Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Gjest Musica
Ja, ett år går jo egentlig fort, og om ett år er det jo mange detaljer man kan sette i gang med, som å finne kjole, fargevalg når det gjelder borddekking, menyer, programmer og sånt:) Men er litt misunnelig på dere 2008-bruder da;) Men, men, tenker det er verdt å vente et år ekstra og få det bryllupet vi vil ha...vet det er mange som kritiserer at det blir for kommersielt (sånn generelt), vi skal ikke ha noe overdådig, bare et litt fint lokale og 3-retters middag med alkohol, men blir dyrt nok det! men er liksom en gang i livet, og da vil jeg ha det litt fint:) Få prinsesse-feelingen;) Hehe...

Nå må vi jo plutselig begynne å gjøre noe, ikke bare drømme ;)

Vi vil ha en koselig, stilig, men "uformell" dag, sammen med de vi er glade i :) Broren min giftet seg forrige helg, og de hadde et sånt bryllup som vi vil :)

Blir fort dyrt ja, og vi er fortsatt spente på om vi får spart nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må vi jo plutselig begynne å gjøre noe, ikke bare drømme ;)

Vi vil ha en koselig, stilig, men "uformell" dag, sammen med de vi er glade i :) Broren min giftet seg forrige helg, og de hadde et sånt bryllup som vi vil :)

Blir fort dyrt ja, og vi er fortsatt spente på om vi får spart nok.

Ja, jeg gleder meg til å få kommet i gang med å bestille ting, nå er det mest tanker som surrer rundt i hodet. Men tenkte å sette av datoen hos HEF når de åpner igjen i august og så bestille lokale så fort vi har bestemt oss.

Det viktigste er selvfølgelig at folk koser seg :) Men en vil gjerne ha det litt spesielt på en sånn dag :) Bare håper jeg ikke blir for opphengt i at alt skal være perfekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musica

Det er lett å bli revet med av folk på forumet her, men jeg har funnet ut at det er bare å la de holde på ;) Vi har ikke kjøpt inn noe, og heller ikke bestilt lokale.

Det viktigste er jo at dagen blir som dere vil. Ser ikke for meg at jeg blir sånn som blir hysterisk for at alt skal være perfekt, men man vet jo aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å bli revet med av folk på forumet her, men jeg har funnet ut at det er bare å la de holde på ;) Vi har ikke kjøpt inn noe, og heller ikke bestilt lokale.

Det viktigste er jo at dagen blir som dere vil. Ser ikke for meg at jeg blir sånn som blir hysterisk for at alt skal være perfekt, men man vet jo aldri ;)

Akkurat å få i stand lokale og bekreftet at HEF har ledig tid vil jeg gjøre så fort som mulig, men resten får vente litt...synes det blir litt feil å ha brudekjolen osv fiks ferdig innkjøpt to år på forhånd, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musica

Vielsen og lokale er greit å få på plass ja. Vielsen har vi bestilt, men ikke lokale. Kanskje på tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen og lokale er greit å få på plass ja. Vielsen har vi bestilt, men ikke lokale. Kanskje på tide.

Ja, jeg vet ikke hvor du bor, men her i Bergen er det visst blitt vanlig å bestille så langt som 1 og et halvt til 2 år i forveien, så tenkte å være tidlig ute for å være sikker på å få det lokalet vi vil ha...men er selvfølgelig ikke helt umulig på kortere varsel heller, en venninne av meg planla bryllup på et halvt år i fjor. Men et generelt tips er at det blir mindre utvalg og dermed kanskje også dyrere jo lengre man venter med akkurat lokale....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet ikke hvor du bor, men her i Bergen er det visst blitt vanlig å bestille så langt som 1 og et halvt til 2 år i forveien, så tenkte å være tidlig ute for å være sikker på å få det lokalet vi vil ha...men er selvfølgelig ikke helt umulig på kortere varsel heller, en venninne av meg planla bryllup på et halvt år i fjor. Men et generelt tips er at det blir mindre utvalg og dermed kanskje også dyrere jo lengre man venter med akkurat lokale....

Så nå at du bor i Trondheim, vet ikke hvordan utvalget er ang lokaler der, er vel litt å velge i, men skader ikke å være tidlig ute med akkurat det, tror jeg kommer til å være litt lettet når vi har bestemt oss for lokale, for det legger liksom litt føringer på hvordan det meste annet blir...mat, drikke, pynt etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musica

Skal ikke gifte meg i Trondheim :) Er ikke så mange som kjemper om lokalene hjemme :) Men er desto mindre lokaler å velge i da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke gifte meg i Trondheim :) Er ikke så mange som kjemper om lokalene hjemme :) Men er desto mindre lokaler å velge i da.

Jeg ville nok reservert snart ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som egentlig hadde tenkt å vente med å kjøpe noe som helst, lokale og å få bekreftet dato hos HEF var egentlig det eneste jeg hadde tenkt vi skulle få gjort med det første.

Men i dag var jeg på IKEA, og da kjøpte jeg glass til å lage bordkort av. Var på panduro og kjøpte gullmaling og penn og, men ble litt skuffet over malingen, tror jeg skal ned igjen i morgen og kjøpe en annen gullfarge, denne ble litt for gul, de hadde to jeg var i stuss om og ser ut til at jeg valgte feil. Men den svarte pennen til å skrive på glasset med var kjempefin!

Legger nok ut bilde når jeg har fått et glass jeg er fornøyd med. Burde kjøpe en sjablong også, nå bare klippet jeg ut et hjerte i papir og malte inni, ble greit nok men ikke helt supert liksom...

Tar jo litt tid å male 70 glass, hehe...kan jo ikke gjøre ferdig alle nå, men nærmeste familie og forlovere er jo så og si bankers at kommer, så de tenkte jeg å ta nå og så får jeg vente en god stund med resten...må jo egentlig vente til vi får svar på innbydelsene, og det vil jo si minst halvannet år!! Hehe...jaja, satser på å gjøre ferdig ca halvparten av glassene nå den nærmeste tiden og sparer på resten, var bare greit å kjøpe inn alle nå i tilfelle IKEA ikke selger dem lengre om en stund...synes dette var en litt kul idé, bordkort og "favor" i ett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet nydelige sko og tiara på amerikansk webside, men er ikke en side jeg har hørt om før, det gjør meg alltid litt skeptisk. Og så vet jeg ikke om jeg tør å kjøpe sko og tiara før jeg har kjole:/

Legger ut link siden så dere kan si hva dere synes, men nå må jeg skynde meg å gjøre meg klar til å dra på jobb!! Plutselig var to timer vekk i å se på brudekjoler, forloverkjoler, sko og tiaraer...uups, hehe... Forloverne må jo velge kjolene deres selv, men jeg kan jo gi dem noen tips om fine kjoler...er så mye fint på nettet!! Men litt risky å kjøpe kjole på nettet da, redd den ikke passer eller ikke ser make ut i virkeligheten...jeg skal hvertfall ikke kjøpe min brudekjole på nettet, men kan jo hende de vil kjøpe sine på nettet...mye billigere enn i Norge i allefall, selv om man regner med toll....nydelige kjoler fra 100 dollar jo!! Nei, nå får jeg ta å stikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet en gullmaling som var riktig, har malt 4 glass, må bare få tørket dem i ovnen og så skrive på navn med svart :) Kan jo bare skrive på dem som "garantert" kommer siden det er såpass lenge til ennå. Blir fiint jo :)

Bilder og linker av ting og tang får komme senere, etter torsdag har jeg ikke hatt mye tid å være på nettet, har stort sett gått i jobbing, var og spiste middag hos mamma og pappa i kveld da, sammen med kjæresten.

Skal jobbe tidlig i morgen også, så tar vi en kort hyttetur etter jobb, fra søndag ettermiddag til mandag kveld med et vennepar, han skal være kjærestens ene forlover :) De bor for tiden hhv i Danmark og Trondheim, så skal bli kjekt å treffe dem, har det alltid så koselig sammen med dem.

Så flere oppdateringer her kommer nok tirsdag eller onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!! Hytteturen var kjempekoselig, men nå er jeg sliiiten, tror jeg må finne sengen. Skal prøve å få lagt inn bilder av glassene m.m. i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bildet av våre glass/bordkort til bryllupet:

Glass/bordkort brudeparet

Synes de ble fine:) Bildet er litt dårlig, ser ut som teksten er litt skjev, men det synes jeg ikke den er i virkeligheten, kanskje litt feil vinkel...

Flere linker til aktuelle kjoler, forloverkjoler, tiaraer og sånt kommer senere...kaaanskje i kveld, men bør egentlig finne sengen snart siden jeg skal opp kl 06 i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk :) Har laget 4, så da er det ca 70 igjen, hehe...men får vel vente litt med å lage til de som jeg ikke er 100% sikker på kommer (vel, kan aldri være helt sikker, men). I tilfelle jeg ikke klarer å vente (greier det sikkert ikke, hehe) så foreslo ene forloveren min at jeg kan gi glassene i gave til de som er invitert men ikke har anledning til å komme...vet ikke om det blir litt rart?

Går ikke an å se på bildet, men har forresten skrevet navnene våre med hjerte mellom og så datoen nede på stetten :) Håndmaler hjertene, så de blir litt forskjellige, men det er vel en del av sjarmen? ;) Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom Løyten lys i samme bygg som Rema 1000 fjøsanger. Det går en bro over veien med en rundkjøring oppå like i nærheten.

Helt FANTASTISK! Alt du trenger av lys, servietter, bånd o.l til å pynte til den store dagen. De har det lysegrønne på en plass, det rosa på en plass osv. Jeg og min forlover var der og fant ut at der måtte vi rekne en hel dag. hehehe :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom Løyten lys i samme bygg som Rema 1000 fjøsanger. Det går en bro over veien med en rundkjøring oppå like i nærheten.

Helt FANTASTISK! Alt du trenger av lys, servietter, bånd o.l til å pynte til den store dagen. De har det lysegrønne på en plass, det rosa på en plass osv. Jeg og min forlover var der og fant ut at der måtte vi rekne en hel dag. hehehe :danse:

Takk for tipset, har hørt andre som skryter av dem også, så kan godt hende jeg tar meg en tur dit, men tror jeg venter til vi har bestemt oss for lokale, enkelte lokaler ordner jo all pynt og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...