Gå til innhold

Miracles Do happen :-)


~Capricorn~

Anbefalte innlegg

Mrs N: Stresser ikke med innkjøp i det hele tatt vi ;) Tenker ejg får lage meg en ordentlig liste, så får vi få med brodern når han er ferdig med eksamen. Hadde vært litt greiere om vi hadde hatt egen bil. Har planer om å få skaffet bil og, men foreløpig får vi bruke brodern sin når han har tid. Og da kan han og jeg samarbeide om litt julegaver i samme slengen ;)

Takk for tips om klær som kan blekes. Sånne ting jeg ikke har tenkt over.. :sjenert:

Imli: Ja, det blir nok en del kjønnsnøytrale klær da. Men det kan jo være praktisk hvis vi er så heldige å få flere barn.

Angelou: Tror jeg må ta en tur innom HM sanrt da ja :) Så har jeg tenkt at det haster ikke sånn veldig med å shoppe klær. Kan jo være vi får noe til jul, så kan vi handle litt på januarsalget selv ;)

Her har jordmor tippa jente to ganger da. Men det er bare fordi hun ikke har sett noen liten tiss :fnise:

Ene søstra mi tipper veldig på gutt da, så da jeg sa at jordmor tippa jente etter første UL, sa hun; Ja, ellers er det en gutt med liiiten tiss.. :ler: ....mobber Prikken min gjør hun... :fnise:

Eeyore: Problemet her har vel vært at Prikken ofte er turbo når Mannen er på jobb. Så roer det seg når han er komt hjem, så blir det ny turbo-runde når vi har lagt oss og Mannen har sovnet.. :ler: Er en skikkelig liten rampeunge ;) Men i går fikk Mannen kjenne noen spark da :smilbla:

Veslo: Syns det er helt utrolig jeg, at vi er over halvveis...tida går bare superfort og da :)

Liljen: Jeg vet jo bare så altfor godt hva sliterne går igjennnom :klem:

Kjempebeskjeden og lite samarbeidsvillig liten Prikk :fnise:

Har vel i utgangspunktet ikke flere UL. Men da jeg var på KK etter blødningene, fikk jeg jo beskjed om at de sikkert kom til å kalle meg inn igjen i uke 30 for å sjekke hvor morkaka ligger da. Men nå har vi jo sett på ordinær UL at den har trukket seg fint bort fra utgangen..så er spent på om jeg får innkallelse eller om de faktisk har litt god kommunikasjon der. Men det er ikke så nøye å få vite det, alt som teller er jo at Prikken har det bra :)

---------------------------------------

Har det helt supert for tida jeg. Kjempeglad i magen min :smilbla:

I går var det superturbo der inne. Tror det var ommøbelering eller noe sånn. Ihvertfall kjempedeilig å kjenne masse liv. Siste fridag i morgen før jeg skal prøve meg på jobb igjen. Sjefen hadde sagt til Mannen at vi fikk prøve meg en ukes tid, og gikk det ikke så fikk jeg bare skaffe meg mer sjukemelding. Så det er jo greit. Gleder meg bittelitt da. Skal bli morro å snakke med alle sammen igjen. Men så kommer jeg jo tilbake til et begynnende julerush og alt det stresset der. Et stress jeg vanligvis er kjempeglad i, men tror det kan bli litt slitsomt nå.. Og så blir det nok bare kasse-sitting da, så det vil nok gå hardt utover ryggen. Kjenner litt vondt i bekkenet og. Spesielt hvis jeg har gått litt en dag. Trenger ikke være snakk om mer enn 1-2 timers gåing i butikker, da gjør det vondt resten av dagen. Og det gjør vondt å snu seg i senga da. Så er litt spent på hvordan det vil gå på jobb. Kan jo for alt jeg vet gå veldig bra, men tviler på jeg vil holde særlig lenge uansett.

Syns det er så koselig med litt snø ute nå. Har vel lagt seg rundt 10 cm utenfor her.

