Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Gjest marihan
Det er så deilig med fri!! Våknet halv ti, men er fremdeles litt trltt, men orker ikke å ødelegge døgnrytmen helt heller. La meg ikke før halv tre i natt. Nå er typen på jobb og jeg skal sitte hos han å lese til eksamen til han kommer hjem. Etter det skal vi hjem til meg. Jeg skal stelle dyret også kanskje trene litt kjappt også skal vi spille Nontendo Wii ; D Etterpå skal vi hjem til han igjen. Blir en koselig og avslappendes helg!

Fikk foresten bli med på bookingmøte på jobb i går. Det var jo n grei erfaring å finne ut hvordan det forgår også.

Høres ut som en deilig helg! :) Kos deg masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg skrevet nesten 7 siden notater på pcn. Mye er avskrift av det jeg har printet ut fra forelesningene, men jeg ville ha skrevet det selv en gang, og ha det i et samlet dokument.

Nå skal jeg lage litt mat til meg og kjæresten, også når han kommer skal ejg få printet ut det jeg har skrevet. Håper på å få lest igjennom det en gang i dag i hvert fall. Jeg skrev i stad at jeg ikke var så stresset for denne eksamenen, men det er jeg nå. Føler at jeg har masse å gjøre dagene fremover. Men hvis jeg står på så håper jeg at det går bra! Tenkte jeg skulle prøve å få noen fra klassen til å møtes en dag til uken å øve sammen.

Skal lage en leseplan for dagene før eksamen nå. Men det får komme senere ;) Skal i hvert fall bruke masse tid hver dag. :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente i stad!! 13 km på trimsykkelen - 25 minutter og litt styrke og tøying etterpå. 3 av 10 treninger i desember gjennomført.

Nå er jeg hjemme hos kjæresten igjen og vi lager mat. Kjempesulten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten har spst god middag, sett på den nye american pie filmen (som ikke var såå bra) også sovna vi begge med klærna på i senga... Våknet nettop og skjønte ingen ting ;) Så nå sitter jeg her og han ligger å sover fremdeles. Hater å sovne sånn!

Siden jeg kjeder meg skal jeg skrive opp min komplette ønskeliste til jul. Ønsker meg ikke noe veldig spesielt i år, så det blr veldig mange småting...

- Paulo Coelho - Heksen fra Portobello

- Årsplanlegger 2008. En kjempefin med en matoppskrift for hver dag. Den var kjempestilig med mange fine farger!

- Perlesmykke, perleøredobber og armebånd (ikke ekte)

- Lange kjeder i gull (heller ikke ekte)

- Neglebåndsolje

- Fotkrem

- Body Butter fra body shop.

- Frisør shampo og balsam for farget hår.

- Klær (lange topper og tunikaer)

- Vindtett fleecejakke.

- Skjerf, votter, lue, sjal...

- Brun hårbøyle

- Neglelakk i lyse kremfarger uten glitter

- Løsvektste, teklype, tekopp og fin boks til å ha te i.

- Søt flanellpysj

- Tynne fleeceridehansker

Også sier jeg ikke nei takk til penger heller ;) Mamma og pappa kjøper også gaver til oss fra farmor siden hun ikke kan. Så da etterlyser de alltid lange gavelister. De gir meg alltid så fine gaver som jeg ønsker meg, og det setter jeg veldig stor pris på. Ønsker meg ikke så mye spennende i år, men til neste år så har jegvel flyttet ut og da trenger jeg sikkert masse fornuftig! Så får kose meg mens jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i dag har dette vært en lat dag! Deilig det å da :) Sov til rundt halv ti og etter det har jeg bare hadde det koselig med kjæresten og sittet forran pcn. Fikk en god masasje for ryggen også, så nå føler jeg meg avslappet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei begge to! :goodbye:

Har hatt en kjempefin helg! Har vært sammen med kjæresten hele helgen og bare slappet av og hatt det koselig. Kjæresten er så fantastisk og jeg er såå forelsket i ham fremdeles, selv om vi har vært sammen i 3 og et halv år.

Har derimot fått gjort altfor lite skolearbeid i dag :( Nå har jeg fått printet ut alle notatene i hvert fall. Også har jeg fått lest igjennom og streket under det viktigste.

Nå skal jeg legge meg og skal lese igjennom notatene i revenue på sengen før jeg sovner.

I morgen skal jeg i stallen også skal jeg og mamma dra å kjøpe julegaver i morgen. Håper på å nesten bli ferdig da! Føler at jeg egentlig ikke har tid men... Skal prøve å dra tidlig i stallen i morgen og lese masse før jeg og mamma drar til byen. Gleder meg sånn til eksamen er ferdig!!

Jeg overtalte kjæresten til å gå tur med kaninen i stad ; D Han gikk tur og jeg måket kaninburet og slikt. Så hun fik kseg litt over 20 min tur i dag. Snille kjæreste :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så trøtt igjen, og har skikkelig vondt i hodet! Skulle stå opp tidlig i dag, men føler meg jo helt død. Nå er jeg skikkelig sur. Skal jo i stallen også, og har IKKE lyst. Vil jo bare lese til eksamen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Ååå, så koselig med :rødme: . Heldig du er!

Håper du får tid til både lesing og stallen i dag da. Det er kanskje bare sunt når man får et avbrekk, selv om det er vanskelig. Jeg skjønner deg kjempe godt :klem:

Ønsker deg en fin mandag, Miss :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ADA:)

Har allerede vært i stallen og fik lest litt før jeg dro dit så nå skal jeg begynne å lese igjen. Probleet er at all motivasjonen har forsvunnet, jeg er i dårlig humør, vondt i hodet og jeg er kjepte stressa. (jeg har egentlig ingen grunn til å være det så skjønner ikke hvorfor jeg er det...) :sjenert:

Søster har også lese dag i dag fordi hun har tentamen i morgen og klager på at hun har sååå mye å lese. Nå sitter hun å glaner på tv. Jeg hadde planer om å lese på kjøkkenet men tvn fra stua bare forsyrrer så nå har jeg låst meg inn på rommet mitt. Hater at hun er hjemme når jeg driver med skolearbeid på dagen. Enten så har hun på tv eller kjempehøy musikk. Og noen ganger har hun på begge delene på en gang. Uff føler meg sur på alt og alle nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "feilen" har jeg gjort mange ganger også :fnise: Ikke i dag da... Nå er faktisk motivasjonen tilbake og jeg har fått gått igjennom alt og terpet på en del ting jeg må huske.

Nå har jeg kjørt søster på jobb og snart kommer mamma hjem og da skal vi dra å shoppe julegaver! Koselig! Etter det skal jeg lese igjen. Tror jeg drar til kjæresten i kveld og leser hos han mens han er på jobb i morgen... Der pleier konsentrasjonen å være bra.

På onsdagen skal jeg møte 5 stykken fra klassen og vi skal øve sammen, så tror at når torsdagen kommer så skal jeg være ganske klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fin hilsen, vennen.

Ikke morsomt med sånne dager, nei. Har stresset med en del innleveringer de siste ukene, det kan være det...

Godt å høre at det går bedre med deg nå. *Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg kjøpt resten av julegavene, helt utrolig deilig å være ferdig! Nå har jeg bare å pakke inn en del igjen, men det kan jeg kose meg med etter eksamen :) Også har jeg den ene gaven til kjæresten som jeg driver og lager da... litt usikker på om den blir ferdig til jul... Men da får han få den etterpå ;) Brukte en del penger i går, men sånn er det før jul!

I dag har jeg kommet godt i gang med lesingen og er heldigvis mer positivt innstilt til eksamen. Jeg har tre temaer jeg driver å bytter litt å øve på nå, og tror jeg begynner å huske en del. Men føler det er langt igjen. Men når torsdagen kommer så tror jeg at jeg skal huske det meste.

Nå sitter jeg å skriver på den gamle pcn min... Den andre bare døde i går :( Den hang seg hele tiden og brått ble skjermen svart og det står bare feil meldinger. Men kjæresten skal prøve å installere windows på nytt, hvis ikke skal han sette inn ny hardisk. Så håper det funker :)

Har bare en liten pause fra lesingen nå, så skal straks fortsette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vennen.

