Gå til innhold

May Helens babyboka

Eve Luna

Anbefalte innlegg

Hei på deg May Helen! Håper du har det fint på hyttetur og at kvalmen ikke er altfor fremtredende. Deilig med ferie kan jeg tenke meg!

Ønsker deg en fortsatt flott uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er vel desverre litt sent ute for hytteturen, men har noen tips til deg som noen ganger funker for meg mot kvalme.. Jeg er da i motsetning til mange andre mest kvalm om kvelden og om natten, men stort sett hele døgnet egentlig.. :sur:

Skjær et eple opp i skiver og spis det så fort du kjenner kvalmen sniker seg på. Og ha gjerne en pakke med Ritz eller annen salt kjekspå nattbordet og begynn dagen med de, hvis du er kvalm på morgenen. Jeg ble kvalm tidlig i svangerskapet og disse to tingene var en god venn i denne perioden. Er fortsatt kvalm desverre, men unner ingen det!

Håper du storkoser deg på hyttetur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake fra ferien.

Regn, regn og atter regn. Vi fikk kun par dager med sol. Var på fisketur i båt første dagen. Ble veldig fort sjøsyk og ga opp å fiske mer fra båt. Siste dagen på hytta så fisket jeg og samboeren fra land. Fikk 10 makreller. Syns det var veldig bra for å fiske fra land.

Når vi kom til hytta så vi at det "kokte" i vannet. Utrolig mye fisk. Samboeren, hans far og bror dro da ut med båt og fisket og kom hjem med 53 makreller. Fryseren er nå full.

Selv om jeg ikke fisket så mye så har Kattemannen vært mer på vann enn på land. Han kom tilbake hver dag med 7-8 fisk. Makrell, sei, lyng, krabber, torsk osv. Så han har virkelig kost seg.

Må si at det var godt med denne ferien. Merker at jeg har fått slappet av.

Når det gjelder graviditeteten så går det opp og ned. Det går for det meste greit. Men enkelte dager varer kvalmen fra jeg står opp til jeg legger meg. :spy: Og da spiser jeg også ganske lite. Og jeg har merket at maten smaker annerleders. Ikke dårligere eller bedre, men annerldeders.

Jeg blir også fortere mett, men også fortere sulten, slik at jeg småspiser gjennom dagen.

Tenkte at jeg skal ringe legen på mandag og bestille time til første kontroll i slutten av uke 10. Min fast lege er på ferie til jeg er ferdig med 12. uke så jeg håper at vikaren er en kvinne. Trives bedre med kvinnelig lege.

Forresten så er jeg i dag 6+6. I morgen er jeg ferdig med 7. uke. :hoppe:

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neria

Kjenner igjen den følelsen av fort mett og fort sulten. Syns jeg spiser hele dagen, er bare at jeg spiser maks et par knekkebrød hver gang...

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen den følelsen av fort mett og fort sulten. Syns jeg spiser hele dagen, er bare at jeg spiser maks et par knekkebrød hver gang...

God helg :klem:

Hei.

Hvor langt har du kommet nå? Og hvordan er formen din?

Mine symptomer varierer fra dag til dag. Jeg vet ikke hva jeg skal tro og om det er normalt. I begynnelsen var brystvorter vonde. Så var det 2 uker de ikke var det. Så nå har blitt vonde igjen.

Jeg er egentlig ikke kvalm, bortsett fra enkelte dager. Og da varer kvalmen fra morgen til kvelden.

Eller er jeg i fin form. Begynner å bekymre meg at det er kanskje en dårlig tegn.

Håper alt dette er normalt. Gleder meg til første kontroll for å få bekreftet at dette er ikke bare innbildning. Og at alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare være glad du er i fin form, det er helt normalt at symptomene varierer dag for dag. Jeg var også egentlig i ganske fin form hele 1.trimester, var bare litt trøttere enn vanlig - og litt kvalm innimellom, men ikke veldig :)

Kos deg med spiren i magen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen her var du! Jeg var så spendt på hvordan det var med deg, men så hadde jeg ikke fått med meg at du hadde fått ny dagbok! Så godt å høre at det går bra med deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare være glad du er i fin form, det er helt normalt at symptomene varierer dag for dag. Jeg var også egentlig i ganske fin form hele 1.trimester, var bare litt trøttere enn vanlig - og litt kvalm innimellom, men ikke veldig :)

Kos deg med spiren i magen :klem:

Ja, jeg får nyte det så lenge jeg kan. Skal prøve å trene mer. I hvertfall 2 ganger i uken. Har sagt oppmedlemskap på SATS, for jeg tror det lønner seg mer for meg å bare ha klippekort eller kjøpe enkelt timer.

Neimen her var du! Jeg var så spendt på hvordan det var med deg, men så hadde jeg ikke fått med meg at du hadde fått ny dagbok! Så godt å høre at det går bra med deg!

:klem:

Hyggelig du er innom. Jeg er innom din dagbok jevnlig, men er ikke så flink til å legge spor etter meg der. Føler at jeg faller litt utenfor praten for du er så mye lenger frem i svangerskapet enn jeg. Skal se om ikke jeg kan legge igjen en hilsen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på Metallica konserten i morgen på Valla Hovin. Det blir moro. Gleder meg.

Svoger ordnet billetten til meg som bursdagsgave. *snill svoger* Han er dessuten en stor Metallica fan. Hvis han noensine får en sønn så ønsker han å gi ham navn etter en av medlemene i bandet.

Det er så kjipt med dette regnværet. Kjøpte meg ei sommerkjole forrige uke og har så lyst å bruke den litt. Forhåpentligvis blir det bedre vær til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg se etter noen som ser nygravid ut ;)

Håper det blir fint vær, eller iallefall at det ikke blir regn :sjenert:

Så på Live Earth - konserten på lørdag, de spilte der, og begynte å glede meg helt vilt :ler:

Så snill svoger du har da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Morsomt at svogeren din vil gi sønnen sin navnet til en i Metallica :)

Jeg har også shoppet vilt i det siste med sommersalget som står på, men det ser ikke ut til at plaggene får blitt tatt i bruk ennå :( Men, men... Sommeren er ikke over ennå, heldigvis! Så vi får satse på litt :sol: i slutten av juli, begynnelsen av august ;) Ha en fortsatt flott, gravid dag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neria
Hei.

Hvor langt har du kommet nå? Og hvordan er formen din?

Mine symptomer varierer fra dag til dag. Jeg vet ikke hva jeg skal tro og om det er normalt. I begynnelsen var brystvorter vonde. Så var det 2 uker de ikke var det. Så nå har blitt vonde igjen.

Jeg er egentlig ikke kvalm, bortsett fra enkelte dager. Og da varer kvalmen fra morgen til kvelden.

Eller er jeg i fin form. Begynner å bekymre meg at det er kanskje en dårlig tegn.

Håper alt dette er normalt. Gleder meg til første kontroll for å få bekreftet at dette er ikke bare innbildning. Og at alt er ok.

Jeg er 10+0 i dag, og symptomene kommer og går akkurat som hos deg... I starten var brystene mine kjempeømme, men det har gått helt over nå.

Noen dager våkner jeg og er kjempekvalm og men de fleste dagene fungerer jeg helt fint.

Jeg er supertrøtt mesteparten av tiden, merker at jeg har mye større søvnbehov enn før.

Ellers er jeg også i ganske bra form :) Tror det er helt vanlig at symptomene varierer jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica konserten var så utrolig bra. :cool:

De var helt rå. Helt utrolig. De var fantastiske. :klappe:

De fikk god kontakt med publikum. Og publikum viste dem respekt og engasjement. Det var helt fantastisk. :tommelsmil: De spilte hovedsakelig sine gamle klassikere. Fyrverkeri og greier. Og fint vær var det også.

Jeg er så glad jeg fikk med meg denne konserten. Kjøpte meg selvsagt også en t-skjorte. Har bare lyst å høre på Metallica om og om igjen.

Merket mot slutten at jeg hadde litt vondt i korsryggen. Men det gikk veldig greit. Var ikke hjemme før kl 12 i går og da måtte jeg ut en tur med bikkja. :hund: Så er i dag er jeg litt zombie på jobben. Jeg skal nok få gjort det jeg skal, men det kommer til å gå veldig sakte. Gleder meg til å komme hjem og sove. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nå innom å gratulerer deg med graviditeten, så gøy da :)

Åh, Metallica konsert hørtes jo digg ut da, elsker den musikken :danse:

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Måtte nå innom å gratulerer deg med graviditeten, så gøy da :)

Åh, Metallica konsert hørtes jo digg ut da, elsker den musikken :danse:

Ha en fin dag

Takk for besøket. :klem:

Jeg er litt småkvalm denne uken. Ikke mye, men litt hver dag og for det meste om morgen. Håper bare det ikke blir verre.