Nå skal jeg bare slappe av litt på sofaen med en film eller noe. Så må jeg vel få gjort noe husarbeid etterhvert og. Men har hvertfall begynt på litt klesvask da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig å lese at du har det så bra og koser deg med masse liv i magen - blir aldri lei det jeg, her ommøbleres det hver dag og med fem dager igjen til termin så KJENNES det for å si det sånn, men synes det er koselig for det jeg :rødme:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor skulle vi ikke ha det bra, når vi er så heldige som vi er :)

Ang. bekkenet, hadde det ikke vært en idé å si ifra på jobben at du trenger en litt varier hverdag? Jeg merker at hos meg er det faktsik væst å sittet, så jeg prøver å bytte på hele tiden og har heldigvis en arbeidsplass hvor det er mulig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn3c: :klem:

Angelou: Ja det er deilig å kjenne litt liv i magen. Er ikke hver dag jeg kjenner like mye, men er ihvertfall litt hver dag. Så lenge jeg kjenner litt liv, blir jeg veldig mye roligere med en gang :)

Eeyore: Ja, vi er jo tross alt blandt verdens heldigste da :rødme:

Håper at absolutt alle som ønsker det, får oppleve det :)

Har nok desverre en jobb som ikke er så veldig bekken-vennlig da...for hvis jeg skal gjøre noe annet enn å sitte, blir det snakk om tyngre arbeid med mye løft og bøy og tøy. I matbutikker er det jo ikke så mye lette kasser da. Og det er jo begrenset hvor lenge man kan holde på med f.eks shampohylla...derfor blir jeg nå kun brukt i kassa...

Og i dag var ikke det noe godt. Gikk greit de tre første timene før lunsj da. Men så er det jo noen timer igjen etter det og. Så var rimelig ødelagt i ryggen da jeg var ferdig. Og samtidig gjør det vondt foran når jeg sitter. Kjennes ut som noen har gitt meg et skikkelig kraftig spark rett i..ehh..er det skambeinet det heter foran der?? Er der det gjør vondt, og på innsiden av lårene..helt oppe liksom. Og etter litt sitting begynner ryggen å krangle. Så etter jobb i dag gjorde det vondt å sitte, gå, stå, ligge..ja i det hele tatt.. Og etter å ha slappa av på sofaen en times tid, klarte jeg nesten ikke reise meg og klarte knapt å gå...men jeg måtte sånn på do... :fnise:

Er ikke såå ille nå da. Men etter å ha sittet litt og sett på tv, så gjorde det veldig vondt da jeg reiste meg. Og det gjør jo vondt hver gang jeg snur meg i senga. Spesielt det å ligge på ryggen, for så å trekke bena litt opp...da kjennes det ut som noen tråkker på meg med piggsko eller noe.

Men ellers har jeg det helt supert jeg altså!! ...bare litt usikker på om jobb er noe som er lurt å holde på med...selv om jeg egentlig liker julerushet...men kjenner jo at jeg ikke klarer å slappe av i kroppen når jeg sitter i kassa...blir litt stressa, og spenner hele kroppen når ryggen begynner å verke som besatt...og det føles nesten som å være i fengsel...kan jo ikke bare gå på do når jeg vil lenger :overrasket: ...eller spise når jeg blir sulten.. :sjenert:

Høres sikkert ut som den hypokonderen da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det høres hypokondrisk ut jeg! Det høres nemlig veldig bekkenløsningsaktig ut!!! Og det er ikke noe å ta lett på altså :streng:

Syns du skal ta kontakt med legen og forklare smertene dine, å overse og dermed overbelaste et vondt bekken kan være veldig dumt i det lange løp! Jeg gikk litt lenge før jeg tok nederlaget (som absolutt ikke burde være noe nederlag) og dro til legen for bekkenplager. Og har slitt med det siden, og ser nå at jeg mest sannsynlig kommer til å ende opp med krykker igjen i dette svangerskapet ganske så tidlig. Ikke å anbefale med andre ord!!

Nei, Capri vennen, ring legen du. Jeg syns absolutt ikke det høres fordelaktig ut for helsen din at du skal jobbe når bekkenet er så vondt :klem: Og skulle noen beskylde deg for latskap, hypokondri og lignende så kan jeg banne på at de aldri i sitt liv har hatt bekkenløsningsplager!!!!!

