Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Håper dere hadde en nydelig dag i går. :strix: Gratulerer så mye som fru! Gleder meg til referat og bilder. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du hadde detti ut av Mine Innlegg :overrasket: Men nå er jeg her...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen 27.06.09!! :strix:

Håper den ble alt dere drømte om og litt til... Gleder meg til referat! :jepp:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye igjen _lene_, Det var veldig koselig å møte deg og din mann på vår felles takterrasse, dere så veldig lykkelige ut :strix:

Gleder meg til å høre om bryllupsreisen og se flere bilder av det nydelige brudeparet :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ansjoni

:lete:

Håper du har det bra lene, og at du har hatt et herlig bryllup og bryllupsreise!! Gleder meg til å høre om hvordan det var, og se flere bilder :nigo: Kjempefint det jeg har sett hvertfall :strix:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem! :klemmer:

Så herlige bilder du hadde lagt ut på fb fra bryllupsreisen. :hjerter: Så nydelig det var der, og det så ut som om dere hadde det veldig fint.

(Kjente det kriblet litt i magen da det kom bilder fra Roma. :rødme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! Dere er så søte! Vet jeg har vært treig med å skrive referat, men etter vi kom hjem fra bryllupsreisen har vi vært på hyttetur, i familiebesøk ++, så da blir det først nå... Kan begynne med å si at vi hadde en fantastisk dag og en nydelig bryllupsreise. Så vi er storfornøyde begge to!

Dagen før bryllupet var ganske hektisk, med pynting av begge lokalene, generalprøve på vielsen m.m. Kom ikke hjem til ene forloveren min før kl 22. Da hadde vi jobbet siden kl 11, så vi var ganske slitne. Spiste kvelds med begge forloverne og en venninne til, før jeg og ene forloveren gikk bort på hotell Neptun hvor vi skulle sove. Kom selvfølgelig på en del ting jeg måtte gjøre før jeg kunne sove. Etter det ble vi sittende i sengen å snakke, og selv om vi sa flere ganger at vi måtte legge oss så greide vi det ikke. Ble litt sånn som i gode gamle dager når vi overnattet hos hverandre og skravlet og skravlet til en av oss sovnet :fnise:

Sovnet endelig i 02-tiden, men ble vekket av noen fulle folk som stod og skrek og hoiet utenfor kl 0630. Akkurat da hadde jeg ganske lyst å stikke hodet ut vinduet og skrike "KAN DERE HOLDE KJEFT, jeg skal GIFTE MEG OG PRØVER Å SOVE!" :ler: Jeg gjorde ikke det da, de gav seg etter en halvtime eller noe, men fikk ikke sove noe særlig etter det, for jeg var redd for å forsove meg + tenkte på alle tingene som måtte gå i orden...

Stod opp kl 08 til strålende vær, og ene forloveren bestilte roomservice. Så vi hadde stor frokost med egg og bacon, frukt etc. Bare synd jeg ikke greide å spise så mye :fnise: Andre forloveren og en av mine andre venninner kom bort og spiste med oss. Så kom kusinen min og fikset hår og sminke for meg, de andre forsvant for å bli stæsjet opp hos ene forloveren min. Min søster kom innom med brudebuketten, som var helt nydelig! I 12-tiden kom mormor for å hjelpe oss med å få på oss kjolene og sånt. Tror jeg var ferdig pyntet ca. 1230, så da satt vi med champagne og jordbær og ventet på veteranbilen.

