liv Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 http://www.fvn.no/vi_og_vart/article334561.ece Da tenker jeg ikke på de som måtte snu pga bilsyke..
Chiquita Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Ble snudd da han var litt over 2 år. (2 år og 3 mnd, tror jeg)
Gjest bolle Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Vi hadde bakovervendt til hun var litt over 2,5 år, da ble det litt trangt ved bena for henne.
Gjest Elastica Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Da de vokste ut av den minste bilstolen, ca 10 mnd.
Gjest Gravenstein Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Snudde bilstolen da hun var drøyt halvannet år gammel, da ble det for trangt forhenne å sitte bakovervendt.
Furstina Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Vi vände på sonen när han var 3 år och 3 månader - det var han 108 cm lång. Kort därefter fick han en bilkudde med rygg eftersom han växt ur stolen (= öronen sticker över ryggkanten). Att barna har det trångt för benen ska inte vara ett skäl för att vända dem till ett mer osäkert läge.
Jens Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Har ingen planer om å snu han på lenge. Han er over 2 år og lang.
Tule Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 hei jeg ma si jeg er enig med furstinna her, jeg syns det er skremende mange som syns syn pa barna fordi di sitter trangt og snur dem sel om di seter dem i storre fare, foreldrene burde egentlig vere erstatningsansvarlige dersom barna blir skad pa grun av det ved en brastop en annen ting er at jeg faktisk og tror jeg heller hade tat sjansen pa spy i bilen og heler sat pa barnet smekke om jeg hadde hat bilsykt barn, det gir mindre skader pa sikt om uhelet skule vere ute jeg syns og det er feil og si at man ma snu pa grun av bilsyke det er mange andre faktorer som forarsaker det for eksempel spening i bilen og vordan barnet er betinget for det, det er bedre og bruke medisiner vis barnet ike har sitet forovervent vet det ike om det bli bedre og site forovervent og for mange blir det ike sa mye bedre hilsen
Tule Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 Da de vokste ut av den minste bilstolen, ca 10 mnd. hei tenkte du ike pa alvorlige skader som folge av en ulyke eler bare en brabrems da hilsen
Tule Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 hei jeg syns dise momentene er fine - I den alderen sitter barn på huk lenge ad gangen uten problemer. De er også vant til å ha beina bøyd fra mors mage. Det er ikke noe problem. Foreldrene kan i tillegg har kontroll på barna ved hjelp av et speil som kan fastmonteres i nakkestøttene, sier Calisch. dette er et viktig poeng som mange ike tenker nok pa og er mer optat av og synes syn pa barna fordi di ma bøye knærne Norge og Sverige skiller seg ut fra resten av Europa når det gjelder denne problematikken. Calisch mener at dette skyldes at de to landene er langt fremme når det gjelder sikkerhet for barn i bilen. jeg mener na sverige skiler seg mer ut en norge da i Norge er det desvere alt for mange som snur barna for tidlig - Jeg mener at de ikke er helt oppdaterte. Butikkene har ikke denne typer seter og dermed finner ikke kundene denne varen. Da blir det heller ikke en etterspørsel så det er en vond sirkel, sier Calisch. dete er et poeng butikene seler det som er let og selle Enkelte tester har forovervendte seter som testvinnere. Overlegen stoler ikke på disse. - I disse testene ble ikke bevegelsen til hodet testet. Bare skuldrene. De kan man feste godt, men hodet vil fortsatt kastes fremover i en kollisjon. Derfor stoler vi ikke på disse testene, sier overlegen. dete er interesant jeg har altid syns det har vert noe rart med slike tester hilsen
Gjest Elastica Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 hei tenkte du ike pa alvorlige skader som folge av en ulyke eler bare en brabrems da hilsen Da vi kjøpte bilstol til ungene etter at de hadde vokst ut av den minste utgaven, var det ikke særlig fokus på at den skulle være bakovervendt. Det er heller ikke slik at det er forbudt med forovervendt stol. For å være helt ærlig var dette ikke noe vi reflekterte noe særlig over. De stolene vi har hatt har vært godkjente og testvinnere flere steder.
