Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Åh, stemmer i med de andre her - kjempebra at han ville ha flaske! :hoppe:

Råder deg til å la ham få flaske sånn med jevne mellomrom for at han ikke skal "glemme" det. T drakk av flaske et par ganger da han var 4-5 uker, men så gikk det et par mnd før neste gang han skulle ha flaske og da ville han ikke ha. Og vil fortsatt ikke :forvirret:

Så jeg ville gitt flaske et par ganger i uka eller noe ;)

Ha en fin helg :klemmer:

Har bare lyst til å komme med en liten kommentar her.... Det kan også virke "andre veien" ved å gi flaske flere ganger... Plutselig kan babisen da nekte å ta puppen... Puppen er en mye mer "slitsom" måte å få i seg melken på - og babiser kan bli "litt late, og makelige" av å bli tilbudt flaske for ofte..

Vil bare nevne det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare lyst til å komme med en liten kommentar her.... Det kan også virke "andre veien" ved å gi flaske flere ganger... Plutselig kan babisen da nekte å ta puppen... Puppen er en mye mer "slitsom" måte å få i seg melken på - og babiser kan bli "litt late, og makelige" av å bli tilbudt flaske for ofte..

Vil bare nevne det :klemmer:

Ja, det er ikke lett. Det var det du nevner her jeg var redd for - derfor jeg ikke ville gi ham flaske når vi ikke måtte. Og endte opp med flaskenekter...

Det er ikke lett altså... Begge deler kan jo i teorien skje. Det blir jo en vurderingssak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med passerte 4 år :blomst:

Lillegutt tok også flaske veldig greit. Har ikke fått det så veldig ofte, men går veldig fint hver gang.

Får håpe det går like greit for dere også.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 4årsjubileum! :blomst:

Så bra at dere har det så fint sammen :)

Kjekt at gutten tar flaske! Det er jo supert om mannen skal passe han når du er ute eller noe :) Har ikke fått prøvd flaske med S enda, men helsesøster sa at siden han tar smokk og brukte brystskjold tidligere tar han gjerne flaske, håper det :jepp:

Ha en fortsatt fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøbelsara: Nei, dersom man ikke har noe valg, så er det jo enkelt :ler: Men jeg må innrømme at jeg setter stor pris på sjansen til å kunne ta meg litt barnefri om ønskelig. Og bare ha noen timer hvor jeg er MellonCollie, og ikke mamma. Men man tilpasser seg jo situasjonen man er i! Takk for tips om Sandvika. Har vært der før, men ikke der vi er oftest nei.. men jeg sender i tilfelle en PM, nå har jeg jo så god tid på dagene også, så kan jo evt ta meg en kjøretur og se på regnkåpene.

Pysepus: Nei, nå kan jeg ta meg en kveld fri om jeg vil. Må bare pumpe opp litt lager nå ;)

Tassie: Veldig deilig å ha testet ut det ja, nå kan vi satse på å få oss barnevakt en kveld og bare være Mannen og Meg :hoppe:

Ulva35: Takk for gratulasjon. Jeg må jo innom deg i morgen og gratulere med at dere er over oss på tabellen.. ting er ikke lyst om dagen (bortsett fra finalen selvsagt!)

Frigg: :klem:

Sandra: Utrolig fint ja! Får håpe det fortsetter :)

Imli og Myrthel: Takk for gode tips, vi kommer til å gi ham flaske med jevne mellomrom i alle fall, men ikke for ofte dersom ikke vi skal noe.. blir å finne en balansegang. Men han sutter jo i vei på alt han kommer over han her, så jeg TROR uansett ikke det skal bli noe problem. Men greit å ta forhåndsregler :)

Revenka: Tusen takk :)

Jente79: Jeg tror nok ikke det blir noe problem her heller, da får jeg heller ta det når det kommer :)

Knøttet: Det høres jo ut som S har alle forutsetninger for å ta flaske, ja. Godt å ha det som en mulighet i alle fall, så kan enten jeg få en kveld alene, eller mannen og jeg sammen uten baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her flyr dagene unna, gitt! Fredag hadde vi en skikkelig skrikerunge med magevondt, så da brukte jeg stort sett hele dagen på byssing og bæring.

