Gå til innhold

May Helens babyboka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og termin i februar nærmer seg med stormskritt ser jeg! Hopper litt for 19 uker :danser::hoppe::hoppe::hoppe::danser:

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til på UL :) Det er så gøy å hilse på det lille knøttet sitt :)

Skrevet

UL dagen

Så var det endelig min tur. Var skikkelig spent hele morgen. Klarte ikke å konsentrere meg mye om jobben før UL. Heldigvis var timen tidlig på dagen.

Det var en jordmor og en lege på ultralyden. Jordmoren skulle lære legen hvordan foreta ultralyd. Så de brukte mye tid på detaljer og forklarte mye mellom hverandre. Noe som var bare interessant for oss.

Men det var helt utrolig å se babyen. Plutselig ble det mye mer virkelig. Og det er bare en baby i magen. :fnise: Selv om samboeren håpet i det lengste at det var to der inne.

Alt ble nøye sjekket og alt så bra ut. Babyen la sånt at bena var vanskelig å se, men hun klarte å måle lårbenet før babyen snudde seg igjen.

Vi så babyen bevege seg og den til og med svelget vann. Det var litt moro. :rødme:

Vi fikk med oss noen bilder. De viser overkroppen og hode og på den ene bilde er det også en arm. Og vi kunne telle alle fingre på hånden. Skikkelig stillig.

Før vi kom til sykehuset så nevnte jeg for samboer at vi må huske å be om bilder. Han trodde ikke det var noe vits for han klarer aldri å tyde disse UL bilder så for ham ser det ut som abstrakt kunst. :ler: Men jeg tror han endret mening etter at vi var på UL og så hvor tydelig disse bildene var. De forklarte i detalj for oss hva vi så på UL hele tiden.

Men de sjekket ikke kjønnet og vi spurte heller ikke. Så vi vet fortsatt ikke hva det er, bortsett at det er et menneske. :ler:

Og terminen er flyttet med noen dager. UL termin er 23. februar. Mens min mens termin er 26. februar.

Vi håper fortsatt at jeg går litt over tid og at babyen kommer 29. februar.

Så ut fra beregning ihht ny termin er jeg i dag 19+5. Og det vil si nesten halvveis. :overrasket: Herlighet som tiden flyr.

Jeg må huske å endre på tickeren.

Jeg klarer ikke å slutte å smile. Jeg er litt i min egen verden i dag. :rødme: Og det var så utrolig moro og så virkelig å se babyen. Jeg tror det har endelig gått opp for meg at det er en baby der inne.

Skrevet

Så moro - gratulerer så mye med en vellykket ultralyd :klemmer:

Skrevet

Så gøy! Tenk at det var så tydelig at dere til og med kunne telle fingrene!?! :-D

Tror nok det er lettere å se hva det er når man får det forklart slik som dere gjorde, og da blir det også veldig spesielt for dere som er foreldrene til det lille nurket som spreller inni der :)

Skrevet

Plutselig kom jeg på at alt det jeg har ventet med etter UL må jeg begynne å ordne nå.

jezuz, vi har ikke handlet et eneste ting til babyen. Jeg ventet hele tiden til etter UL bare for å være sikker at alt er OK før jeg begynner å handle.

Det vanskeligste blir vogna tror jeg. Så mye å velge mellom.

Jeg må snart sette meg ned og skrive en handle liste. Jeg får vel tråle andre sine graviditetsbøker og se hva de har skrevet opp.

Skrevet

Hei.

Ville bare innom å ønske lykke til med graviditeten. :)

FInt navn du har forresten. :)

Var så uvant å se navnet "mitt" i denne sammenhengen, da jeg veldig ønsker å bli gravid. :)

Håper du får ett fint svangerskap.

:klemmer:

Skrevet
Hei.

Ville bare innom å ønske lykke til med graviditeten. :)

FInt navn du har forresten. :)

Var så uvant å se navnet "mitt" i denne sammenhengen, da jeg veldig ønsker å bli gravid. :)

Håper du får ett fint svangerskap.