Tule Skrevet 29. juni 2007 #12 Skrevet 29. juni 2007 Da vi kjøpte bilstol til ungene etter at de hadde vokst ut av den minste utgaven, var det ikke særlig fokus på at den skulle være bakovervendt. Det er heller ikke slik at det er forbudt med forovervendt stol. For å være helt ærlig var dette ikke noe vi reflekterte noe særlig over. De stolene vi har hatt har vært godkjente og testvinnere flere steder. hei der har vi det poenget igjen kjener folk som har vert bort i den vi far hape det blir bedre tester na eter dise artikelene en annen ting hts har jo lenge hat seter som gar bege veier da men det er kanskje lenge siden du hade sma barn hilsen
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #13 Skrevet 29. juni 2007 Det er vekt/høyde som skal være avgjørende for hvilken stol barnet kan bruke og dermed blir det stolen som bestemmer når barnet må snus i bilen. Barnet vårt er nå 18 kilo og drøyt to år. Det er ikke mange barnestoler å få kjøpt der så tunge barn kan sitte bakovervendt, de fleste har en grense på 15 - 18 kilo bakovervendt, og de stolene som finnes kommer ikke godt ut i test. Derfor valgte vi å snu barnet - i en alder av snaue to år
Tule Skrevet 29. juni 2007 #14 Skrevet 29. juni 2007 (endret) Det er vekt/høyde som skal være avgjørende for hvilken stol barnet kan bruke og dermed blir det stolen som bestemmer når barnet må snus i bilen. Barnet vårt er nå 18 kilo og drøyt to år. Det er ikke mange barnestoler å få kjøpt der så tunge barn kan sitte bakovervendt, de fleste har en grense på 15 - 18 kilo bakovervendt, og de stolene som finnes kommer ikke godt ut i test. Derfor valgte vi å snu barnet - i en alder av snaue to år hei na har du ackta graco setet da som er godkjent bakovervent til 25 kilo da om du har plas i bilen det er og en test viner og testene er som vi ser ikke helt gode heler jeg tror man bor bruke lit magefolelsen her hilsen Endret 29. juni 2007 av Tule
Tule Skrevet 29. juni 2007 #15 Skrevet 29. juni 2007 hei jeg vil bare lege til et momen det er na sikkert og ha barna foran bakovervent og koble ut airbagen om du har en nesten ny bil av di seriene som produseres i dag på grunn av at sikkerheten har blitt bedre jeg har sått artikkel om det kan prove og finne den men jeg kan ikke garantere at jeg for gjort det na i dag fordi jeg har lit problemer med internettet hilsen
liv Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har lyst til å ha M baklengs til han er 5 år eller til han veier 25 kg om vi får til det.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #18 Skrevet 29. juni 2007 hei na har du ackta graco setet da som er godkjent bakovervent til 25 kilo da om du har plas i bilen det er og en test viner og testene er som vi ser ikke helt gode heler jeg tror man bor bruke lit magefolelsen her hilsen Nyere modell det da? Har Akta Graco Cosmic XTP, og den kan benyttes bakovervendt til 18 kilo, da må stolen snus og bilens trepunktssele benyttes i stedet for stolens fempunktssele.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. juni 2007 #19 Skrevet 29. juni 2007 hei na har du ackta graco setet da som er godkjent bakovervent til 25 kilo da om du har plas i bilen det er og en test viner og testene er som vi ser ikke helt gode heler jeg tror man bor bruke lit magefolelsen her hilsen hvor får man kjøpt disse ? er de dyrere enn de vanlige setene?
Tule Skrevet 30. juni 2007 #20 Skrevet 30. juni 2007 Nyere modell det da? Har Akta Graco Cosmic XTP, og den kan benyttes bakovervendt til 18 kilo, da må stolen snus og bilens trepunktssele benyttes i stedet for stolens fempunktssele. hei ja det er en av de nyere husker ikke helt forhandleren men det er godkjent for forovervent til barnet er 27 kilo og bakovervent til den er 25 kilo mener jeg det var hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå