Gå til innhold

May Helens babyboka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så spennendes! UL og etterhvert ny bolig! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi - er det ikke lenger til UL, så fort tiden går :)

Håper formen din er bedre :klemmer:

Skrevet

Ojda... Dumme pc på jobb :sur: Nå fikk du visst fire hilsener i stedet for en.. Jaja! Bedre med fire enn med ingen ;)

Ha en fortsatt fin dag May Helen!

:klemmer:

Skrevet

Hvis dere skal male var meglerens råd til oss å male alt hvitt eller eggeskall. Er stort sett det folk liker når de ser på leiligheter sa han som solgte leiligheten vår.

Skrevet
Så spennendes! UL og etterhvert ny bolig! :-D

Ojda... Dumme pc på jobb :sur: Nå fikk du visst fire hilsener i stedet for en.. Jaja! Bedre med fire enn med ingen ;)

Ha en fortsatt fin dag May Helen!

:ler: Det er helt greit, simpleminded. Hilsner fra deg er alltid velkomne. Selv om det er gjentagelser. :klemmer:

Oi - er det ikke lenger til UL, så fort tiden går :)

Håper formen din er bedre :klemmer:

Jeg teller dager til UL. Nå er det kun 12 dager igjen. Skikkelig spent. :spent:

Men jeg merker at jeg har litt vondt i den ene rumpeballen (unnskyld språket) og smerten går ned låret. Jeg er bekymret for bekkenløsning, men foreløpig har jeg klart å kontrollere det på egen hånd. Når jeg merker at det gjør vondt, bytter jeg ståstilling og tar bort vekten fra den vonde siden og da går smertene over.

Hvis dere skal male var meglerens råd til oss å male alt hvitt eller eggeskall. Er stort sett det folk liker når de ser på leiligheter sa han som solgte leiligheten vår.

Leiligheten er allerede malt i lyse farger bortsett fra de to soverommene som er i mørke farger. Så de skal vi male i veldig lyseblå. Vi har allerede malt det lille soverommet og det ble ganske bra. Det ble en kaldere farge enn vi trodde, men det er ganske lyst farge så det går bra, tror jeg

:vinke:

:klemmer: Jeg kommer snart på besøk i din dagbok også.

Jeg hadde en merkelig drøm i natt. Jeg drømte at mine venner trodde at jeg ventet 7 barn. :overrasket: Og de spredde den rykte til alle andre de møtte. Og jeg gikk rundt og avkreftet dette med alle jeg møtte. Og prøvde å forklare at hvis jeg ventet 7 barn så hadde magen min blitt betydelig større enn den er nå. :ler:

Jeg håper virkelig at det er bare et barn inni der. Det holder lenge for min del. :ler:

Samboer skal i jakt i helga og tar med seg hunden også. Ganske kjekt egentlig. Husker ikke sist gang jeg var alene hjemme. Nå kan jeg spise til middag det jeg egentlig har lyst på. :kokk: Og det er stekte poteter med kulturmelk og masse hvitløk. Jeg har drømt om det i flere uker nå. Men jeg kan ikke ha det til middag når samboer er hjemme. Det holder ikke for ham. :fnise:

Også skal på jeg på fest hos ei vennine på lørdag. Det trenger jeg. Jeg trenger å være med sosial.

Skrevet

Kos deg hjemme alene da, jeg er også sånn, elsker å være hjemme alene, synes sambo er ute på noe altfor sjelden :ler: Stort sett jeg som reiser bort her i huset :sjenert:

Ha ei fin helg :klemmer:

Skrevet

Hei vennen!

Håper du har koset deg alene i helgen. :)

Ser du skriver at du drømmer mye rart, tror det er ganske vanlig for det gjør jeg også!

Jeg drømte i natt at jeg hadde en allergi som begynte å klø i huden når jeg var lenge borte fra familien min, og det eneste som nytttet var å klø med knust potetgull! :skratte: Er det mulig... Mannen min blir ikke forskrekket av de syke drømmene lenger.. :fnise:

Du skrev i dagboken min at du prøvde et annet merke antibiotika mot UVI, husker du hvilket? Jeg fikk selexid, men synes ikke jeg har blitt helt bra ennå. Slitsomt.. Skal levere urinprøve imorgen.