Lørdagen var han heldigvis kjempfin igjen, og da hadde vi besøk både av svigers, og av et vennepar fra Trondheimstiden. De bor ikke så langt unna oss, men har ikke klart å treffes før nå etter vi flyttet i juni. Det var uansett ufattelig trivelig! Jeg regna med de kom til å bli 2-3 timer, men vi hadde så mye å skravle om, så de ble hele dagen :) Gutta fant ut utpå kvelden at vi måtte få oss noe mat, så de dro ut og handlet, og kokkelerte for oss jentene. Så det ble virkelig en knalldag. Og lillegutt viste seg fra sin beste side.

Søndagen var kjæresten og hentet ved, og fikk stablet dette opp i boden vår. Jeg var en tur hos lillegutts oldeforeldre, og deretter hos hans besteforeldre hvor det andre settet oldeforeldre var ;) De ga seg helt over over hvor stor an var blitt bare på et par uker. Nå smilte og pratet han skikkelig til de alle fire, og det var jo stor stas. Ene oldemoren har strikket et sett som han allerede har begynt å vokse fra etter bare 2-3 gangers bruk, så fant ut at jeg måtte kjøre og vise ham frem i det før det var for sent.

I dag er mannen på reisejobb igjen, og kommer hjem utpå dagen i morgen. Dagen begynte dårlig, da lillegutt etter siste nattamming kl 4.30/5 ikke ville sove igjen, men hadde skikkelig vondt i magen.. skrek og skrek. Mannen skulle kjøre herfra 5.30, og var nok litt lei seg for å overlate meg til dette alene når han var slik.. men så sovnet vi igjen ved 7tiden tror jeg, og sov heller til langt utpå formiddagen. Så kom MidnightChildDreamer og hennes Lille som slett ikke er så liten lenger :rødme: Det skjer mye de neste månedene skjønner jeg. Vi hadde nå uansett en innholdsrik dag, og jeg siterer bare fra boken til MCD, jeg. Hun fortalte historien så godt :hoho:

Dette hendte nemlig når MellonCollie og jeg var ute på trilletur idag! ;

Vi ruslet langs veien i et boligfelt, ganske så rett utenfor sentrum. Skravlet som bare vi kan, og så vel ikke stort annet enn hverandre. Men veien vi valgte blei litt smal, så vi bestemte oss for å snu og velge en annen løsning.. Når vi trasket tilbake skvatt jeg til og sa; MellonCollie.. En elg!! Hun ser på meg og ler, og tror jeg er blitt gal :bond:

Jeg blunker hardt, og ser en gang til, og ganske riktig; der står en elg. I en hage. Og spiser epler. Elgen var ca halvannet år, og så litt... merkelig ut i blikket. Svaret på hvorfor fikk vi fem sekunder seinere. Naboen til denne hagen fortalte at eplene elgen spiste var gjæret :

:skratte: Så Elgen var Drita!! :skratte:

Og om man skal ha respekt for en elg, så skal man hvertfall ha respekt for en full variant!! :jepp:

Vi skulle snike oss forbi, og håpte den ikke skulle legge merke til oss.

Men Elgen snudde etter, siklende, og skeiv i blikket, og begynte å sparke med hoven. "Nå kommern" sa jeg ganske frenetisk i stemmen, til MellonCollie som relativt stresset i gangen, trasket foran meg. Vi gikk hakket fortere begge to, ganske paffe over at vi faktisk, så godt som, haddde en full elg etter oss! :hoho:

Men den fant for ut at Eplene var mer interessante. Heldigvis.

Når jeg kom hjem, hørte jeg på radioen at det var FEM!! av dem som vandret rundt og spiste seg beruset rundt omkring i området vi gikk tur i. Og Viltnemnda var på vei for å leke snikskyttere.

Så, sånn var LilleMonster og Frk Midnights første trilletur med MellonCollie og MellonCollieBaby.

Jepp, en full ELG i hagen rett oppi her er ikke hverdagskost.

Nå skal jeg legge meg, det burde jeg gjort for lenge siden. Klumpen skal vel ha mat igjen om en times tid, kunne tenkt meg å slappet av litt før det ;) God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj dæven! En full elg! :ler: :ler:

Bra elgen ikke fuglte etter dere da, det kunne jo blitt litt skummelt med en sjanglende elg :fnise:

Ha en fin dag, og god bedring med magen til lillegutt :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

:skratte:

Morsom og søt historie, så det for meg!

