Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2007 #121 Skrevet 10. juli 2007 Tråden er ryddet. Marianne AdminEr det ulovlig å skrive at man har lest mange innlegg av Epica tidligere, og derfor ikke er noe overrasket over det som skjer nå? Hun har selv fortalt her på Kg over flere år at hun opplever stesønnen som et problem, og skulle ønske han ikke fantes. Er det i tillegg ulovlig å skrive at det som nå skjer er veldig trist, spesielt med tanke på de to små barna? Alt står jo i tidligere tråder.
Gjest Bøydelinjer Skrevet 10. august 2007 #122 Skrevet 10. august 2007 Så rart hvor helt plutselig denne diskusjonen tok slutt! Hvordan har det egentlig gått ts?
Gjest Mayamor Skrevet 13. august 2007 #123 Skrevet 13. august 2007 Har lest igjennom hele tråden og kjenner meg igjen i noe, annet ikke. Det er ingen dans på roser å være menneske; prøv det hvem som vil... Men helt seriøst; det er ikke lett å være stemor/far alltid. Like lite lett som det er å være mor/far, bare at en har andre følelser for egne barn enn andres barn. Lik det eller la være, men slik er det. Jeg er like glad i mine stebarn som jeg er i nieser, nevøer og mine beste venninners barn. Men den følelsen jeg har for egne barn er annerledes. Jeg hadde ikke godtatt at samboer var sirkuspappa for sine barn ved samvær, mens felles barn + min eldste ble neglisjert. Heldigvis har det heller vært et alternativ for samboer da barna her er tett i alder og skal begynne i 5-6-7-8 klasse nå. I helgen har samboer tatt med seg barna sine og gutten min på campingtur, mens minsten og jeg har vært hjemme og kost oss, vært på kino og sett "Robinsons" samt badet i svømmehallen. Ts sitt barn er bare 6-7 mnd gammel og merker ikke noe til fars prioriteringer - enda. Og når sant skal sies; en liten baby trenger ikke behandles likt som en 6 åring. Men når de er 5-6 og 9-10 stiller det seg annerledes. Snakk sammen og søk hjelp. La jenten deres få oppleve en barndom med mor og far. Strekk deg; du må uansett samarbeide med din mann om deres felles datter. La mannen din ta seg av datteren deres og ta med stesønn ut på kjøkkenet og la ham steke vafler, bake boller el. Sett deg ned og spill ludo, kort el. Er han intressert i eks. pokemon; finn ut noe om dem og snakk med ham. Ta med gutten på kino og se "Robinson", kjøp en godtepose, mat duene i parken, gå i svømmehallen, besøk en venninne/søster/kollega el som har et barn på samme alder. Lag bånd sammen med boren til datteren din. For alles del; ikke minst din datter! Håper det har ordnet seg for dere. Til de som sier at en bør ikke innvolvere seg med noen med barn fra før før en vet at en vil ofre "alt": mener du at en bør kunne forutse alle problemer som muligens kan komme til overflaten? Og dersom ja; gjelder det de foreldre som går fra hverandre også eller bare stemor/far? Etterpåklokskap heter vel det? :kaffe:
rangi Skrevet 13. august 2007 #124 Skrevet 13. august 2007 [quote name='Mayamor' date='13.08.2007 (13:51) ' post='4778524' Til de som sier at en bør ikke innvolvere seg med noen med barn fra før før en vet at en vil ofre "alt": mener du at en bør kunne forutse alle problemer som muligens kan komme til overflaten? Og dersom ja; gjelder det de foreldre som går fra hverandre også eller bare stemor/far? Etterpåklokskap heter vel det? :kaffe:
Gjest Gjest_karenmarie_* Skrevet 4. mars 2009 #125 Skrevet 4. mars 2009 vi har vert hos psykolog... jeg går alene men tok han med en gang. og han innrømmte at han gir sønnen formye oppmerksomhet, og jeg trodde han vill si mer ifra, at "nå må du leke alene litt", men nei.. Jeg syns det er rart at jeg og datteren vår kommer helt i skyggen annenhver helg, det skal jo ikke være sånn?? Stesønn er forresten 6 år...
Gjest Gjest_karenmarie_* Skrevet 4. mars 2009 #126 Skrevet 4. mars 2009 ehhm,om dette er noe å skille seg for så er det nok ikke kjærlighet.hans barn fra før betyr like mye som det han har med deg,og bare rett og rimelig at sønnen får mest oppmerksomhet når han ser far sin så lite.det er enda en liten gutt.det er nok best at dere skilles nå som datteren deres er såpass liten,og så får vi håpe at dere begge får noen tålmodige nye partnere som ikke krever for mye...det kan lett bli for mye kreving fra nye partnere,barna først!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #127 Skrevet 4. mars 2009 Tråden ble startet sommeren 2007 - hvordan har det gått med ts?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå