Gå til innhold

Miracles Do happen :-)


~Capricorn~

Anbefalte innlegg

Koselig å lese hos nygravide Capricorn! :) Jeg måtte ha Dundersalt jeg, når jeg var kvalm. Gikk under navnet Vidundersalt her i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linn3c: Syns plutselig ritz kjeks smaker så rart jeg...samme med vanlige mørke knekkebrød.. :ler:

Epona: Dundersalt har jeg ikke forsøkt ;) Og de er jo gode og da. Men nå har jeg jo ikke hatt noe særlig lyst på godteri heller da. Men syns faktisk det hjelper litt med epler og pærer og ;)

--------------------------

I dag ringte telefonen da jeg var på jobb. Var gyn :hoppe: Og det var kommet et par avbestillinger denne uka, så hvis jeg ville kunne jeg få en av de timene. Så da skal vi sjekke hvordan det står til på torsdag. Gleder meg til det da. Samtidig er jeg litt redd for å gå ut derfra med dårlige nyheter slik som sist... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du gruer deg jeg altså...Jeg grugleder meg hver eneste gang jeg skal få sniktitte på lilleknøttet.... :jepp: Det er så ulidelig spennende!!

Skal krysse armer og bein og det meste som kan krysses for deg på torsdag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du gruer deg, husker de tidlige ultralydene jeg hadde - de var litt for spennende for min del :ler: Men, ååååå, for en opplevelse når vi fikk se den lille som sprella.

Det kommer nok til å gå kjempefint :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første han gjorde i dag var å kjenne på livmor. Og da kjente han med en gang at den hadde vokst. Så langt alt vel.

Og så fikk vi se verdens skjønneste lille Prikken som hadde krøllet seg godt sammen inni der :hjerte:

Fikk se bein og armer som sprella. Og hjertet slo som bare det :)

Fikk også se ovenfra hodet, og da så vi tydelig begge armene. Hadde hendene mot hverandre :hjerte:

Hadde vokst til ca 4,6 cm. Litt vanskelig å måle siden Prikken hadde krølla seg sammen sånn. Men ble da satt til å være ca 11+1 da. Men jeg velger å telle på min måte jeg, frem til ordinær UL. Men 5 dager fra eller til spiller ingen rolle.

Verdens skjønneste lille Prikken :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: Så utrolig herlig å lese :klemmer: Nå kan du bare kose deg, husker jeg var 11+2 når jeg var på UL og det er jo helt utrolig hvor godt man ser de søte små :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå.... :legrine: Blir helt rørt jeg nå!! Så herlig å lese!!!

Det finnes ikke noe større mirakel enn det som foregår inni deg akkurat nå... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Alvildebrud-: Alt står bare bra til med Prikken ja :rødme:

Angelou: Ja, vi så lille Prikken vår kjempetydelig på skjermen. Strakk på bena og krølla seg sammen. Bevegde armene og alt. Bare så herlig å se da.

Lovebird: Ja, det var veldig kjekt å få se at alt står bra til.

Madden: Ja, jeg syns det er helt utrolig at jeg til slutt skal få oppleve dette mirakelet jeg :hjerte:

Imli: Takk.

Eeyore: Ja, jeg satser på at alt skal gå bra nå. Og syns tida egentlig bare går kjempefort. Allerede over 13 uker jo ;)

Liljen: Bare kjempedeilig å se at alt står bra til med Prikken da.

-------------------------------

Her står alt bare bra til. Tida går stort sett med til å jobbe og slappe av da. Forrige helg orka jeg nesten ingenting. Fikk rydda en del hjemme, men ellers slappa vi bare av. Og mandagen hadde jeg fiksa meg fri klokka 12, så ble bare tre timer jobbing den dagen. Mamma og pappa kjørte nemlig farmor til Haukeland den dagen (øye.avd.) Så da ble jeg med dem opp dit og venta til hun var ferdig der. Tok ikke så veldig lang tid. Så reiste vi ut til ikea. Gikk der og kikka litt før vi spiste mat der. Da kom bror min og, siden han var ferdig på skolen først da. Så ble det litt shopping da. Men det er begrenset med tid man får når pappa er med. Der er det nemlig bare inn, finne det man skal ha, og ut igjen.. :fnise: Men fikk da handla litt smådill likevel da. Var jo ikke noe jeg trengte. Så reiste mamma, pappa og farmor hjemover igjen. Så ble brodern med meg hjem en liten times tid, før han dro hjem til seg selv. Ble en litt lang og slitsom dag, så jeg var bare kjempetrøtt da han dro. Snubla meg ned på butikken og fikk handla litt. Så sovna jeg på sofaen.

