Gjest JM Skrevet 30. august 2007 #101 Del Skrevet 30. august 2007 Skjønner plutselig at jeg nok er ett irritasjonsmoment for sarte sjeler Men kan ikke love forbedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sativa Skrevet 30. august 2007 #102 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg blir provosert når jeg leser "medesin". Særlig hvis det er skrevet av folk på jobben som skriver dette ordet et eller annet sted daglig, og som har helsefaglig utdannelse. Da er Pippi Langstrømpes versjon "medusin" mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 30. august 2007 #103 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg har vært immun mot irritasjon fra andres språkfeil (på norsk )etter at jeg var innom forumet på sol debatt . Barnimagen.com har også mange medlemmer med et frilynt forhold til rettskrivning. Det kan til tider være ganske underholdene å kikke inn der, også for en frivillig barnløs som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 30. august 2007 #104 Del Skrevet 30. august 2007 Barnimagen.com har også mange medlemmer med et frilynt forhold til rettskrivning. Det kan til tider være ganske underholdene å kikke inn der, også for en frivillig barnløs som meg. ops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. august 2007 #105 Del Skrevet 30. august 2007 Som språkviter forsøker jeg så godt jeg kan å ikke henge meg opp i ortografiske feil jeg anser som bagateller, men det finnes allikevel ting som irriterer meg, og høyt på lista står følgende: (1) Manglende tegnsetting som forstyrrer kommunikasjonen. (2) Den j... bruken av apostrof foran genitiv-s (ekkel anglisisme) (3) Særskriving av sammensatte ord (igjen: anglisisme) (4) Bruk av aksenttegn for apostrof, og i hytt og pine ellers. Det er en grunn til at `og ´ finnes; de kan ikke brukes etter eget forgodtbefinnende. Med fare for å få meg en på trynet her nå, burde ikke du som språkviter vite at det heter "hytt og vær" og "død og pine"? Resten tror jeg er nevnt her. Irriterer meg over orddelingsfeil, dobbel konsonant og manglende sådan, punktum- og kommafeil, og å/og feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. august 2007 #106 Del Skrevet 30. august 2007 Noe av det jeg irriterer meg over: - ord som er feilskrevet, som: desverre, sjangse, værre, rønken, konfolutt (de to siste har noen på jobben skrevet, og de er godt voksne. Skremmende.) -sms-språk og idiotiske forkortelser som ikke ligner grisen. -de som skriver på dialekt. Hva er poenget med det, er det liksom kult eller noe? -feilbruk av apostrofer. Det heter f.eks ikke "Mia's bakeri"! Det er skikkelig skremmende hvor mange skrivefeil og orddelingsfeil jeg finner bare jeg går en liten tur i byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 30. august 2007 #107 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Skrekkeksempel på dialektbruk skriftlig: hei!! eg leste d du skreiv...å eg tenke på akkurat det sama..!!! har så sinnsykt lyst t å bli veterinær, men eg e liksom 4-er kandidat på karakterer..! så eg vettshe åm d komme t å funkaa..så eg åg vurdere å bli dyrepleier heller..men eg har jo lyst t å tjena penga liksom..men vett du koss mye di tjene ca? e d mye mindre enn veterinærer? håbe du svare viss du vett.. snakkis! Endret 30. august 2007 av Kristin_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. august 2007 #108 Del Skrevet 30. august 2007 Det eneste jeg irriterer meg over, er orddeling (ord deling) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 30. august 2007 #109 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) ops Oops, ja! Snakker om å kaste stein i glasshus Lover å prøve og ikke gjøre det igjen. Repeterer hundre ganger: underholdende underholdende underholdende underholdende ... Endret 30. august 2007 av antigartner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 30. august 2007 #110 Del Skrevet 30. august 2007 *Prøve å unngå skrivefeil i denne tråden, siden jeg ikke engang poster som gjest* Ikke akkurat en skrivefeil; men hva er egentlig en "spring"? Noen bruker det isteden for strikk, det er ett veldig merkelig ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. august 2007 #111 Del Skrevet 30. august 2007 *Prøve å unngå skrivefeil i denne tråden, siden jeg ikke engang poster som gjest* Ikke akkurat en skrivefeil; men hva er egentlig en "spring"? Noen bruker det isteden for strikk, det er ett veldig merkelig ord. På min dialekt kan iallfall bety forskjellige ting: å springe = å løpe springen = krana på vasken (?) istedetfor strikk? :klø: det forstår jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 30. august 2007 #112 Del Skrevet 30. august 2007 Ikke akkurat en skrivefeil; men hva er egentlig en "spring"? Noen bruker det isteden for strikk, det er ett veldig merkelig ord. Heter ikke fjær "spring" på engelsk, mon tro? Kan det være slik det henger sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. august 2007 #113 Del Skrevet 30. august 2007 Heter ikke fjær "spring" på engelsk, mon tro? Kan det være slik det henger sammen? hm, kanskje det menes "en springfjær" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 30. august 2007 #114 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Jeg irriterer meg over de som snakker om å "ta selvmord". Det heter vitterlig å "begå selvmord", alternativt "å ta sitt eget liv". Likeledes med "spørre spørsmål". En kan spørre om noe, men en "stiller et spørsmål". Ellers irriterer jeg meg grenseløst over orddelingsfeil. Som læreren min på videregående terpet på: "En ting = ett ord"! Endret 30. august 2007 av s.n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sativa Skrevet 30. august 2007 #115 Del Skrevet 30. august 2007 En gang på den gamle drittjobben min, så fikk jeg en bestilling på noe som het "leverpost deig". Jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 30. august 2007 #116 Del Skrevet 30. august 2007 Hm... Kanskje det var brødbaking på gang på en post på sykehuset? Aner ikke... heldigvis er det ikke bare nordmenn som ikke alltid har ordene i vår makt, se bare her... http://youtube.com/watch?v=lj3iNxZ8Dww Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 30. august 2007 #117 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Heter ikke fjær "spring" på engelsk, mon tro? Kan det være slik det henger sammen? hm, kanskje det menes "en springfjær" ? Kan være det opprinnelig kommer fra engelsk, ja, men det brukes ikke om fjærer, men strikk ! Rart det der. Endret 30. august 2007 av Nedfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest su querida Skrevet 30. august 2007 #118 Del Skrevet 30. august 2007 Å konsekvent nekte å bruke tegnsetting av alle slag Bare fortsette akkurat som om ingenting har skjedd eventuelt nekte å bruke shiftknappen for å få de slitsomme store bokstavene. det hadde vært noe. selv om jeg skriver om paris hilton liksom enda verre er det vel med de som verken bruker store bokstaver eller tegnsetting og bare forsetter å bable som en tulling gjennom hele innlegget det er irriterende det og kanskje i tillegg nekter å bruke paragrafer da blir det bare en stor vegg med tekst jeg aldri orker å slite meg igjennom dette er vel ikke akkurat skrivefeil men gud så irriterende det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 30. august 2007 #119 Del Skrevet 30. august 2007 nå oppdaget jeg en måte å unngå hets i språktråden på det er bare å si det man skal uten å bry seg om tegnsetting og lignende unødvendigheter det var ett lurt knep hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest su querida Skrevet 30. august 2007 #120 Del Skrevet 30. august 2007 ikke sant og så tar det mye mindre tid å skrive sånn som dette alle burde gjøre det :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå