven må hun betale tilbake skolepengene. Det vil i realiteten si dersom noen av elevene i etterkant mener de ikke fikk kontakt med englene. Men det er vel rimelig klart at slike saker vil være med på å svekke kongehusets omdømme. Ser for meg at det er meldt inn Se og Hør-journalister på kursene, vi har neppe hørt det siste om dette. Ser ikke bort fra at enkelte elever også kan tenke seg å finansiere skolen ved å selge sin historie? Tror ikke det kan komme så mye godt ut av dette for Märtha sin del, selv om jeg er overbevist om at hun mener det godt.
Gjest tomat Mina Skrevet 6. august 2007 #233 Skrevet 6. august 2007 Heller tror jeg på Märthas engler enn de hælvetes metrologene fra Mortem i VG
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #234 Skrevet 6. august 2007 Heller tror jeg på Märthas engler enn de hælvetes metrologene
Gjest Overrasket Skrevet 9. august 2007 #235 Skrevet 9. august 2007 Jeg har allerede lært en hel masse om mennesker gjennom Märthas skole. Det er interessant å se reaksjonene og man får et godt innblikk i hvordan mennesker i Norge forholder seg til andres livssyn/tro. Det mest overraskende er at mange nordmenn er bekymret for at andre nordmenn skal bli svindlet. Det er også overraskende at mange mener at prisen er ublu og at det virker som om det er en slags "gjengs" moral i landet at det ikke skal koste noe å lære å snakke med engler eller bli healet. De seriøse "englesnakkerne" gjør det visst gratis fordi de er "gode" og bare vil hjelpe andre. Det er også litt overraskende at folket er såpass opptatte av de kongelige som forbilde og samlingspunkt mens de bryr seg mindre om at våre unge kongelige er interessante for utenlandsk media og at folk som ikke ante at Norge eksisterte engang har lest om denne saken.
Gjest Fliss Skrevet 9. august 2007 #236 Skrevet 9. august 2007 Jeg har allerede lært en hel masse om mennesker gjennom Märthas skole. Det er interessant å se reaksjonene og man får et godt innblikk i hvordan mennesker i Norge forholder seg til andres livssyn/tro. Det mest overraskende er at mange nordmenn er bekymret for at andre nordmenn skal bli svindlet. Det er også overraskende at mange mener at prisen er ublu og at det virker som om det er en slags "gjengs" moral i landet at det ikke skal koste noe å lære å snakke med engler eller bli healet. De seriøse "englesnakkerne" gjør det visst gratis fordi de er "gode" og bare vil hjelpe andre. Det er også litt overraskende at folket er såpass opptatte av de kongelige som forbilde og samlingspunkt mens de bryr seg mindre om at våre unge kongelige er interessante for utenlandsk media og at folk som ikke ante at Norge eksisterte engang har lest om denne saken. Seriøse englesnakkere?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #237 Skrevet 9. august 2007 Jeg har allerede lært en hel masse om mennesker gjennom Märthas skole. Det er interessant å se reaksjonene og man får et godt innblikk i hvordan mennesker i Norge forholder seg til andres livssyn/tro. Det mest overraskende er at mange nordmenn er bekymret for at andre nordmenn skal bli svindlet. Det er også overraskende at mange mener at prisen er ublu og at det virker som om det er en slags "gjengs" moral i landet at det ikke skal koste noe å lære å snakke med engler eller bli healet. De seriøse "englesnakkerne" gjør det visst gratis fordi de er "gode" og bare vil hjelpe andre. Det er også litt overraskende at folket er såpass opptatte av de kongelige som forbilde og samlingspunkt mens de bryr seg mindre om at våre unge kongelige er interessante for utenlandsk media og at folk som ikke ante at Norge eksisterte engang har lest om denne saken.
Gjest Overrasket Skrevet 9. august 2007 #238 Skrevet 9. august 2007 Seriøse englesnakkere? Fikk inntrykk av at mange synes det er greit å holde kurs i å snakke med engler så lenge det er gratis. Det samme gjelder visst healing. Man skal visst gjøre disse tingene ut fra overbevisning og ut fra et brennende ønske om å hjelpe andre. Er folk så engasjerte fordi Märtha ikke følger reglene? Er jeg den eneste i landet som ikke visste om reglene?
Paradokset Skrevet 9. august 2007 #239 Skrevet 9. august 2007 Fikk inntrykk av at mange synes det er greit å holde kurs i å snakke med engler så lenge det er gratis. Det samme gjelder visst healing. Man skal visst gjøre disse tingene ut fra overbevisning og ut fra et brennende ønske om å hjelpe andre. Kravene er litt forskjellige når man gir bort et produkt, i forhold til om man tar seg betalt for det.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #240 Skrevet 9. august 2007 Jeg tror kanskje Märtha har fått for mye av Aris englestøv, jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå