Paradokset Skrevet 1. august 2007 #201 Skrevet 1. august 2007 2) Det handler om "engler" som i "å komme mer i kontakt og balanse med seg selv" som menneske. Dermed må man først se på "engle"begrepet, og dernest på hva dette innholdet faktisk betyr. Og om du ikke kommer mer i balanse med deg selv etter å ha gått skolen? Kravet er at man skal kunne dokumentere den effekt man mener produktet gir. Jeg antar skolen har en eller annen metode for å påvise hvordan deltakerne, jeg siterer fra hjemmesiden; "gjenoppta din naturlige kontakt med englene og det guddommelige universet". Tannkrem, rynkekrem etc blir stadig tvunget til å endre villedende markedsføring. Jeg antar dette vil skje med denne skolen også. Forutsatt at det er likhet for loven.
Gjest Gjest 1 Skrevet 1. august 2007 #202 Skrevet 1. august 2007 Og om du ikke kommer mer i balanse med deg selv etter å ha gått skolen? Kravet er at man skal kunne dokumentere den effekt man mener produktet gir. Jeg antar skolen har en eller annen metode for å påvise hvordan deltakerne, jeg siterer fra hjemmesiden; "gjenoppta din naturlige kontakt med englene og det guddommelige universet". Tannkrem, rynkekrem etc blir stadig tvunget til å endre villedende markedsføring. Jeg antar dette vil skje med denne skolen også. Forutsatt at det er likhet for loven. Jeg antar at lovtolkere gir muligheter på skjønn i forhold til å vurdere kremer og biler med psykologi og alternative behandlingsmetoder som har med menneskets indre søken å gjøre. Jeg på min side ser ikke at markedsføringen til skolen er villedende. Det å "gjenoppta sin naturlige kontakt"...med noe - forutsetter jo at man er i kontakt med det fra før. Premissene ligger jo der. Det handler om at skolen forutsetter at mennesket er i kontakt med "noe" fra før - men at man kan bli seg det mer bevisst. Det samme gjelder vel timer hos psykolog skulle jeg tro: man blir jo ikke lovet at man blir frisk - men man blir lovet behandling. Kan man dermed si at psykoligi er villedende? Nei, det gjør man ikke, fordi det er et vitenskapelig fag og yrke. Likevel kan man ikke påvise deler av fagets effekt på mennesker. Jeg tror jurister og andre som jobber med markedsføringsloven kan se at skolens ikke lover mer enn den har dekning for.
Paradokset Skrevet 1. august 2007 #203 Skrevet 1. august 2007 Har du noen gang sett en psykolog som gikk ut med markedsføring av typen "Bli frisk i løpet av 10 intensivtimer! Kun 10.000 kroner"? Vi får se hva juristene kommer fram til, men for meg virker det åpenbart at skolen lover at det på en eller annen måte skal oppnås kontakt mellom deltakerne på skolen og engler/guddomelig univers e.l.
Altena Skrevet 1. august 2007 #204 Skrevet 1. august 2007 Ingen skoler kan gi folk noen garanti for at de faktisk har evne til å tilegne seg den kunnskapen de blir tillært. Man får i beste fall et diplom som fungere som et offentlig bevis på kompetanse innenfor fagfeltet. Jeg har som sagt nettopp fullført utdannelsen min, men det eneste jeg kan få fra skolen er referanser fra veiledere og lærere + et diplom som sier at jeg har klart å fullføre graden min. Det står ikke et kvekk om at jeg faktisk har lært noe av det. Den læringen er det jeg selv som må tilegne meg, uttrykket "ansvar for egen læring" har faktisk en betydning. Har også gått ett år på en privatskole hvor jeg studerte multimedia design. Etter endt år har jeg betalt intet mindre enn 80 000 for tre timer dagen og alt jeg har fått er et diplom som ikke engang teller som vitnemål. Vil jeg ha faglig kompetanse må jeg betale for 2 år til, ett av dem endatil i utlandet så dette ville blitt enda dyrere. Kan jeg da kreve pengene tilbake dersom jeg føler at jeg ikke har blitt verken rikere på erfaring eller kunnskap?
Paradokset Skrevet 1. august 2007 #205 Skrevet 1. august 2007 Ingen skoler kan gi folk noen garanti for at de faktisk har evne til å tilegne seg den kunnskapen de blir tillært. Man får i beste fall et diplom som fungere som et offentlig bevis på kompetanse innenfor fagfeltet. Men de kan i alle fall garantere at læreren kan det som skal læres bort - evnt. måle om det faktisk er noe overhodet som er lært bort ved endt utdannelse.
Gjest vimselot Skrevet 1. august 2007 #206 Skrevet 1. august 2007 ehh...ingen her som har søkt seg inn på den skolen, DA er jo kg svært ensartet gruppe... Om jeg har søkt? Jess, self.
Gjest nimbus Skrevet 1. august 2007 #207 Skrevet 1. august 2007 Synes det er rart at folk blir så provosert av dette... Det er jo bare å la være å søke på skolen hvis du ikke liker konseptet. Og det at hun bruker prinsessetittelen, alle ville jo visst hvem hun er uansett. Fatter ikke problemet. Og nei, jeg tror ikke på engler. Men gidder ikke å bli provosert av at andre gjør det, og vil tjene litt penger på det.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #208 Skrevet 1. august 2007 Hvis jeg var produktansvarlig for et medisinfirma og hadde utviklet en medisin som skulle virke mot en eller annen sykdom må jeg vel strengt tatt kunne bevise at medisinen virket, eller hadde det holdt at jeg TROR den har god efekt?
Gjest Elastica Skrevet 1. august 2007 #209 Skrevet 1. august 2007 (endret) ehh...ingen her som har søkt seg inn på den skolen, DA er jo kg svært ensartet gruppe... Om jeg har søkt? Jess, self. Referat, Vimselot! *nysgjerrig* Endret 1. august 2007 av Elastica
mysan Skrevet 1. august 2007 #210 Skrevet 1. august 2007 Det jeg finner påfallende er at man ikke har kunnet påvise denne typen evner. Påvise og påvise.. de aller fleste med slike evner av ymse slag, jobber etter personlige referanser, uten å verken markedsføre seg eller prøve å bevise at de har de evnene de har. Det er vel gjerne litt stillere og mer ydmyke personer som har slike evner tror jeg, og de skryter ikke av dem. Det er vl gjerne ikke alt som kan bevises heller, og det kan hende at energier kommer og går kanskje, kanskje ting ikke funker under press, hvem vet... Ellers er vel verden full av ting som ikke nødvendigvis kan bevises... men de skjer like fullt.
Gjest A Skrevet 1. august 2007 #211 Skrevet 1. august 2007 en som virkelig hadde hat slike evner. Ville ikke tatt 24.000 for og dele den eller lære den til andre. Bare det for min del beviser at hun er en bløff.
Altena Skrevet 1. august 2007 #212 Skrevet 1. august 2007 Hvorfor tror du ikke at hun ville gjort det? Tror du ikke de må betale for leie av lokalet, eventuelt materiale og så videre? Eller betale lønn til de som skal jobbe som lærere der? Skal de betale alt ut av egen lomme? Hun tar seg nok ikke betale for å lære folk det hun kan, men derimot for å kunne ta seg av utgifter. Dersom du gjør et kort søk på nettet vil du finne ut at 99 % av alle alternative kurs som tilbys(og andre kurs for den del) koster penger. Så enkelt er det bare, folk som driver med dette som en fulltidsjobb skal også ha noe å leve av.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #213 Skrevet 2. august 2007 Det er vel gjerne litt stillere og mer ydmyke personer som har slike evner tror jeg, og de skryter ikke av dem. Det er vl gjerne ikke alt som kan bevises heller, og det kan hende at energier kommer og går kanskje, kanskje ting ikke funker under press, hvem vet... Ja, alle som har slike "evner" er ydmyke og sånn, det stemmer nok helt sikkert...Det er jo derfor de ikke vil inkassere de summene som ligger og venter på dem under forutsetning av bevis, og de kan bevise det, det er jo så mange som har blitt hjulpet av disse sier de, det må vel være bevis...placebo er og en fin motorsykkel har jeg hørt...de kan ikke bevise det for en upartisk instans... Men energien, den har det nok med å komme og gå..særlig gå..eller kansje mest, aldri har vært der.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #214 Skrevet 2. august 2007 Tror media og mange mennesker glemmer at rampelyset er noe Marta Luise ikke har valgt selv , prinsesse er en rolle hun ble tildelt ved fødselen. Nå har hun sagt fra seg prinsesse statusen , og prøver og bygge et liv etter sine egne verdier. Etter min mening et modig valg. Jeg kan forstå at hun får behov for å trekke seg unna når pressen kaster seg over henne som de gjør. En annen ting , jeg tviler på at Marta er dum , hun visste hvilken kritikk hun ville møte når hennes alternative livsstil og tro ble kjent, men det er ikke dermed sagt at hun personlig ønsket det mediasirkuset det forårsaket, derfor tror jeg hennes valg om å stå frem ble gjort pga overbevisning om det hun driver med , ikke av markedsførings grunner for hennes skole. pga hvem hun er ville det faktisk være unødvendig. Jeg synes hun er utrolig flott og tøff jeg
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 2. august 2007 #215 Skrevet 2. august 2007 HVORFOR FORUTSÅ HUN IKKE AT HUN MÅTTE MELDE DIV AVBUD I DISSE DAGER? HUN TAKKET JA TIL Å KOMME TIL BODØ,MEN NÅ ER HUN SYKEMELDT. DETTE SÅ HUN VEL? Ja. Hun er jo ikke som folk flest - for hun er jo prinsesse, ikke menneske med følelser og sånn. Så det er helt umulig at hun virkelig er sykemeldt. Klart at hun har en bakenforliggende og beregnende mening med å sykemelde seg Jeg er temmelig sikker på at dersom det var ditt navn og din person som fikk samme omtale som hun har fått de siste ukene - så hadde du vært sykemeldt for lenge siden. Og nå sier jeg det litt forsiktig. Det gjør ikke noe å prøve andres sko en gang innimellom. Faktisk beriker det livet litt.
Gjest Fliss Skrevet 2. august 2007 #216 Skrevet 2. august 2007 Ja. Hun er jo ikke som folk flest - for hun er jo prinsesse, ikke menneske med følelser og sånn. Så det er helt umulig at hun virkelig er sykemeldt. Klart at hun har en bakenforliggende og beregnende mening med å sykemelde seg Jeg er temmelig sikker på at dersom det var ditt navn og din person som fikk samme omtale som hun har fått de siste ukene - så hadde du vært sykemeldt for lenge siden. Og nå sier jeg det litt forsiktig. Det gjør ikke noe å prøve andres sko en gang innimellom. Faktisk beriker det livet litt. Loven skal selvsagt være lik for alle - dette har tydeligvis Prinsessen også fått beskjed om - om enn litt sent. For nå er teksten på skolens web-side omformulert. Nå står det kun at "man skal søke kontakt med englene" ... altså de har måttet moderere seg ganske kraftig.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #217 Skrevet 2. august 2007 Tror media og mange mennesker glemmer at rampelyset er noe Marta Luise ikke har valgt selv , prinsesse er en rolle hun ble tildelt ved fødselen. Nå har hun sagt fra seg prinsesse statusen , og prøver og bygge et liv etter sine egne verdier. Etter min mening et modig valg. Hvis hun har sagt fra seg prinsessestatusen hvorfor bruker hun den da i annonseringen for skolen? Jeg har ingen problemer med å akseptere det alternative synet hennes, hun har vel like rett til det som alle andre. Men når du først har sagt i fra deg en prinsessestatus så kan du ikke bruke den når du finner det for godt, for å skape blest om noe du starter opp f.eks. Jeg føler vel at ML egentlig er ydmyk nok og ikke den som roper opp om ting, det trenger hun ikke for det gjør pressen og det er sikkert ikke lett å ha sånt enormt fokus på seg uansett hva hun finner på å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #218 Skrevet 2. august 2007 Loven skal selvsagt være lik for alle - dette har tydeligvis Prinsessen også fått beskjed om - om enn litt sent. For nå er teksten på skolens web-side omformulert. Nå står det kun at "man skal søke kontakt med englene" ... altså de har måttet moderere seg ganske kraftig. Dette står det om her http://www.abcnyheter.no/node/49874 Dumt å love mer enn man kan holde. Tror dere at hun angrer dette?
Altena Skrevet 2. august 2007 #219 Skrevet 2. august 2007 (endret) Det er ingen som kan love resultatet av noe som helst. Dersom du går ut og kjøper en shampoo er det tatt for gitt at du faktisk bruker den i håret og ikke andre steder. Bestemmer du deg for å for eksempel bruke den som glidekrem må du selv ta ansvar for konsekvensene, da nytter det ikke å gå i butikken og klage. At folk faktisk kommer i kontakt med engler kan heller ingen garantere selv om det skulle vise seg at engler faktisk finnes. Dette er i det store og hele et ansvar som ligger på elevenes skuldre. Du kan liksom ikke sette deg ned på ræva og si til læreren "sett meg i kontakt med englene". Dette er noe en selv må jobbe for å oppnå. Læreren kan kun lære bort teknikker til hvordan dette kan gjøres. I en vanlig kan læreren fortelle deg hvordan engelsk verb skal bøyes, men dersom du gir blanke og ikke gidder å gjøre lekser eller øve deg opp så kan ikke du gå til læreren og si at det er hans/hennes skyld at du ikke kan bøye engelske verb. Hvorfor plager det folk slik at hun på hjemmesiden kaller seg Prinsesse Märtha Louise? Er det ikke det hun er da? Selv om hun har sagt opp apanasjen og HKH-tittelen er hun vel fremdeles prinsesse? Hvilken rolle spiller det fra eller til om hun kaller seg prinsesse eller Märtha Louise Behn? Alle vet da vel hvem hun er uansett hva hun måtte finne på å kalle seg. Har hun selv uttalt at hun bruker prinsessetittelen til å fronte skolen? Eller er dette bare antagelser fra folkemassen? Jeg vil nok heller tippe på det siste. Og ærlig talt: begynner ikke denne saken å gå litt på tomgang nå? Skjønner ikke helt hvorfor folk blir så aggressive i sine argumentasjoner mot eller hvorfor media går helt i fistel over alt som foregår i kongehuset. Denne saken er ukegammel og dermed vil jeg påstå at den ikke lenger har nyhetens interesse. Det blir som å grave i glørne etter et forlengst slukket leirbål for å få det til å blusse opp igjen Endret 2. august 2007 av Altena
Paradokset Skrevet 2. august 2007 #220 Skrevet 2. august 2007 Det er ingen som kan love resultatet av noe som helst. Dersom du går ut og kjøper en shampoo er det tatt for gitt at du faktisk bruker den i håret og ikke andre steder. Bestemmer du deg for å for eksempel bruke den som glidekrem må du selv ta ansvar for konsekvensene, da nytter det ikke å gå i butikken og klage. At folk faktisk kommer i kontakt med engler kan heller ingen garantere selv om det skulle vise seg at engler faktisk finnes. Dette er i det store og hele et ansvar som ligger på elevenes skuldre. Du kan liksom ikke sette deg ned på ræva og si til læreren "sett meg i kontakt med englene". Dette er noe en selv må jobbe for å oppnå. Læreren kan kun lære bort teknikker til hvordan dette kan gjøres. I en vanlig kan læreren fortelle deg hvordan engelsk verb skal bøyes, men dersom du gir blanke og ikke gidder å gjøre lekser eller øve deg opp så kan ikke du gå til læreren og si at det er hans/hennes skyld at du ikke kan bøye engelske verb. Det er en vesensforskjell. Shampo skal brukes i håret og det er mulig å etterprøve om håret blir rent. Det er ingen som vet hvordan engler kontaktes og det er heller ingen som kan etterprøve om man faktisk har vært i kontakt med engler. Men jeg er enig i deg; saken går på tomgang. Skolen har endret sin markedsføring og verden vil bli lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå