Gjest Frysepulver Skrevet 9. juli 2007 #21 Skrevet 9. juli 2007 Hvis dette plager deg veldig må du jo bare konfrontere tyven
Gjest Bodillen Skrevet 9. juli 2007 #22 Skrevet 9. juli 2007 Kan vel hende hun er hjerneskadet eller noe... Men grunnen spiller vel ingen rolle. Trådstarter ville bare ha noen råd. Men årsaken til at h*n stjeler kan jo faktisk være ganske så relevant når man skal forsøke å gi råd, da... Ingen som ber om navn og adresse her, akkurat...
venus* Skrevet 9. juli 2007 #23 Skrevet 9. juli 2007 Ja, det hadde vært noe, men hun er en ekspert på å finne på unnskyldninger, så golfballer utover hele gulvet hadde hun nok glatt vridd seg unna. Da ville jeg tømt ALT på badet, bare latt noen enslige tannbørster stå synlig. (Hehe, skrev først toalettbørster...det kan du også prøve hvis hun ikke tar hintet med tannbørstene )
Gjest Vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #24 Skrevet 9. juli 2007 Kan vel hende hun er hjerneskadet eller noe... Hvis hun er hjerneskadet er vel det grunnen Noe galt er det iallefall med henne, men vi gidder ikke å bli frastjålet mer enn nødvendig fordi hun er litt merkelig kontruert i topplokket. Litt? Nei, hun er helt merkelig konstruert - vi har egentlig bare sett på henne som underholdningsverdi til nå. Hun er det aller frekkeste mennesket jeg har truffet Finnes ingen grense for hva hun klarer å dytte ut av kjeften. Er så fristende å fortelle om henne, men da kan hun som sagt bli avslørt. Jeg har forresten skrevet om henne her før, men det begynner å bli lenge siden.
Gjest Vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #25 Skrevet 9. juli 2007 Kan ikke fatte og begripe at du vil holde på slike smålige (u)venner. Hva tenker du på? Jeg er fullt klar over at de er smålige. Dette er familie og det finnes ikke noe vondt i dem, men de er altså frekke som f*** Jeg klarer meg jeg, hadde ikke kostet meg en kalori og hudfletta begge to så det var bare lefser igjen av dem, men nå har det seg sånn at jeg dessverre omsider har blitt så voksen og vettug at jeg forstår at sånn reaksjon ikke nødvendigvis er den beste
Gjest Bodillen Skrevet 9. juli 2007 #26 Skrevet 9. juli 2007 Noe galt er det iallefall med henne, men vi gidder ikke å bli frastjålet mer enn nødvendig fordi hun er litt merkelig kontruert i topplokket. Litt? Nei, hun er helt merkelig konstruert - vi har egentlig bare sett på henne som underholdningsverdi til nå. Hun er det aller frekkeste mennesket jeg har truffet Finnes ingen grense for hva hun klarer å dytte ut av kjeften. Er så fristende å fortelle om henne, men da kan hun som sagt bli avslørt. Jeg har forresten skrevet om henne her før, men det begynner å bli lenge siden. Hvis hun bare er en komplett idiot, uten diagnose, kan dere vel bare la være å invitere henne på middag? Jeg hadde i hvert fall ikke giddet å omgi meg med sånne mennesker. Vi lever da i et fritt land.
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #27 Skrevet 9. juli 2007 Hvis dette plager deg veldig må du jo bare konfrontere tyvenPlage og plage, jeg er skrudd sammen på en måte som gjør at jeg misliker uærlighet, så jeg er i et lite dillema her, men har kommet frem til at jeg ikke konfronterer dem. Ikke fordi jeg ikke tør, men fordi jeg ikke vil ("lang" historie).
Fru Pigalopp Skrevet 9. juli 2007 #28 Skrevet 9. juli 2007 Noe galt er det iallefall med henne, men vi gidder ikke å bli frastjålet mer enn nødvendig fordi hun er litt merkelig kontruert i topplokket. Litt? Nei, hun er helt merkelig konstruert - vi har egentlig bare sett på henne som underholdningsverdi til nå. Hun er det aller frekkeste mennesket jeg har truffet Finnes ingen grense for hva hun klarer å dytte ut av kjeften. Er så fristende å fortelle om henne, men da kan hun som sagt bli avslørt. Jeg har forresten skrevet om henne her før, men det begynner å bli lenge siden. Begynner å høres ut som en gammel slektning av vår familie det der...
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #29 Skrevet 9. juli 2007 Men årsaken til at h*n stjeler kan jo faktisk være ganske så relevant når man skal forsøke å gi råd, da... Ingen som ber om navn og adresse her, akkurat...Råd? Har jeg ikke spurt om andres erfaringer i tilsvarende situasjoner? Jeg vil altså ikke gi info om henne som forklarer hvorfor jeg er påståelig på at hun ikke er kleptoman.
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #30 Skrevet 9. juli 2007 Da ville jeg tømt ALT på badet, bare latt noen enslige tannbørster stå synlig. (Hehe, skrev først toalettbørster...det kan du også prøve hvis hun ikke tar hintet med tannbørstene )Hintet tar hun aldri uansett. Men golfballer som hadde blitt strødd utover gulvet hadde nok gitt henne et stikk.
Gjest Bodillen Skrevet 9. juli 2007 #31 Skrevet 9. juli 2007 (endret) Råd? Har jeg ikke spurt om andres erfaringer i tilsvarende situasjoner? Det var fru pigalopp jeg siterte... Hun skrev: "Kan vel hende hun er hjerneskadet eller noe... Men grunnen spiller vel ingen rolle. Trådstarter ville bare ha noen råd." Endret 9. juli 2007 av Bodillen
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #32 Skrevet 9. juli 2007 Hvis hun bare er en komplett idiot, uten diagnose, kan dere vel bare la være å invitere henne på middag? Jeg hadde i hvert fall ikke giddet å omgi meg med sånne mennesker. Vi lever da i et fritt land.Ja, klart vi kan det, men det er altså ikke aktuelt Bodillen. Eller kanskje jeg neste gang skal ringe min slektning og be ham på middag, men gi beskjed om at kona hans må bli hjemme? Litt dum løsning det. Om hun er komplett idiot, så gir hun oss i alle fall mye underholdning. Sjelden jeg har ledd så mye av et menneske noen gang. Hun mangler en del grenser for vanlig oppførsel på flere områder (kan man si). Og eneste måten å takle sånt på, er å se på dem som underholdning. Begynner man å irritere seg, får man bare hjerteinfarkt
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #33 Skrevet 9. juli 2007 Det var fru pigalopp jeg siterte... Hun skrev: "Kan vel hende hun er hjerneskadet eller noe... Men grunnen spiller vel ingen rolle. Trådstarter ville bare ha noen råd."Beklager. All den tid jeg spurte om råd i et helt spesifikt tilfelle, så tenkte jeg ikke på at det også kunne oppstå generelle diskusjoner rundt emnet her
Gjest Elastica Skrevet 9. juli 2007 #34 Skrevet 9. juli 2007 Men golfballer som hadde blitt strødd utover gulvet hadde nok gitt henne et stikk. For meg blir dette nesten det samme som å konfrontere henne. Dersom dere ikke ønsket det, er det vel også like greit å holde seg unna praktiske avsløringer? Eller blir det kanskje annerledes?
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #35 Skrevet 9. juli 2007 Begynner å høres ut som en gammel slektning av vår familie det der... Nettopp, og derfor tør jeg ikke fortelle mer om henne enn hva jeg har gjort. Hun er utrolig lett å kjenne igjen hvis jeg må forklare her hvorfor jeg vet hun f.eks. ikke er kleptoman.
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #36 Skrevet 9. juli 2007 For meg blir dette nesten det samme som å konfrontere henne. Dersom dere ikke ønsket det, er det vel også like greit å holde seg unna praktiske avsløringer? Eller blir det kanskje annerledes?Jeg kjøper selvfølgelig ikke golfballer for mange hundre kroner for å gi henne en lærepenge. Jeg har skrevet at jeg bare tømmer skapet på badet, men jeg kan som tidligere nevnt ikke fotfølge henne rundt i andre rom - så derfor spurte jeg her om noen andre her hadde erfaring med sånne opplevelser.
Wildy Skrevet 9. juli 2007 #37 Skrevet 9. juli 2007 Bordtennisballer er kanskje billigere? *Synes det var et fantastisk forslag med baller som rauser ut av skapet!*
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #38 Skrevet 9. juli 2007 I startinnlegget ditt skrev du dessuten dette: Jeg vil sette pris på innspill fra folk som har opplevd noe tilsvarende, og hva de eventuelt gjorde med saken. I min verden er det å be om råd...Jøss. I min verden er det å be om innspill fra folk som har opplevd noe tilsvarende. Å be om råd i min verden fortoner seg slik: "Kan noe gi meg råd i den situasjionen jeg nå har fortalt om?", "Kan noen fortelle meg hva jeg bør gjøre?" osv.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2007 #39 Skrevet 9. juli 2007 Gni dørhåndtakene på skapene og alle rom du ikke vil hun skal snoke rundt i med sot. Fjern håndsåpen fra badet. Lykke til med å få av sotet og forklare hvordan alle andre har klart turen til og fra badet uten å få sot over hele seg. Bordtennisballer er også fine saker ... Du kan jo ha lapper hengende inne i skap og bak dører du ikke vil hun skal gå der sangen "Tyven tyven" er sitert. Ufarlig moro - spesielt hvis hun klager på det. Eller "Her har vi allerede tømt, det er ikke noe å finne for deg". Jeg tror jeg hadde gjort noe lignende som fortalte at jeg visste at det var hun som stjal hvis jeg var i situasjonen.
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #40 Skrevet 9. juli 2007 Bordtennisballer er kanskje billigere? *Synes det var et fantastisk forslag med baller som rauser ut av skapet!* Jeg også, men det funker nok aller best hvis man vil ha en mistanke bekreftet. Vi har den bekreftelsen allerede.
Fremhevede innlegg