Håper lillegutt blir stabilt bedre i magen etterhvert, må være slitsomt og tøft for dere begge. :klemmer:

Men han er nå iallefall flink til å sove syns jeg! Imponert! Høres ut som en skikkkkelig godgutt! Ikke pga sovingen, men sånn generelt :) Han har jo en god mamma å slekte på :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, føler det er mye sutring her om dagen altså :( Men jeg fortsetter.

Nå har vi hatt to forferdelig dårlige dager.. det begynte på formiddagen i går med magevondt, og det gav seg vel egentlig ikke igjen før utpå kvelden i dag. På det døgnet som gikk i mellomtiden har han vel egentlig skreket omtrent 90% av våkentiden sin :dåne:

Og det kombinert med 6ukers-kontroll på helsestasjonen var jo herlig. Alle de andre mammaene med de stille babyene som bare lå og pludret rundt omkring, mens jeg bar rundt på min klump som hyler slik at det høres ut som jeg forsøker å ta livet av ham. Jepp - herlig. :ler:

Men altså, selve kontrollen gikk jo bra. Lillegutt har gått fra 51 til 56 cm, og fra 3290 gram til 5380 gram!! Så han har blitt en stor gutt allerede. Følger kurven fint! Hodeomkretsen derimot, der hadde vi en litt brattere kurve enn normalt, men hun slet litt med å måle fordi klumpen var veldig urolig da. Så vi skal følge det opp om 4 uker bare for sikkerhetsskyld. Men det var visst ofte slik at den kurven kunne være litt annerledes også. Jaja, jeg bekymrer meg ikke noe for det i grunn.

Siden han skrek så mye når vi var der, så forsto jo både helsesøster og lege at vi slet med magevondt. Og de satte vel egentlig diagnosen "kolikk" på ham begge to, etter å ha sett ham når han skrek, hørt smertehylene og hørt min beskrivelse. Jeg vet ikke, jeg.

Har jo hørt om kolikkforeldre og kolikkbarn så mange ganger, og føler ikke den merkelappen passer på oss. For han har jo så mange fine perioder. Og jeg føler meg ikke SÅ sliten og desperat som den typiske "kolikkmammaen".. ikke har vi måttet ty til bilturer midt på natta, ikke har den andre parten måttet midlertidig flytte ut for å ha overskudd til jobb. I det hele tatt er jo livet vårt ganske så normalt, bortsett fra at vi har en baby som skriker. Men det er klart, det er vel de verste tilfellene man hører om, også når det gjelder kolikk.

Det positive med at han var så intens i dag, var jo at de på helsestasjonen virkelig ønsket å hjelpe til. Så, i morgen skal vi tilbake dit - for da er en fysioterapeut der, og de syntes han kunne ta en titt. Så ville legen følge meg opp igjen om to uker, for dersom det ikke var bedre til da ønsket han å muligens koble inn sykehuset for å se om det kunne være noe de kunne gjøre! Han hang seg nemlig veldig opp i det at jeg ser sammenheng mellom mangel på bæsjebleier og magevondt, og syntes det var veldig "interessant". Han mente at så mye som jeg hadde gjort på egenhånd, så skulle de også gjøre sitt for å finne en løsning, ikke bare ta tiden til hjelp.

Så - i dag har jeg fått mye støtte jeg ikke hadde bedt om og forventet, men som er hjertelig velkommen. Jeg er spent på om det vil bli noe bedre. Og jeg er imponert over helsestasjonen min, og helsesøsteren min. Kom noen tårer der på slutten - en sliten mamma som får så mye omsorg er en tøff kombinasjon ;) Det er godt å bli tatt på alvor, og at andre også mener at det er unormal skriking.. at det ikke bare er jeg som førstegangsmamma som ikke vet hvordan det er å ha en baby :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at de tar deg på alvor og vil hjelpe dere. Set kom noe godt ut av skrikingen til lillegutt ;)

Håper dere finner ut av ting. Slitsomt når han skriker så mye.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Det er jo kjempebra at de tar deg så mye på alvor og gjør så mye for å hjelpe dere! :) Håper de finner ut av det på helsestasjonen da! :klemmer:

Og så bra at lillegutt er blitt så stor :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...