Leste om smertene du har som går ned fra den ene rumpebolla og ned i låret.. Det er AKKURAT slike smerter jeg har. Det begynte veldig tidlig hos meg, forsvant en stund, og nå er det tilbake for fullt igjen. Dette må du ta på alvor. Snakk med jordmor om det, fordi det er bekkenet ditt som begynner å klargjøre seg.. Ikke sikkert det er bekkenLØSNING, men uansett så skal det ikke kimses av. Vi vet jo at en forstuet arm skal hvile, slik er det med et "gåent" bekken også. Det sa min jordmor til meg.. :jepp:

God natt snuppa. :søvn:

Skrevet

MiNNiMoSSe: Det ene av de to antibiotika jeg brukte var selexid. Og den fungerte på meg. Den andre tror jeg begynte med A men jeg husker ikke hva den het.

Heldigvis så har vondt i rumpa og lår gitt seg de siste par dager. Men jeg har planer om å sykle til jobben i morgen, men er usikker hvor lurt det er.

Jeg vil ikke gjøre bekkenet verre, men har veldig behov for mer mosjon. Og sykle til jobben er ypperlig for meg.

I helga kjøpte jeg min første mamma bukse. De får meg til å se så utrolig gravid ut. Det ble faktisk kommentert på jobben i dag. :fnise: Ei kollega sa det virket som om magen min este ut i løpet av helga. Men det er fordi det er ingenting som holder magen på plass nå, så jeg virker mer gravid enn jeg er.

Jeg hadde en veldig bra alene-hjemme-helg. Handlet klær, var på kino, besøkte mamma, var på fest og brukte søndagen til å late meg hjemme. Det var litt godt å være alene hjemme, for det er så sjeldent jeg er. Men jeg savnet samboeren og hunden vår. Det var skikkelig kos å få ham hjem i går kveld. :rødme:

I kveld skal jeg treffe ei vennine jeg ikke har møtt på mer enn et halvt år. Vi bor faktisk begge i Oslo, men det er så utrolig vanskelig å finne tid når vi kan treffes siden vi jobber på forskjellige tidspunkter på dagen.

Og det er 8 dager til jeg skal på UL.

Skrevet

Hoppe litt for 18 uker! :hoppe::hoppe::hoppe::danse::tommelsmil::danser::danser::danser:

Det er utrolig viktig å være sosial med andre enn bare kjæresten - det merker jeg til og med på meg selv..

Det er klart det er godt å være med kjæresten, men av og til trenger vi jenter å komme oss ut og skravle litt med andre jenter. Vi jenter trenger det innimellom, en Girl-to-Girl-talk ;)

Mosjon er bra vettu! Du er sprek du :)

Skrevet

Det var veldig godt å være sosial i helg. Og det var ikke måte på hvor sosial jeg var. Jeg var på en fest og på fredag og på mandag møtte jeg 2 venniner jeg ikke har sett på en god stund.

Den ene har forlovet seg. Så det var kjempe nyhet.

Jeg merket i går at hormonene tar litt overhånd av og til. Satt og så på amerikansk idol på tv2 zebra tror jeg og der var det en gammel man på over 60 år som hadde meldt seg på. Hans kona hadde kreft og han samlet underskrifter for at de skal la ham synge foran dommere. Han gjorde det for at den siste tiden for kona skal være lystigere. Og hun døde 2 dager for han kom til audition. Så han sang for henne og han sang veldig bra også. Jeg gråt og gråt mens jeg så på. :gråte: Det var så trist. Og han ville bare glede kona sin litt og gjøre de siste dagene litt lettere for henne. Han ville ikke videre i Idol, men bare å synge foran dommere. Det rørte meg virkelig. Jeg får tårer i øynene mens jeg skriver nå.

Tror ikke det blir noe bedre i kveld når jeg skal se på jordmødre.

I dag signerte vi avtale med megleren om salg av leilighet. Det er så mye som skal skje den neste måned ifm salget. Vi må bestille kjøkkenet og elektriker denne uken.

Men min største bekymring angående salget er at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med alle tingene jeg har i leiligheten. Det er så mye som må bort før bildene tas og før visning. Og det er noen ganske store og tunge møbler som må flyttes. Enten må vi leie en lager hvor vi kan ha det til vi flytter, eller så tror jeg vi skal spørre noen slektninger om vi kan oppbevare de hos dem i mellomtiden.

Det er 6 dager til UL.

Skrevet

Jeg så på jordmødre i kveld jeg - og det var så rørendes! Tårene presset på, men ettersom jeg satt med ei venninne tørte jeg ikke la dem trille :sjenert:

Så spennendes med visning da! Tror nok det er lurt å leie et lager eller lignende til møblene som ikke skal være der i den perioden.. Det ordner seg alltid skal du se! :)

Det er godt å være sosial ja :) Så godt å lese at det går så bra med deg May Helen :klemmer:

Skrevet (endret)

Jeg hadde et nytt hormon anfall i går. Positiv denne gangen.

Jeg pusset tennene i går kveld og så ser samboeren litt rart på meg og sier " bruker du min tannbørste?". Jeg kikket på tannbørsten og så at , jammen, jeg bruker hans tannbørste. Og så bare knakk jeg i latter. :legrine: Hans ansiktutrykk var så utrolig morsomt når han så at jeg brukte hans tannbørste. De er helt like modeller bare forskjellige farger. Og jeg klarte ikke å slutte å le. Jeg lo lenge, ca 5 til 10 min. Tårene trillet og jeg fikk vondt i magemuskler av å le så mye. Men jeg klarte rett og slett ikke å slutte å le. Jeg så hele tiden for meg samboer sin ansiktutrykk. Jeg følte meg helt utslitt etterpå.

Så bra at hormonutrbrudd kan være så positive.

Jeg så jordmødre i går. Jeg fikk tårer i øyner av å se på det. Jeg er så imponert av den utenlandske damen som ikke kunne norsk. Hun fødte den store babyen og lagde knapt nok lyd og var skikkelig modig. Hun var kjempe flink. Jeg håper inderlig at mitt barn ikke er mer enn 3,5 kg når jeg skal føde. For det så vondt ut.

Endret av May Helen
Skrevet

:duskedame: Heia for 19 uker :duskedame:

Det er bare 1 dag til UL. Jeg tror mamma er like spent som meg. Hun spurte om jeg vil få noen bilder av babyen og at jeg må ta de med neste gang jeg er på besøk.

Vi var på 2 visninger i helga. Den ene rekkehuset falt samboeren totalt for. Mens jeg var skeptisk. Det var ikke noe galt med huset, men heller at det var dårlig offentlig kommunikasjon i nærheten. Og med en gang vi kom ut av bebyggelsen så var det industriområde.

Den andre leiligheten falt jeg helt for. Den var fantastisk syntes jeg. Mens samboer var mer skeptisk. Denne gangen var det tilstanden til selve bygget hvor leiligheten var og naboene han var skeptisk til for det var mye rot i gangene i blokka.

Så vi fant ut at vi komemr ikke til å by på noen av de, siden vi begge ikke liker de. Vi må finne noe som vi begge er begeistret for før vi byr.

Men det er lettere sagt enn gjort. Vi har liten budsjett og det er få boliger som vi ønsker som selges innen vår budsjett. Vi er heldige hvis vi finner en bolig i uken som vi har lyst å gå på visning til. Jeg håper virkelig vi finner noe vi begge liker som innenfor vår budsjett og i område vi liker.

Skrevet

19 uker ja! :-D Tenker nok at nurket også gleder seg å vise seg fram til mammaen sin i morgen.. ;)

Så spennendes!

:klem:

Skrevet

Gratulerer med 19 uker! Nesten halvveis jo!

Masse lykke til på UL i morra, blir nok moro å få hilse på den lille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...