Gå til innhold

May Helens babyboka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror nesten jeg kjente magen vokse i natt. :overrasket:

Jeg våknet av at magen strammet så veldig. Som om noen blåste opp balong inne i magen og på den måten strekte den ut. Veldig ubehagelig. Måtte smøre den med krem når jeg sto opp i morges.

Og jeg tror jeg kjenner liv i magen, men hvordan skiller jeg det fra de andre mage aktiviteter (fordøyelsen)? Jeg kjente bobbler i magen som andre forteller om, men av og til tror jeg det bare er luft i magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener med at du kjenner at magen vokser - føles som om den skal sprekke enkelte dager, og sånn har det vært fra ganske tidlig hos meg også :)

Jordmora mi sa til meg at : hvis du kjennr små luftbobler rett ovenfor symfysen så er det mest sannsynlig babyen, for der har du ikke tarm :ler:

Skrevet

Du kjenner nesten ikke at du blir sydd. Du er så øm nedentil etter å ha presset ut ungen, og dessuten bedøver de litt. Jeg kunne sitte nokså normalt rett etterpå, men du kjenner at de strammer litt når det gror.

Jeg har blitt klippet også, og da kjente jeg ingen verdens ting.

Du er så opptatt av babyen og så ruset på adrenalin, at du knapt merker at jordmor ordner der nede.

Og de fleste gangene er det ikke nødvendig å sy heller.

Så koselig at du kjenner liv. Første gang jeg kjente slik svak bobling, bare visste jeg at det var babyen.

Skrevet

Jeg så på Jordmødre på NRK i går.

Jeg likte ikke hun eldre, blonde jordmoren som mente at alle som tok smertestilling er pyser.

Og hun var ikke særlig vennlig mot de fødende heller. Hun virket veldig selvopptatt og arrogant.

Men det var liksom greit at hun tok smertestillende når hun hadde vondt i nakken. :fnise:

Hvis jeg får en slik jordmor når jeg skal føde, så skal jeg be om en annen en. Jeg trenger ikke en som skal gjøre fødselen min verre enn den allerede er.

Men jeg ble ikke avskrekket av å se hun blonde fødende føde med vakum. Den ene jordmoren sa at opplevelsen av fødsel blir også påvirket av forventninger og innstilling til den fødende. Og jeg tror det stemmer. Jeg er forberedt på at det vil være smertefult. Og jeg har ingen store forventinger eller planer for fødselen. For se hvordan det går underveis og tilpasse meg det som skjer.

Men jeg har blitt forkjølet. Har hatt vondt i halsen i flere dager nå. Men i går spredde det se litt til det venstre øre også. Håper bare det ikke blir verre. Vondt i øre kan være ganske smertefult. Så jeg tar det ganske piano etter jobb. Rett hjem og slappe av.

Skrevet

Ørebetennelse er vondt! - Får ikke håpe det er det du har fått! :(

Tida flyr jo her ser jeg! Allerede liv fra babyen er det også :babysmokk: :-D Februar er absolutt ikke lenge til heller.. :klemmer:

Skrevet

Bare innom en liten tur og oppdaterer meg :)

Håper at formen, halsen og øret er bedre idag. Heldigvis er det snart helg og (forhåpentligvis) tid for å slappe av!

Det er virkelig spesielt å kjenne liv fra babyen (Mageboeren min har de siste dagene funnet ut at mammas blære er en kjempefin ting å sparke på -ikke fult så morro for mamma'n men.. :ler: ).

Ha en fin torsdag :)

Skrevet

Simpleminded: Jeg merker at denne forkjølelsen er litt kraftigere enn jeg trodde. Jeg har litt redusert hørsel i dag, men ikke vondt. Har opplevd det før. Hørselen kommer helt tilbake når forkjølelsen er over.

Du har helt rett. Februar nærmer seg med stormende skritt.

Det er så mye som vi må gjøre angående leilighetjakt. Det er det som haster mest. Merker at det stresser meg litt.

Ha en fin helg. :klemmer:

Maiken: Hei og takk for besøket. Hyggelig.

Gratulerer med ei jente i magen. Så herlig. Skal nok følge med deg. Skal se om jeg ikke kan legge spor i dagboka di også.

Ha en fin helg. :klemmer:

imli: Ha en fin helg du og. :klemmer:

Jeg har vært på en visning forrige helg og planlegger å dra på en visning denne helga også. Mest for å se på de forskjellige områder, og se hvordan markedet og priser er nå.

Den jeg så forrige helg hadde rett og slett for liten bad, og blokka den var i så ikke ut.

Har ikke så stor tro at den vi skal se på denne helga er god nok. Tror den er også litt liten.

Men det er bare kos å dra på visninger. Og det er uforpliktende.

Vi har funnet ut at i tillegg til å fikse det elektriske på badet, og nytt kjøkken, så skal vi male begge soverommene. Begynner å haste med alt som skal gjøres.

Jeg har en liste på 2 sider med alt som må gjøres før vi skal selge vår leilighet. Og endelig har samboeren kommet mer på banen og skal begynne å ta tak i ting han og. Det har irritert meg så at han tror at vi har så god tid. :kjefte: Det er ikke akkurat som om jeg kan utsette når babyen skal komme. Og jeg vil helst ha alt i orden i god tid før babyen kommer. Helst før nyttår.