Bare litt engasjert ;)

Kjempekoselig og lese om deg og rampen/rampine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bizzy: :klem:

Ja, jeg har jo hørt at folk kan slite med sånt leeenge etterpå og, så har ikke lyst å ta unødvendige sjanser. Om jeg sliter meg ut og ødelegger kroppen min, vil det bare gå utover meg selv. Er ihvertfall ingen som kommer og takker meg for det. Og jeg syns ikke det er verdt det i det hele tatt. Så jeg fikk Mannen til å nevne det for sjefen da han kom på jobb onsdag morgen. Så han sa at jeg slet med å sitte i kassen. Så da fikk han beskjed om at da måtte jeg komme meg til legen om få sjukemelding fort som f***. Ville slippe å betale nye 16 dager for meg bare for at jeg skulle tyne meg et par dager, så skjønner jo det godt. Så da ringte jeg nye fastlegen (...sikkert innmari godt førsteinntrykk..) Så fikk en time i går. Da spurte jeg om jeg kunne få mer sjukemelding. Men det ville han ikke skrive ut... :sur: Han begrunnet det med at da ville trygdekontoret henge på dem med en gang. For de ville syns det var altfor tidlig å kaste inn håndkleet allerede i uke 22-23. Så først fikk jeg egentlig ikke noenting (hadde jeg vært 32 uker hadde det vært litt annerledes sa han..). Men så ba han meg legge meg på benken. Og da kjente han at jeg var mye stivere på venstre side. Og så på meg at det gjorde vondt. Jeg måtte og forklare hvor jeg kjente det. Så da snakket han med en av de andre legene der og fikk et skjema han fylte ut. han skrev at jeg måtte ha variert arbeid (ikke sitte for mye, og ikke løfte tungt) Og så måtte jeg ta det med til arb.giver. Som da måtte fylle ut om tilrettelegging av arbeid er mulig. Noe det da ikke er. For kasse-arbeidet er det 'letteste'. Og på gulvet er det tunge løft på minst 10-15 kg. Og det er tross alt begrenset hvor mye papp man kan finne.. Så jeg leverte skjemaet til trygdekontoret i dag. Og ut fra det jeg skjønte så får jeg nå svangerskapspenger frem til permisjonen begynner. Har null og niks peiling på dette, så hvis noen vet noe, tar jeg imot all info jeg kan få... :sjenert: Jeg har ihvertfall forstått det sånn at jeg nå får penger frem til permisjonen, uten at jeg trenger få ny sjukemelding hele tiden. Og at det ikke har noe å si fpr pengene jeg får i permisjonen. Og at det heller ikke har noe å si for permisjonstiden. (...har en noe bekymret svigerfamilie som er redd for at jeg taper penger og tid med Prikken...)

Bekkenet er ihvertall ikke noe godt i dag heller...så har egentlig ingen dårlig samvittighet for jobben. Butikken går rundt likevel. Og skulle jeg ha jobba i juletida, hadde jeg blitt helt ødelagt. For da er det begrenset hvor mye man kommer seg ut av kassen. De som jobber på gulvet har jo viktige ting som f.eks frysevarer å fylle på. Kan ikke la det stå ute for lenge bare fordi de må ta kasse hele tiden...da ville nok mattilsynet blitt glade.. Så jeg ble jo enig med sjefen om at jeg ikke har så mye der å gjøre.

Jeg fikk jo og henvisning til fysioterapi av legen da. Så jeg får se om jeg finner frem til det og. Han kom hvertfall med et navn han anbefalte. Så jeg følte jo alt i alt at jeg ble tatt på alvor da.

Nei, nå er jeg kjempetrøtt, så det er vel på tide å finne senga. I går da vi la oss, fikk Mannen se at Prikken bevede seg inni magen. Bulte ut litt på venstre side av magen. Litt alien-aktig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten veldig usikker på om Prikken liker klementiner eller ikke...for det blir alltid masse liv etter at jeg har spist det...men det er ikke så godt å tolke om det er glade spark, eller protest spark... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med alien-spark! :)

Fint at du har snakka med legen. Har du den same framleis? Viss det er han same, så gav han meg villig sjukemelding, men ikkje kul om eg fekk henvisning til fysio...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med alien-spark! :)

Fint at du har snakka med legen. Har du den same framleis? Viss det er han same, så gav han meg villig sjukemelding, men ikkje kul om eg fekk henvisning til fysio...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det også i bekkenet dersom jeg sitter stille for lenge av gangen, går for lenge av gangen - og det blir bare vondere, så var nok veldig lurt at du fikk komme over på svangerskapspenger, siden de ikke greier å tilrettelegge for deg på jobben :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn3c: Ja, det er morro å se litt alien-spark da. Jeg prøvde å se i dag før jeg stod opp da. Men det var bare såvidt litt bevegelse da. Men med en gang jeg dro opp dyna igjen kom det flere skikkelige spark. Så da måtte jeg jo se igjen da...men kom det noe da...neeeeida... En ordentlig rampeunge :fnise:

Nei, har ikke samme nå lenger. Frister ikke så mye med laaang busstur når det er legesenter 5 minutters gåtur hjemmefra. Så da bytta jeg.

Angelou: Ja, jeg ser ikke helt poenget med å skulle ødelegge seg helt på tung jobb. Det vil jo uansett bare gå utover meg selv. Og det er jo ikke noe morro å slite seg sånn ut at man ikke fungerer når man er ferdig på jobben. Vil ikke akkurat si jeg får gjort så mye når jeg må støtte meg opp av sofaen...stå og holde meg til bordet fordi det gjør så vondt.

Er ikke så veldig ille i dag da. Har vært værre noen av de andre dagene i uka. Men kjenner det i dag og da. Spesielt når jeg sitter/går. Men i natt var det ganske greit. Sikkert fordi jeg var så trøtt at jeg ikke har merket at jeg har snudd meg (men tror jeg bare har snudd meg en gang da..) I dag er det bare avslapning. Så er det julebord i kveld med jobben. Gleder meg til det. Jeg kommer for maten da :fnise: De andre kommer vel for mat/alkohol. Så Mannen får ta min kvote og ;) Litt koselig å være sosial og da. Enkelte begynner det å bli lenge siden jeg har snakket med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du passe på deg selv! Ingen som takker deg for at du ødelegger helsa di for jobbens skyld, vet du. Jeg er delvis sykemeldt og kommer nok etterhvert over på svangerskapspenger, pga tung fysisk jobb og liten mulighet for tilrettelegging. Sånn er det for mange med som har annet enn kontorjobb.

Tenk på deg selv og Prikken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at du har fått bytta lege! Den me hadde var jo heilt løyen. :ler:

Gler meg til å sjå alien-spark igjen her, forresten. Er berre bobling på innsida enno. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli: Ja, det er ikke alltid det går an å tilrettelegge. Og skjønner godt at arbeidsgiveren min ikke trenger noen som bare skal gå og drive dank hele dagen jeg. Med jula ganske nært, trenger de vel stort sett folk som faktisk får gjort litt. Og jeg syns det er helt greit å ikke ødelegge meg jeg. Er mye mye bedre når jeg ikke har slitt meg ut på jobb. Nå greier jeg faktisk å gå litt ordentlig igjen :fnise:

Linn3c: Ja, han forrige var litt merkelig... En veldig god grunn til å bytte ;) Og nå er det mye kortere vei til legen og. Så har jeg lege og jordmor i samme bygget.

Veldig morro med alien-spark da. Og i går fikk Mannen kjenne skikkelig kraftig spark :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg 8.45...tenkte at; jøss så lyst det er nå da...pleier ikke være det når Mannen fremdeles er hjemme...hmm...hva var klokka igjen...kvart på ja...da rekker jeg sikkert å gå på do før han står opp...ehh...hva var klokka igjen?? Kvart på NI....NEI, da skal jo han være på jobben om et kvarter... Så jeg dytter forsiktig i Mannen og spør om han ikke har forsovet seg.. :sjenert:

Så sier jeg bare; jaja, jeg går på do jeg, mens du lar det synke inn...

Da jeg kommer og legger meg under god og varm dyne står han opp. Men stresser han med å komme seg ut døra...neeeeida, jeg hørte at han gikk på kjøkkenet og begynte å lage kaffi og styrte på.

Han hadde jo selvfølgelig ikke fortalt meg at han hadde bytta seg fri i dag :fnise: Så han hadde planlagt frokost med egg og bacon i dag :rødme: Jeg visste jo ingenting, så i dag ble jeg skikkelig overraska. Jeg ødela bittelitt ved å våkne et kvarter før han hadde satt på klokka da... :sjenert: Men det var bare kjempekoselig da. Komme opp til dekket bord og ferdig frokost :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ramla ut av mine innlegg du jo :klø: Må jo følge med her fremover!!

Så at du skrev hos Eeyore at du slet med å snu deg fra side til side om nattan.. Jeg også hadde det problemet. Men så tok jeg ett ubrukelig sateng-dynetrekk jeg hadde liggende og brettet det (eller klippet, husker ikke) sånn at det lå under rompe og hofte. Da skled jeg mye lettere over på andre siden om nattan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...