Tirsdagen hadde jeg og ordna meg fri klokka 12. Hadde ingen planer denne dagen, men ei på jobben ville ha litt mer timer. Så tenkte jeg kunne få gjort litt hjemme. Men da ble jeg både sulten og kvalm på vei hjem. Men gikk likevel innom noen butikker på veien da. Men ble så innmari svimmel. Så da måtte jeg bare komme meg hjem. Fikk i meg litt mat. Og så sovna jeg på sofaen. Våkna etter en og en halv time. Da måtte jeg sånn på do. Og ligger ikke sånn kjempegodt på sofaen. Så etter å ha tømt blæra la jeg meg ned på senga litt...og slukna med en gang...våkna en og en halv time senere... :fnise:

Orka ikke gjøre så mye resten av den dagen da..

Både onsdag og torsdag sov jeg leeeenge. Torsdag gikk jo Mannen ut døra 11, og da åpna jeg bare såvidt øynene...våkna ikke før ti over halv ett jeg :sjenert:

Bare kjempetrøtt for tiden :Gjesp:

Fredagen var det tidlig opp. Skulle til legen før jeg skulle på jobb. Da jeg satt og venta, ble det plutselig bare meg igjen på venterommet. Og da åpna hun dama luka si, og spurte om jeg hadde tatt en test som viste at jeg var gravid... :ler: Jada, har sett babyen på UL og vi...;)

Så snakka jeg litt med legen. Syns legen min er litt rar og bruker litt for mye tid på dill-dall-prating...for min del kunne vi bare tatt alt full fart, og ikke så mye snikk snakk rundt det hele. Vil heller ha praktiske opplysninger som hvor jeg får tak i jordmor osv. Men fikk da tatt blodtrykk til slutt da, 115/68. Og tre blodprøver, litt usikker på hva. Men den ene var jern mener jeg han sa, nevnte ikke hva de andre var. Urinprøve og veiing. Har ikke gått noe særlig på vekta tidligere i graviditeten, men utfra det jeg har pelid å veie er jeg vel minus 4-5 kg. Men har litt å gå på, så tror ikke det gjør noe akkurat. Fikk nye time der midt i oktober.

Så etter legetimen var det tid for 9 timer på jobb. Da var jeg bare kjempesliten da jeg var ferdig. Tidlig i seng. Så var det 9 timers-dag i går igjen. Hadde vondt i ryggen/øverst i rumpa da jeg var ferdig på jobb i går. Vondt å bevege seg og bøye seg og sånn. Heldigvis ikke såå ille i dag da.

Var i seng klokka 11 i går jeg. Bare skikkelig trøtt :Gjesp:

I dag har jeg bare slappet av. Sett litt film og tv. Sittet litt med dataen (ikke det jeg gjør mest for tiden liksom...)

Nå må jeg finne meg noe mat snart. Fremdeles konstant småkvalm, kjempetrøtt og kjempedårlig matlyst. Absolutt ingenting som frister.

Bortsett fra det har jeg det bare kjempebra da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du høres svært gravid ut vennen!! :fnise: Trøtt, kvalm, sliten og generelt uggen...Det er 1.trimester i et nøtteskall altså!!

Det kommer seg sikkert betraktelig når du kommer deg et stykke ut i 2.trimester! :jepp:

Du får bare ta livet med ro, og sove så mye som du føler for!! Du trenger kreftene vet du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig formen din bedrer seg nå i 2. trimester. Jeg merker forbedringer allerede, ennå jeg ikke har vært særlig plaget av kvalme. Men nå er det ingenting.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittlei av å ikke ha lyst på mat... :sjenert:

Er helt pyton hver gang jeg skal ha lunsj på jobb f.eks...surrer rundt og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, aaaner jo ikke hva jeg vil ha å spise. Og det hjelper ikke å jobbe i matbutikk og sitte å se på all maten hele dagen heller da... :kjefte:

Gikk på butikken tidligere i dag. Skulle kjøpe noe å spise. Kom hjem med en liter melk... Ser sikkert ut som jeg har gått meg vill når jeg kommer inn i matbutikken. Og hater de butikkene hvor de ikke greier å vaske panteautomaten!!! Hos oss lukter den jo og, inne på lageret!!! Den stinker ikke ut heeele inngangspartiet av butikken. Blir så kvalm når jeg kommer inn i sånne butikker. Lukter øl, brus og saft...blanda godt i sammen... :spy:

Måtte bare få det ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, den stanken der er skikkelig ille ja... Usj.

Håper matlysten kommer snart. Må være ille å ikke ha lyst på noe!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...