Veteranbilen var kjempestilig, og vi fikk masse oppmerksomhet både på vei inn i bilen og hele veien ut til vielsen. Jeg var ikke så nervøs lengre da vi satt i bilen. Pappa møtte oss ved porten inn til Gamle Bergen og tok bilder da vi kom ut av bilen. Vi måtte stå utenfor Torvsalen litt og vente på at vigsleren, min kjære og forloverne skulle gå inn. Da vi ble sluppet inn ble jeg plutselig skikkelig nervøs igjen, med tanke på at 70++ mennesker skulle ha all oppmerksomhet rettet mot meg, så jeg tror jeg skalv litt de første skrittene oppover midtgangen. Men nervøsiteten forsvant igjen når jeg kom opp til kjære :) Det var en nydelig vielse, med en fin tale fra vigsleren. Ene forloveren vår leste dikt, og ikke minst var vi sinnsykt heldig med musikken. Ene forloveren til kjære har en utrolig musikalsk familie, og han spilte sax, moren piano og søsteren sang. Jeg holdt på å begynne å grine flere ganger, spesielt under "Can you feel the love tonight". Men jeg greide faktisk å holde tårene i øyekroken. Kjære holdt på å begynne å grine også, synes det var litt søtt :hjerte:

Da vigsleren sa vi kunne kysse hverandre gikk vi ut til "Bryllupsdag på Troldhaugen" og trampeklapp :ler:

Vi gikk opp på torget ovenfor huset og mottok gratulasjonene. Forloverne hadde tatt med champagne til oss. Så ventet fotografering. Det var faktisk ganske tungt å bli fotografert i en så svær kjole i 25 grader (ikke at jeg skal klage på været egentlig, det var jo akkurat sånn vi ville ha det, strålende sol!), så jeg var ganske sliten da vi var ferdig etter halvannen time. Heldigvis hadde sjåføren av veteranbilen både champagne og mozell i bilen. Jeg orket ikke tanken på alkohol akkurat da, men drakk litt mozell og følte meg bedre med en gang, så var nok blodsukkeret som hadde vært litt på bærtur, siden det var 7 timer siden frokost og jeg hadde spist ganske lite (ene forloveren hadde med kjeks i vesken, men jeg orket ikke det da, men til dere som skal gifte dere: pass på å spise ordentlig, selv om det ikke frister så mye med mat!).

Det ble endel tuting og oppmerksomhet når vi ble kjørt fra Gamle Bergen til der hvor vi skulle ha festen også. De fleste av gjestene stod ute og ventet på oss da vi kom, og det ble enda en champagneskål for oss. Vi begynte på middagen, som var helt nydelig! Min søster var flink toastmaster, og det var så mange fine taler! Både min kjære, fedrene våre, bestefedrene våre og forloverne holdt morsomme og rørende taler. Og så ble vi selvfølgelig "beordret" opp for å kysse med klirring på glassene med jevne mellomrom ;) Ene forloveren til kjære spilte sax et par ganger under middagen også, han er så flink! Og bandet spilte til sangene i sangheftet, så det ble litt mer stemning enn det blir kun med synging

Til kaffen kom 30 venner og det ble litt mer uformell stemning. Vi danset brudevalsen, og fikk faktisk skryt for gjennomføringen :gjeiper: Etterpå skulle vi kutte kakene. Jeg skulle kutte kransekaken mens kjære holdt meg for øynene. Jeg syntes jeg traff noe hardt, og tenkte at det var kaketoppen. Samtidig skrek kusinen til kjære at jeg måtte gå lengre ned, så jeg tenkte: "Jaja, da gjør jeg det da", og plutselig hadde jeg skjært 8 ringer av kaken! :ler: Men jeg kan i allefall garantere at det ikke blir 8 barn her i gården! ;) Broren til kjære opptrådte med en "tale" til oss som egentlig var Morten Harket-imitasjon. Utrolig morsomt!

Besteforeldrene våre storkoste seg på dansegulvet hele kvelden, og jeg fikk danset med morfar og svigerfar i tillegg til kjære selvfølgelig. Skulle gjerne ha danset med bestefaren til kjære og pappa også, men plutselig hadde tiden bare gått, og vi fant ut det var på tide å gå (kl var 0030, og vi måtte jo få utnytttet suiten vi hadde leid ;) ).

Da vi kom på hotellet stod det nattmat og vin og ventet på oss. Vi spiste og hoppet i boblebadet, kjempekoselig! Vi var for trøtt til at det ble noe action på kvelden, men det tok vi igjen om morgenen, hehe. Spiste frokost på takterrassen i fineværet, og hilste på MaiL, som hadde nabosuiten. Koselig! Jeg og kjære var helt overveldet over hvor fint og vellykket alt hadde vært. Været, vielsen, talene, maten, musikken, gavene, alt var liksom perfekt :)

Har fått utrolig mange tilbakemeldinger på at folk virkelig koste seg, og min onkel sa til og med at det er det beste bryllupet han har vært i! Det virket som at folk koste seg veldig også, så tror ikke det er bare noe de sier. Flere som ble rørt under seremonien og var overrasket over at man kunne få en så fin seremoni med HEF

Ene venninnen min tok bilder hele dagen både dagen før og på selve dagen, så jeg skal legge ut de, må bare vente på at hun kommer hjem fra ferie så jeg kan få de på minnepinn eller CD :)

Skulle gjerne skrevet referat fra bryllupsreisen også, men tror det blir litt i lengste laget om jeg skal skrive om det også nå ;)

Håper alle som har giftet seg de siste ukene har blitt strålende fornøyd med dagen de også, og at dere alle har hatt en fin sommer :) Jeg kommer sterkere tilbake her fra i morgen av :)

(Beklager at ikke jeg har svart hver enkelt her nå, men jeg vet ikke hvordan jeg får sitert flere i ett innlegg, og var litt mange til å svare i ett innlegg til hver. Men var veldig koselig å møte deg også MaiL! Håper dere har kost dere på Rhodos og generelt i sommer! :) Og Muffin: Roma er helt fantastisk, der skal vi definitivt dra igjen!)

(Og det skulle egentlig vært flere smileys her, men det er jo ikke lov! *arg*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å skrive om morgengavene: Kjære ble kjempeglad og overrasket over albumet. Tror han ble litt stolt og, for han ville absolutt vise det til folk som kom innom oss dagen etter bryllupet :rodme: Hehe

Jeg fikk en ring i hvitt og gult gull med 12 små diamanter i en rekke :hjerte:

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Åh, så herlig å lese om dagen deres :rødme: Høres ut som en nydelig dag!

Og så bra morgengaven ble så godt mottatt - ikke at jeg hadde tenkt noe annet :lur:

Trampeklapp, så bra :ler: Og så fint med ekstra spilling, det er sånne småting som gjør så mye :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes fantastisk ut :jepp:

Jeg var inne på FB å snoket på bilder... Dere var helt nydelige :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk igjen, jenter! :) Skulle vært mer aktiv her inne, men dagene går så fort. Vil liksom utnytte ferien, så i dag har vi hatt en skikkelig opprydning i hele leiligheten, kastet en del og ryddet en del ned i boden, deilig! I går var vi med venner, og i morgen og ut helgen kommer nok hele dagene til å gå med til venner og feiring av min søsters 20-årsdag :)

Burde vel egentlig stenge denne dagboken snart og opprette en generell i stedet, men vet ikke om jeg er helt klar for det enda :gjeiper:

Ellers er jeg veldig glad for noe som har skjedd, men vet ikke om jeg skal fortelle det enda siden det er en del som bør vite det som ikke har fått vite noe enda (og nei, jeg er ikke gravid eller noe :fnise: , dette dreier seg om andre, men jeg er veldig glad likevel :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Ååh, nå ble jeg ikke bare litt nysgjerrig! :sjenert: Fortell :pls:

Skjønner skepsisen din til å slette bryllupsboka, jeg slettet akkurat min, og det var med tungt hjerte :grine: Har spart på den da :hjerte: Og sekundet etter den var slettet opprettet jeg en ny :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeldig nysgjerrig jeg også nå :sjenert:

Blir helt rørt av å lese om dagen deres :rødme: Den virket helt fantastisk! Har sett på bilder fra både bryllup og bryllupsreise på Fb, dere var kjempefine - og det så virkelig ut til at dere koste dere masse på bryllupsreisen :strix:

Håper du har det fint :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...