Jeg føler meg ikke helt i for i dag. :forkjola:

Men jeg kom på jobb fordi jeg hadde en del ting som måtte gjøres. Skal dra hjem så snart jeg er ferdig med de. Og skal bare slappe av og hvile hele helgen. Jeg ønsker ikke å bli sykere enn jeg er.

Skrevet

Uff :( Kjedelig å være syk.. Masse god-bedring-klemmer er på vei! :klemmer:

Det virker som at alle gravide får det travelt med å pusse opp og styre og ordne før barnet ankommer. Kjæresten nevnte om kameratens kjæreste som også var gravid. Hun insisterte på å pusse opp bad, male rommet og styre noe veldig før barnet kom. Han var helt utslitt sa han.

Men det er nok sånn det er når man venter ett barn til verden :) Tror nok jeg kommer til å bli på samme måten ;) Det virker som om menn har så mye bedre tid enn oss jenter! Heldigvis skjønner de viktigheten i det til slutt :hjerter:

Skrevet

Heisann, er på en liten dagbokrunde her. Lykke til med leilighetssøket, du finner sikkert noe kjempefint noe. :klemmer:

Skrevet

Lille venn!

Nå må du ikke stresse for mye med tankene rundt leilighetskjøp da. Jeg skjønner deg godt, men du må bli frisk først.. Man kommer seg somregel (ikke for å skremme deg!) saktere fra forkjølelse osv når man er gravid, og derfor må du ta vare på deg selv og den lille nå. Ikke stresse..

God bedring vennen!

Skrevet

Takk for hilsner Simpleminded, Tinuviel, MiNNiMooSe og angelou.

Jeg er ikke i form.

Jeg har vært kraftig forkjølet hele helga. Og det bare fortsetter i dag og. Så jeg er hjemme i dag.

Jeg passer på meg selv. Går ut minst mulig. Holder meg varm og drikker mye te og vann.

Men vi har vært på besøk hos Kattemannens søster på lørdag. Jeg trenger mamma bukser og lånte en del av henne. Den siste jeans jeg klarer å få på meg begynner å bli trang den og. Nå må jeg åpne knappen hver gang jeg setter meg ned. Så derfor var det litt krise med å skaff mamma klær. Og det ble en del baby prat når vi var på besøk, noe jeg syns er helt greit siden jeg er så tørst etter informasjon.

Vi har avtalt befaring på leiligheten vår med en lokal megler i morgen, så jeg er spent hva han har å si. Skal også avtale møte med banken i løpet av uka, for å se høre hvor langt vi kan strekke oss i kjøp av ny bolig.

Vi fant ut at vi vil ikke i en leilighet, men helst en tomannsbolig eller første etg. i 4mannsbolig. Og helst at det er selveier.

Men ut fra de tilbud og priser som er i vårt område, så virker det som om det er uoppnåelig. Det er rett og slett for dyrt. Og det spørs hvor langt banken er villig å strekke seg.

Men nå begynner det å skje noe ang. bolig jakt så jeg føler at vi er litt i gang.

Skrevet

Spennendes med boligjakt! :) Håper dere finner noe overkommelig som dere begge blir fornøyd med. Vi bor i et eget hus, selv om det er lite (70 kvadrat), så er det en helt grei størrelse til oss og eventuelt en liten en ;) Det er deilig å ikke ha noen å måtte ta hensyn til når det gjelder lyd osv.. Ønsker dere uansett lykke til! Det ordner seg alltid for snille piker :klemmer:

Skrevet

Takk for hilsner Simpleminded, pondusa, imli og Leiababe.

Jeg er på jobben i dag. Men begynner å lure om jeg burde ha blitt hjemme en dag til. Jeg er i fin form, men nesen er tett og jeg føler at jeg har vansker å konsenterere meg om jobben pga det. Men jeg skal dra tidligere fra jobben i dag så da klarer jeg det sikkert greit.

Vi hadde en megler på befaring i går. Han gjorde en veldig god presentasjon av seg og sin megler firma. Tror vi går for ham. Og han ga oss en god prisvurdering av leiligheten. Og dette er før vi gjør noe som helst med leiligheten. Og vi skal bytte hele kjøkkenet.

Samt at vi har allerede begynt med maling av begge soverommene. De har veldig mørke farger, og vi syns det vil se bedre ut med mer lysere og nøytrale farger.

Og i dag har vi møte med banken. Skal høre hvor dyr ny bolig kan vi kjøpe. Vi har så lyst med noe med egen hageflekk og på bakkenivå, og sånne boliger er så dyre i vårt nabolag. Så vi får se hva vi finner.

Men jeg er glad ting har begynt å skje hos oss. Nå er jeg optimtisk at den nye boligen vil bli kjøpt og gamle solgt innen jul. Håper i hvert fall.

Eller så merker jeg mer liv i magen. Jeg kan fortsatt ikke skille ut hva den lille faktisk gjør der inne, men jeg merker bevegelser og liv. Og det er bare 2 uker til UL. :hoppe: Gleder meg som en unge.

Skrevet

Så spennendes! UL og etterhvert ny bolig! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...