Hei og velkommen til min dagbok. Alltid hyggelig med nye folk. :klemmer:

Min nick er en variant av mitt eget navn. Men jeg liker din nick også.

Men jeg liker veldig godt ditt avatar. Hva er det bilde av? For den var innmari søt.

Så vidt jeg har forstått så planlegger du bryllup, så da er det sikkert ikke lenge til du er gravid du heller. ;)

Skrevet

Gratulerer med vellykka ultralyd! Så moro å få smugtitte litt på den lille før dere får møte ham/henne.

Skrevet
Hei og velkommen til min dagbok. Alltid hyggelig med nye folk. :klemmer:

Min nick er en variant av mitt eget navn. Men jeg liker din nick også.

Men jeg liker veldig godt ditt avatar. Hva er det bilde av? For den var innmari søt.

Så vidt jeg har forstått så planlegger du bryllup, så da er det sikkert ikke lenge til du er gravid du heller. ;)

Hei igjen.

TAkk for velkomstmeldingen.

Min avatar er noe jeg fant på nettby, er en alv i de forskjellige årstidene tror jeg. :) Syntes den var så søt, så måtte bare ha den. :)

JOda, du har rett i at vi planlegger bryllup. MEn det er ikke før i 2009, så har lenge igjen til det ennå. Rekker baby før det.. hehe..

Ikke at det er så synd på meg da, vi har en nydelig gutt på 9 år sammen, men det har liksom ikke blitt flere, og det syjnes jeg er litt trist. :) men tiden vil vise vet du. . hehe.

Skrevet

Innom med en onsdags- :klem: til May Helen! :)

Håper du får en fin dag!

Skrevet

Så fort dette her har gått May Helen! Gratulerer med en vellykket UL. :klemmer: Tenk at du har et lite menneske inni magen din! :rødme:

Skrevet

Hei på deg!

Så moro med ultralyden :)

Jeg var på ultralyd igår igjen jeg, det var heeeerlig! Babyen var blitt mye større siden første ul. Er det ikke fantastisk?

Blir jo helt i skyene..

Ble sent på sykehuset av minsre morsomme årsaker, men da de fant ut at alt var greit så slappet jeg av igjen. :Nikke:

Dere spurte ikke etter kjlnnet dere heller nei, skal dere ikke gjøre det i det hele tatt?

Jeg er helt enig med deg i at det er VANSKELIG å kjøpe barnevogn. Blir aldri enig med meg selv jeg.. Bortsett fra at dte er lurt for oss som får vinterbarn, å kjøpe vogn med fire hjul.

Du burde gå inn på krabaten.no der har de mye fint i ull osv :)

Skrevet

Så fint at alt så bra ut på UL. Det er en veldig fin opplevelse å hilse på den lille i magen for første gang :)

Skrevet

Masse klemmer på vei til søte May Helen:)

Skrevet
Gratulerer med vellykka ultralyd! Så moro å få smugtitte litt på den lille før dere får møte ham/henne.

Takk. Det var helt fantastisk å se den lille. Nå har det virkelig gått opp for meg at vi skal ha barn. Jeg torde egentlig ikke tro at det vil gå bra før jeg var på UL. Nå er jeg mer avslappet og bare gleder meg til dagen jeg skal holde den lille i mine armer. :rødme:

Innom med en onsdags- :klem: til May Helen! :)

Håper du får en fin dag!

Gir deg en fredags :klem: . Håper du får en fin helg.

Så fort dette her har gått May Helen! Gratulerer med en vellykket UL. :klemmer: Tenk at du har et lite menneske inni magen din! :rødme:

Jeg syns egentlig at tiden hit har gått veldig tregt, men tiden vil sikkert skyte frem i warp speed nå som jeg ønsker at den skal ta litt tid. :fnise:

Hei på deg!

Så moro med ultralyden :)

Jeg var på ultralyd igår igjen jeg, det var heeeerlig! Babyen var blitt mye større siden første ul. Er det ikke fantastisk?

Blir jo helt i skyene..

Ble sent på sykehuset av minsre morsomme årsaker, men da de fant ut at alt var greit så slappet jeg av igjen. :Nikke:

Dere spurte ikke etter kjlnnet dere heller nei, skal dere ikke gjøre det i det hele tatt?

Jeg er helt enig med deg i at det er VANSKELIG å kjøpe barnevogn. Blir aldri enig med meg selv jeg.. Bortsett fra at dte er lurt for oss som får vinterbarn, å kjøpe vogn med fire hjul.

Du burde gå inn på krabaten.no der har de mye fint i ull osv :)

Så bra å høre at det går bra med deg og den lille. Vi ønsker ikke å vite kjønnet så vi kommer ikke til å spørre mer om det.

Jeg tenker at jeg må sette meg ned og lage en liste over ting vi trenger til den lille. Vi er så opptatte med kjøp og salg av bolig, at jeg har nesten helt glemt at vi må ha ting til den lille også. :fnise: Men jeg skal prøve å lage en ordentlig liste, og bestemme meg på forhånd hva vi skal ha, og så bare gå ut og kjøpe det. Jeg er ikke særlig glad i bare å vandre rundt i butikker og ikke vite helv hva jeg trenger.

Så fint at alt så bra ut på UL. Det er en veldig fin opplevelse å hilse på den lille i magen for første gang :)

Det er en helt herlig opplevelse. Jeg tror det ble mye mer virkelig for samboeren også.

Masse klemmer på vei til søte May Helen:)

Klemmer til deg og. :klemmer:

Skrevet

:duskedame: Heia for 20 uker og 1 dag :duskedame:

:duskedame: Heia for halveis :duskedame:

Japp. I dag er jeg halveis gjennom svangerskapet. Det er mye mer virkelig nå etter at vi har vært på UL. Jeg ser nå på fosteret som et menneske og ikke bare noe udefinert som skjer i magen min.

Jeg tenker veldig mye på tiden etter fødsel. Hvor vakker babyen vil være, og hvor godt det vil være å holde den i mine armer. Tenker også på om den vil ligne mer på meg eller samboer. Og jeg forestiller meg hvor herlig det vil være å se samboer holde den lille og passe på den. :rødme:

Jeg blir helt rørt av sånne tanker at jeg bare gleder meg uendelig til den lille er ute. Jeg gruer meg ikke lenger til fødselsen, men gleder meg til å møte den lille. Klarer knapt å vente 20 uker til.

Hjemme er det mye styr rundt nytt kjøkken. Vi har begynt å rive den gamle kjøkkenet. Dvs samboer river kjøkkenet, mens jeg pakker. Jeg har allerede begynt å pakke ting som vi vet vi ikke kommer til å bruke før etter at vi har flyttet. Like greit å få det gjort nå mens jeg fortsatt er i form og ikke for stor. :gravid:

For magen har begynt å titte frem. Den har vel begynt å titte frem før, men det er nå det er mer synlig. Men fortsatt kan jeg komme meg unna ved at folk tror jeg bare la på meg noen kilo rundt magen. :fnise:

Jeg har til nå lagt på meg 3 kilo. Helt ok i følge legen min. Tror selv også at det er greit. Men siden jeg trener mindre enn når jeg ikke var gravid, bør jeg passe mer på å ikke spise for mye.

Fredag er herlig. Jeg skal handle etter jobben i dag. Vi må ha gardiner til stua og fin sengesett til å ha til visningen. Samt at jeg ønsker meg ny veske og kanskje en fin topp.

Skrevet

Kos deg på shopping May Helen og riktig god helg! :)

Skrevet

Halvveis.. Er det muuulig!.... Dette går jo enda raskere enn inne hos meg det!

Ha en riktig god helg!

Klem.

(Byttet nick. Ex Isdronningen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...