I går drakk jeg en halv kopp kaffe med kakao. Og litt etterpå fikk jeg så vondt på sidene av livet/magen. Skikkelig vondt på begge sider. Trodde at nå var det over. Gikk på do flere ganger for å sjekke om det kom blod. Det gjorde det ikke. Smerter gikk over i løpet av dagen men jeg vet fortsatt ikke hva det var. Trodde at det kom kanskje av at jeg drakk den kaffen i dag, men vet ikke. Det er nå lenge siden jeg drakk kaffe. Og det smakte veldig godt med litt kaffe faktisk. Men jeg tror jeg skal holde meg unna den helt fra nå.

Jeg har ferie om en uke. Det blir godt. Det er nesten ingen på jobben nå. Og til neste uke er vi enda færre. Håper bare på at solen kommer til jeg skal ha ferie.

Har ikke noe planer for ferien. Ønsker å dra en tur til dyrehagen i Kristiansand og en tur til Tusenfryd, for jeg har aldri vært på disse steder. Ellers tenkte jeg å bruke tiden på å plukke bær, sykle (må kjøpe meg sykkel), sy gardiner, sole meg på stranda med en god bok (hvis det blir sol) og lage gave til mamma og broren.

Jeg har funnet hvordan jeg skal fortelle til familien at vi skal ha barn. Jeg tenkte å kjøpe helt vanlige vann glass og male på de "bestemor" og " onkel". De skal til mamma og broren. For det er første gangen for begge. Og så tenkte jeg å lage det samme til Kattemannens søster, hennes mann og deres datter hvor det skal stå "tante", "onkel" og "kusine". For det blir første gang for de også at de blir tante, onkel og kusine.

Sliter fortsatt på hva vi skal gi til Kattemannens foreldre, siden de allerede er besteforeldre. Tenkte bare å gi dem en stork figur eller et par baby sko/sokker. Eller en sånn bok jeg så en gang i en bokhandel om barn og besteforeldre eller noe sånt. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å begynne å planlegge hvordan man skal fortelle :rødme:

Er bare innom og sier morna før jeg reiser på ferie - håper formen holder seg noenlunde :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Harry Potter filmen i går. Den var helt forferdelig. :sur:

Du kuttet ut masse fra boka. Jeg har delvis forståelse for det siden boka er ganske lang (760 sider). Men det var ingen flyt i de hendelser de valgte å ta med og selve hendelser var dårlig fortalt i filmen. Samt at de forandre på en del ting. :overrasket: Herregud, det er utilgivelig.

Filmen var forenkelt ned til barnehage nivå, mens boka er skrevet for videregående.

Jeg hadde broren min med og han har kun sett første filmen og har ikke lest noen bøker. Han syntes filmen var vanskelig å følge og sa at det så ut som en lang serie. Den regisøren er forferdelig. Han har totalt ødelagt filmen. Og det som er det verste er at de vil la ham filmatisere neste boka også. :overrasket: Jeg skal i hvertfall ikke se den.

Håper at om 5-10 år noen ønsker å filmatisere bokene på nytt og gjør det ordentlig - ETTER BOKA, og ikke etter fri fantasi. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei uke til ferien min begynner. :)

Gleder meg.

Har ingen planer bortsett fra å gjøre akkurat det jeg har lyst å gjøre. Noe som betyr at det vil bli gjort veldig lite husarbeid. Ferie er ferie. Enten jeg er hjemme eller bortreist.

Planlegger å sy gardiner og plukke blåbær.

Lese masse

Hvis det blir fint vær, så sole meg på stranda.

Gå lange turer med hunden.

Sove så lenge jeg vil.

Handle masse

Spise masse is.

Gå masse på kino (jeg elsker film)

Og de kvelder jeg ikke er på kino, så leie filmer

Møte de få venner som er igjen i byen i ferien.

Utforske byen, være turist i min egen by, det er sikkert mye å finne på i Oslo som jeg ikke var klar over.

Ellers så har jeg vært litt småkvalm den siste uka. Det er jeg i dag og, bare at i dag har det ikke gått over ennå. Jeg er ikke mye kvalm, bare nok til at det er ubehagelig. Glad det er ferie om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...