Så flink du er. Godt å høre at du har kommet bedre i gang med lesingen. Håper eksamen går bra, det gjør den helt sikkert.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg så lei av lesingen... Faget er delt inn i salg og revenue. Revenue går kjempegreit, så det tror jeg skal gå bra. Problemet er salg. Det er jo ikke det at det er så vanskelig, men vi hadde jo oppgave om det temaet så det var ikke meningen at vi skulle ha det på eksamen, men så brått skulle vi ha det allikevel. I tillegg så har ikke foreleseren i salg brukt noe pensum fra boken i det hele tatt. Så nå sitter jeg å leser på utskrifter fra forelesningene og alt står liksom så punktvis og jeg syntes det er utrolig dårlig rett og slett. Hva er vitsen med pensum hvis foreleseren ikke bruker det? Det står for eksempel om heeelt andre ting i boken som vi ikke får på eksamen en gang.

Dette er bare et engangstilfelle, det er jo aldri sånn heldigvis. Men jeg føler at det ødelegger nå for jeg har liksom ikke noe ordentlig forhold til faget. Så jeg har på følelsen at det kommer til å ødelegge karakteren min.

Jeg får prøve å være positiv så ordner det seg sikkert. Jeg skal lese mer nå, også har jeg jo hele morgendagen sammen med flere andre i klassen. Da kan vi jo diskutere og høre hverandre og det hjelper alltid.

*tilbake til lesingen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenna; jeg tror ikke eksamenen går bra... Jeg pleier som regel å gjøre det bra på eksamen men føler at det ikke er tilfelle denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Så kjipt at motivasjonen har forsvunnet, Miss. Jeg har hatt mine perioder jeg også, men selv om det er hardt der og da så tar jeg meg sammen. Å angre i ettertid på at man ikke leste godt nok er surt. Men å stresse nå rett før eksamen er kanskje heller ikke det beste utgangspunktet for bra lesing. Kanskje det noen ganger er det beste å legge bøkene fra seg og gjøre noe helt annet?

Men jeg skjønner deg så utrolig godt, og føler med deg. Det er så kjedelig når man ønsker å gjøre det bra - og virkelig kan mye også - men så opplever man at motivasjonen er helt borte, og da dukker det typisk opp andre problemer i samme slengen.

Jeg håper du klarer å få lest litt til, slik at du føler deg litt mer forberedt og ikke angrer i ettertid på at du skulle lest mer.

Jeg grudde meg så bare det til eksamen i dag, men når jeg satt der så kom all kunnskapen frem. Jeg visste ikke at jeg kunne så mye :ler: Sånn er det jo ofte; man gruer seg mer enn man trenger.

Sender over en varm :klem: . Jeg forstår deg veldig godt, men jeg skal krysse alt som kan krysses på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig innlegg Ada :klemmer: Du har jo så rett. Man må bare ta seg sammen selvom motivasjonen forsvinner. Den har heldigvis kommet tilbake nå! Hadde en skikkelig frustrasjon i stad. Skulle ramse opp noe jeg skulle huske utentat og jeg glemte de samme tingene hver gang og ble mer og mer sint. Men nå har jeg fått spist litt middag og tatt en pause så nå skal jeg gjøre en ny innsats ;)

Jeg er også sånn at jeg er kjempenervøs før eksamen og føler at jeg ikke kan noe, men så begynner jeg å skrive og så husker jeg ting jeg aldri hadde trodd jeg kom til å huske. Så får håpe dette er tilfellet nå også :)

-------------------------------------------

Nå skal jeg lese en times tid, også skal jeg og mamma gå oss en tur. Etterpå skal jeg ta litt styrketrening så jeg får trent litt også. Føler at jeg trenger å bruke kroppen litt og ikke bare sitte å lese.

Kom på en ting til jeg ønsker meg i julegave i stad - Det gylne kompasset. Boken, ikke filmen :) Liker å lese fantasy og nå er jeg ferdig med alle Harry Potter og Ringenes Herre så må finne meg noe nytt å engasjere meg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...