Gjest Vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hver gang en slektning og kona hans er på middagsbesøk her, så forsvinner det noe fra oss. Ikke store ting (som vi vet om i hvert fall). Det kan være en tier, noen hårspenner og sminke. Stort sett er det ting som er i skapet på do som forsvinner, for der kan man forsyne seg som man vil uten andre til stede. Jeg har ikke mulighet til å låse skapene på do, men neste gang skal de enten tømmes eller bindes sammen og kontordøren skal låses. Jeg kommer ikke til å ta det opp med dem, og jeg kommer ikke til å kutte ut kontakten - så man kan nesten lure på hvorfor jeg skriver i det hele tatt. Jeg vil sette pris på innspill fra folk som har opplevd noe tilsvarende, og hva de eventuelt gjorde med saken. Innspill som å kutte kontakt og fordømmelse av dama vil jeg gjerne slippe å lese - det fører ikke noe konstruktivt med seg.
Gjest Vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Høres ut som kleptomani.Jeg vil sette pris på innspill fra folk som har opplevd noe tilsvarende, og hva de eventuelt gjorde med saken. Men nei, det er ikke kleptomani - så la oss slippe å diskutere det
Gjest Bodillen Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Men nei, det er ikke kleptomani - så la oss slippe å diskutere det Hvorfor er det ikke kleptomani...?
Gjest vsn Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 De har jo ingenting med å snike i baderomsskapene dine. Hva med å skrive en liten lapp og legge i skapet/skapene? Noe ala: "Slutt å stjel mine ting", "Hva holder du på med"?, etc. Skulle ikke være så vanskelig å lese ansiktet hennes/demmes om de har lest lappene, hehe. Jeg har heldigvis ikke opplevd at noen stjeler fra oss. Men jeg ville blitt så forbanna at jeg ville brølt ut.
Fru Pigalopp Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Jeg hadde et problem en gang med utleier av leiligheten jeg bodde i. Han låste seg stadig inn i leiligheten min da jeg var ute. Jeg la feller for ham, slik at han ble avslørt. Da han forstod at han var avslørt, sluttet han å låse seg inn slik. Aner ikke hva han dreiv med, men ubehagelig var det å vite at han gjorde slikt. Uansett så monterte jeg innbruddssikker lås i entreen, for å vise ham at jeg ikke godtok slikt. Da følte jeg meg også tryggere om nettene. Syns du har gode råd selv jeg. Tømme skapet på badet og låse kontordøra. Gjøre tydelige ting for å forhindre tyveri. Da kanskje hun tar poenget uten å bli fornærmet. Forhåpentligvis blir hun veldig flau da, og slutter med den oppførselen hos dere. Lykke til.
Gjest Vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Hvorfor er det ikke kleptomani...?Fordi det ikke er det. Kan jeg få slippe å diskutere det? Dette er selvfølgelig et veldig sårbart tema, og jeg ønsker derfor ikke å komme med opplysninger som kan lede frem til at folk kjenner henne igjen. Men det er altså ikke kleptomani - garantert. Jeg vil sette stor pris på svar fra noen som har opplevd noe lignende.
venus* Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Hva med å fylle baderomsskapet med løse golfballer?
Gjest Vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 De har jo ingenting med å snike i baderomsskapene dine. Hva med å skrive en liten lapp og legge i skapet/skapene? Noe ala: "Slutt å stjel mine ting", "Hva holder du på med"?, etc. Skulle ikke være så vanskelig å lese ansiktet hennes/demmes om de har lest lappene, hehe. Jeg har heldigvis ikke opplevd at noen stjeler fra oss. Men jeg ville blitt så forbanna at jeg ville brølt ut.Det er gjerne den første reaksjonen det, og jeg er rimelig forbanna her selv - men det vil ikke føre noe godt med seg å skrike det ut. Vi kommer til å tømme skapene heretter, men vi har jo ingen garanti for at hun ikke snuser rundt andre steder også. Veldig lei situasjon. Vi hadde en feeling på at det var dette som var tilfellet, og har nå altså fått det bekreftet. Jeg klarer meg bra uten hårspennene, er jo bare å kjøpe nye. Men jeg bor sånn til at det er litt pes, men hva hun har tatt (som vi vet om) er altså ikke noe problem å erstatte selv.
Fru Pigalopp Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Hva med å fylle baderomsskapet med løse golfballer? Det hadde nok gjort susen!!!
Gjest Frysepulver Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Fordi det ikke er det. Kan jeg få slippe å diskutere det? Dette er selvfølgelig et veldig sårbart tema, og jeg ønsker derfor ikke å komme med opplysninger som kan lede frem til at folk kjenner henne igjen. Men det er altså ikke kleptomani - garantert. Jeg vil sette stor pris på svar fra noen som har opplevd noe lignende. Hvordan kan du være så sikker?
Snuppelure Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Slutter meg til det Fru Pigalopp skriver. En jeg kjenner hadde problem med at hjemmehjelpen stjal fra medisinglass (han hadde sterke smertestillende). Til slutt byttet han om pillene i glasset med smertestillende og glasset med avføringspiller..... Det gjorde bokstavelig talt susen, og det ble slutt på tyveriproblemet. ;-) Så små feller kan være virkelig effektive.
Gjest Vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Jeg hadde et problem en gang med utleier av leiligheten jeg bodde i. Han låste seg stadig inn i leiligheten min da jeg var ute. Jeg la feller for ham, slik at han ble avslørt. Da han forstod at han var avslørt, sluttet han å låse seg inn slik. Aner ikke hva han dreiv med, men ubehagelig var det å vite at han gjorde slikt. Uansett så monterte jeg innbruddssikker lås i entreen, for å vise ham at jeg ikke godtok slikt. Da følte jeg meg også tryggere om nettene. Syns du har gode råd selv jeg. Tømme skapet på badet og låse kontordøra. Gjøre tydelige ting for å forhindre tyveri. Da kanskje hun tar poenget uten å bli fornærmet. Forhåpentligvis blir hun veldig flau da, og slutter med den oppførselen hos dere. Lykke til.Takk for info fru Pigalopp Det blir nok tømte skap og låst kontordør ja. Men problemet er jo at jeg ikke kan låse av hele huset - ei heller fotfølge henne rundt i andre rom.
Fru Pigalopp Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hvordan kan du være så sikker? Kan vel hende hun er hjerneskadet eller noe... Men grunnen spiller vel ingen rolle. Trådstarter ville bare ha noen innspill. ;) Endret litt, for å unngå missforståelsen pga min skrivefeil. Endret 9. juli 2007 av Fru Pigalopp
Gjest Vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 Hvordan kan du være så sikker?Fordi jeg har bakgrunnskunnskap nok til å vite det
Gjest vsn Skrevet 9. juli 2007 #16 Skrevet 9. juli 2007 Slutter meg til det Fru Pigalopp skriver. En jeg kjenner hadde problem med at hjemmehjelpen stjal fra medisinglass (han hadde sterke smertestillende). Til slutt byttet han om pillene i glasset med smertestillende og glasset med avføringspiller..... Det gjorde bokstavelig talt susen, og det ble slutt på tyveriproblemet. ;-) Så små feller kan være virkelig effektive. Jeg håper han meldte ifra også, så hun fikk sparken.
Gjest Frysepulver Skrevet 9. juli 2007 #17 Skrevet 9. juli 2007 Kan vel hende hun er hjerneskadet eller noe... Men grunnen spiller vel ingen rolle. Trådstarter ville bare ha noen råd. Hvis hun er hjerneskadet er vel det grunnen
Gjest vertinnen Skrevet 9. juli 2007 #18 Skrevet 9. juli 2007 Hva med å fylle baderomsskapet med løse golfballer? Ja, det hadde vært noe, men hun er en ekspert på å finne på unnskyldninger, så golfballer utover hele gulvet hadde hun nok glatt vridd seg unna.
Gjest vertinner Skrevet 9. juli 2007 #19 Skrevet 9. juli 2007 Slutter meg til det Fru Pigalopp skriver. En jeg kjenner hadde problem med at hjemmehjelpen stjal fra medisinglass (han hadde sterke smertestillende). Til slutt byttet han om pillene i glasset med smertestillende og glasset med avføringspiller..... Det gjorde bokstavelig talt susen, og det ble slutt på tyveriproblemet. ;-) Så små feller kan være virkelig effektive. genialt.
Gjest synseren Skrevet 9. juli 2007 #20 Skrevet 9. juli 2007 Kan ikke fatte og begripe at du vil holde på slike smålige (u)venner. Hva tenker du på?
Fremhevede innlegg